تور کوش آداسی

آنچه در این محتوا میخوانید:

تور کوش آداسی

کوش آداسی کجاست؟

یکی از شهرهای معروف ترکیه برای مسافرانی که می خواهند به این کشور سفر کنند، شهر کوش آداسی است. کوش‌آداسی یا قوش‌‌آداسی (به ترکی استانبولی ( Kuşadasıبه معنای جزیره پرنده قوش)) در ۷۱ کیلومتری شهرستان مرکزی استان آیدین و در نوار ساحلی منطقه اژه واقع شده‌است .((بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۸ میلادی ۵۸٬۶۵۰ نفر و بر اساس برآوردهای سال ۲۰۱۲ میلادی ۷۰٬۱۴۳ نفر جمعیت دارد. این شهرستان که از شمال با سلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه‌جزیره دیلک همسایه است. در کانون مراکز مهم گردشگری از جمله ازمیر، افسوس، مریم آنا )خانه مریم(، میلت، دیدیم، پاموک کاله، مارماریس و بودروم قرار دارد. این جزیره به علت نزدیکی با جزیرۀ یونانی ساموس برای گردشگران که به ترکیه مسافرت می‌کنند، از جذابیت خاصی برخوردار است. اگر بخواهیم دقیق درباره تاریخچه کوش آداسی بگوییم باید نگاهی به شهر افسوس در نزدیکی کوش آداسی بیندازیم. این شهر را ایونی ها تاسیس کردند و ایرانی ها به تصرف خود درآوردند . در سال two hundred پیش از میلاد ، این شهر به تصرف امپراتوری روم درآمد و پس از آن امپراتوری رم شرقی بر این شهر تسلط پیدا کرد ، نکته جالب این است که، در این شهر زلزله ای رخ داد که مسیر رودخانه را تغییر داد و آب و هوای این منطقه به طور کلی تغییر کرد و در شهر افسوس از بین رفت. پس از آن بندر جدیدی به نام اسکالا نوا در جایی که الان کوش آداسی قرار دارد ، به وجود آمد ، بعد از این که سلطان محمد فاتح حمله کرد ، این شهر را امپراتوری عثمانی اداره می کرد و در همین دورتن بود که در این شهر ساختمان‌های با شکوهی ساخته و مشهور شد . کاروانسرای اوکاز محمد پاشا ، دروازه قلعه ، دیوارها و مساجد و همچنین ارگ قلعه در جزیره کبوتر از جمله این ساختمان ها می باشند که در دوره عثمانی ساخته شده و منعکس‌ کننده سبک معماری آن دوران هستند. خوب است بدانید یونانی ها بعد از جنگ جهانی اول به این منطقه حمله کردند ولی در نهایت یک جنگ طولانی بندر اسکالا نوا به بخشی از جمهوری ترکیه تبدیل شد ، نام این بندر بعد از پیروزی بر یونانی ها توسط آتاترک به کوش آداسی تغییر کرد .

نقشه کوش آداسی KUSADASI Map . آب و هوای کوش آداسی

از لحاظ آب و هوایی اگر بخواهیم کوش آداسی را به صورت خلاصه برای شما توصیف کنیم باید بگوییم که این شهر دارای آب و هوایی معتدل است. از جمله دلایلی که باعث شده است تا الان کوش آداسی تبدیل به شهری گردشگر پذیر بشود این است که جاذبه های این شهر و همچنین نزدیکی اش به بسیاری از مراکز تفریحی دیگر، باعث این جذابیت شده است.
عوامل بسیار زیادی موجب میشود تا جزیره کوش آداسی یکی از مهم ترین جزایر شود و تورهای گردشگری کوش آداسی همیشه پرطرفدار باشند. یکی از این عوامل نزدیکی کوش آداسی به یونان میباشد، همانطور که پیش تر گفتیم در جزیره یونانی که ساموس نام دارد، در فصل های پر گردشگری همچون بهار و تابستان به خاطر جشن ها و فستیوال های جالبی که در آن برگزار می شود، برای بسیاری از گردشگرانی که به شهر کوش آداسی سفر می کنند؛ جالب و مورد اقبال است زیرا تنها با یک قایق موتوری ساده می توان به آن رفت. این شهر زیبا علاوه بر جاذبه های تاریخی ، جاذبه های طبیعی بسیار زیادی دارد و می توانید به دیدن این جاذبه ها بروید و از آن ها لذت ببرید ، از جمله جاذبه های گردشگری کوش آداسی می توان به کاروانسرای اوکوز محمد پاشا ، پلاژها آب گرم کوش آداسی ، غار کاراجا ، غار سیرتلانینی و پارک ملی دلتای آیدین اشاره کرد که هر کدام از این جاذبه ها زیبایی های منحصر به فرد خود را دارند و ارزش یکبار دیدن را با تورهای ویژه قوی سیاه تجربه کنید .

نقشه کوش آداسی

شاید براتون سوال باشه سفر زمینی به کوش آداسی ممکنه ؟؟

فاصله ازمیر تا کوش آداسی ۱۰۰ کیلومتر است که در صورت سفر زمینی، پیمودن آن حدود ۱ ساعت ۲۰ دقیقه طول می کشد. شهر کوش آداسی فرودگاه اختصاصی ندارد و نمی توان به صورت مستقیم و هوایی به آن رسید. این شهر با اینکه از شهرهای محبوب برای گردشگران است، اما برای دسترسی به آن باید به ازمیر مراجعه کرد. بنابراین امکان سفر مستقیم از ایران به کوش آداسی وجود ندارد. روش های مختلفی برای رفتن از ازمیر به کوش آداسی وجود دارد.

برای آگاهی از قیمت تورهای ترکیه و کوش آداسی روی این لینک کلیک کنید .

حمل و نقل در کوش آداسی

در شهر کوش آداسی با مشکلات خاصی برای رفت و آمد مواجه نخواهید شد و با ترافیک سنگین برخورد نمی کنید. به همین دلیل توصیه می شود تا با دلموش (ون) به مقصدهای خود دسترسی پیدا کنید. به طور معمول این دلموش ها تا ساعت ۱۲ فعال هستند و هزینه ای به مراتب کمتر از تاکسی دارند، هزینه جا به جایی، چیزی حدود ۲ لیر برای هر نفر تمام خواهد شد. برای استفاده از تاکسی ها باید هزینه های گزافی را بپردازید که معمولا چیزی در حدود ۲۰ یورو خواهد بود. توصیه دیگر این که برای استفاده از تاکسی ها به خاطر داشته باشید که از ساعت ۱۲ ظهر تا ۶ بعد از ظهر هزینه کرایه تاکسی دو برابر خواهد بود. از دیگر مواردی که می توانید برای رفت و آمد در نظر بگیرید کرایه ماشین و موتور سیکلت است.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی چه زمانی میباشد؟

بهترین زمان سفر به کوش آداسی بر اساس آب و هوا، دوازدهم مارس تا دهم ژوئن (۲۱ اسفند تا ۲۰ خرداد) و هفدهم سپتامبر تا دوم دسامبر (۲۶ شهریور تا ۱۱ آذر)، فصل بهار و پاییز است.
اگر به دنبال تفریحات تابستونی و سفر در گرم ترین ماهای سال را دارید در ماه اوت، ژوئیه و ژوئن به این شهر بروید. گرم‌ترین زمان سال در اوایل اوت (اواسط مرداد) با دمای میانگین ۳۲٫۱ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۲۵٫۶ درجه سانتی‌گراد در شب‌ها است.
اگر قصد دارید بهترین زمان سفر به کوش آداسی براساس جمعیت گردشگران را بدانید باید بگم که این جزیره در ماهای ژوئیه و سپس ژوئن و می ، جز شلوغ ترین ماهای سال هستند قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما در این ماه‌ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند البته با برنامه ریزی به موقع و هماهنگی های لازم با قوی سیاه حتما از این سفر لذت برده و تا حد زیادی میتوانید هزینه ی خود را کاهش دهید. لازم به ذکر است بهترین زمان سفر به کوش آداسی نوامبر است؛ زمانی که با ارزان‌ترین قیمت هتل‌ها روبه‌رو می‌شوید.

هتل های کوش آداسی

(معرفی چند تا از بهترین هتل های کوش آداسی)

خب در این قسمت قصد داریم با معرفی چندتا از بهترین هتل های کوش آداسی انتخاب و برای شما همسفران فراهم کنیم تا بتوانید اقامتی بسیار رویایی را تجربه کنید .

۱. هتل رامادا ، سفری رویایی در کنار دریای مدیترانه

هتل رامادا یکی از بهترین هتل های Uall کوش آداسی محسوب می‌شود که پیش از این یک نقد و بررسی کامل در مورد آن برای شما عزیزان همراه انجام داده‌ایم که می‌توانید از طریق این لینک آن را مطالعه کنید. این هتل ۵ ستاره دارای ساحل اختصاصی بوده و یکی از بهترین هتل‌های این شهر محسوب می‌شود و در تمامی روزهای سال، بسیار شلوغ است. در این هتل مجلل انواع امکانات رفاهی و خدماتی لوکس و مجلل همانند استخر روباز، ساحل اختصاصی، اسپای بسیار لوکس، حمام بخار، سونا، جکوزی، زمین گلف، زمین تنیس و همچنین پارک آبی وجود دارد.
در مورد امکانات داخل اتاق نیز باید گفت هر آنچه که تصور می‌کنید را خواهید یافت. بالکن‌هایی با چشم انداز زیبا، تلویزیون‌های کابلی، مینی بار، گاو صندوق، کتری برقی، مبل نشیمن و انواع پک‌های آرایشی و بهداشتی روزانه جزء این امکانات به حساب می‌آیند. در مورد کیفیت غذا و رستوران آن نیز باید گفت که بهترین غذایی که تا کنون در زندگی خود میل کردید را در این رستوران خواهید یافت.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  باتومی و 15 جاذبه گردشگری آن

هتل رامادا کوش آداسی

۲. کرومار افسوس ، یکی از بهترین هتل های Uall کوش آداسی

کرومار افسوس یکی از زیباترین هتل‌های کوش آداسی به حساب می‌آید که در حد فاصل بین دریا و جنگلی انبوه واقع شده است و در هر سمت می‌توانید از مناظر طبیعی بی‌نظیر ترکیه لذت ببرید. این هتل بسیار بزرگ است و در دل خود استخر روباز وسیعی را جای داده تا مسافران بتوانند در آن حسابی آب تنی کنند و از تفریحات خود لذت ببرند. ساحل اختصاصی بسیار بزرگ، انواع سرگرمی‌های شبانه، پارک آبی، خدمات اتوشویی و خشک شویی، آرایشگاه و خدمات زیبایی، اسپا بسیار مجهز شامل حمام سنتی، سونا، جکوزی، ماساژ، استخر روباز و استخر سرپوشیده و همچنین حمام ترکی تنها بخشی از امکانات این هتل به شمار می‌آیند. تمامی اتاق‌ها دارای تلویزیون کابلی هستند و می‌توانید از دیدن فیلم‌های روز دنیا در اتاق خود لذت ببرید. ویو تمامی اتاق‌ها بی‌نظیر هستند و شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود، ویو به سمت دریا یا ویو به سمت جنگل را انتخاب نمایید. رستوران این هتل جزء معروف‌ترین رستوران‌های کوش آداسی است و با رزرو اقامت یوآل، قادر خواهید بود چند کیلو به وزن خود در سفر اضافه کنید!

هتل کرومار کوش آداسی

۳. پالم وینگز ، محیطی برای فراموش کردن خستگی‌های زندگی روزمره

هتل پالم وینگز یکی دیگر از بهترین هتل های Uall کوش آداسی، که در دل جنگل و در همسایگی ساحل دریای اژه واقع شده است. این هتل زیبا و مدرن یکی از بهترین هتل‌های کوش آداسی به حساب می‌آید و با امکانات تفریحی و خدماتی بی‌نظیر، همه مسافران را جذب خود کرده است. در این هتل بزرگ، علاوه بر ساحل اختصاصی، ۱۱ استخر مختلف سرپوشیده و روباز وجود دارد تا مسافران بتوانند در هر فصلی از سال، کنار خانواده خود آب تنی کنند و از سفر خود لذت ببرند. همچنین باید به زمین تنیس سایز استاندارد، بخش اسپا تخصصی شامل حمام بخار ترکی، سالن ماساژ، سونا و جکوزی و همچنین زمین والیبال ساحلی و کلوپ مخصوص تفریحات هیجان انگیز آبی اشاره کرد.البته شاید ورزش‌های صبحگاهی ایروبیک، کارائوکه، دارت، پارک آبی، جت اسکی و کتابخانه، کودکان را سرگرم نکنند. به همین خاطر در این هتل امکانات خاصی همانند کلوپ مخصوص کودکان، زمین بازی مخصوص و همچنین استخر بچه‌ها تعبیه شده است تا کودکان نیز بتوانند از این سفر لذت ببرند. اگر اقامت یوآل را انتخاب کرده باشید، می‌توانید در هر لحظه بین ساعت شش صبح تا ۲ بامداد به رستوران آن سر بزنید و حسابی دلی از عزا در بیاورید!

هتل پالم وینگر

۴. هتل دبل تری بای هیلتون ، اقامتی پنج ستاره و سلطنتی

در کنار بندر تفریحی کوش آداسی، هتلی زیبا وجود دارد که بسیاری از مردم محلی آن را به نام هتل هیلتون کوش آداسی می‌شناسند که البته این نام گذاری بی‌مورد نیست. در حقیقت این هتل DoubleTree by means of Hilton نام دارد و به همین خاطر آن را هتل هیلتون می‌نامند. هتل دبل تری بای هیلتون دارای مرکز پذیرش ۲۴ ساعته، اسپا بسیار تخصصی شامل حمام بخار ترکی، سونا و جکوزی و همچنین رستوران روی پشت بام با منظره دریای خیره کننده اژه است.
شاید هتل دبل تری بای هیلتون آنطور که باید نظر شما را از نظر ابعاد به خود جلب نکند، اما باید بدانید که داخل اتاق‌های این هتل بسیار لوکس و مدرن طراحی شده‌اند و قطعا شما را شگفت زده خواهند کرد. این هتل دارای ویو بسیار زیبایی به سمت آب است و طراحی آن به سبک مینیمالیسم انجام شده تا مهمانان را بی خود و بی جهت درگیر تجملات بی مورد نکند. خدمت‌رسانی در این هتل به خوبی انجام می‌شود و با انتخاب اقامت یوآل، می‌توانید دست پخت مخصوص سرآشپز آن را بچشید و طعمی بی‌نظیر را در خاطر خود به یادگار ببرید.

هتل دبل تری بای هیلتون

۵. هتل لا بلا ، آرامشی از جنس دریا

هتل لو بلو یکی دیگر از بهترین هتل های UALL کوش آداسی به حساب می‌آید که می‌توان طعم آرامش محض را به سادگی در آن چشید. این هتل دارای اسکله‌ای اختصاصی است که به آلاچیق‌هایی زیبا مجهز شده تا بتواند اوقات بسیار خوش و آرامش بخشی را برای مسافران به ارمغان بیاورد. این هتل با ۲۶۳ اتاق، آماده پذیرایی از مهمانان خود هست و هر گونه امکاناتی را که تصور کنید، در آن خواهید یافت. ساحل اختصاصی، مجموعه اسپا مجهز شامل حمام بخار ترکی، سالن ماساژ، استخر روباز، استخر سرپوشیده، اتاق بخار، سونا و جکوزی، تنها بخشی از امکانات این هتل به حساب می‌آیند.
کارکنان این هتل با آرامش و احترام کامل برخورد می‌کنند و از این نظر شهرت بسیار زیادی دارند. اما هیچ امکاناتی به پای منوی غذایی آن نمی‌رسد! منوی یوآل این هتل بسیار گسترده و متنوع است و هر آنچه تصور می‌کنید از غذاهای سنتی ترک تا غذاهای دریایی و بین المللی را در آن خواهید یافت! منوی رستوران این هتل آنقدر تنوع دارد که شما ترجیح می‌دهید به جای آفتاب گرفتن در ساحل، کمی به افزودن سایز دور کمر خود داخل رستوران بیاندیشید!

 

جاذبه های گردشگری کوش آداسی

جزیره کبوتر

نام کوش آداسی از این جزیره گرفته شده است. این جزیره به وسیله یک جادۀ باریک به شهر متصل می گردد در زمان غروب آفتاب منظرۀ این جزیره زیباتر از همیشه است. فصل مهاجرت پرندگان زیبایی آن را دو چندان می کند. ساحل جزیره کبوتر، بسیار دنج و خلوت است و برای مسافرانی که دنبال آسایش و آرامی محیط هستند و قصد دارند از هیجان دور باشند، بسیار جای دلنشینی است. در دوره عثمانی این جزیره به دلیل موقعیت استراتژیک خود برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می گرفت و به همین دلیل داخل این جزیره یک قلعه ساختند. دیدن موزه داخل این قصر هم خالی از لطف نیست.

جزیره کبوتر

شهر افِسوس و خانه مریم

افسوس، در حقیقت بقایای شهری چندین‌ هزارساله از امپراطوری رُم شرقی است که حد فاصل ازمیر و کوش ‌آداسی قرار داد. قبل از رسیدن به افسوس، خانه‌ای قدیمی وجود دارد که حضرت مریم ده سال آخر عمرش را اینجا گذراند و امروز تبدیل به زیارتگاه شده است. کوه های شمال هم جایی است که گفته می شود اصحاب کهف در دامنۀ کوه در غاری نزدیک به دویست سال خوابیده بودند. ستون های سنگی بزرگ، نمادی از یک شهر رومی است. این شهر با ستون های سنگی بزرگ، میدان نبرد گلادیاتورها و بقایایی از آمفی‌تئاتر و دروازه های شهر نماد شهرهای رومی است.

روستای کیرازلی

روستای کیرازلی به نام دهکده گیلاس معروف است. از کوش آداسی می توانید توسط دولموش به این روستا بروید و از طعم غذاهای سنتی ترکی با محصولات ارگانیک لذت ببرید. در ماه ژوئن جشنواره گیلاس همراه با رقص سنتی و غرفه های صنایع دستی برگزار می شود.

پاموک کاله (قصر پنبه ای)

این منطقه به دلیلی ناهمواری های پله ای سفید به نام قصر پنبه ای معروف است. در این محل بیش از پانزده چشمه آب گرم با دمای بیش از دویست درجه سانتی‌گراد، وجود دارند که به هیچ وجه قابل شنا کردن نیستند و همین گرما باعث رسوب املاح شده و شکل پنبه ای به منطقه می دهد. آب این حوضچه ها برای درمان بسیاری از بیماری های مزمن مفید است.

پاموکاله کوش آداسی

ساحل مرکزی شهر (Downtown)

تنها ساحلی است که در بخش مرکزی شهر کوش آداسی واقع شده است. این ساحل دقیقاً بین بندر و گردشگاه ساحلی شهر قرار گرفته و نزدیکی آن به مرکز شهر یکی از مهم‌ترین عوامل محبوبیت آن است.

پارک ملی کوش آداسی

در ۳۰ کیلومتری جنوب کوش آداسی به سمت Guzelcamli، پارک ملی زیبایی به نام Millipark وجود دارد. این پارک یک قطعۀ کوچکی از بهشت و مکان فوق العاده ای برای غواصی است و ساحل آن یکی از زیباترین سواحل کوش آداسی و اروپا محسوب می شود.

غار زئوس

قبل از ورود به پارک ملی در بین گل‌ها و بوته ها این غار را خواهید دید. عمق مناسب غار و آب معدنی این غار را مکانی مناسب برای شنا و فرار از گرمازدگی کرده است.

ساحل بانوان (girls beach)

این ساحل نیز یکی از شلوغ ترین و پرطرفدارترین سواحل کوش آداسی است. در ساحل بانوان کوش آداسی امکانات ورزش های آبی مانند شنا، غواصی، بازی، سرگرمی های دریایی و اسکی روی آب وجود دارد که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کرده است. امروزه این سواحل دیگر به طور اختصاصی در اختیار بانوان قرار ندارد و استفاده از آن برای همگان آزاد است.
سواحل لانگ بی، ساحل عشق و ساحل Kustur هم از سواحل پرطرفدار کوشی آداسی هستند.

شهر باستانی پرین Perine

از جمله معروف ترین جاذبه های شهر کوش آداسی، پرین یا پرینه است. پرین یک شهر باستانی پر رونق بوده که بندرگاه هایش بسیار مشهور بودند. زمانی این شهر به خاطر بالا آمدن سطح آب دفن شد و پس از مدتی بیرون آمد. از دیدنی های این شهر، موزه، دیوار قلعه بیزانسی، آمفی تئاتر، حمام و بقایایی از معبد آپولو، مورد استقبال گردشگران تور ترکیه قرار گرفته است. در موزه شهر باستانی تاریخچۀ جذاب این شهر گردآوری شده است.

دالند

یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین پارک های آبی منطقه است که دنیایی از بازی های آبی در این پارک برای سن های مختلف و علایق گوناگون موجود است. سرسره های آبی، آبشارها، شنا در عمق های متفاوت و غیره از ویژگی های این پارک است. پارک آبی آدالند، طراحی بسیار خاصی دارد و به راحتی می تواند با پارک های آبی آنتالیا و دبی رقابت کند. در ساحل و پلاژ آن می توانید اسب کرایه کنید و با اسب به داخل دریا بروید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  از گردشگری غذا و جذابیت های آن بگوییم

غواصی در Aqua Adabanko

هرساله غواصان بسیاری از سراسر دنیا به ترکیه می آیند تا در نقاط بکر و کشف نشده دریای مدیترانه به غواصی کردن بپردازند. در کوش آداسی سه ایستگاه در خلیج آن برای این کار وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها Aqua Adabanko است. می توانید با پوشیدن لباس غواصی به اعماق دریای مدیترانه بروید و زیبایی های کف دریا و موجودات دریایی را تماشا کنید.

بازار های روز کوش آداسی

در کوش آداسی چندین بازار محلی وجود دارد. روزهای سه شنبه و جمعه، بازار تره بار و چهارشنبه ها بازار لباس و پوشاک است. در سه شنبه بازار می توانید ماهی تازه و سبزیجات و میوه های فصلی تهیه کنید. در چهارشنبه بازار می توان پوشاکی با تولید محلی با کیفیت و ارزان خریداری کرد. لوازم خانگی، لوازم آرایشی و کفش هم در این بازار یافت می شود.

شهر باستانی آفرودیسیاس

شهر آفرودیسیاس در نزدیکی روستای مدرن Geyre قرار دارد که تقریباً ۱۷۰ کیلومتری ازمیر است. موزه این شهر دارای مجموعه ای از آثار با ارزشی مانند مجسمه و سرامیک است که به عصر برنز بر می گردد. دیدن تئاتر باستانی و مخروبه های حمام هادریان را هم از دست ندهید.

کاروانسرای اوکوز محمدپاشا

این کاروانسرا در نزدیکی بلوار آتاتورک و اسکله قرار دارد و متعلق به قرن ١٧ میلادی است. کاروانسرا ساختمانی شبیه به قلعه دارد و برنامۀ شب ترکیه با آوازهای محلی ترکی هر شب در همین کاروانسرا برپاست.

مراکز خرید کوش آداسی

فروشگاه های کوچک و بزرگ، بوتیک ها و مراکز خرید بزرگ، این شهر را برای کسانی که عاشق خرید هستند نیز دوست داشتنی کرده است. از انواع پوشاک تا فرش های دستباف و جواهرات در فروشگاه های این شهر پیدا می شوند. حتماً سری به بازار قدیمی بازار بزرگ Grand Bazaar، بازار Orient بزنید.

غار سیر تلائینی (Sir Telaiiini Cave)

غار سیر تلائینی بزرگ ترین غار این شهر، مابین دو روستای یوکاری چام آداسی و نارلی گدیک واقع شده است این غار ۳۴۸ کیلومتر طول دارد، عمیق ترین نقطه آن نیز حدود ۳۲ متر است و کاملاً خشک است و هیچ گونه آبی در آن یافت نمی شود.
از حق که نگذریم سفر رفتن بدون امتحان غذاهای بومی منطقه ای که به آن رفته اید، هیچ لطفی ندارد و حتی برخی اعتقاد دارند که اگر غذاهای محلی و بومی یک منطقه را امتحان نکنند اصلا به مسافرت نرفته اند. اگر شما نیز عاشق طعم و مزه های مخصوص هر کشور یا شهر هستید بهتر است با این افراد به سفر بروید.

خوراک های مخصوص کوشی آداسی

میل کردن غذاهایی مخصوص کوش آداسی برای عده ای که عاشق خوردن خوراکی های جدید هستند، نیز نوعی تفریح به حساب می آید. در این شهر شما می توانید انواع و اقسام خوراک های خوشمزه و باب طبع خود را پیدا کرده و آن را میل کنید. ما در ادامه برخی از غذاهای مخصوص این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد تا دفعه بعدی که به کوش آداسی سفر کردید بدانید چه خوراک هایی در آن طبخ می شود.

۱-کومرو

کومرو یکی از ساندویچ های مخصوص کوشی آداسی است که دلیل شهرت آن نیز نان مخصوص این فست فود است. نانی که در این ساندویچ استفاده می شود گرد و پر از کنجد است و معمولا با گوجه، سوسیس، خیارشور و بقیه مواد لازم برای درست کردن یک ساندویچ خوشمزه پر شده و در اختیار مسافرین قرار داده می شود.

۲-بادمجان شکم پر

یکی از غذاهایی که برای ایرانی ها نیز طعم آن بسیار لذت بخش و دوست داشتنی است، بادمجان شکم پر یا کانیاریک است. این غذا با گوشت چرخ کرده، بادمجان، گوجه، فلفل، پیاز و ادویه طبخ شده و از آنجایی که ایرانی ها نیز این غذا را در کشور خود آماده می کنند، امتحان کردن آن در کوشی آداسی می تواند برایشان بسیار جذاب و دلنشین باشد.

۳-سیمیت

در کوش آداسی انواع و اقسام نان ها پخت می شود که یکی از معروف ترین آنها، سیمیت است. ترک ها این نان را برای وعده صبحانه خود میل کرده و خوردن آن در کنار چای گرم می تواند یک اتفاق بی نظیر و به یادماندنی در سفر باشد. نان سیمیت از کنجد پوشانده شده و بسیار ترد است و در اغلب کافه های موجود در این شهر می توانید این نان را میل کنید.

۴-لاهماجون

از دیگر غذاهای خوشمزه ای که تنها می توانید طعم آن را در کوش آداسی تجربه کنید، لاماجون یا لاه ماجون است. این غذا ترکیبی از نان و گوشت بوده و همراه با سبزی، کاهو و یا بادمجان کبابی میل می شود. به این غذا پیتزای ترکیه ای هم می گویند، اما لاماجون به دلیل استفاده از مواد غذایی با کالری کمتر، نسبت به پیتزا سبک تر است و طعم و مزه خوبی نیز با اضافه کردن ادویه های مختلف پیدا می کند.

۵-غذاهای دریایی

همان طور که در قسمت معرفی شهر کوش آداسی به آن اشاره کردیم، این شهر در کنار دریا واقع شده و به همین دلیل انواع و اقسام غذاهای دریایی را می توانید در این شهر میل کنید. از جمله این غذاها می توان به فیله ماهی کباب اشاره کرد که معمولا همراه با سبریجات موجود در این منطقه سرخ شده و در اختیار توریست ها و مسافرین قرار داده می شود.

۶-دونر کباب

از دیگر غذاهای معروف و مشهور در ترکیه می توان به دونر کباب اشاره کرد. این غذا در کوش آداسی نیز طبخ شده و مزه و طعم بسیار خوبی که دارد تا مدت ها زیر زبان شما باقی خواهد ماند. هر چند که در اغلب شهرهای ایران نیز این غذا در اختیار قرار داده می شود، اما خوردن دونر کباب در خاستگاه آن لطف دیگری دارد که به شما توصیه می کنیم حتما برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنید.

۷-صدف شکم پر

از دیگر غذاها و خوراک های محبوب در کوش آداسی، صدف شکم پر است. این غذا در اغلب رستوران های این شهر وجود دارد و به عنوان یک غذای محلی این ناحیه مطرح است. برخی با دیدن ظاهر این خوراک ممکن است تمایل چندانی به خوردن و امتحان کردن آن نداشته باشند، اما بهتر است زود قضاوت نکرده و حداقل یک بار این صدف ها را امتحان کنید، شاید نظرتان عوض شده و شما نیز به یکی از طرفداران پر و پا قرص این غذا تبدیل شدید.

۸-پلوی ترکیه ای

از دیگر غذاهایی که ایرانی ها به آن علاقه زیادی دارند، پلو است. در ترکیه نیز غذایی به نام پلوی ترکیه ای طبخ شده و شما نیز می توانید در سفر خود به این شهر کوش آداسی، مزه و طعم کم نظیر آن را امتحان کنید. این پلو با کمک گوشت و برنج درست شده و با طعم دلپذیری که دارد توانسته نظر مساعد بسیاری از مسافران و توریست ها را به خود جلب کند.

۹-سوپ عدس

اگر به دنبال خوردن یک غذای سبک هستید، به شما توصیه می کنیم حتما سوپ عدس را که با عدس قرمز تهیه می شود امتحان کنید. این غذا نیز به مانند بقیه خوراک هایی که در کوش آداسی طبخ می شود مزه و طعم خوبی دارد و معمولا به همراه نان و لیمو مصرف می شود. خوردن این سوپ گرم و خوشمزه مخصوصا در فصل زمستان رنگ و بویی متفاوت به سفر شما می بخشد.

۱۰ کاری که باید در کوش آداسی انجام داد…

از اسکله بازدید کنید و ساعاتی را به تماشای غروب آفتاب و رفت و آمد کروزها بنشینید.
سافاری را در این شهر تجربه کنید و از پارک ملی دیدن کنید.
به یک پارک آبی سر بزنید و یک روز کامل را با هیجان سپری کنید.
به غار زئوس سری بزنید و شنا در آب های شفاف آن را تجربه کنید.
حمام ترکی را تجربه کنید.
از بازارهای هفتگی شهر خرید کنید.
به روستاهای اطراف سری بزنید و به اکتشاف آثار باستانی بپردازید.
در آب های شفاف و کریستالی اطراف غواصی کنید و از اکوسیستم دریایی این ناحیه دیدن کنید.
زمانی برای بازدید از شهر آفرودیسیاس اختصاص دهید و از حمام های روم باستان دیدن کنید.
از موزه ها وآثار باستانی دیدن کنید
سخن پایانی
در آخر باید بگم که شهر کوش آداسی دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی فوق العاده زیبایی است. قطعاً سفر به کوش آداسی می تواند یکی از بهترین تجربه های شما باشد. میتوانید با ورود به اپلیکیشن قوی سیاه (blackswan) از یک سفر پر از هیجان در تورهای ویژه کوش آداسی بهره ببرید .
حتما این مقاله را به طور کامل مطالعه نمایید تا شناخت کافی در مورد این شهر زیبا و بی نظیر به دست آورید.
امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات خوب و مفیدی در مورد سفر به کوش آداسی به دست آورده باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید