ویزای شنگن

ویزای شنگن

ویزایی است که به دارنده آن اجازه می‌دهد از راه هوا، دریا یا زمین وارد کشورهای عضو منطقه شنگن شود. قرارداد شنگن Schengen نام خود را از دهکده‌ای به همین نام در لوکزامبورگ گرفته است جایی که مرز این کشور با آلمان و فرانسه تلاقی می‌کند،معاهده شنگن یک قرارداد است که در ۱۴ ژوئن سال ۱۹۸۵ در کشور لوکزامبورگ مابین ۵ کشور ( هلند،آلمان،لوکزامبورگ، فرانسه و بلژیک ) امضا شد، با این معاهده، تردد ساکنین این کشورها بدون ویزا در این منطقه آزاد شد تا مشکلات رفت و آمد بین مرزی برای آن‌ها کم شود.بعد از گذشت ۵ سال و در ۲۷ نوامبر ۱۹۹۰ ایتالیا، ۲۵ ژوئن ۱۹۹۱ پرتغال، و اسپانیا، در ۶ نوامبر ۱۹۹۲ یونان و در اول ژانویه ۲۰۲۳ کرواسی به این معاهده پیوستند و جزو منطقه شنگن شدند اما در حال حاضر ۲۷ کشور عضو پیمان شیگن می‌باشند.

کارشناسان ما از ابتدای تصمیم شما برای سفر به اروپا درکنار شما خواهند بود تا شما در بهترین شرایط و به صورت تضمینی ویزای خود را اخذ نمایید . تضمینی برا اخذ ویزا وجود ندارد حتی کسانی که چندین بار ویزای شنگن را دریافت کرده اند امکان ریجکت شدن درخواست جدید را دارند، ما با افزایش شانس ویزا گرفتن شما این تضمین را خواهیم داد تا در صورت ریجکت شدن مبالغ پرداختی شما به شما عودت گردد . برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.blackswan365.com مراجعه نمایید .

02165255534  – 02165270292 

ویزای شنگن

انواع ویزای شینگن

در ادامه با انواع مختلف ویزای شینگن و شزرایط دریافت آن  می‌پردازیم. این ویزا به ۳ دسته کلی تقسیم بندی می‌شوند:

 ویزای اتحادیه شینگن یا (UNIFORM SCHENGEN VISA (USV

ویزای USV در واقع همان ویزای گردشگری اروپا یا ویزای توریستی شنگن می باشد که با آن می توان به کشورهای عضو این منطقه به مدت ۹۰ روز در هر شش ماه وارد شد. زمان اعتبار اقامت به محدوده شنگن از زمان اولین ورود حساب می شود. ویزای شینگن به ویزاهای A, B, C تقسیم می‌شوند:

ویزای شینگن نوع A

این نوع ویزا یا Airport Transit Visa، ویزای ترانزیت فرودگاهی می باشد که توسط آن مسافر می تواند در یکی از فرودگاه‌های محدوده شنگن پرواز خود را به مقصد کشور دیگری که خارج از محدوده شنگن اروپایی است تغییر دهد. به این معنا که این ویزا فقط در فرودگاه‌های کشورهای این منطقه  معتبر می باشد و فرد اجازه خروج از فرودگاه را به هیچ وجه ندارد. بنابراین صاحب ویزا نوع A یا ویزای ترانزیت برای توقف و انتظار تعویض پرواز خود در محدوده ترانزیت فرودگاهی مجاز است.

اگر نیاز به ویزا جهت عبور از بیش از یک فرودگاه در محدوده شنگن داشتید، نمی توانید از ویزای نوع A استفاده کنید. باید برای اخذ ویزای شنگن نرمال نوع C اقدام نمائید. زیرا پرواز بیش از یک بار در محدوده شنگن، جزو پروازهای داخلی این حوزه به حساب می آید و نیازمند دریافت ویزای نوع C می باشد.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  وعده های ضرغامی در مورد ویزای توریستی ایران

برای تعویض پرواز خود از یک فرودگاه به فرودگاه دیگر در حوزه شنگن باز هم واجد شرایط دریافت ویزای ترانزیت نخواهید بود و باید برای دریافت ویزای نوع C اقدام بفرمائید.

اگر فرد متقاضی دارای شرایط زیر باشد، نیازی به دریافت ویزای ترانزیت نخواهد داشت:

عضو پرسنل پرواز تحت قرارداد کنوانسیون شیکاگو در هواپیمایی بین‌المللی.
دارنده مجوز اقامت معتبر صادر شده از شهرداری آندورا، کانادا، ژاپن، جمهوری سن مارینو و یا ایالات متحده آمریکا یا حوزه شنگن، اتحادیه اروپا و مناطق اقتصادی european و EEA.
شهروند سوئیس و یا عضوی از خانواده اتحادیه اروپا european ،EEA.
دارنده ویزای دارای اعتبار حوزه شنگن، اتحادیه اروپا و مناطق اقتصادی اروپا، کانادا، ژاپن و یا آمریکا.
دارانده پاسپورت دیپلماتیک.

ویزای شینگن نوع B

ویزا نوع B در زمینه حمل و نقل و ترانزیت کاربرد دارد؛ در واقع نوعی ویزای ترانزیتی می باشد که به همراه پاسپورت، فرد دارنده می تواند حداکثر ۵ روز از طریق خودرو و یا قطار از چند کشور محدوده شنگن عبور کند و به کشوری در خارج از این حوزه برود. در موارد خاصی ممکن است  ادامه سفر شما از طریق قطار و یا هواپیمای فردا صبح باشد و شما مجبور به اقامت شب در هتل باشید؛ بنابراین نیازمند ترک محدوده ترانزیت بین‌المللی و ورود به محدوده شنگن هستید و به ویزای ترانزیت نیاز خواهید داشت.

ویزای شنگن نوع C

این نوع ویزا برای سفرهای کوتاه مدت به حوزه شنگن می باشد. از این رو فرد می تواند برای اهدافی نظیر رویداد ورزشی، رویداد فرهنگی، گردشگری و بازدید از آشنایان خود در کشورهای عضو این ویزا را دریافت کند. بنابراین ویزای نوع C با توجه به شرایط متقاضی به ۳ دسته تقسیم می‌شود:

ویزای شنگن سینگل یا ویزای یک بار ورود (single-access)

با ویزای سینگل می توانید تنها یک بار به یکی از کشورهای این حوزه ورود داشته باشید. یعنی پس از خروج از آن کشور، ویزای فرد  منقضی و بی اعتبار می شود. ویزای سینگل  معمولاً با برچسب ویزا یا نوشته ای مانند quantity of Entries 1 نمایش داده می شود.

ویزای شنگن دوبار ورود (DOUBLE-entry)

این ویزا در بسیاری از موارد دارای الزامات مشابهی با ویزای یک ‌بار ورود می باشد. تنها تفاوت این است که فرد دارنده این ویزا می تواند در بازه 180 روزه و تا زمان اعتبار ویزا دو بار به کشورهای منطقه شنگن وارد شود. محدودیت‌های زمانی نیز برای این فرصت ۲ بار ورود می باشد. ویزای دوبار ورود معمولاً با برچسب ویزا یا نوشته ای مانند number of Entries 2 نمایش داده می شود.

ویزای شنگن مولتی یا ویزای چند بار ورود (more than one-entry)

ویزای مولتی به فرد اجازه می‌دهد تا بتواند بدون محدودیت و به دفعات به کشورهای حوزه شنگن وارد شوند و آن را ترک کنند. محدودیت این ویزا فقط بازه زمانی آن می باشد. در واقع این ویزا مجوزی برای اقامت و تردد در منطقه شنگن به مدت حداکثر ۹۰ روز به ازای هر ۶ ماه از سال می باشد. این محدوده زمانی با ورود دارنده ویزا به کشورهای این حوزه محاسبه می شود. ویزای مولتی معمولاً با برچسب ویزا یا نوشته ای مانند wide variety of Entries MULT نمایش داده می شود.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  مرکز خرید های پاتایا

برای مشاوره رایگان جهت اخذ ویزای شنگن با کارشناسان ما از طریق شماره ذیل در ارتباط باشید .

02165255534

مدارک لازم برای ویزای شنگن

  • دو عکس رنگی بیومتریک در سایز 4.5 * 3.5 متناسب با استانداردهای خواسته شده
  • تکمیل فرم درخواست ویزا به ازای هر شخص
  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار از زمان سفر و دو صفحه خالی (همراه داشتن پاسپورت قبلی برای بررسی سوابق سفر در صورت موجود بودن) پاسپورت باید امضاء شده باشد .
  • اصل شناسنامه به همراه کپی آن
  • ارائه مدارک شغلی برای ویزای شنگن به همراه سوابق و مدارک بیمه ، معرفی نامه حتما باید بر اساس فرمت سفارت باشد.
  • مدارک مالی شامل گواهی تمکن مالی و پرینت گردش حساب 3 تا ۶ ماهه
  • مدارک جهت اثبات هدف سفر و محل اقامت
  • مدارک ازدواج و یا سایر مدارک توجیه کننده وابستگی عاطفی و ارتباط خانوادگی در کشور مبدا
  • مدارک ملکی نظیر سند خانه به نام فرد متقاضی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • رزرو هتل و یا دعوتنامه اقوام و آشنایان در کشور مقصد
  • بیمه مسافرتی بین‌المللی با پوشش حداقل 30000 یورو
  • رسید پرداخت هزینه‌های مربوط به سفارت‌خانه

مدارک ویزای شنگن

مزایای دریافت ویزای شنگن

از ابتدای این مطلب تا به این بخش به‌صورت تلویحی درباره مزایای این نوع ویزا صحبت کردیم. اینکه می‌توانید به کشورهای مهم اتحادیه اروپا بدون محدودیت سفر کنید از مهمترین مزایای آن است.

اما در کنار آن باید به نقشی که این نوع ویزا در سابقه سفر ما دارد نیز اشاره کنیم. به‌طوریکه اگر بعد از سفر تفریحی به اروپا قصد دریافت ویزای مهاجرتی یا غیر مهاجرتی به کانادا، آمریکا یا هر کشور دیگری را داشته باشید، چند گام جلوتر هستید!

علاوه‌بر این، در طول سفر خود به اروپا زمان کمتری برای کنترل مرزی سپری می‌کنید. همچنین اگر ویزای مولتی شنگن را داشته باشید این شانس را دارید که موفق به دریافت اقامت دائم کشور مقصد شوید.

  • سفر به 27 کشور اروپایی با یک ویزا
  • حداقل کنترل مرزی در مرز کشورهای عضو شنگن (به جز در برخی شرایط)
  • ایجاد سابقه سفر خوب و تسهیل دریافت ویزای کشورهایی مثل کانادا
  • امکان دریافت اقامت دائم کشور مقصد در منطقه شنگن (در صورت اخذ ویزای مولتی شنگن)

دلایل ریجکتی ویزای شنگن

امیدواریم هیچ وقت با ریجکتی ویزا مواجه نشوید. اما در فرایند صدور ویزا این امر محتمل است. البته اگر از قبل دلایل ریجکتی ویزای شنگن را بدانید و برخی از نکات را رعایت کنید این احتمال به سمت صفر متمایل می‌شود.

چه چیزی باعث می‌شود سفارت یا کنسولگری ویزای شما را رد کند؟ و چه کارهایی باید برای رفع ریجکتی ویزا انجام دهیم؟ بسیاری از متقاضیان ویزا دنبال پاسخ این سوال هستند و نمی‌توانند درک کنند که دقیقا دلیل امتناع از صدور ویزا چیست.

به‌طور کلی در صورتی‌که سفارت نتواند تمام اطلاعات لازم در مورد برنامه سفر را دریافت کند یا نتوانید اثبات کنید که به کشور خود باز می‌گردید، ویزا ریجکت می‌شود. البته ارائه مدارک ناقص، نداشتن تمکن مالی، داشتن سوء سابقه یا مواردی از این دست نیز جزء دلایل ریجکتی قرار می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید