کار های ممنوعه در پرواز

کارهای ممنوعه در پرواز

همانطور که بهتر می دانید در طول استفاده از هر وسیله نقلیه یک سری قوانین مشخص شده، که باید از آنان پیروی کرد. در غیر این صورت امکان پرداخت جریمه و یا لغو آن سفر ممکن می باشد.
خوب است پیش از سفر، مخصوصا افرادی که برای اولین بار با هواپیما سفر میکنند با آگاهی کامل و با خیالی راحت، بدون دردسر و مشکل سفر کنند.


سفرهای هوایی نسبت به سفرهای زمینی، متفاوت تر هستند از این رو باید به برخی نکات توجه نمود.
تفاوتی ندارد سفر شما داخلی باشد یا خارجی بهتر است از این قوانین مطلع باشید و در صورت نیاز به اطرافیان خود نیز اطلاع بدید. رعایت این قوانین موجب می شود تا سفری آسوده تر داشته باشید چراکه ممکن است ساعتها با چندین نفر دیگه در یک هواپیما در ارتفاع ۳۰۰۰ هزار پایی همسفر باشید. این به آن معنی است که، اگر فردی رفتار نامناسبی داشته باشد برای تمامی افراد ناخوشایند و گاهی طاقت فرسا می شود.
به همین دلیل پیش از سوار شدن به هواپیما لازم است،  با یکسری قوانین آشنایی داشته باشید.

در تمام طول پرواز روی صندلی خود ننشنید

اگر سفر شما چند ساعتی زمان بر است، در طول پرواز بهتر است تمام وقت خود را ننشینید چراکه، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به ترمبوز سیاهرگی عمقی (DVT) قرار دارید، که نوعی لخته خونی است که معمولا در پاهایتان تشکیل می شود. با چند کار ساده مثلا چند دقیقه راه رفتن و یا ایستادن و کش آمدن می تواند این احتمال را از بین ببرد.

اما اگر مقدور به راه رفتن و یا ایستادن نبودید با چند تمرین ساده می توان احساس خستگی را از بین برد.
پاشنه پای خود را بلند کنید و ماهیچه های خود رامنقبض و منبسط کنید. این کار را چندین بار تکرار کنید. اگر نشستن طولانی مدت شمارا اذیت می کند، بهتر است هنگام خرید بلیط هواپیما، صندلی کنار راهرو را انتخاب کنید.

 

 

کارهای ممنوعه در پرواز

خوابیدن هنگام بلند شدن و نشستن هواپیما

خوابیدن هنگام بلند شدن و نشستن هواپیما ممکن است به شما آسیب برساند، سعی کنید در این هنگام بیدار باشید چراکه، فشار زیادی بر بدن وارد می شود و وقتیکه خواب باشید این فشار بیشتر میشود.

برای کنترل این فشار موارد زیر را رعایت کنید: نفس خود را فرو برده و بعد از چند ثانیه خارج کنید. همراه خود آدامس داشته باشید تا بتوانید این فشار را کنترل کنید. مانع خمیازه خود نشوید و به راحتی خمیازه بکشید. بهتر است در این مواقع خواب نباشید، ممکن است به گوش شما آسیب برسد و یا در مواردی دچار سرگیجه شوید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  همه چیز در مورد قبرس شمالی

با پای برهنه در هواپیما راه نروید


از آنجا که کف هواپیما از انواع میکروب و آلودگی پوشیده شده است، بدون کفش راه رفتن و قدم زدن در آن برای شما مضر و به سلامتی شما آسیب میزند. هیچ وقت پابرهنه به دستشویی یا آشپزخانه هواپیما نروید، چرا که بعضی وقتها امکان شکستگی و خرده شیشه های تیز سر راه شما باشد.

 

پرخوری در پرواز ممنوع


از خوردن زیاد در پرواز پرهیز کنید. اگر پیش از پرواز گرسنه هستید یا احساس ضعف دارید حتما به آن رسیدگی کنید اما بیش از حد خوردن و یا زیاده روی کردن در پرواز به سلامتی شمل لطمه بزند. زیرا، ممکن است در ادامه سفر دچار مشکل شوید. در ارتفاع همه افراد تا سی درصد حس چشایی خود را از دست می دهید، به همین دلیل گرایش زیادی به خوردن پیدا می کنید.

پرخوری در پرواز

رفتار نامناسب با خدمه پرواز یا مسافران

بهتر است به هنگام سوار شدن به هواپیما، هر اتفاقی که از قبل برای شما رخ داده است اعم از : تاخیری در پرواز و یا نا رضایتی نسبت به هر مسئله ای را فراموش کنید. در غیر این صورت با بروز خشم خود و یا رفتار ناپسند حاصل از اعصبانیت شما موجب جریمه و حتی لغو سفر برای شما می باشد. چراکه رفتار نامناسب با خدمه پرواز و سایر مسافران جزء کارهای ممنوعه در پرواز می باشد. سعی کنید به اعصاب خود مسلط باشید.

 

پوشیدن لباس های نامناسب


جالب است بدانید، خطوط هوایی درواقع کدهای لباسی دارند که معمولا در قسمت اطلاعات مربوط به شرایط حمل و قوانین می توانید از آنها مطلع شوید.

بطور مثال: کد لباسی که اغلب ایرلاین ها آن را در دسته قوانین خود دارند و شما نیز به عنوان مسافر باید از آن پیروی کنید. خوب است، لباس های مناسب و شایسته بپوشید. در غیر این صورت امکان اخراج از پرواز و یا پرداخت هزینه وجود خواهد داشت. سعی کنید لباس هایی بپوشید که پوست شمارا بپوشاند تا صندلی هواپیما را لمس نکند. فراموش نکنید صندلی هواپیما نیز مانند دیگر بخش ها تمیز نباشد و جایی برای مخفی شدن میکروب ها باشند.

بعد از اینکه غذای روی سینی افتاد آن را نخورید

سینی غذای شما محل جذب میکروب و آلودگی می باشد. و این سینی ها بین پرواز استریلیزه نمی شود، بنابراین بعد از تماس دست خود با سینی حتما دست خود را با مواد ضدعفونی کننده تمیز کنید. به یاد داشته باشید طی تجربیات مهمانداران و مسافران دیده شده است،  والدینی پوشک بچه خود را روی این سینی ها عوض می کنند و یا پای برهنه خود را روی آن قرار می دهد.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  آزمون PTE

 

سیستم تهویه ی هوای بالای صندلی خود را خاموش نکنید


اگر احساس سردی و یا وزش باد را حس کردید، بهتر است به جای اینکه تهویه هوا را خاموش کنید لباس بیشتری بپوشید. پزشکان توصیه می کنند که هوای قابل تنظیم بالای صندلی شما در هنگام پرواز در حالت متوسط یا تند قرار داشته باشد. تا هر میکروب داخل هواپیما پیش از اینکه وارد منطقه شخصی شما شود، توسط باد دور شود.

تلاش برای سیگار کشیدن(حتی سیگار الکترونیکی)


ممکن است دود سیگارهای الکترونیکی کمتر از سیگارهای معمولی به نظر برسد اما در واقع آلارم ها و هشدارهای آتش سوزی در هواپیما را روشن می کنند و باعث کنسلی پرواز و یا به دلیل مشکلات ایمنی منحرف می شود.
و حتی ممکن است به علت روشن بودن سیگار، آتش سوزی رخ دهد.

از این رو استعمال دخانیات از جمله سیگارهای الکترونیکی در هواپیما ممنوع است. پس سعی نکنید مخفیانه این کار را انجام دهید چراکه، با جریمه های سنگینی روبه رو خواهید شد.

با لنز وارد هواپیما نشوید

سعی کنید در پرواز عینک به چشم بزنید و از لنز دوری کنید. هوای کابین هواپیما بسیار خشک است و می تواند موجب سوزش و حساسیت چشمان شما شود. همچنین اگر عادت به خوابیدن در هواپیما را دارید، استفاده از لنزهای تماسی که برای استفاده در شب ساخته نشده اند در هنگام خواب می توانند آزاردهنده باشند.

از اضافه کردن یخ در نوشیدنی خود بپرهیزید

مطالعه ای از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا  در سال ۲۰۰۴ نشان داد که از بین ۳۲۷ منابع آب هواپیمایی، تنها ۱۵ درصد آن ها استانداردهای بهداشتی را رعایت می کردند. از سال ۲۰۰۹ و با ایجاد قانون نوشیدنی EPA، استانداردها بهبود پیدا کرده اند و در بیشتر هواپیماها آب نوشیدنی از آب شیر سرو نمی شود، ولی تکه های یخ اغلب از همان آب تهیه می شوند .

لیندا فرگوسن می گوید: «مخزن هایی که در هواپیما استفاده می شوند قدیمی هستند و بعد تستی که بر روی آن ها انجام شد معلوم شد که در آن ها باکتری وجود دارد» ، به همین دلیل است که آن ها صدها تن آب آشامیدنی بطری شده را به داخل هواپیما می آورند.

 

  • همانطور که نباید یکسری کارها انجام دهید، کارهایی هم هستند که انجام آن ها مفید است.

کارهایی مثل:
نوشیدن آب: به علت خشک بودن هوا داخل هواپیما سعی کنید آب زیاد بنوشید.
استفاده از سرویس بهداشتی در طول سفر: ممکن است در طول سفر نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی داشته باشید، درصورت نیاز حتما از آن استفاده کنید.
مطالعه: در پروازهای خارجی سعی کنید همراه خود کتاب های کوچک داشته باشید تا اوقات فراغت خود را پرکنید.

 

جهت اطلاعات بیشتر از اخبار گردشگری می توانید از مجله گردشگری قوی سیاه بازدید نمایید.  

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید