پوشش مردم عمان

نوع پوشش مردم عمان چگونه است؟

قسمت اصلی لباس ملی مردان عمان دیشداشا می باشد.  مردم عمان از اقوام متفاوتی تشکیل شده اند که بیشتر آن ها عرب هستند. و اصلیت آن ها به منطقه ای در سواحل اقیانوس هند و جنوب شرق آفریقا بر می گردد. به همین جهت سبک لباس پوشیدن خود را از کشورهای مختلف وام گرفته اند. برای مثال کومه کلاه مردم آفریقای شرقی است. و ماسار از آسیای جنوبی وارد فرهنگ عمان شده است. این دو پوشش مخصوص سر با دیشداشا (dishdasha) و بیشت (bisht) که لباس های محلی مردم خلیج فارس هستند، ترکیب شده و سبکی متمایز را ایجاد کرده اند که مختص مردم عمان است.

نوع پوشش زنان و دختران عمان چگونه است؟

پوشش اصلی زنان و دختران این کشور پوشش عربی متشکل از نوعی مانتو بلند مشکی که به زبان عربی (عَبا ) گفته می‌شود. عبای عربی با نگین‌های مشکی تزیین می‌شود. شال مشکی نیز که همراه با عبا پوشیده می‌شود از نظر جنس پارچه و نگین دوزی با عبا یک‌شکل است. زنان و دختران عمان از حجاب کاملی برخوردار هستند. برخی نیز بنا به پیروی از رسوم خود روبنده‌های مشکی جهت حضور در بازار استفاده می‌کنند.

نکته: بر اساس قانون کشور عمان پوشش گردشگران آزاد است و اجبار به پوشش اسلامی وجود ندارد

در عمان زنان معمولا حالت سنتی خود را حفظ کرده اند. ولی نسل های جدیدتر در حال تغییر این روند هستند. مثلا دختران جوانتر عمانی کمتر روسری به سر میکنند ولی همچنان از لباس های تیره در پوشش خود استفاده میکنند. نسبتا زیاد آرایش میکنند، به ظاهر خود اهمیت میدهند ولی مانند امارات، قطر و کویت قدرت خرید از برندهای بسیار گران مانند گوچی، شانل و لویی ویتون را ندارند (به طور عمومی)، جوانترها با دوستان خود وقت میگذرانند و فرقی نمیکند پسر یا دختر باشند ولی به اندازه امارات یا کویت شاد و شاید اصطلاحا شهری نباشند.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  شهر مادرید اسپانیا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید