محبوبترین نوشیدنی های دنیا

محبوبترین نوشیدنی های مشترک دنیا

همه باید روزانه به خوبی آب بدن خود را حفظ کنند. اما همه از نوشیدن نوشیدنی های یکسانی لذت نمی برند. در اینجا لیستی از چند مورد از پرمصرف ترین و محبوبترین نوشیدنی های دنیا آورده شده است که بین مردم سراسر جهان محبوب هستند. امیدواریم برایتان جالب و مفید باشد.

آب: مایه حیات وزندگی بخش. یکی از نوشیدنی های معمولی ولی پرمصرف در سراسر دنیا.

چای: یکی دیگر از نوشیدنی های محبوب در دنیا که با دم کردن انواع گیاهان و دانه ها بسته به ذائقه مردم هرکشور تهیه می شود.

چایحبوبترین نوشیدنی های مشترک دنیا

شیر: نوشیدنی محبوب دیگر که منبع غنی پروتئین بوده و به عنوان یک غذای کامل شناخته می شود.

قهوه :این نوشیدنی نیز همانند چای انواع مختلفی دارد. خاستگاه آن در نواحی گرمسیری و در حدفاصل مدار رأس السرطان و کاپریکورن می باشد. انواع قهوه بر اساس نوع خشک شدنشان تعیین می شود و با نام های اسپرسو، قهوه فرانسه، شیر قهوه، کاپوچینو، موکا و قهوه ترک شناخته می شوند.

پانچ هندوانه و خیار: آوازه این نوشیدنی محبوب برای اولین بار در هند و بعد در سراسر دنیا پیچید. ریشه پانچ اساسا سانسکریتی و به معنای پنج است. چرا که در تهیه این نوشیدنی از 5 ماده اصلی (الکل، شکر، لیمو، آب میوه و ادویه) استفاده می شود.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  جزیره سانتورینی

شراب قرمز: شراب نیز انواع مختلفی دارد که نوع قرمز آن در جریان تخمیر، از حل شدن مواد رنگی پوست انگور در الکل به وجودمی‌آید.

آبجو: نوشیدنی محبوب بعد از چای و قهوه که مختص کشور خاصی نیست و در کل دنیا مصرف می گردد. معمولا از دانه هایی مثل گندم و برنج یا ذرت تهیه می شود.

آب جو

محبوبترین نوشیدنی های مخصوص هر کشور

کوکاکولا (آمریکا )

از محبوبترین و جذابترین نوشیدنی ها که همراه با غذا لذتی شگرف را به ارمغان میاورد. این نوشیدنی توسط یک داروساز کشف شد. در حال حاضر کوکاکولا یکی از نمادهای فرهنگی آمریکا می باشد.

شکلات داغ با مارشمالو (آمریکا)

هات چاکلت و مارشملو

شکلات داغ یا هات چاکلت طرفداران زیادی در ایالات متحده دارد. هنگام سرو، ریختن تعدادی مارشمالو در آن، محبوبیتش را دوچندان می کنند.

ساکی (ژاپن)

این نوشیدنی ملی و محبوب ژاپنی از عرق برنج تهیه می شود. معمولا برای سرو آن از لیوانهای کوچک استفاده می کنند.

پاستیس (فرانسه)

این نوشیدنی با پاستیس و رازیانه و شیرین بیان تهیه می شود. معمولا قبل از غذا و به عنوان پیش غذا سرو می شود.

راکی (ترکیه)

راکی که به آن ودکا انیسون هم می گویند. این نوشیدنی از گیاه انیسون و ماده اصلی انجیر و انگور تهیه می شود. چون درصد الکل آن زیاد است آن را با آب ترکیب و میل می کنند.

چای سرد تایلندی (تایلند)

نوشیدنی محبوب مردم تایلند که از چای سیاه، شیر غلیظ شده، شکر و تکه های یخ تهیه می شود. این نوشیدنی ترکیبی از تلخی و شیرینی را داراست.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  ماجراجویی با گردشگری سیاه

اگ ناگ (انگلستان)

محبوب ترین نوشیدنی های دنیا

اگ ناگ یا معجون تخم مرغ در انگلستان به خصوص در کافه ها طرفداران زیادی دارد. این نوشیدنی از زرده تخم مرغ، شیر، خامه، وانیل، دارچین و جوز هندی تهیه می شود.

کایپرینا(برزیل)

یکی از مشروب های ملی برزیل که از لیمو، نعنا و یخ تهیه می شود.

لیموناد(مصر)

اولین لیموناد حدود 1500 سال پیش در مصر تهیه شد. از آب، لیمو و شکر. با اینکه از نوشیدنی های محبوب جهانی محسوب می شود اما طرفداران زیادی در مصر دارد.

سنگریا (اسپانیا)

اسپانیایی ها در بیشتر جشن ها و مراسماتشون از سنگریا استفاده می کنند. این نوشیدنی از ترکیب میوه های مختلفی مانند (توت فرنگی و لیمو) آبمیوه، نوشیدنی های الکل دار مانند سودا و شراب و یخ تهیه می شود.

امیدواریم از لیست محبوبترین نوشیدنی های دنیا لذت برده باشید. نوشیدنی مورد علاقه ی شما کدام است؟

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید