خیابان های معروف مسکو

۴ تا از خیابان های معروف مسکو را در اینجا می خواهیم معرفی کنیم. مسکو یک کلان شهرهای بزرگ با مناطق تاریخی و فرهنگی بی نظیر است. به دلیل قرار گیری این مناطق باستانی و تاریخی به صورت فشرده به بازدید کنندگان و گردشگران این امکان را میدهد که در خیابان های معروف مسکو قدم بزنید و از مناظر مهم و جذاب مسکو دیدن کنید

  1. معرفی خیابان نیکولاس کایا

نیکولاس کایا یکی از دیدنی ترین و زیباترین خیابان های معروف مسکو است . که در منطقه ی کیتای گورود این شهر واقع شده است

این خیابان معروف نام خود را از صومعه یونانی نیکولکسی گرفته است. شاید جالب باشه بدونین این خیابان توسط ایوان مخوف به مسکو تبدیل شد و مرکز مستمعره یونانی کوچک در شهر شد. سال ۱۹۳۵ کلیسای جامع نیکلاس ویران شد و ساختمان های باقی مانده قرن نوزدهم به طور قابل توجهی تغییر کردند.

مسکو

نمادهای معروف در خیابان معروف نیکولاس کایا

وقتی در مرکز مسکو هستین خیابان نیکولاس کایا میتوانید به راحتی پیدا کنید درست از میدان سرخ که قلب پایتخت روسیه است و میزبان کرملین و کلیسای جامع سنت باسیل است شروع می شود معروف ترین کتابخانه این خیابان ایوان فدوروف است که اولین کتاب در روسیه را به نام اعمال رسولان در سال ۱۵۶۴ چاپ کرد. مجسمه چاپگر را در این خیابان می توان مشاهده کرد.

ساختمان های معروف خیابان نیکولاس کایا

در این خیابان بناها و ساختمان های معروفی قرار دارد از جمله

…تئاتر بولشوی که ستون فرهنگی پایتخت روسیه است

…موزه تاریخی و فرهنگی دولت کرملین مسکو

…چاپخانه مسکو ساختمانی به سبک نئوگوتیک با سیاه چال ها” اتاق ها

…موزه دادگاه قدیمی انگلیسی یک نمونه مهم از معماری سنگ سفید

…بزرگ ترین مرکز خرید در مسکو یک پاساژ به سبک نئوروسی در میدان سرخ است که بیش از ۱۰۰بوتیک برند معروف را در خود جای داده است.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  4 مقصد گردشگری گرمسیری و پر طرفدار

… موزه تاریخی دولتی که تاریخ روسیه از دوران باستان تا قرن بیستم را به نمایش میدهد

علتی که این خیابان معروف شده است در نیمه دوم قرن نوزدهم یکی از بخش مهم تجارت مسکو بود  نه تنها دفاتر شرکت های مختلف را میزبانی میکرد بلکه هتل و رستوران های معروف را معرفی میکرد.

همچنین مکانی است که کنستانتین استانیسلاوسکی و ولادیمیر نمیروویچ دانچنکو تصمیم گرفتند تئاتر هنری مسکو را تأسیس کنند. در نزدیکی میدان لوبیانسکایا، تقریباً در آغاز قرن بیستم، ساختمان داروخانه فرین ساخته شد. پس از نگاهی به آن، حتی در حال حاضر، می توان گفت که به نوعی یادآور ساختمان های مدرنیسم در سن پترزبورگ است.

برای اطلاع از تورهای مسکو  ما را در اینستاگرام دنبال نمایید.

۲.معرفی خیابان تورسکایا

یکی دیگر از خیابان های معروف مسکو ،خیابان تورسکا شاهرگ اصلی مسکو و مجلل ترین منطقه در دوران امپراتوری روسیه است. جالب بدونین جاذبه این خیابان مدت هاست معیاری برای تجمل و اعتبار در نظر گرفته شده است. قرن ۱۴این مکان یک جاده تجاری از کرملین       ….تور) بود . یکی از شهر های مهم و تاثیر گذار در ان زمان بود.

تورسکایا مسکو

 

تورسکایا مقصد خریدی گران قیمت است که گاهی محصولات میان رده را در میان انبوهی از کالا های لوکس مشاهده میکنید . این خیابان میزبان برند های معروف دنیا در زمینه های مد هستن.

هتل ناتیونال  در گوشه تقاطع خیابان تورسکایا اولین هتل ملی و بین مللی در مسکو بود که قبل از انقلاب روسیه معروف به عموم معرفی شد.

بزرگ ترین و قدیمی ترین ساختمان  تلگراف در سال ۱۹۲۶ در این خیابان ساخته شده است که به عنوان یکی از پروژه های مهم زمان شوروی نیز به حساب می اید. در حال حاظر در این ساختمان فضایی مناسب برای کار و بازی درست شده است.

برای رسیدن به این خیابان از سمت میدان سرخ به سمت شمال حرکت کرد.

۳.معرفی خیابان آربات

یکی دیگر از خیابان های معروف مسکو ،خیابان آربات مسکو «خیابان اصلی مسکو» نامیده می‌شود. البته این به این دلیل نیست که بزرگ‌ترین گذرگاه شهری یا مرکزی است. در واقع مردم مسکو برای جذابیت منحصر به فرد آن که توسط معماری دوره‌های گذشته ایجاد شده و فضای خاص و عاشقانه آن که مورد ستایش هنرمندان و موسیقیدانان است؛ ارزش خاصی قائل هستند. تاریخ بسیاری از خانه‌ها در خیابان آربات با تاریخ و زندگی مردم بزرگ روسیه مرتبط است. در واقع، آربات مکان بی نظیری با تاریخ، هویت، سنت‌ها و حتی چشم‌انداز خاص خود در مسیر کرملین تا رودخانه مسکو است. آربات بارها سوزانده و بازسازی شده است و برای مدت طولانی نماد مسکو قدیمی بوده که نام آن در انواع شعر، نثر، آهنگ و فیلم هنرمندان مختلف جاودانه شده است.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  12 تا از بهترین سواحل کوچانگ جزیره ای زیبا و مخفی در تایلند

خیابان های معروف مسکو

دیدنی‌های خیابان آربات مسکو و اطراف آن

شما می‌توانید از مسیرهای مختلف در خیابان آربات پیاده‌روی کنید یا به گردش بپردازید. در این خیابان شما می‌توانید رستوران‌ها، هتل‌ها، موزه‌ها، فروشگاه‌های سوغات، هنرمندان خیابانی، کتاب‌فروشی‌ها و بسیاری موارد دیگر را پیدا کنید. پیاده‌روی در این خیابان تقریباً دو ساعت طول می‌کشد به علت داشتن جاذبه های زیادی که این خیابان دارد شما هرگز از پیاده روی در این مکان جذاب خسته نخواهی شد.

۴. 

در میان خیابان های معروف مسکو و معابر متعددی که در شهر مسکو وجود دارد؛ کمتر خیابانی جایگاه و اهمیت تاریخی خیابان با قدمت و دیدنی ایلی‌اینکا را دارد. این خیابان در گذشته‌های دور مرکز خرید و بازار اصلی شهر مسکو بوده است. در حال حاضر خیابان ایلی‌اینکا یکی از مراکز اداری و اقتصادی مهم مسکو بحساب می‌آید. بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و شرکت‌های تجاری مهمی در این خیابان قرار دارند..

برای دریافت اطلاعات کافی از نحوه اخذ ویزای مسکو این مقاله را مطالعه نمایید.

ایلی‌اینکا فضایی زیبا و تاثیرگذار دارد. قدم زدن در این خیابان احساس خوشایند و باشکوهی از سفر به روزگاران قدیم مسکو در بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید