روستاهای زیبای ترکیه

روستاها و شهرهای کوچک ترکیه

شهرهای کوچک و روستاهای دیدنی ترکیه، در این مقاله میخواهیم شما را با تعدادی از این مکانهای دیدنی آشنا کنیم، و این درحالی است که کشور ترکیه بعد از سالها آشفتگی سیاسی در سالهای اخیر گردشگری خود را احیا نموده و بازدید از این کشور غنی از فرهنگ به طور کلی امن تلقی میگردد. و در سراسر ترکیه شما میتوانید در تنوع آب و هوایی متفاوت روستاهای بینظیر و زیبایی را ببینید که حتما در آنها امکانات گردشگری قابل قبولی نیز فراهم میباشد.

آلاچاتی ترکیه در هنگام برنامه ریزی سفر به ترکیه با کارشناسان گردشگری قوی سیاه پارسیان  در ارتباط باشید تا بهترینها رو با کمترین هزینه به شما معرفی نمایند.

معرفی روستاهای ترکیه:

  • آلاچاتی

در غرب شهر ازمیر شبه جزیره ای با نام شبه جزیره چشمه قرار دارد. که در میان این شبه جزیره شهر کوچکی با نام شهر آلاچاتی با خانه های قدیمی و بی نظیر به عنوان یکی از متفاوت ترین مناطق گردشگری ترکیه و جهان شناخته می شود.

فاصله این شهر کوچک با شهر ساحلی چشمه چیزی در حدود ۱۰ کیلومتر است. سیستم حمل و نقل این شهر کوچک 12000 نفره بسیار مناسب است و گردشگران برای بازدید از این شهر و یا روستای زببا با هیچ مشکلی مواجه نخواهند شد.

آلاچاتی

بهتر است بدانید آلاچاتی قدمت بسیار زیادی دارد، اما طرح و نمای کنونی این شهر ناشی از مهاجرت قوم یونانی از جزیره خیوس در سال ۱۸۳۰ میلادی بوده است.

آلاچاتی

  • سیرینس

سیرینس در نزدیکی سواحل دریای اژه روستایی با خانه های متراکم بر روی تپه ای زیبا. خانه های محصور شده که در داخل حیات آنها درختان انگور خود نمایی میکند.

این روستا به شرابهای رنگارنگ با طعمهای متفاوت خود معروف شده است. این روستا در ابتدا یک پناهگاه برای یونانیان در روزهای مرگ افسس بوده است، اگر به ترکیه سفر میکنید حتما مطمئن شوید که این روستای زیبا را بازدید خواهید کرد.

سیرینس

  • گوموشلوک

  • گوموشلوک:بدروم بعنوان یک مقصد گردشگری تابستانی در ترکیه شناخته میشود، اما اگر می خواهید جایی کمی دورتر، آرام تر و متفاوت تر از مرکز شهر را ببینید می توانید به خلیج گوموشلوک ( Gumusluk ) بروید. گوموشلوک یک روستای کوچک در کنار دریا است که  با فاصله چهل دقیقه از مرکز شهر بدروم قرار گرفته است. و میزبان گردشگران زیادی در فصل تابستان است.

روستای گوموشلوک

 

رستوران های کنار آب و  تخت های چوبی کنار ساحل برای آفتاب گرفتن ، از مشخصه های این منطقه به شمار می رود. اگر به بدروم سفر میکنید حتما در برنامه سفر خود بازدید از گوموشلوک را بگنجانید تا یک روز متفاوت را تجربه کنید. بدون شک گذراندن اوقات کنار ساحل از جمله کارهاییست که در گوموشلوک می توان انجام داد. چه بسا بسیاری از علاقه مندان به ساحل بخاطر خلوت تر بودن سواحل این منطقه ترجیح می دهند کل روز را کنار ساحل بگذرانند. اما علاوه بر اینها قایقرانی با قایقهای بادبانی کوچک و زیبا نیز از تفریحات مهم این منطقه است.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  10 نکته که درباره ترکیه نمی دانید

گوموشلوک

  • اوزونگول

شهر اوزونگول در دره ای زیبا ، در ساحل دریاچه ای که به همین نام است. در آن طرف دره ، کوه های مرتفع و جنگل های شگفت انگیزی وجود دارد که کاملاً روستا را از هر طرف احاطه کرده است. تمام این عناصر طبیعی زرق و برق دار را در نظر داشته باشید ، به آن کمی مه  اضافه کنید که معمولاً عصرها اتفاق می افتد. و تعجب آور نیست که این مکان افسانه ای در چند سال گذشته به یک جاذبه واقعی گردشگری در ترکیه تبدیل شده است.

هوزونگل

سرمایه گذاران در اوزونگل یک فرصت خوب یافته اند  و اخیراً هتل ها و رستوران های زیادی در اوزونگل افتتاح شده است . با این حال ، هجوم گردشگران نیز تأثیرات منفی ایجاد کرده است. تغییر در خط ساحلی دریاچه و سد بتونی برای کمک به حفاظت از جاده های اطراف. که این موضوع مردمان محلی را کمی عصبانی کرده است. در این روستای زیبا تمامی سازه ها با چوب ساخته شده است که حس و زیبای زیادی را به منطقه میدهد.

  • آماسیا

شهر آماسیا پایتخت مغرور و زیبای منطقه ای شمال ترکیه نزدیک به دریای سیاه است. این شهر ساحلی کوچک، در کوههای بالای ساحل دریای سیاه واقع شده است ، هوای مطبوع آن برای رشد میوه و سیب بسیار مناسب است ، و این چیزی است که آماسیا به ویژه با آن مشهور است.

از نکات جالب توجه در این شهر می توان به قلعه Harşena اشاره کرد ، چند عمارت زیبا و خوش منظره عثمانی و همچنین مقبره های پادشاهان پونتی  که به طور چشمگیری در سنگ آهک کوه بریده و ساخته شده است.

آماسیا ترکیه

  • کارابوک

با تمرکز بر مرز دریای سیاه ترکیه ، به سمت استان کارابوک حرکت کرده و از شهر کوچک Safranbolu بازدید می کنیم. به نظر می رسد این شهر که یکی از محبوب ترین مکان های پرورش و تجارت زعفران است ، با سقف های بومی با کاشی های قرمز و فروشگاه های آب نبات زعفران در حافظه ماندگار می شود. در حال حاضر ، بخش رو به رشد این صنعت فقط چند کیلومتر به سمت شرق در روستای داودوباسو حرکت کرد.

  • هنگام بازدید ، اطمینان حاصل کنید که مرکز شهر را که به نام چارشی نیز شناخته می شود از دست ندهید. مسیرهای پر پیچ و خم بیش از 1000 اثر تاریخی ثبت شده از جمله موزه های خصوصی ، مساجد ، مقبره ها ، حمام های ترکی ، برج ساعت ، ساعت آفتابی و صدها خانه و عمارت را نشان می دهد. همه این سنگهای قیمتی فرهنگی در سال 1994 این شهر را در لیست میراث جهانی یونسکو بدست آوردند.
پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  زیباترین کشورهای جهان

کارابوک روستاهای ترکیه

  • موغلا

در قسمت جنوب غربی ترکیه ، در منطقه ساحلی استان موغلا ، شهر دیدنی Akyaka را پیدا می کنیم. معماری زیبای آن کاملاً  ترکیبی از خانه های سبک عثمانی سابق و ساختمانهای مدرن تشکیل شده است.

آکیاکا اغلب محل بازدید کسانی است که از بدروم یا مارماریس بازدید می کنند و به دنبال سفرهای معنادار روزانه هستند. به دلیل سبک زندگی بومی ، این مکان در لیست “شهرهای کند” قرار دارد.

  • این شهر کوچک به دلیل صبحانه های کنار رودخانه خود که شامل جوجه اردک و غاز میباشد مشهور شده است. این مکان همچنین مکانی دوستانه برای بازی تخته نرد با مردم محلی و لذت بردن از بازارهای پر جنب و جوش ماهی و سبزیجات است.

موغلا

  • بیپازاری

اگر 100 کیلومتر غرب آنکارا را طی کنید ، به روستای بیپازاری می رسید. این سکونتگاه نه تنها در دوران باستان ، بلکه در دوره عثمانی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بود.

امروزه شناخته شده است که این منطقه 60٪ از تولید هویج را برای کل کشور تولید می کند. علاوه بر این ، این شهر کوچک به دلیل نقره کاری و آب معدنی با کیفیت بالا مشهور است. از نظر گردشگری ، این شهر به دلیل تاریخ غنی ، میراث معماری زرق و برق دار و نگهداری شده و همجواری با آنکارا جستجو می شود.

بیپازاری

  • هالفتی

شهر هالفتی در گذشته بخشی از یک منطقه کوچک کشاورزی در کرانه شرقی رود فرات بود. در دهه 1990 ، به دنبال ساخت سد ، بیشتر روستاها در زیر آب غوطه ور شدند. مردم شهر به روستای کارائوتلاک نقل مکان کردند که با گذشت زمان رسماً به شهر جدید هالفتی تبدیل شد.

پس از ورود به منطقه ، می توانید برای بازدید از قلعه Rumkale و بخشی از ویرانه های شهر قدیمی که هنوز در زیر آب غوطه ور هستند ، یک کشتی اجاره کنید. حومه و تپه های اطراف شهر نیز برای دیدن بسیار دیدنی است. هالفتی همچنین یک شهر “cittaslow” و یکی از 9 شهر “کند” در کشور ترکیه است.

هالفتی روستاهای ترکیه

چطور به این روستاها سفر کنیم؟

برای سفر به روستاهای ترکیه که بسیار جذاب هستند، میتوانید:

  1. از طریق تور های مسافرتی قوی سیاه استفاده کنید.
  2. از طریق تهیه بلیط ترکیه، بصورت شخصی از سایت قوی سیاه پارسیان به دلخواه از روستاهای مورد نظر خود دیدن کنید.
  3. با ما از طریق تلفنهای 02165255534 و یا 09038634341 در تماس باشید .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید