فرست کلاس

هر آنچه باید در رابطه با بلیط فرست کلاس باید بدانید

بسیاری از خطوط هوایی برای بلیط فرست کلاس خود امتیازات شگفت انگیزی قائل می شوند. به طوری که انواع و اقسام امکانات رفاهی منحصر به فرد در این پروازها وجود دارد. اما در مقابل قیمت بالایی هم دارند. حال این که آیا پرداخت پول اضافی برای بلیط هواپیمای فرست کلاس، در مقایسه با بیزینس کلاس، واقعاً ارزشش را دارد یا خیر، قابل بحث است که در این مقاله به بررسی همین موضوع می پردازیم.

پروازهای بین المللی طولانی بهترین گزینه برای آزمایش کارایی و ویژگی های برجسته ی ایرلاین ها است. این پروازهای طولانی می توانند در صندلی های کلاس اکونومی غیرقابل تحمل باشند. اما سوال اینجاست وقتی صندلی های کلاس تجاری موجود هستند، واقعا ارزشش را دارد برای بلیط هواپیمای فرست کلاس هزینه کنید؟

مهمترین دلایل برای خرید بلیط هواپیمای فرست کلاس

بلیط فرست کلاس

امکانات رفاهی درجه یک این بلیط ها فقط برای زمانی که در هواپیما هستید نیست. مزایای داشتن بلیط فرست کلاس از همان بدو ورود به ورودگاه مبدا خود را نشان می دهند.

زمان انتظار در TSA می تواند برای مسافران اکونومی به درازای یک عمر بگذرد. اما برای کسانی که بلیط فرست کلاس دارند عملاً چنین انتظاری وجود ندارد. مسافران فرست کلاس به سالن های منحصر به فرد و مجلل دسترسی پیدا می کنند. هنگامی هم وارد هواپیما شوند، از بسیاری از ویژگی های منحصر به فرد پروازها استفاده می کنند.

مزایا و معایب بلیط فرست کلاس

مزایای زیادی در خرید بلیط های فرست کلاس وجود دارد که قیمت بالای آنها را توجیه می کنند. خدمات پروازهای فرست کلاس شامل وای فای، تلویزیون، روزنامه، محل استراحت راحت، نوشیدنی و غذای رایگان و غیره می شود که مسافران اکونومی هرگز در پرواز از آنها برخوردار نخواهند بود.

حتی برخی از این ایرلاین ها امکانات فوق العاده ای مانند ماساژ قبل از پرواز و خدمات بسیار دیگری را نیز قبل از عزیمت به مقصد ارائه می دهند.

چک-این: پروازهای درجه یک این مزیت را دارند که ابتدا پرواز خود را بررسی کنید و لازم نیست قبل از رسیدن به گیت خود در صف طولانی TSA منتظر بمانید. این باعث می شود کل تجربه سفر کمتر استرس زا بوده و بسیار راحت تر باشد.

راهنماها: کارکنان راهنما برای کمک به برای افرادی که بلیط های فرست کلاس را رزرو کرده باشند آماده هستند. آنها در مواردی مانند حمل بار یا درخواست های شخصی مثل کمک به رزرو هتل یا کرایه اتومبیل در کنارتان خواهند بود. درواقع کمک آنها کل تجربه پرواز را منحصر به فرد می کند.

اولویت در سوار شدن: مسافرین فرست کلاس اولین گروهی هستند که سوار هواپیما می شوند. آنها به جای اینکه در صف انتظار بایستند از این مزیت برخوردار هستند که قبل از سوار شدنِ مسافران دیگر به هواپیما، روی صندلی های خود بنشینند و راحت باشند.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  نمایشگاه اکسپو 2021 دبی

چمدان اضافی. بلیط های اکونومی فقط می توانند یک کیف را بدون هیچ هزینه ای چک کنند. در حالی که مسافران فرست کلاس 2-3 چمدان را می توانند همراه خود داشته باشند. بنابراین نیازی به نگرانی در مورد بسته بندی وسایل خود ندارید. مخصوصاً اگر به یک تعطیلات طولانی مدت می روید یا  می خواهید در سفر کلی وسیله یا سوغاتی بخرید.

بهترین ایرلاین های ارائه دهنده پروازهای فرست کلاس

اتحاد

فرست کلاس اتحاد

اتحاد دارای امکانات رفاهی درجه یک و شگفت انگیزی است. یک راننده شخصی شما را به فرودگاه می رساند. سپس بعد از انجام بررسی های اولیه، می توانید از یک سالن انتظار مجلل یا ماساژ استفاده کنید.

هنگامی که در هواپیما هستید با سوئیت شخصی خود پرواز می کنید. این سوییت شامل صندلی های چرمی بزرگ برای تجربه ی یک استراحت راحت است. به این شکل می توانید هنگام پروازهای طولانی استراحت کنید و دوش بگیرید تا قبل از رسیدن به مقصد حس بهتری داشته باشید. آنها همچنین نوشیدنی های رایگان و منوی غذایی جذابی را نیز ارائه می دهند. شما می توانید زمان غذا خوردن خود را انتخاب کنید و یک سرآشپز شخصی نیز آماده کردن غذای شما را بر عهده می گیرد.

امارات

فرست کلاس امارات

امارات در سال 2019 موفق به دریافت عنوان بهترین ارائه دهنده پروازهای فرست کلاس در جهان از TripAdvisor شد. دلایل زیادی هم برای این موضوع وجود دارد. امارت نیز یک راننده شخصی را برای رساندن شما به فرودگاه در اختیارتان می گذارد. سپس یک سالن مجلل درجه در داخل فرودگاه منتظر شما خواهد بود. به این شکل قبل از سوار شدن به هواپیما می توانید خود را سرگرم کنید.

در پروازهای فرست کلاس امکان بستن درهای کابین وجود دارد. اینطوری به نوعی یک فضای شخصی در اختیار شما قرار می گیرد تا احساس کنید که در یک هواپیمای شخصی هستید. صندلی های راحت چرمی به تخت تبدیل می شوند. مهمانداران اختصاصی نیز آنها را با ملحفه و بالشت برای شما آماده می کنند. می توانید از تنظیمات نور محیط استفاده کنید تا با آرامش بیشتری استراحت کنید.

کابین همچنین کاملا مجهز به وسایل مراقبت از پوست، تلویزیون، هدفون، غذای خوشمزه و نوشیدنی رایگان در کل پرواز است. یک دوش آبگرم شخصی نیز در اختیارتان خواهد بود. همچنین یک سالن مخصوص مسافران نیز وجود دارد که در آن می توانید برای خود نوشیدنی سفارش دهید.

کاتای پاسیفیک

پاسفیک

Cathay Pacific امکانات رفاهی بسیار عالی و درجه یکی را برای پروازهای فرست کلاس ارائه می دهد.

در کابین شخصی خود یک صندلی چرمی راحت و ماساژور خواهید دید که که می توانید از آن نهایت لذت را ببرید. اگر بخواهید بخوابید، خدمه کابین صندلی شما را به یک تخت دنج تبدیل کرده و به شما امکان استراحت راحت را می دهند.

منوی غذا دارای مجموعه ای از غذاهای خوشمزه، با گزینه های سلامتی و طعم های عجیب و غریب است. همچنین می توانید در هر زمان که خواستید غذا بخورید. اگر قصد شما این است که در طول سفر کار کنید، کابین شما می تواند به عنوان یک فضای اداری مجهز به پورت های USB، پریزهای برق و وای فای استفاده شود.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  تور کوش آداسی

دلایل عدم استفاده از بلیط هواپیمای فرست کلاس

بلیط های فرست کلاس عالی هستند و می توانند پروازهای طولانی را برایتان مجلل و لذت بخش کنند. با این حال، قیمتی که برای تمامی این امکانات رفاهی فوق العاده ارائه می شود در بسیاری از مواقع زیاد مطلوب نیست. به علاوه ی اینکه کابین های فرست کلاس مجلل فقط در مسیرهای محدودی در دسترس هستند.

امروزه بسیاری از خطوط هوایی صندلی های کلاس تجاری را با مزایای شگفت انگیز و با قیمت بسیار کمتر ارائه می دهند. برخی از خطوط هوایی حتی هواپیماهای خود را بدون کابین های بزرگ و فرست کلاس طراحی می کنند.

کلاس تجاری هنوز به شما این امکان را می دهد که قبل از سوار شدن به پرواز از دسترسی به سالن فرودگاه لذت ببرید. می توانید از یک وعده غذایی خوب، نوشیدنی های رایگان، مکانی راحت برای استراحت یا کار و انواع مختلف سرگرمی ها لذت ببرید. سالن های فرست کلاس کمی بیشتر انحصاری هستند، با انتخاب های بیشتری برای غذا و نوشیدنی و کارکنان شخصی. بر خلاف سالن کلاس تجاری که ممکن است به جای یک منوی کامل، بوفه داشته باشد. صرف نظر از منو، به هر حال در کلاس تجاری نیز غذا هنوز گرم و خوشمزه است.

پرواز فرست کلاس

صندلی های کلاس تجاری نیز بزرگ و راحت هستند و فضای زیادی دارند. اکثر آنها به تخت خواب هایی با ملافه های با کیفیت تبدیل می شوند.  بسیار شبیه به صندلی های فرست کلاس.

وعده های غذایی در کلاس تجاری گرم و تازه سرو می شوند. شما می توانید به راحتی از بین آنها انتخاب کنید. کیفیت غذا بسیار بالاتر از غذایی است که در کلاس اکونومی ارائه می شود. نوشیدنی ها رایگان هستند و انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد.

برخی کیت های رفاهی به هر مسافر کلاس تجاری اعطا می شود. این کیت ها شامل مواردی مانند ماسک خواب، محصولات مراقبت از پوست و مجموعه ای از لوازم آرایش است. ممکن است دوش شخصی شما نباشد، اما این فرصت را دارید که قبل از رسیدن به مقصد کمی خود را سرحال تر کنید.

نکته پایانی: چقدر مایل به پرداخت هزینه اضافی برای بلیط فرست کلاس هستید؟

با توجه به محبوبیت بیشتر کلاس تجاری و دارا بودن امکانات رفاهی شگفت انگیزی که بسیار شبیه به بلیط های فرست کلاس است، آیا پرداخت پول اضافی برای این بلیط ها واقعاً ارزش صرف آن را دارد؟

اگر یک پرواز واقعا طولانی دارید و باید بتوانید آن را تحمل کنید، شاید خرید بلیط فرست کلاس انتخاب مناسبی باشد. اما در پروازهای معمولی و نسبتا طولانی، کلاس تجاری نیز با وجود تفاوت در برخی جزییات کوچک، به همان اندازه پروازهای فرست کلاس راحت خواهد بود.

در آخر باید بگویم که برای خرید بلیط هواپیما فرست کلاس از صفحه اصلی سایت قوی سیاه میتوانید استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید