تور وان قوی سیاه

وان

یکی از جاذبه های گردشگری مقرون به صرفه شهر وان ترکیه می باشد، در این مقاله بیشتر با این شهر آشنا میشویم.

وان، بزرگترین شهر در شرق ترکیه که مرکز استان وان می‌باشد. همچنین وان نام دریاچه‌ای است در شرق آن واقع است. این دریاچه به دلیل داشتن حجم زیادی از املاح به رنگ آبی سیر درآمده است و گردشگران زیادی را جذب خود کرده‌است. وان سالیانه شاهد تعداد زیادی از گردشگران است که به دلایل مختلفی به وان ترکیه سفر می کنند. شهر وان، به عنوان مقصدی محبوب برای ایرانیان در فاصله اندکی با کشورمان قرار دارد و به راحتی از طریق مرزهای زمینی قابل دسترس است.

براساس توافق نامه‌ های امضا شده بین ایران و ترکیه، شهروندان ایرانی تا ۹۰ روز می توانند بدون ویزا به شهر وان سفر کنند و تنها در هنگام ورود به خاک ترکیه به پاسپورت مهر زده شود؛ توجه داشته باشید که در هنگام سفرتان باید پاسپورت شما حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. بر همین اساس، سفر به ترکیه بدون اخذ ویزا یکی دیگر از دلایل محبوبیت سفر ایرانی ها به شمار می رود.

تور وان قوی سیاه

روش های سفر به وان

برای رفتن به شهر وان ۴ راه وجود دارد؛ هواپیما، وسیله شخصی، اتوبوس و قطار. در صورت تمایل می توانید رزرو بلیط و هتل خود را از سایت قوی سیاه انجام دهید. لازم به ذکر است فرودگاه وان پروازهای مستقیم کمی به ایران دارد. اما اگر می خواهید با خرید بلیط هواپیما سفر کنید، یکی از روش ها اینست که به شهر استانبول رفته و از آنجا به شهر وان هوایی سفر کنید.

راهی که اکثر مسافران برای سفر به این شهر استفاده میکنند، استفاده از وسیله نقلیه سواری مانند اتوبوس یا خودروی شخصی است. مسافرانی که با خودروی شخصی مسافرت می‌کنند باید پلاک خود را کاپورتاژ کنند (تبدیل به پلاک بین المللی کنند) و اینکه گواهینامه بین‌المللی تهیه کنند یا اینکه می‌توانند تا مرز موردنظر با ماشین شخصی بروند و بقیه راه را با ماشین‌های مرزی ادامه دهند.

سه مرز زمینی برای مسافرت به وان وجود دارد: مرز رازی (کاپیکوی)، مرز سرو (اسندره) و مرز بازرگان (گورباغ). از میان این مرزها، مرز زمینی رازی، کوتاه‌ترین مسیر را داشته و برای رفتن به این مرز باید ابتدا به شهر تبریز و سپس به خوی بروید، فقط توجه داشته باشید که مرز رازی در بازه زمانی ۹ صبح تا ۵ عصر فعالیت دارد و زمانتان را طوری تنظیم کنید که در این بازه زمانی به مرز برسید. مرز زمینی سرو و بازرگان در تمام ساعات شبانه روز فعال است.

بهترین زمان سفر به وان

آب و هوای شهر وان، کوهستانی است، بدین صورت که در اواخر فصل بهار تا اوایل فصل پاییز آب و هوای مساعد همراه با بارش کم در این شهر حاکم است. در زمستان آب و هوای این شهر سرد و برفی بوده ولی در مقابل تابستان های گرم و خشکی دارد.

در فصل‌های بهار و تابستان گردشگران زیادی برای بازدید و گردش به این شهر سفر می‌کنند. قیمت هتل‌ها و بلیط هواپیما در این ماه‌ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند؛ البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می‌توانید کمی هزینه‌های خود را کاهش دهید و در زمستان نیز به دلیل تخفیف های زمستانی بیشترین تعداد برای خرید عازم این شهر می‌شوند.

خلوت‌ترین ماه گردشگری وان، ژانویه است؛ زمانی که با ارزان‌ترین قیمت هتل‌ها روبه‌رو می‌شوید.

شما با توجه به نیاز خود می توانید زمان مناسب برای سفر به این شهر را تعیین کنید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  18 نکته جالب در مورد فرانسه

جشنواره خرید در وان

جشنواره خرید وان در روزهای ۱۵ تا ۲۹ مارس همزمان با دو هفته تعطیلی رسمی در ایران به مناسبت آغاز سال جدید و جشن نوروز برگزار می شود که در این جشنواره تخفیفات ویژه و برنامه‌ های تفریحی مختلفی مراسم دارند و تعداد زیادی ایرانی برای گذراندن تعطیلات ۱۳ روزه نوروزی خود به شهر وان ترکیه می روند. فستیوال خرید وان «Van Shopping Fest» با چراغانی کردن خیابان های وان انجام می گیرد.

تور وان قوی سیاه

حمل و نقل عمومی در وان

با توجه به اینکه وان شهر نسبتاً کوچکی است؛ در این شهر مترو وجود ندارد، اما در مقابل اتوبوس‌، مینی بوس‌ و تاکسی جزو اصلی ترین سیستم حمل و نقل در وان به شمار می‌روند. در کنار اتوبوس‌‌ها می‌توانید وسیله دیگری به نام دولموش (Dolmus) سوار شوید که مانند مینی‌ بوس هستند و هزینه استفاده از این مینی بوس ها بسیار ناچیز است که علاوه بر مسیرهای درون شهری برای جابجایی مسافران در میان شهرهای مختلف نیز استفاده می‌‌شوند.

تور وان قوی سیاه

خرید سیم کارت در وان

در کشور ترکیه، سه اپراتور اصلی وجود دارد: ترکسل (Turkcell)، ودافون (Vodafone) و ترک تلکام (Türk Telecom) . هر سه اپراتور ذکر شده قابل اطمینان هستند و هر سه اینترنت پر سرعت دارند. همچنین این سیم کارت ها را می‌توانید از فروشگاه‌های رسمی تهیه کنید. مکان‌های قابل اطمینان برای تهیه سیم کارت در ترکیه عبارتند از فرودگاه، نمایندگی های سطح شهر و آژانس ها و دفاتر هواپیمایی.

تور وان قوی سیاه

امنیت در وان

در طول سال همواره مسافران زیادی به کشور ترکیه سفر می‌کنند و روز به روز به تعداد گردشگران نیز افزوده می‌گردد، بر همین اساس امنیت در ترکیه کاملا برقرار است و اهالی شهرهای مختلف با مسافران بیگانه نیستند و امکانات بسیار خوبی برای جذب مسافرین خلق می‌کنند. همچنین با توجه به بهبود روابط دو کشور همسایه تمام نیروهای امنیتی مستقر در وان نیز جهت انتقال احساس امنیت در آمادگی کامل به سر می‌برند. تمامی هتل‌های ستاره دار نیز تحت حمایت استانداری و نیروهای پلیس این شهر هستند.

جاذبه های گردشگری وان

دریاچه وان

دریاچه وان به عنوان بزرگ‌ ترین دریاچه طبیعی کشور ترکیه و دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه است که دارای زیبایی‌های بی‌نظیری است. تا حدی که این دریاچه به نماد شهر تبدیل شده است. دریاچه ای به شکل مثلثی با آب شور که برای آشامیدن و کشاورزی مناسب نیست و فقط یک گونه ماهی خاص در این آب زندگی می کند.

حیات وحش مملو از پرندگان دریایی و گربه های زیبا نیز از دیگر جاذبه های دریاچه وان کشور ترکیه است. در دریاچه وان می توانید شنا، قایق‌سواری و ماهیگیری انجام دهید. فاصله این دریاچه تا مرکز شهر حدودا ۱۰ کیلومتر است و در فصل‌های بهار و تابستان بسیار پر آب بوده و آب و هوای دلپذیری دارد.

قلعه وان

قلعه وان ملقب به ارگ وان یکی از استحکامات سنگی عظیم در شهر وان ترکیه است، مشرف به ویرانه های شهر قدیمی که توسط پادشاهی باستان اورارتو در طول قرن های 9 تا 7 قبل از میلاد ساخته شده است. در حال حاضر نیز بقایایی از ستون های عظیم و دیوارهای سر به فلک کشیده در این قلعه به چشم می‌خورند. جنس این قلعه از سنگ بازالت و آجرهای گلی است.

تور وان قوی سیاه

جزیره آکدامار

بدون شک یکی از بهترین جاهای دیدنی وان و شاید حتی مهم‌ترین‌ جاذبه وان که هر گردشگری باید از آن بازدید کند، جزیره آکدامار یا آختامار است که حدودا در 50 کیلومتری غرب وان واقع شده است. در جزیره آکدامار گردشگران شاهد ترکیبی از ناب‌ترین مناظر طبیعی و جاذبه‌ های فرهنگی مانند کلیسای آکدامار یا کلیسای ارمنی صلیب مقدس وان خواهند بود.

تور وان قوی سیاه

کلیسای آکدامار یا کلیسای ارمنی صلیب مقدس

یکی از مهم‌ ترین بناهای باستانی ترکیه کلیسای آکدامار است که در جزیره آکدامار قرار دارد. این کلیسا دارای ارزش فرهنگی و باستان‌ شناسی زیادی است روایت است که مردی عاشق دختری به نام آچ تامار از این جزیره شد. او هر شب، از دریاچه وان عبور می کرد تا او را ببیند اما یک شب در پی خشم طوفان در قایق غرق شد. پس از غرق شدن عاشق محل دفن آن تبدیل به کلیسای عاشقان به نام آچ تامار شد که رفته رفته این کلیسا در زبان مردم به نام کلیسای آکدامار مشهور شد. این کلیسا در سال ۲۰۰۵ مورد بازسازی قرار گرفته است و روزانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیاست.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  آشنایی با چند بهشت کوچک اروپایی

تور وان قوی سیاه

موزه وان

موزه شهر وان مملوء از آثار دوره های مختلف تاریخی است و از هیجان انگزترین جاذبه های وان به شمار می رود. این موزه پر اهمیت دارای مجموعه ای از آثار ارزشمند تاریخی است که در آن لوح با خط میخی دیده می شود سنگ قبرها و کتیبه های بر جای مانده از دوران اوراتیان در این زمینه اطلاعات مهمی را بیان می کنند. یکی ازمهترین بخش های موزه، بخش نسل کشی است که در  آن آثاری را درباره کشت و کشتارهای خونین این منطقه می بینید. سکه های قدیمی، کوزه ها، کتیبه ها و آثار برنزی از دیگر آثار جالب این موزه هستند.

تور وان قوی سیاه

مراکز خرید وان (AVM)

بسیاری از گردشگران به قصد خرید به وان سفر می‌کنند و علاقه زیادی به خرید حین سفر دارند. وان شهری مناسب برای خرید با قیمت ‌های بسیار مناسب است و می‌توانید با خیال راحت کالای مورد نظرتان را در بازار و مراکز خرید این شهر خریداری کنید. وان دارای مراکز خرید بزرگ‌ و مدرنی است که در آن برندهای معروف ترکی و بین‌المللی شعبه دارند.

تور وان قوی سیاه

گربه های وان

یکی دیگر از نمادهای مشهور وان گربه‌هایش است .گونه نادری از گربه‌سانان در این شهر پیدا می‌شوند که بی ‌شک از  جاذبه‌های دیدنی منحصر ‌به ‌فرد شهر وان هستند .گربه‌های وان بدنی سفید و پشمالو دارند که در کنار چشم‌های سبز و آبی‌شان به راحتی قابل تشخیص هستند. یکی از چشم‌های گربه‌های نژاد وان سبز یا کهربایی رنگ است و دیگری آبی رنگ. علاوه بر ویژگی‌های ظاهری متمایز از نظر رفتاری هم این گربه‌ها بسیار متفاوت هستند و وابستگی شدیدی به مالک خود پیدا می‌کنند. این گربه‌ها برخلاف دیگر همنوعان خود که از خیس شدن بیزار هستند، بسیار به آبتنی و آب علاقه‌مند هستند.

تور وان قوی سیاه

مسجد بزرگ وان

از جمله جاذبه‌های گردشگری شهر تاریخی و سیاحتی وان، می‌توان به مسجد بزرگ وان اشاره کرد. البته لازم به ذکر است شهر وان دارای مساجد بسیار قدیمی و تاریخی است اما در میان آنها مسجد بزرگ وان که به آن مسجد جامع اولو جامی می گویند، خودنمایی می کند. این مسجد قدمت طولانی‌اش که به دوره سلجوقیان بازمی‌گردد. نمای ظاهری آن دارای معماری زیبا با مناره های بلند در کنار آن می باشد. بنای این مسجد از آجر می باشد و فونداسیون آن نیز سنگی است.

در زمان جنگ جهانی اول نیز این بنا آسیب زیادی دید و آتش گرفت و منهدم شد. در طی سالیان گذشته این مسجد بازسازی شد و به شکل امروزی درآمد که گردشگران زیادی هر ساله از آن دیدن می کنند.

تور وان قوی سیاه

اسکله وان

یکی قسمت های آرامش بخش شهر وان، اسکله این شهر می باشد که با وزیدن نسیمی خنک می توانید بر روی آن قدم بزنید و یا ساعت ها به تماشای دریاچه حیرت انگیز وان بنشینید. علاوه بر آن از امکانات تفریحی نظیر شهربازی، اغذیه فروشی ها و رستوران ها نیز بهره مند شوید.

تور وان قوی سیاه

از آنجایی که این شهر فاصله کمی با ایران دارد و جاذبه های گردشگری زیاد و مختلفی در این شهر وجود دارد، پیشنهاد می‌کنیم دست کم یک بار به وان سفر کنید. شما می توانید در قوی سیاه پارسیان از تور وان که بصورت گروهی و انفرادی برگزار می شوند را رزرو کنید و همچنین در صورت سفر به صورت شخصی، رزرو هتل خود را انجام دهید.

برای اطلاعات بیشتر با شماره 65255534 – 021 تماس حاصل فرمائید.

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید