بلیط اتوبوس

خرید بلیط اتوبوس

خرید بلیط اتوبوس این روزها از گذشته بسیار آسان تر شده حتی دیگر نیاز نیست برای خرید بلیط، به ترمینال بروید و اضطراب این موضوع را داشته باشید که آیا می توانید بلیط تهیه کنید و یا خیر .

در گذشته ممکن بود ساعت ها صبرکنید و بلیطی تهیه نکنید ، خوشبختانه این موضوع امروزه حل شده است و شما میتوانید با یک تماس ساده و یا حتی با استفاده از تلفن همراه خود و نصب اپلیکشین قوی سیاه بلیط اتوبوس شهر مقصد دلخواه خود را رزرو کنید و با خیال راحت برای سفر خود اقدام کنید.

در ابتدا از مراحل خرید بلیط در اپلیکیشن توضیحاتی آوردیم، اولین قدمی که برای خرید اتوبوس به صورت آنلاین برمیدارید نصب و راه اندازی اپلیکیشن قوی سیاه در تلفن همراه خود است ، سپس با انتخاب مبدا و مقصد در قسمت اتوبوس و مشخص کردن تاریخ دقیق وارد مرحله بعد می شوید .در نهایت با مشاهده و یک مقایسه ساده بلیط مورد نظر خود را انتخاب کنید.

حال که بلیط مورد نظر خود را انتخاب کردید وقت تعیین صندلی است ، پس از انتخاب هزینه بلیط را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

تفاوت اتوبوس ها در چیست ؟؟

در این قسمت به بررسی ساده تفاوت میان اتوبوس های معمولی و اتوبوس های vip  می پردازیم .در گذشته هنگام خرید بلیط اتوبوس انتخاب های زیادی وجود نداشت ، ولی در حال حاضر با ورود اتوبوس های جدید و پیشرفته به ناوگان اتوبوسرانی شما حق انتخاب اتوبوس خود را دارید. در حال حاضر بخش اعظمی از سفرهای داخلی با اتوبوس انجام می شود .

اتوبوس vip

اتوبوس وی آی پی (VIP) در واقع برند خاصی از اتوبوس نیست بلکه به اتوبوس هایی گفته می شود که تعداد صندلی کمتری دارد و شما فضای بیشتری در اتوبوس دارد و سفری راحت تر خواهید داشت. اتوبوس های وی آی پی می تواند از نوع اسکانیا، بنز یا ولوو باشد. اتوبوس های وی آی پی در دو نوع اتوبوس های وی آی پی 25 نفره و اتوبوس های وی آی پی 22 نفره هستند که صندلیهایشان حالت تخت شو دارند و شما میتوانید در طول مسیر و با اتوبوس های وی آی پی  خوابی آسوده داشته باشید.

اتوبوس های وی آی پی (VIP)

اتوبوس های وی آی پی (VIP) دارای 22 الی 25 صندلی بزرگ و تخت شو هستند که تا 145 درجه به سمت عقب تنظیم می شوند و در یک ردیف از اتوبوس صندلی های تک نفره و در طرف دیگر صندلی های جفت قرار دارند و شما فضای کافی برای استراحت دارید. علاوه براینکه در بخش پایین صندلی ها یک زیرپایی قرار دارد .
اتوبوس های وی آی پی (VIP) دارای مانیتورهای شخصی است که در طول سفر حسابی شما را سرگرم می کنند که شما می توانید از طریق آن ها میتوانید موسیقی گوش بدهید و یا از بازیها و فیلم هایش لذت ببرید. سیستم گرمایشی و سرمایشی این اتوبوس ها به درستی کار می کند و شما میتوانید از یخچال و دیگر تجهیزات داخل اتوبوس مثل وای فای و شارژر گوشی استفاده کنید.

قیمت بلیط اتوبوس VIP

قیمت بلیط اتوبوسی وی آی پی نسبت به اتوبوس های ساده یا همان کلاسیک، طبعا به دلیل امکاناتی که دارند بالاتر است، اما خبر خوب این است که اختلاف قیمت خیلی زیاد نیست و اگر مسیری طولانی در پیش دارید شک نکنید که انتخاب اتوبوس های وی آی پی به نفع شما خواهد بود.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  رزرو هتل در استانبول

اتوبوس های معمولی یا کلاسیک

اتوبوس های معمولی دارای 40 الی 44 صندلی هستند که در هر ردیف از اتوبوس یک جفت صندلی وجود دارد و صندلی ها حالت تخت شو نیستند. و اینکه اتوبوس های معمولی از قیمت پایین تری برخوردار هستند. اتوبوس های معمولی دارای دو نمایشگر در ابتدا و وسط اتوبوس دارند که در طول مسیر میتوانید با دیدن فیلم سرگرم شوید. البته سلیقه شما در انتخاب فیلم اعمال نخواهد شد!

اتوبوس های معمولی دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی نیز می باشند. و یکی از معضلات استفاده از اتوبوس های معمولی صدای موتور است که هنگام خواب حتما نظرتان را جلب خواهد کرد. در نتیجه اگر مسیرتان کوتاه است با توجه به ارزان تر بودن اتوبوس های معمولی گزینه ای مناسب هستند.

 

استرداد بلیط اتوبوس

در انتخاب بلیط خود دقت کنید اما ممکن است در برخی موارد از سفر خود منصرف شوید. در این حالت می توانید بلیط اتوبوس خود را به صورت اینترنتی استرداد کنید. برای استرداد بلیط اتوبوس، باید ابتدا با کدملی صاحب بلیط در سامانه پایانه ها عضو شوید. سپس با انتخاب گزینه ابطال بلیط در منوی سایت و وارد کردن شناسه پایانه ها نسبت به ابطال بلیط اقدام نمایید. طبق قوانین استرداد اینترنتی بلیط اتوبوس، 10 درصد از کل مبلغ بلیط به عنوان جریمه از بلیط شما کسر می گردد. در هنگام ابطال بلیط دو گزینه پیش رو دارید. اولین گزینه بازگشت وجه بلیط به اعتبار مالی است. اگر مجددا قصد خرید بلیط دارید می توانید این گزینه را انتخاب کنید و در خرید بعدی از اعتبار مالی استفاده کنید. لازم به توضیح است فقط قادر به خرید از شرکتی هستید که از آن اعتبار مالی دارید. در روش دیگر وجه بلیط به حساب شما واریز می شود. با انتخاب گزینه کارت به کارت، علاوه بر 10 درصد جریمه ابطال مبلغ 500 تومان هزینه کارت به کارت نیز از مبلغ بلیط کسر می شود و طی 7 روز کاری به حساب شما واریز می گردد. مسافر عزیز، امکان تغییر تاریخ و ساعت حرکت به صورت اینترنتی وجود ندارد و باید بلیط خود را باطل و مجددا خرید کنید. بنابراین در هنگام خرید به مبدا،مقصد، تاریخ و ساعت حرکت اتوبوس خود دقت فرمایید تا مجبور به لغو بلیط نباشید.

 

(مهم ترین نکاتی که باید بعد از خریدن اتوبوس به آنها توجه کنیم)

برخی از ما بعد از خرید بلیط قطار، هواپیما یا اتوبوس چمدان کوچکی برای سفر می‌بندیم و دیگر به سایر جزئیات آن اهمیت چندانی نمی‌دهیم. در صورتی که خرید بلیط سفر، تنها نقطه آغاز ماجرا است و نشستن در وسیله نقلیه نیز اصول و مقدماتی دارد که بهتر است نسبت به آنها آگاه باشیم. این نکات به ویژه در سفرهای زمینی و اتوبوسی باید بیشتر مورد توجه قرار گرفته و رعایت شوند. به همین دلیل در ادامه این مقاله با عنوان ” مهمترین نکاتی که باید بعد از خرید بلیط اتوبوس به آنها توجه کنیم. به بررسی برخی از آنها بپردازیم .

بستن چمدان و به همراه داشتن وسایل ضروری

معمولاً اولین گام پس از خرید بلیط اتوبوس، بستن چمدان است. البته در این میان نکاتی وجود دارد که می‌بایست به آنها توجه کنید مثلاً درست است که در سفر با اتوبوس قوانین سختگیرانه ای در خصوص حمل بار و وزن آن وجود ندارد. اما بهتر است چمدانی که برای سفرهای اتوبوسی خود انتخاب می‌کنید خیلی بزرگ نباشد تا بتوانید به سادگی آن را جابجا کنید. همچنین برای اینکه دسترسی ساده تری به لوازم ضروری خود داشته باشید بهتر است آنها را در کیف دستیتان قرار داده و با خود به داخل اتوبوس ببرید. برای مسیرهای طولانی حتماً کمی تنقلات و یک بطری آب تهیه کنید و بالش گردنی خود را به همراه ببرید. همچنین با استفاده از هندزفری می‌توانید ضمن گوش دادن به موسیقی، خود را سرگرم نموده و مزاحم سایر مسافران نیز نشوید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  جاذبه های گردشگری شیراز

بیماری سفر و حالت تهوع

اگر معمولا در جاده دچار حالت تهوع می‌شوید و مسیر را با دشواری طی می‌کنید بهتر است قبل از سفر یک لیوان نوشیدنی زنجبیلی میل کنید. همچنین برای جلوگیری از تشدید این موضوع بهتر است زمانی که وسیله نقلیه شما در حرکت است، مطالعه نکنید. همچنین تجربه ثابت کرده است که ماساژ دادن هم می‌تواند حالت تهوع ناشی از حرکت را کاهش دهد. این کار از طریق تحریک کردن نقاط فشار مختلف در بدن شما انجام می‌گیرد تا انرژی در بدن شما بهتر جریان پیدا کند. در چنین حالتی با استفاده از انگشت شست مچ دست خود را فشار دهید. برای چند دقیقه دست خود را با همین حالت نگاه دارید و به شکل های مختلف آن را ماساژ دهید تا بفهمید که کدام حالت بیشتر شما را تسکین می‌دهد. به طور معمول این راهکارها اغلب از بروز این مشکل جلوگیری می‌کنند اما اگر این مسئله حتی پس از پیشگیری ها همچنان ادامه دارد، بهتر است با مشورت پزشک معالج خود از داروهایی نظیر قرص درامامین که به همین منظور تجویز می‌شوند، استفاده نمایید.

در نظر گرفتن زمان تاخیر

هر وسیله نقلیه ای ممکن است دچار نقص فنی شود و زمان حرکت آن به تاخیر بیافتد. از این رو بهتر است بعد از خرید بلیط سفر این زمان را نیز برای تخمین ساعت رسیدن خود به مقصد، محاسبه نمایید و به شکلی کاملاً منعطف برای سفر خود برنامه ریزی کنید. این مسئله به ویژه در زمان هایی که یک بلیط هواپیما را برای سفر خود خریداری کرده اید بسیار اهمیت دارد. با این حال وقتی سوار بر اتوبوس نیز سفر می‌کنید باید این احتمال را در نظر بگیرید که وسیله نقلیه شما ممکن است در طول مسیر خراب شده و یا در ترافیک پیش بینی نشده اید گیر بیافتد. از این رو اگر بلیط اتوبوس خود را برای یک سفر کاری خریداری کرده اید حتما تاخیرات احتمالی را هم در نظر بگیرید و سپس برنامه کاری خود را بچینید.

برنامه ریزی برای سفر کودکان

فراموش نکنید که نشستن طولانی مدت بر روی صندلی های اتوبوس برای کودکان خسته کننده است. پس نمی‌توان از آنها انتظار داشت که در سفری ۴- ۵ ساعته یا بیشتر، بی حرکت سر جای خود بنشینند و از پنجره اتوبوس جاده را تماشا کنند. از طرفی دیگر هم نمی‌توان کودکان را به حال خود در اتوبوس رها کرد. چرا که سر و صدا و شیطنت آنها قطعاً برای سایر مسافران آزار دهنده خواهد بود. از این رو اگر قصد دارید تا خانوادگی سفر کنید بهتر است حتما از قبل برای این مسئله چاره اندیشی کنید. برای این کار می‌توانید اسباب بازی یا کتاب داستان محبوب کودکتان را با خود به سفر ببرید و یا اینکه سعی کنید در طول مسیر او را بخوابانید.

سخن پایانی

در پایان باید ذکر کنم که برای آسان تر شدن خرید بلیط اتوبوس میتوانید در سایت قوی سیاه اقدام به خرید نموده و با عضویت در سایت ما همراه و همسفر قوی سیاه باشید .

هدف ما راحتی و رضایت شماست.

021-65255534
02165270292

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید