• همسفرتو پیدا کن چمدونها رو ببند
    بقیش با قوی سیاه
  • کشتی یونانی کیش

    ماجرای سرگذشت کشتی یونانی

    کشتی یونانی کیش

    جزیره کیش یکی از توریستی ترین مکان های ایران بوده است،که سالانه توریست های بسیاری از سراسر دنیا به این منطقه می کشاند.این جزیره سواحل بسیار زیبا و چشم نوازی دارد که وجود برخی از جاذبه ها در کنار آن ،جذابیت های آن را دوچندان نموده است.

    کشتی های زیادی هستند که بر روی موج های سهمگین دریاها به جلو حرکت می کنند و هیچ واهمه ای از طوفان ندارند.

    برروی آبی بی کران دریا،زیر نور زرد رنگ خورشید بی پروا از ساحلی به سمت ساحل دیگری در حرکت هستند.

    هرکدام از این کشتی ها داستانی دارند،داستانی شنیدنی.

    کشتی یونانی

    کشتی یونانی کیش یکی از جاذبه های گردشگری جزیره کیش است.این کشتی در 4مرداد1345در نزدیکی روستای باغو به گل نشست.این کشتی در سال 1322توسط شرکت ویلیام همیلتون در گلاسکو ساخته شد.وزن کشتی در هنگام ساخت 7061تن و طول آن136 متر بوده است.این کشتی بین مالکان انگلیسی و ایرانی مختلفی دست به دست شده بود و آخرین مالک آن یک یونانی بود.نام های کشتی به ترتیب (امپایر ترومپت)(نچرالیست)(کوروش پارسی)(همدان)در هنگام به گل نشستن (کولا اف)بوده است. علت به گل نشستن کشتی همچنان در پرده ای از ابهام است .حق زیاد بیمه کشتی نزد شرکت لویدز انگلستان شائبه هایی را ایجاد نموده است.

    کشتی یونانی

    مالک کشتی یونانی

    نام:  امپایر ترومپت،نچرالیست،کوروش پارسی ،همدان،کولا اف

    مالک: وزارت حمل و نقل جنگ،شرکت کشتی بخار چارنت با مسئولیت لیور پول، کشتی رانی ایران(خرمشهر)،ایرانیان لوید(لندن)،پی (پیره)

    بندر ثبت:گریناک

    سازنده:ویلیام همیلتون و شرکت پورت گلاسگو

    شماره یارد کشتی:458

    آغاز کار:9مارس 1943

    تکمیل ساخت:آوریل 1943

    ورود به خدمت:1943

    خروج ازخدمت:1966

    نام مستعار:کشتی یونانی

    سرنوشت:به گل نشسته در 25ژوئیه 1966

    وضعیت :خراب شده

    ماجرای کشتی یونانی

    غروب یکی از روزهای گرم تابستان که مردم روستای باغو منوجه به گل نشستن کشتی عظیم الجثه ای در ساحل دریا شدند،کشتی که بدون مسافر یا خدمه ای به حال خود رها شده است و ارمغانی از خلیج همیشه فارس برای اهالی جزیره بودو

    دلیل اصلی به گل نشستن این کشتی که 23 ساله هنوز هم در هاله ای ازابهام نامشخص مانده است .البته روایاتی برای توجیه حادثه بیان می شوداز قبیل مه آلود بودن هوا و محدودیت دید ناخدا که اسگله را گم کرده،نداشتن هوشیاری عقلانی ناخدا،عشق ناخدا به دختری در روستای باغو که به عنوان یادبود به عمد کشتی رادر روستا به گل نشانده ولی در میان آن ها گرفتن حق بیمه زیاد آن بیش از دلایل دیگر قابل قبول است.

    بعد از به گل نشستن کشتی تمام خدمه کشتی را تخلیه می کنند و کشتی را به آتش می کشند تلاش های زیادی برای بیرون در آوردن کشتی از گل در سالهای اخیر انجام شده است.

    کشتی یونانی - بغل