غذاهای محلی ترکیه

10  تا از عجیب ترین غذا های ترکیه

کوفته کوک

مشهورترین غذای کوفته ترکی توسط مصطفی افندی ، یک مهاجر ترک از بلغارستان اختراع شد که در اواخر قرن نوزدهم به آنگول آمد. önegöl köfte با آرد سوخاری و مخلوطی از گوشت گاو یا گوشت گوسفندی چرخ شده درست می شود که فقط با پیاز چاشنی شده است.

آنها کباب می شوند و معمولاً به عنوان یک غذای اصلی سرو می شوند. اگرچه امروزه این کوفته های گوشت خوشمزه در سراسر کشور یافت می شوند ، گفته می شود که بهترین آنها در İnegöl تهیه می شود.

شیشه زباله

منشا آن از منطقه دریای اژه ترکیه است ، زباله شیشه یک نوع کباب است که به معنای واقعی کلمه می تواند به عنوان شیش زباله یا شیشه زباله ترجمه شود. این غذای خوشمزه علیرغم نام غیرمعمول آن ، با تکه های گوشت بره تفت داده شده و چربی درست می شود ، باقی مانده حاصل از اصلاح گوشت برای کباب شیش کلاسیک

گوشت به طور سنتی با سیر و گوجه فرنگی طعم دار می شود ، در ترکیب روغن زیتون ، پونه کوهی و فلفل سیاه ترشی می شود ، سپس آن را روی سیخ چوب خرد شده قرار داده و به سرعت تفت می دهند. اعتقاد بر این است که این نام ترجمه شده که قبلاً ذکر شد ، شیشه زباله ، به سیخ های کوچک چوبی یا این واقعیت است که ظرف با ضایعات و مواد باقی مانده ساخته می شود.

این نوع کباب به طور معمول قبل از وعده اصلی به عنوان پیش غذا سرو می شود ، ترجیحاً در کنار آن فلفل سبز تند وجود داردو یکی از عجیب ترین غذا های ترکیه می باشد

نان با گوشت

Etli ekmek یک غذای خوشمزه شبیه پیتزا ترکی است که از شهر قونیه تهیه شده است. نام غذا به معنای نان با گوشت است. این شامل یک نان تخت نازک و ترد است که با آرد ، شکر ، نمک ، مخمر و روغن درست شده و سپس با گوشت گوشت چرخ شده و پیاز ، گوجه فرنگی و فلفل ریز خرد شده روی آن قرار می گیرد.

گاهی اوقات قبل از پخت ، پنیر Etli ekmek اضافه می شود. وقتی ظرف پخته شده به رنگ قهوه ای طلایی در آمد ، آن را در حالی که گرم است به قطعات کوچکتر سرو می شود. برای بهترین تجربه آن را با یک لیوان آیران تازه کننده جفت کنید.

گاز گرفتن

یکی دیگر از عجیب ترین غذا های ترکیه این دسر شناخته شده ، انحطاطی و بسته بندی شده شکر در سطح بین المللی معمولاً با مخلوطی از آرد ، شکر ، مخمر و نمک تهیه می شود که به صورت سرخ شده و سپس در شربت یا عسل غسل داده می شود. منشا سرخ کنهای لوکما باستانی است اما اغلب مورد بحث و بررسی قرار می گیرند. فرض بر این است که آنها برای اولین بار در یونان یا ترکیه ظاهر شده اند ، گرچه برخی از آنها اصالت عربی را نشان می دهند.

این غذا یکی از قدیمی ترین دسرهای ثبت شده در تاریخ یونان به حساب می آید. گفته می شود که این شیرینی ها حتی به عنوان برترین ها به المپیایی های برنده تعلق می گرفتند و به آنها علامت عسل می گفتند. Loukoumades یا loukmades در قبرس را می توان در خیابان های یونان یافت ، در مغازه هایی که جز این دسر کالری چیز دیگری نمی فروشند.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  10 بستنی فروش فوق العاده در ترکیه
شیرینی سیگار

شیرینی دودی استوانه ای یک شیرینی سرخ شده معروف ترکیه است. این رولهای کوچک و ترد خمیر نازک با مخلوط خامه ای پنیر و جعفری پر می شوند. آنها به طور سنتی با ورقه هایی از خمیر نازک فیلو ، ماده ای رایج در بسیاری از انواع بورگی ، یا با خمیر فیلو ضخیم تر ، ساخته می شوند.

پنیر با مخلوط جعفری تازه و (گاهی اوقات) مخلوط می شود ، روی خمیر مثلث شکل پخش می شود و سپس به شکل یک سیگار برگ در می آید. شیرینی رول شده بعد از اینکه سرخ شد ، با یک لایه بیرونی ترد و یک لایه پر مخملی به یک غذای خوشمزه رضایت بخش تبدیل می شود.

ترکیب پنیر و جعفری سنتی ترین انتخاب برای پر کردن است ، اما انواع مختلف دیگری نیز وجود دارد که شامل پنیر فتا ، سیب زمینی ، تره فرنگی ، اسفناج و گیاهان تازه مانند نعناع یا شوید است. درست مثل سایر انواع بورگی ، این غذای لذیذ کوچک لوله ای معمولاً به عنوان غذای خیابانی مورد استفاده قرار می گیرد و در بسیاری از مغازه ها یا رستوران های مخصوص بورگی یافت می شود.

پنیر فتا

پنیر سفید یک پنیر ترکی نیمه نرم است که از شیر گاو ، گوسفند یا بز غیر پاستوریزه تهیه می شود. پنیر به رنگ سفید خالص است و پوسته ندارد. مشابه فتا یونانی ، پنیر فتا نیز معمولاً برای مدت بیش از شش ماه در آب نمک ذخیره می شود.

عطر و طعم آن ملایم و بافت آن خرد است. به طور سنتی در خلال یا بلوک به فروش می رسد و می توان از آن در شیرینی ، سالاد یا انواع غذاهای ترکی استفاده کرد. این پنیر یک غذای اصلی صبحانه در ترکیه است و گفته می شود که بهترین پنیرهای سفید از استان های غربی به دست می آیند اگرچه پنیر سفید در سراسر کشور تولید می شود.

گوبیت

کباب تومبیک یا گوبیت انواع کباب دونر است که در آن گوشت خرد شده در یک نان تخت به شکل نان معروف به نان پیده پر می شود. این نان دارای نمای خارجی ترد و فضای داخلی نرم است. این غذا بسته به انتخاب مشتری ، مانند گوجه فرنگی ، پیاز ، کاهو ، یا سایر سبزیجات و سس های مختلف ، به طور معمول با مواد اضافی سرو می شود.

ekerpare

این کلوچه های سمولینا یکی از محبوب ترین شیرینی های ترکیه بعد از باقلوا ، تا زمانی که قهوه ای طلایی شود ، پخته می شود و سپس در یک شربت غلیظ و دم کرده لیمو ریخته می شود ، که به ویژه آنها را مرطوب و لطیف می کند. erekerpare (یک قطعه شکر) یک شیرینی کلاسیک است که در هر خانواده ترکی تهیه می شود ، در هر شیرینی فروشی و شیرینی فروشی فروخته می شود و تقریباً در فهرست غذاهای رستوران موجود است. عجیب ترین غذا های ترکیه

این غذای شیرین همچنین به طور سنتی برای جشن های مختلف خانوادگی و جشن های مذهبی مانند Şeker Bayram ، به مناسبت پایان ماه رمضان ، تهیه می شود. کلوچه های erekerpare اغلب با قهوه ترک میل می شود ، اما همچنین بخشی اساسی از هر زمان پخش چای بعد از ظهر سنتی است.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  10 غذای معروف ترکی که در سفر ترکیه نباید از دست بدی
نان ذرت

نان ذرت یک نان ذرت خوش طعم ترکی است که به ویژه در منطقه دریای سیاه کشور طرفدار دارد. بافت آن معمولاً سخت و خشک است زیرا بدون ماده افزایش دهنده تهیه می شود. نان را می توان به صورت دایره ، لوله ، مستطیل یا صاف درآورد.

پنیر ، شوید ، کنجد ، خشخاش و دانه های نیجله می توانند به منظور افزایش طعم دهنده ها به خمیر اضافه شوند. یکی از غذاهای خاص منطقه نان ذرت با ساردین است که به طور سنتی در خمیر پخته می شود. در صورت تهیه این روش ، نان به طور معمول با ماست به عنوان یک وعده غذایی کامل مصرف می شود.

نان ذرت را معمولاً به قطعات كوچك تقسيم كرده و يا به صورت تكه اي خرد مي كنند ، ترجيحاً در كنار آن مقداري كره ، پنير ، مرباي ميوه ، آب آغشته يا سس باشد.

سالپ

سالپ ترکی نوشیدنی ای است که معمولاً در فصل زمستان مصرف می شود. اساس صالپ ساقه یا غده ارکیده وحشی است که برای تولید پودر نشاسته ، جوشانده ، خشک و آسیاب می شود. سپس آن را با شیر داغ ، و گاهی اوقات زنجبیل و دارچین مخلوط می کنند ، و یک نوشیدنی تسکین دهنده با طعم خاکی ایجاد می کنند.

اعتقاد بر این است که Salep یک نوشیدنی مفید پزشکی است ، زیرا یکی از اجزای آن ، گلوکومنان ، علائم برونشیت ، سرماخوردگی و سرفه را تسکین می دهد. این ماده از نیاز به جایگزینی نوشیدنی های الکلی با یک نوشیدنی دلپذیر و سالم اختراع شده است. عجیب ترین غذا های ترکیه

سلاطین از قرن 12 میلادی از آن لذت می بردند و ملوانان امپراتوری عثمانی در سفرهای طولانی و طاقت فرسا پودر را با خود می بردند. این نوشیدنی به طور سنتی در لیوان ها یا فنجان هایی با مقدار زیادی دارچین آسیاب شده و گردگیری پسته خرد شده سرو می شود.

مهالابیا

Mehalabiya یک دسر خامه ای عربی است و از بسیاری جهات شبیه بلانچمنژ فرانسوی است. با مخلوط شیر و شکر تهیه می شود ، با نشاسته ذرت پخته و غلیظ می شود و معمولاً با شکوفه پرتقال یا گلاب طعم دار می شود. در حالی که گرم است ، در قالب های کوچکتر توزیع می شود ، می ماند تا خودش را بگیرد و سپس به صورت سرد سرو می شود.

این دسر ساده و راضی کننده در اشکال کمی متفاوت در سراسر شبه جزیره عربستان ، خاورمیانه و شمال آفریقا خورده می شود. بسته به منطقه ، می توان آن را با مواد معمول محلی مانند پسته ، بادام ، نارگیل خرد شده ، دارچین یا کشمش تزئین کرد.

در بسیاری از کشورها و مناطق ، این شیرینی یکی از شیرینی های مورد علاقه است که در ماه مبارک رمضان سرو می شود ، اما به طور منظم به عنوان یک دسر سبک رستوران نیز سرو می شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید