عجایب هفتگانه قشم

جزیره قشم، یکی از شگفت انگیزترین مقاصد گردشگری در ایران، به عنوان جزیره ی عجایب هفتگانه شناخته می شود. جزیره ی زیبای قشم، واقع در جنوب ایران، بزرگترین جزیره در خلیج فارس است.

عجایب جزیره زیبای قشم

این جزیره طبیعتی نفس گیر را در خود جای داده که از نظر زمین شناسی و جغرافیایی بسیار منحصر به فرد به شمار می رود. اگر قصد سفر به قشم را دارید و یا به دنبال تور قشم هستید، در این مقاله می توانید لیست جاذبه های گردشگری قشم را مشاهده کنید.

1- ژئوپارک قشم

ژئو پارک قشم

ژئوپارک جزیره قشم اولین ژئوپارک در خاورمیانه است و از سال 2006 به عنوان یکی از ژئوپارک های تحت حمایت یونسکو شناخته شد. ژئوپارک منطقه ای است که چندین پدیده زمین شناسی در آن وجود دارد. همچنین ممکن است علاوه بر پدیده های زمین شناسی، میراث تاریخی، بوم شناختی، باستان شناسی و دیگر میراث فرهنگی و طبیعی را نیز در خود جای دهد.

این منطقه از 25 ژئوسایت شامل دره ستارگان، بام قشم، دره چاه کوه، ساحل کراغ، دره قاضی، جزیره ناز، جنگل حرا، روستای لافت و… تشکیل شده است.

2- دره ستارگان

دره ستارگان

این سایت یکی از زیباترین سایت های زمین شناسی در خلیج فارس است که در اثر فرسایش سنگ های رسوبی شکل گرفته است. در یک داستان محلی اینطور گفته می شود ک روزی روزگاری، یک ستاره بزرگ بر روی روستا افتاد و روی خاک و سنگ طرحی ایجاد کرد و همین موضوع سبب به وجود آمدن این دره شد.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  9 تا از بهترین کافه های تهران

اگرچه این مکان در طول شب برای رصد ستارگان شگفت انگیز است و ستاره ها آنقدر نزدیک به نظر می رسند که انگار می توان آنها را با دست لمس کرد، اما با پیچیدن جریان هوا در دره صداهای عجیبی ایجاد می شود که برای بسیاری از افراد ترسناک هستند.

3- جنگل حرا

جنگل حرا قشم

ترکیب آب و هوای گرم و خشک با آب شور شرایطی برای رشد درخت مارینا Avicennia در قشم فراهم می کند. این گیاه نوعی درخت حرا است که در ژئوپارک قشم، جنگل حرا را تشکیل می دهد.

درختان حرا که می توانند در آب شور رشد کنند، بیش از 2000 کیلومتر مربع از جزیره قشم را در بر می گیرند. ارتفاع این درختان به سه تا هشت متر می رسد و دارای برگ ها و شاخه های سبز روشن هستند و معمولاً از ماه تیر تا اواسط شهریور میوه های شیرینی شبیه بادام می دهند. می توانید با قایق به میان این درختان زیبا بروید و از طبیعت بی نظیر و سکوت جنگل لذت ببرید.

4- غار نمکی

غار نمکی

اگر به سمت غرب جزیره قشم و به دور از مرکز شهر حرکت کنیم، به یکی از زیباترین شاهکارهای طبیعت می رسیم. این سایت اسرار آمیز مانند یک مکان خالی و ناشناخته در جهان است. این غار طولانی ترین غار نمکی روی زمین با بیش از 6 کیلومتر طول به شمار می رود. بر اساس تحقیقات اخیر، تنفس در این غارها برای درمان آسم مفید شناخته شده.

5- دره ی چاهکوه

چاهکوه قشم

دره ای باشکوه به عمق 100 متر معروف به تنگه چاهکوه در قسمت شرقی جزیره قشم واقع شده است که با ویژگی های خاص خود بازدیدکنندگان زیادی را شگفت زده می کند. هزاران سال است که عناصر طبیعی، از جمله باد و آب، با هم کار کرده اند تا این پدیده زیبای زمین شناسی را شکل دهند.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  ارزان ترین راه های سفر به کیش

6- قلعه پرتغالی

قلعه پرتقالی ها قشم

این قلعه مستطیل شکل در مساحتی بیش از دو هزار متر مربع در سال 1507 برای اهداف نظامی توسط ژنرال پرتغالی به نام Afonso de Albuquerque ساخته شد. جنس دیوارهای بنای قلعه ترکیبی از سنگ آهک و گچ با ملات محلی جزیره قشم است.

نحوه سفر به کیش؟

تمامی این جاذبه های زیبا و بینظیر رو شما میتونین در تورهای قشم قوی سیاه پارسیان تجربه کنید، تورهای زمینی قشم، تور هوایی قشم، و تورهای ترکیبی با شرایط عالی با ما در ارتباط باشین .

02165255534  –  09038634341

میتوانید به راحتی پروازها و هتل های قشم را به صورت مستقل از سایت قوی سیاه رزرو کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید