بستنی فروشی های معروف استانبول

در هوای گرم تابستانی چه چیزی بیشتر از یک بستنی خنک و خوشمزه می چسبد؟ در این مقاله قصد داریم ابتدا شما را با بستنی فروش معروف ترکیه ای که این روزها زیاد ویدیوهای او را در فضای مجازی می بینیم آشنا نماییم. در ادامه هم سری می زنیم به بستنی فروشی های معروف استانبول تا کمی دلتان را آب کنیم.

بستنی فروش معروف ترکیه

این روزها آهنگ، انتی قلبی قلبی که پخش می شود همه یاد یه بستنی فروش خوش ذوق ترکیه ای می افتند که با این آهنگ می رقصد و باعث شده است تا بسیاری از مسافران و گردشگران جمع شده و ساعات خیلی خوشی را بگذرانند.

در واقع این همان کشش فرهنگی است که می تواند باعث جذب گردشگر از سراسر دنیا شود.

بستنی فروش معروف ترکیه کیست؟

در واقع  CILGIN DONDURMSCI  یا همان چیلگین بستنی فروش، یک بستنی فروش در شهر آنتالیا ترکیه است که بستنی فروشی او در منطقه کمر شهر آنتالیا قرار گرفته است. از همان بستنی فروش هایی که با حرکات تند و سریع خود گردشگران را سگرم کرده سرکار می گذارند.

اما نکته جالب در رابطه با چیلگین این است که با خلاقیت و به کار بردن یک آهنگ ریتمیک و شاد امضایی اختصاصی برای خود پیدا کرده است. او ابتدا در اپلیکیشن تیک تاک به شهرت قابل توجهی رسید و در حال حاضر تعداد فالوورهای او میلیونی شده است.

در حال حاضر در اینستاگرام هم ویدیوهایی از رقص مردم با آهنگ این بستنی فروشی در پیج های مختلف دیده می شود.

اینستاگرام بستنی فروش معروف ترکیه:  https://www.instagram.com/cilgin_dondurmaci 

با تورهای آنتالیا قوی سیاه پارسیان می توانید از نزدیک از این بستنی فروشی و جو شاد و بامزه ی آن دیدن کنید.

معروف ترین بستنی فروشی های استانبول

در تابستان های گرم استانبول دو راه بیشتر ندارید. یا باید منتظر غروب خورشید و خنک تر شدن هوا بمانید و یا قدم به خیابان های زیبای استانبول گذاشته و سراغ بستنی فروشی های بی نظیرش بروید.

وقتی صحبت از بستنی باشد می توانید برندهای معروفی چون مثل Magnum ،Haagen-Dazs ،Cold Stone Creamery و ژلاتوی خوش مزه ی ایتالیایی را در ترکیه پیدا کنید. همچنین می توانید مزه های منحصر به فردی مثل میوه های هر فصل، توت های مختلف، گلابی، موز و پسته را امتحان کنید.بستنی فروشی در استانبول

معروف ترین بستنی ترکی در زبان ترکی به نام Dondurma شناخته می شود. این بستنی که از شیر بز، آدامس ماستیک و سالپ تهیه شده است، از بافت جویدنی منحصر به فردی برخوردار است. این بستنی ها را مثل آدامس کش دار تهیه کرده و معمولاً با چاقو به ظاهر بستنی برش می دهند.

Karamanmaraş، شهری در جنوب شرقی ترکیه است که اسم خود را به بستنی معروف و سنتی خود به نام Maraş Dondurma داده است.

پودری به نام Karsambaç به این بستنی اضافه می شود و به همین شکل، بستنی ماراس Dondurma متولد شد. علاوه بر این، شیر و خامه به کار رفته در بستنی از شیر بزهایی تهیه می شوند که از گیاهان آویشن، سنبل و کروکوس تغذیه کرده اند.

رنگ بستنی نیز سفید روشن است.

تصویر بالا یک بستنی فروش با پوشش سنتی این بستنی فروش ها در خیابان استقلال را نشان می دهد. این فروشندگان مدام سر به سر مشتریان خود می گذارند و آنها را سرگرم می نمایند.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  قوانین سفر با هواپیما

در کل، ترکیه و استانبول گزینه های زیادی را پیش روی عاشقان بستنی قرار می دهند. در ادامه نگاهی می اندازیم به بهترین بستنی فروشی های ترکیه. حتما در بازدید بعدی خود این بستنی فروشی ها را امتحان کنید.

1. Meşhur Dondurmacı ali Usta

در روزهای گرم تابستان، یک صف طولانی در خارج از بستنی فروشی های بسیاری در استانبول وجود دارد که هیچ شعبه دیگری ندارند.

یکی از این بستنی فروشی ها Meşhur Dondurmacı ali Usta نام دارد. این بستنی فروشی در محله جالب مودا در سمت آسیایی استانبول واقع شده است.

این بستنی فروشی بی نظیر از سال 1969 فعالیت خود شروع کرد.

انوع میوه ها یا آجیل ها از جمله شاه بلوط، گردو و بادام را در بستنی های اینجا می بینید که پیشنهاد می کنیم حتما آنها را امتحان کنید.

ساعت کاری: شما می توانید بین ساعت های 10صبح تا 3 بامداد از این بستنی فروشی دیدن کنید.

2. MUÀ Gelatieri d’Italia

MUÀ نخستین شعبه خود را در Yeniköy / İstinye  در پارک Emirgan در سال 2011 افتتاح کرد.

طعم واقعی ژلاتوی ایتالیایی را در این بستنی فروشی پیدا می کنید. بستنی های آنها از میوه های فصلی و مواد 100٪ طبیعی تهیه می شوند. به دلیل اهمیت آنها در استفاده از مواد اولیه طبیعی و تکنیک های سنتی، بستنی های آنها طرفداران وفاداری پیدا کرده اند. حتی با اینکه بستنی های نسبتا گران قیمتی دارند.

ساعت کاری: شما می توانید بین ساعت های 10 صبح تا 1 بامداد از این بستنی فروشی بازدید کنید.

3. Dondurmacı یاشار اوستا

یاشار اوستا یکی محبوب ترین فروشندگان بستنی در این شهر است که کار خود را از سال 1962 شروع کرد.

وی کار خود را از یک مغازه ی کوچک در بستانچی در سمت آسیایی استانبول شروع کرد. امروزه این بستنی فروشی تعداد زیادی شعبه در سطح شهر دارد که به نام کمپانی “YUSDO” فعالیت می کنند.

آنها مشتریان وفاداری دارند که عاشق محصولاتشان هستند. این مغازه ها مزه های بی نظیری را از یک بیسکویت دوست داشتنی به اسم Cicibebe تهیه می کنند. علاوه بر این طعم دهنده های بستنی های میوه ای آنها نیز بسیار خوشمزه هستند و تنها از مواد طبیعی تهیه می شوند.

ساعت های کاری: شما می توانید بین ساعت 12 ظهر تا 1 بامداد از این بستنی فروشی بازدید کنید.

4. جیراندولا ژلاتو

این فروشگاه ایتالیایی پس از گشایش نخستین شعبه خود در Arnavutköy، هم اکنون دارای چند شعبه در سراسر شهر استانبول است. برخی از شعب آنها در محله های اصلی مثل Caddebostan در نزدیکی خیابان Bağdat و Yeniköy قرار گرفته اند.

مالک این بستنی فروشی ها، Aslı Eraltan، طرز تهیه بستنی را از خود سازندگان ایتالیایی ژلاتو در یک دانشگاه در ایتالیا یاد گرفت و آن را به ترکیه آورد. سرانجام نیز در سال 2008 اولین مغازه را افتتاح کرد.

همین خاصیت مزه و طعم بستنی های این مغازه است که آنها را از بقیه بستنی فروشی ها جدا می کند.

ساعت کاری: شما می توانید بین ساعت 10 صبح تا 12 نیمه شب برای بازدید از این بستنی فروشی بروید.

5. مینی دندورما

Mini یک مغازه کوچک 4 متر مربعی است که بستنی عجیبی ارائه می دهد و از سال 1968 در Bebek مشغول به کار است.

حدود 20 عطر و مزه در بستنی های این فروشگاه پیدا می شود. برخی از آنها همان طعم های کلاسیک و همیشگی هستند اما برخی دیگر خاص و فراموش نشدنی اند: گل رز و لوکوم، شکلات تلخ، تاهینی و گردو.

آنها را حتما در مخروط های ویفری امتحان کنید.

ساعت کاری: شما می توانید بین ساعت 10 صبح تا 8 عصر از این بستنی فروشی بازدید کنید.

6. کرمریا میلانو

Cremeria Milano به دلیل شیرینی و خامه ژلاتوی بدون مواد افزودنیِ خود، بسیار محبوب است.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  6 تا از بهترین مراکز خرید آنکارا

این کمپانی که از خانواده ایتالیایی بنوچی از ایتالیا به استانبول آورده شده است مواد اولیه خود را از فروشندگان محلی ترکیه ای تهیه می کند. به همین دلیل مواد با کیفیتی در تهیه بستنی ها به کار می روند ولی شما باید کمی بیشتر از دیگر بستنی فروشی های معمولی پول پرداخت کنید.

جالب تر اینکه طعم ژلاتوی آنها شامل بستنی با تیرامیسو، توت سیاه، کوکی وانیلی نوتلا، ماست توت سیاه، شکلات و آلبالو، شیر و سیب، فندق، خرما و غیره می شود.

آنها طعم های غیر معمولی برای سوربت مثل کیوی، موهیتو و آناناس نیز ارائه می دهد. همچنین گزینه های بدون گلوتن نیز اضافه کرده اند که البته تنها برای تیرامیسو، سایر محصولات آردی و ویفرهای آنها به چشم می خورند.

ساعت کاری: شما می توانید بین ساعت 9 صبح تا 9 شب برای بازدید از این بستنی فروشی بروید.

7. دندورماچی

با تغییر منویی، دندورماچی یک بستنی فروشی ترکی است که حدود 40 عطر و طعم شگفت انگیز و غریب اما خوشمزه را ارائه می دهد.

بستنی های بی نظیر آنها شامل موادی مانند شکلات و فلفل، ذرت بو داده، کنیاک پرتقال، کارامل نمکی، چای سبز، لیمو، آدامس ماستیک و غیره می شود.

شیر استفاده شده در بستنی های آنها بدون آنتی بیوتیک است.

ساعت کاری: شما می توانید بین ساعت 11 صبح تا 10 شب برای بازدید از این بستنی فروشی بروید.

8. دندورمینو ژلاتو

Dondurmino که در دو شعبه در Karaköy و Alaçatı فعالیت می کند یک بستنی فروشی خانوادگی است که اولین بار در Alaçatı، یک شهر تفریحی محبوب در ازمیر، شروع به فروش کرد. در حال حاضر آنها 150 طعم بی نظیر از ژلاتو را ارائه می دهد.

طعم هایی مانند پرتقال و بادام، انجیر، اسطوخودوس، رزماری و نارگیل متفاوت ترین طعم های آنها نسبت به طعم های کلاسیک است.

ساعت کاری: شما می توانید بین ساعت های 10 صبح تا 10 شب برای بازدید از این بستنی فروشی بروید.

9. مادو

بستنی فروشی در استانبول

Mado یک فروشگاه سرشناس ترکیه ای است که چیزی بیش از بستنی ترکی ارائه می دهد.

مادو، پیشگام تولید بستنی محلی به سبک Maraş، محصولات با کیفیتی تولید می کند. این نوع بستنی با بیش از 300 سال قدمت در آناتولی تولید می شود.

بستنی فروشی در استانبول

این برند 300 شعبه را به خود اختصاص داده و اخیراً در خاورمیانه نیز منشعب شده است.

بیش از هر چیز، این بستنی فروشی عطر و مزه ارائه می دهد. یک بشقاب از بستنی آنها را از یکی از شعبشان در گوشه و کنار شهر بگیرید و میل کنید تا از طعم بی نظیرشان لذت ببرید.ستنی فروشی در استانبول

ساعت کاری: شما می توانید بین ساعت 7 صبح تا 2 بامداد از این بستنی فروشی ها بازدید کنید.

10. بستنی در Büyükada

در لحظه پیاده شدن از کشتی برای ورود به جزایر بویوکادا، به راحتی خیابانی را پیدا می کنید که جزو لیست بستنی فروشی های ترکیه قرار دارد. پس آن انتخاب برای شما مشکل خواهد بود که بستنی فروشی محبوب خود را پیدا کنید.بستنی فروشی در استانبول

بهترین در بین آنها فروشگاه Tarihi Prinkipo Dondurmacisi است. این فروشگاه بستنی های خود را در مخروط های خوشمزه ی مختلف ارائه می دهد.نی فروشی در استانبول

بستنی فروشی در استانبول

علاوه بر این می توانید سایر بستنی فروشان این جزیره را نیز امتحان کنید: Roma Dondurmacisi ،Yunus و Sariyer.

امیدواریم این سفر به دل بستنی فروشی های ترکیه برایتان جالب بوده باشد. اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید کافیست برای خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل در استانبول و یا خرید تور استانبول از سایت قوی سیاه پارسیان کمک بگیرید.

با ما در ارتباط باشید: 02165255534 – 09036834341

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید