خرید بلیط هواپیما

نکات مهم هنگام خرید بلیط هواپیما

از تماس تلفنی با یک آژانس مسافرتی گرفته تا استفاده از سایت ها، روش های زیادی برای رزرو بلیط هواپیما وجود دارد. بنابراین بهترین راه برای خرید بلیط هواپیما چیست؟ جواب این سوال به موارد مختلفی بستگی دارد.

در این مقاله تلاش کردیم تا یک راهنمای کامل گردآوری کنیم. این راهنما به شما کمک می کند تا به راحتی برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید.

هر آنچه قبل از پرواز به هر نقطه ای از جهان باید بدانید

اگر چند سال است که سوار هواپیما نشده اید، ابتدا باید چند نکته مهم را بدانید. تجربه ی پرواز به دلیل وجود ویروس کرونا یک تجربه کاملاً متفاوت شده است. برای سوار شدن به خطوط هوایی به ماسک نیاز دارید. برخی صندلی های میانی را نیز مسدود می کنند تا فاصله ها رعایت شود. و این موارد احتمالاً تا انتهای سال ۲۰۲۱ ادامه خواهند داشت.

شرکت های هواپیمایی خدمات غذا و نوشیدنی خود را به جعبه های غذا و بطری آّب که در اواسط پرواز به مسافران تحویل داده می شود، محدود کرده اند.

علاوه بر این، مدل تجاری این شرکت ها در یکی دو دهه اخیر دچار تغییرات چشمگیری شده است. آن روزهایی که شرکت های هواپیمایی صرفا با فروش بلیط به مسافران کسب درآمد می کردند، گذشته است. در حال حاضر آنها بیشتر سود خود را از ساخت مشتریان وفادار به دست می آورند.

چطور بلیط هواپیما رزرو کنم؟

در اینجا نکاتی درباره نحوه خرید بلیط هواپیما ذکر می کنیم که توجه به آنها را نباید فروش کنید:

از آژانس های گردشگری استفاده کنید.

خرید بلیط هواپیما

برای خرید بلیط برخی از پروازها مانند پروازهای چند مرحله ای یا بین المللی، بهتر است به یک متخصص اعتماد کنید. آژانس های مسافرتی و گردشگری همچنین به بلیط هایی دسترسی دارند که ممکن نیست شما آنها را آنلاین پیدا کنید. بلیط هایی با قیمت هایی بسیار پایین تر از حد معمول.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  معروف ترین خیابان های ترکیه

از طریق سایت یک آژانس مسافرتی جامع خرید کنید.

هرچه سایت آژانس مسافرتی، بلیط های ایرلاین ها و پروازهای بیشتری را برایتان نمایش دهد، مقایسه آنها نیز برایتان راحت تر خواهد شد. این به شما امکان می دهد بهترین مسیرها را با هم مقایسه کرده و مقرون به صرفه ترین قیمت بلیط را پیدا کنید.
موتورهای جست و جوی آژانس های گردشگری ابزار فوق العاده ای هستند که به شما این امکان را می دهند تا پایین ترین نرخ بلیط را جستجو کرده و سپس برای هر کجا که می خواهید بلیط رزرو کنید.

علاوه بر این می توانید با آژانس تماس بگیرید و درباره ی هر مشکلی از آنها کمک بخواهید.

چگونه می توانم بفهمم که واقعاً بلیطم رزرو شده است؟

بیشتر بلیط های هواپیمایی به عنوان بلیط الکترونیکی شناخته می شوند. این بلیط ها در دیتا سنترها ذخیره می شوند و در صورت نیاز قابل بازیابی هستند. بنابراین برخی از افراد چون بلیط فیزیکی دریافت نمی کنند اینطور تصور می کنند که حال چطور می توانند مطمئن باشند که واقعا بلیط آنها رزرو شده است؟
برای کسب اطمینان از رزرو شدن بلیط، بلافاصله پس از ارسال اطلاعات تأییدیه توسط آژانس مسافرتی، به وب سایت شرکت هواپیمایی بروید. می توانید وضعیت بلیط الکترونیکی خود را بررسی کنید. اگر بلیط رزرو شده باشد به راحتی می شود وضعیت آن را در سایت ایرلاین مورد نظر مشاهده کرد.

چگونه ارزان ترین بلیط های هواپیمایی را پیدا کنیم؟

سیستم های خطوط هوایی از الگوریتم های پیچیده ای برای محاسبه تقاضا برای صندلی های خود استفاده می کنند. عملکرد سیستم های مدیریت بازده به این صورت است که ممکن است قیمتی که برای یک پرواز برای شما تعیین می شود، پایین ترین قیمت ممکن نباشد.
علاوه بر این اگر سریع دکمه “خرید” را فشار ندهید ممکن است بلیطی که چند دقیقه پیش با قیمت پایین تر مشاهده کردید، حالا قیمت بیشتری داشته باشد. به همین دلیل است که خرید از شرکت های هواپیمایی یا آژانس های گردشگری و کمک گرفتن از آنها پیشنهاد می شود.

آیا ترفندی برای پیدا کردن بلیط ارزان پرواز بین المللی وجود دارد؟

سفر هوایی

البته. بلیط های بین الملی را هم می توان با قیمت های منصفانه پیدا کرد. به شرطی که از جست و جو ناامید نشوید و از طریق یک آژانس مسافرتی معتبر برای خرید بلیط اقدام کنید.

چه زمانی برای خرید بلیط هواپیما بهترین است؟

تحقیقات نشان می دهد که اگر بلیط خود را بین یک تا چهار ماه قبل از پرواز خریداری کنید، به احتمال زیاد کمترین قیمت را پیدا خواهید کرد.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  بلیط هواپیمای فرست کلاس

نکته این است که دکمه خرید را خیلی زود یا خیلی دیر فشار ندهید، زیرا قیمت بلیط ها افزایش می یابد. مخصوصاً وقتی که تاریخ بازگشت خود را فیکس کرده باشید. گول کوکی های سایت ها را نخورید و سعی کنید زمانی را برای خرید بلیط انتخاب کنید که تقاضای کمتری وجود داشته باشد. با اینکار احتمالا می توانید بلیط هایی با قیمت مناسب تر پیدا کنید.

“غیر قابل استرداد” به چه معناست؟

غیرقابل استرداد بودن یک بلیط به معنای برگشت ناپذیری و عدم بازپرداخت وجه پرداخت شده برای بلیط است.

نحوه بازپرداخت بلیط غیرقابل استرداد

سفر هوایی

در صورت فوت قبل از پرواز، خطوط هوایی همیشه بلیط غیرقابل استرداد را بازپرداخت کرده و این پول را برای خویشاوندان نزدیک فرد ارسال می کنند! (البته که دور از جانتان!) اگر پرواز شما لغو شود نیز مبلغ بلیط را به شما بازپرداخت می نمایند.
شاید از غیرقابل استرداد بودن بلیط خود عصبانی شوید ولی دلیل خوبی وجود دارد که بلیط های هواپیمایی قابل استرداد نیستند. برای هر ایرلاین، هر صندلی خالی یک فرصت از دست رفته برای کسب درآمد به شمار می رود.

در صورت بروز مشکل با چه کسی تماس بگیرم؟

در حالت ایده آل، هیچ مشکلی را در پرواز خود تجربه نخواهید کرد. تقریباً ۷۵ درصد از تمام پروازها به موقع انجام می شود. هواپیمای شما احتمالاً طبق برنامه حرکت می کند و شما مطمئناً با خیال راحت به مقصد خواهید رسید. اما اگر با مشکلی روبرو شدید اولین قدم شما باید این باشد که همان موقع و همانجا با شرکت هواپیمایی یا آژانس گردشگری خود تماس بگیرید. منتظر نمانید.

اگر نام بلیط من دقیقاً با نام گذرنامه مطابقت نداشته باشد چه؟

شرکت های هواپیمایی ادعا می کنند به دلایل امنیتی نمی توانند نام بلیط شما را تغییر دهند. این زمانی اتفاق می افتد که نام روی بلیط شما با گذرنامه شما مطابقت نداشته باشد. به همین دلیل اگر دو گذرنامه دارید و نام شما در هر کدام از آنها متفاوت است برای خرید بلیط این نکته را در نظر داشته باشید.
البته معمولا اگر تغییر جزئی باشد – دو یا چند حرف – ایرلاین ها غلط املایی را بدون هیچ گونه هزینه ای برطرف می كنند.

جهت خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت میتوانید از سایت قوی سیاه استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید