بلیط ارزان هواپیما

شما هم می خواهید ارزان ترین بلیط هواپیما را برای پرواز تهیه کنید؟ قطعا تنها نیستید. همه همیشه سعی می کنیم بهترین قیمت ها را برای برنامه ریزی سفر خود پیدا کنیم. به همین شکل اولین چیزی که سعی می کنیم در خرید آن صرفه جویی کنیم قیمت بلیط هواپیما یا قطار است.

در حال حاضر به لطف اینترنت و آژانس های مسافرتی آنلاین که جایگزین روش های سنتی شده اند، اکنون به طیف وسیع تری از قیمت ها دسترسی داریم که می توانیم بین آنها انتخاب کنیم.

اما سوال اینجاست که چه زمانی می توانیم ارزان ترین بلیط هواپیما را پیدا کنیم؟ در این مقاله می خواهیم فوت و فن های پیدا کردن بلیط ارزان برای هواپیما را برایتان توضیح دهیم.

چرا قیمت بلیط هواپیما متغیر است؟

بلیط ارزان هواپیما

اولین نکته در مورد فوت و فن های خرید بلیط ارزان هواپیما این است که معمولاً بلیط نزدیک به تاریخ پرواز ارزان تر نمی شود. درواقع وقتی بین چهار ماه تا سه هفته قبل از تاریخ عزیمت رزرو کنید، پروازها ارزان ترین هستند. می توانید انتظار داشته باشید که نرخ ها پس از این دوره افزایش یابد.

عوامل مختلفی روی قیمت بلیط هواپیما تاثیرگذار هستند. برای مثال تعطیلات رسمی از جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما به شمار می روند.

یکی از فاکتورهای تاثیرگذار روی قیمت، میزان تقاضا است. در نتیجه هر چه تقاضا بیشتر باشد قیمت بلیط ها نیز افزایش پیدا می کند. پس در مواقعی که تعطیلات یا ایام خاصی از سال باشد، معمولا قیمت بلیط برای مقاصد پر طرفدار افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

برای مثال در ایام محرم و به ویژه عاشورا و تاسوعا و یا اربعین حسینی، قیمت بلیط هواپیما برای کربلا به شدت افزایش می یابد. و یا در ایام تعطیلات عید نوروز بسیاری از مقاصد گردشگری پر طرفدار بلیط هایی با قیمت های چند برابر پیدا می کنند.

روز و ساعت پرواز، ایرلاین و کلاس پروازی، چارتر یا سیستمی بودن بلیط و… نیز تاثیر زیادی روی قیمت بلیط می گذارند.

شش تایم زمانی برای رزرو بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما

تجربه و تجزیه و تحلیل های مختلف نشان داده اند که به طور کلی 6 تایم زمانی برای رزرو بلیط هواپیما وجود دارد.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  برج دختر استانبول

203-315 روز قبل

شاید بیش از حد دور اندیشانه به نظر برسد اما با خرید بلیط در این تایم زمانی مقدار بسیار زیادی در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد. علاوه بر این یک نکته مثبت دیگر در خرید بلیط در این تایم زمانی این است که احتمالاً در مورد برنامه سفر و جای صندلی خود انتخاب های بیشتری خواهید داشت.

درواقع می توانید با خیال راحت برنامه ریزی کنید. چرا که همانطور که گفته شد قیمت ها بر اساس تقاضا تعیین می شوند. از آنجایی که شما مدت ها قبل مشغول رزرو هستید، حتی اگر تایم تعطیلات یا ایام خاص سال را هم انتخاب کرده باشید، باز می توانید با قیمت مناسب تری بلیط بخرید.

116-202 روز قبل

در این بازه زمانی نسبت به بازه اول باید کمی بیشتر هزینه پرداخت کنید اما هنوز هم قیمت ها به صرفه تر هستند. گزینه های خوب زیادی هم برای صندلی و پرواز وجود خواهد داشت.

21-115 روز قبل (تایم ایده آل برای خرید بلیط هواپیما)

بلیط هواپیما در این مدت به طور متوسط ​​5 درصد ارزان تر از قیمت است. این تایم زمانی برای شکار تخفیفات ویژه و رزرو پرواز ایده آل است.

14-20 روز قبل (توسل به شانس و اقبال)

در این مدت اغلب قیمت ها افزایش می یابند. بهترین گزینه های پرواز فروخته شده اند و بهترین صندلی ها قبلاً رزرو شده. اما ممکن است شانس بیاورید و صندلی هایی با قیمت کمتر پیدا کنید.

7-13 روز قبل (بازی با آتش)

قیمت در این دوره به طور متوسط مقادیری کمتر از آن چیزی است که اگر تا آخرین لحظه برای خرید بلیط منتظر باشید، می شود. اما زمان ایده آلی برای خرید نیست. گزینه های انتخاب پرواز و صندلی نیز در این زمان محدود است.

0-6 روز قبل

در صورت امکان باید سعی کنید از رزرو پرواز در این تایم زمانی اجتناب کنید. احتمالا در این تایم بیشتر از هر زمان دیگری باید برای بلیط هواپیما پول پرداخت کنید. مگر اینکه سفرتان اضطراری بوده و در آخرین لحظه پیش آمده باشد. در این حالت پیشنهاد ما به شما این است که دنبال بلیط چارتری باشید. در ادامه در مورد تفاوت های بلیط چارتری و سیستمی نیز توضیح خواهیم داد.

ملاحظات فصلی برای خرید ارزان بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما

همانطور که پیشتر هم گفته شد، ممکن است قیمت بلیط هواپیما بسته به فصل نیز تغییر کند.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  پارک های آبی مشهد

برای مثال پاییز و زمستان زمان مقرون به صرفه ای برای مسافرت هستند. در این دو فصل با توجه به شروع مدارس و دانشگاه ها و اتمام تطیلا تابستانی معمولا تقاضا برای سفر کاهش پیدا می کند که در نتیجه قیمت بلیط نیز کم می شود.

این در حالی است که در بهار با توجه به تعطیلات عید نوروز قیمت بلیط ها افزایش پیدا خواهند کرد. ولی پس از گذر از این تایم پیک، می توانید بلیط هایی با قیمت مناسب پیدا کنید.

تابستان هم که محبوب ترین فصل برای مسافرت است. در نتیجه معمولا قیمت بلیط ها در این فصل افزایش بیشتری دارد.

برای رزرو بلیط در هر کدام از این فصول باید این ملاحضات را در نظر داشته باشید. با توجه به 6 تایم زمانی که نام برده شد، برای رزرو اقدام کنید برای مثال برای رزرو بلیط در تابستان نسبت به رزرو برای زمستان باید زودتر اقدام کنید. هر چه زودتر اقدام کنید، خریدتان هم مقرون به صرفه تر تمام خواهد شد.

توجه به 6 تایم زمانی گفته شده کمک می کند تا برای سفر در شلوغ ترین و پر تقاضاترین ایام سال هم شما قیمت مناسبی را برای خرید بلیط پیدا کنید.

بلیط چارتر و سیستمی

سفر ارزان

همانطور که گفته شد یکی از ملاحظات مهم برای خرید بلیط ارزان هواپیما، سیستمی یا چارتر بودن بلیط است. بلیط های چاتر بلیط هایی هستند که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی خریداری شده و به دیگران فروخته می شوند. با توجه به این موضوع، بلیط های چارتری از قبل رزرو شده محسوب می شوند. در نتیجه هر چه به تایم پرواز نزدیک می شویم قیمت آنها کاهش می یابد. چون خریدار بلیط ها سعی می کند آنها را به هر قیمتی که شده بفروشد تا ضرر کمتری متحمل شود.

در نتیجه اگر گرفتار یک سفر فوری و فورس ماژور شدید پیشنهاد ما به شما بلیط چارتری است. اینطوری امکان دارد بهترین قیمت ممکن را برای خرید بلیط هواپیما پیدا کنید.

ملاحظات ویژه برای رزرو بلیز هواپیما

در حالی که برای بهترین پرواز ممکن خرید می کنید، نکات و تایم های زمانی ذکر شده را به خاطر بسپارید. باید یک چیز دیگر را نیز به خاطر بسپارید: اگر تخفیف خوب و قابل اطمینانی پیدا کردید، آن را روی هوا بقاپید! اگر منتظر بمانید ممکن است در نهایت مجبور باشید هزینه بیشتری را تقبل کنید.

هرچه بیشتر منتظر بمانید در نهایت پول بیشتری هم پرداخت خواهید کرد. پس این افسانه را فراموش کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید