تور قبرس قوی سیاه

  قبرس شمالی با نام رسمی جمهوری ترک قبرس (ترکی استانبولیKuzey Kıbrıs Türk) یکی از کشورهای نزدیک به ایران است و شما بسته به بودجه مالی و علاقه شخصیتان، می‌توانید از طریق هوایی یا زمینی به این کشور سفر کنید. قبرس شمالی که به شکل گیتار است، سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه و یکی از مهم ترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان است.

تور قبرس قوی سیاه

قبرس شمالی ناحیه تسلط ترک ها در شمال کشور قبرس است. پایتخت این ناحیه نیز همانند کشور قبرس، میان ترک ها و یونانی ها تقسیم شده است. شمال شهر، نیکوزیا به نام نیکوزیای شمالی با جمعیتی 50.000 نفر مرکز و پایتخت قبرس شمالی می باشد و تقریبا بزرگ ترین شهر این ناحیه محسوب می شود.

ساکنین قبرس شمالی به زبان ترکی قبرسی که یکی از لهجه های زبان ترکی استانبولی است، با یکدیگر در ارتباط هستند. خوشبختانه بیشتر مردم قبرس شمالی به زبان انگلیسی آشنا هستند و مشکلی با گردشگران و کسانی قصد مهاجرت به این کشور را دارند نخواهند داشت.

تاریخچه قبرس شمالی

قبرس شمالی که با نام جمهوری ترک معروف می شود، در سال 1983 استقلال خود را از قبرس یونانی (قبرس جنوبی) جدا می کند. امروزه صرفا در کشور ترکیه به رسمیت شناخته می شود. و از آن به قبرس یاد می کنند.

این جزیره ی فوق العاده زیبا در محل تلاقی سه قاره اروپا، آسیا، آفریقا  با تاریخچه ای غنی از دوران یونان باستان، قرار گرفته است. ضمنا در دوره های مختلف تاریخی جزیره قبرس بخشی از امپراطوری های رومی و بیزانس، پایگاه مرزی صلیبیون و فراک ها ( یکی از قبایل متعدد کنفدراسیون غربی ژرمن )، مستعمره ونیز و امپراطوری عثمانی و امپراطوری بریتانیا بوده است. همچنین قبرس به عنوان مستعمره بریتانیا با دو جامعه جدا از هم در کنار هم در جزیره زندگی میکرده اند وارد قرن بیستم هجری قمری شد و در نیمه ابتدایی این قرن مردمان و ساکنان قبرس تلاش های خود برای جدایی و دستیابی به استقلال را بنا نهادند.

تور قبرس قوی سیاه

نقاط قرمز مشخص شده در عکس قبرس شمالی می باشد.

آب و هوای قبرس شمالی

شهرت قبرس دلایلی مختلفی دارد، یکی از اصلی ترین دلایل آن آب و هوای معتدل آن می باشد. این جزیره زیبا اقامتگاهی مناسب برای گردشگرانی که  به دنبال آرامش، ورزش های آبی و کشف ناشناخته های هستند می باشد.

از آنجا که آب و هوای قبرس شمالی بسیار مورد توجه گردشگران قرار میگیرد، بهتر است بیشتر در مورد آن بدانیم.

تور قبرس قوی سیاه

آب و هوای قبرس شمالی معتدل و مدیترانه ای می باشد. این مکان رویایی گردشگری تابستان های گرم و خشک و طولانی دارد، که از اواسط ماه می تا اواسط اکتبر ( تقریبا از اواخر اردیبهشت تا اواخر مهر ) به طول می انجامد

همچنین زمستان‌ در قبرس شمالی کوتاه، ملایم و گاهی نیز با بارندگی همراه می باشد و مدت آن نیز از دسامبر تا فوریه است و فصل های تابستان و زمستان توسط فصل های کوتاه پاییز و بهار از هم جدا شده ومتوسط تعداد روزهای آفتابی در این جزیره زیبا 330 روز در سال  است.

زبان مردم قبرس شمالی

زبان اصلی در قبرس شمالی ترکی است. اکثر مردم این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند، این بهترین آپشن برای گردشگردانی است که تسلط کامل به زبان ترکی ندارند وبا کارکنان خدماتی در فروشگاه ها ، رستوران ها و هتل ها به راحتی می توانند انگلیسی صحبت می کنند به خوبی ارتباط بگیرند . علائم جاده ، علائم راهنمایی و اطلاعیه ها به طور کلی به دو زبان ترکی و انگلیسی و گاه به زبان یونانی نیز نوشته می شوند.

امنیت در قبرس شمالی

یکی از کشور های با امنیت دنیا قبرس شمالی می باشد، علی رغم تنش های سیاسی، قبرس شمالی در حال حاضر کاملا بی خطر است. اوضاع سیاسی این کشور تا حدودی پرتنش است ولی خشن نیست. تعداد جرم و جنایات برای یک مقصد اروپایی نسبتاً کم است و از نظر آماری کم تر از تعداد در قبرس جنوبی است. فقط همان احتیاط را که در طول سفر به هر مقصد اروپایی دیگر انجام می دهید اعمال کنید و هیچ نگرانی برایتان نخواهد داشت.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  4 مقصد گردشگری گرمسیری و پر طرفدار

مذهب و زبان مردم قبرس شمالی

اغلب مردم قبرس شمالی مسلمان هستند و از این حیث شباهت بسیار زیادی با مردم ترکیه دارند. از آنجا که بیش از 98 درصد از مردم قبرس پیرو دین اسلام هستند بنابراین می توان گفت جای چندانی برای نفوذ سایر ادیان باقی نمانده است.
دو درصد باقی مانده نیز مسحیان ارتودکس و سایر مذاهب هستند. زبان مردم قبرس شمالی نیز همانطور که در مباحث قبل اشاره کردیم ترکی استانبولی است و به انگلیسی هم مسلط هستند، با گردشگران به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

فرهنگ و آداب رسوم مردم قبرس شمالی

کشور قبرس دارای تاریخی چند هزارساله است، از این رو اقوام مختلفی را در خود جای داده است و شاهد آداب و رسوم و فرهنگ های متفاوتی در نواحی مختلف قبرس شمالی می باشد. در ادامه با یکسری از نکات فرهنگ این کشور آشنا می شویم.

  • مردم قبرس به تاریخ و فرهنگ خود اهمیت بسیار زیادی می دهند اما از نفوذ فرهنگ غربی در زندگی و به خصوص لباس پوشیدن خود استقبال کرده و امروزه به عنوان یک کشور مدرن شناخته می‌ شود.
  • فستیوال و جشن های باستانی  این کشور بسیار حائز اهمیت است، مردم در این روزها لباس های سنتی می پوشند و رقص های تاریخی خود را به نمایش می گذارند و در جهت حفظ آن می کوشند.
  • با اینکه مذهب جایگاه خود را به صورت چشمگیر در کشور قبرس از دست داده است، اما همچنان جشن های مذهبی با شور و هیجان بسیار زیادی برگزار می شوند.
  • مردم قبرس بسیار خانواده دوست هستند و بیشتر تایم خود را در کنار خانواده و جمع های خانوادگی حضور دارند.
  • تفریح و گشت و گذار در قبرس جایگاه ویژه‌ای دارد و مردم زمانی که فرصت کافی در اختیار داشته باشند ترجیح می دهند اوقات فراغت خود را در بیرون از منزل و همراه خانواده سپری کنند.
  • در کشور قبرس با وجود تعصبات مذهبی، مردم کاملا آزاد هستند و حتی خانواده ها نیز در این خصوص سخت گیری نمی کنند.
  • مردم قبرس در خصوص رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی حساسیت بسیار زیادی دارند.
  • فعالیت های تخصصی در میان مردم کمتر رواج دارد و اغلب آن ها فعالیت های اداری و پشت میز نشینی را ترجیح می دهند.

پاسپورت قبرس شمالی

قدرت پاسپورت کشور قبرس در جایگاه هفتم قراردارد. شما با پاسپورت این کشور می توانید بدون ویزا به 122 کشور جهان، به راحتی سفر کنید و برای 43 کشور دیگر صرفا نیاز به ویزای فرودگاهی خواهید داشت.

تور قبرس قوی سیاه

          روش های مختلفی برای دریافت پاسپورت قبرس شمالی وجود دارد که عبارتند از:     

  • از طریق کار
  • از طریق تحصیل
  • از طریق سرمایه گذاری
  • از طریق تولد
  • از طریق ازدواج

مکان های گردشگری قبرس شمالی

انواع تفریحات و سرگرمی مختلف همانند؛ شهربازی ها، کافه ها و مکان های ویژه استراحت و گشت و گذار در قبرس شمالی وجود دارند. در مناطق ساحلی نیز می توانید از انواع تفریحات دریایی لذت ببرید.

تفریحاتی مثل:

بندر و قلعه گیرنه

گیرنه نام یکی از شهرهای ساحلی در قبرس شمالی است، این شهر زیبا به علت طبیعت فوق العاده و مکان های تاریخی شهرت یافته است. بندر قدیمی گیرنه یکی از تفرج گاه های این کشور است که می توانید در آن جا تعداد بسیار زیادی از توریست های خارجی و گردشگران داخلی را مشاهده کنید. حتما در این منطقه از غذای های محلی گیرنه تست کنید.

تور قبرس قوی سیاه

در حوالی بندر گیرنه در یک فاصله بسیار محدود می توانید قلعه ای تاریخی را ببینید که به قلعه گیرنه شهرت یافته است. این قلعه یکی از عجیب ترین و پیچیده ترین معماری های موجود در زمان خود را دارد که حتی برای انسان های امروزی با این همه پیشرفت و امکانات نیز جای سوال و تعجب خواهد داشت.

 ساحل لاک پشت

در این ساحل ممکن است صدها هزار لاک پشت نبینید، اما از آنجا که در فصل تابستان محل تخم گذاری لاکپشت ها می شود و مردم قبرس نیز به آن ساحل لاکپشت می گویند. با این حال بد نیست که در اغلب ایام سال این ساحل خالی از لاکپشت است و صرفا تعداد محدودی از آن ها را می بینید.

تور قبرس قوی سیاه

کلیسای بلاپایس

قدمت این کلیسای زیبا به قرن 13 میلادی بازمیگردد و در روستای بلاپایس یکی از روستاهای دیدنی در شهر گیرنه قرار دارد. این کلیسا در دوره های بعد نیز دست خوش برخی تغییرات واقع شده است و امروزه معماری بسیار زیبای گوتیک را به نمایش می گذارد.

تور قبرس قوی سیاه

قلعه سنت هیلاریون

این قلعه نیز در شهر گیرنه واقع شده است، و در ارتفاعات 670 متری این شهر ساخته شده است. این قلعه در سه طبقه بنا شده است که طبقات فوقانی آن از طریق پله های پرپیچ به یکدیگر منتهی می شوند.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  18 نکته جالب در مورد فرانسه

بعد از بالا رفتن از این پله ها به برج پرینس جان و خانه های سلطنتی می رسید. از پنجره های این قلعه می توانید به چشم انداز جذاب و فوق العاده ای از شهر گیرنه لذت ببرید و شگفتی های طبیعت را در این شهر توریستی مشاهده کنید.

تور قبرس قوی سیاه

قلعه بوفاونتو

این قلعه نیز در فاصله 16 کیلومتری از شهر گیرنه واقع شده است و به علت قرار داشتن در ارتفاعات 954 متری به عنوان مرتفع ترین اثر تاریخی در این کشور شناخته می شود، افرادی که عاشق کوهنوردی هستند می توانند با 45 دقیقه زمان خود را از ارتفاعات این کوه به قلعه بوفاونتو برسانند.

شبه جزیره کارپاس و کلیسای آندریس

این شبه جزیره که با سواحل شنی و آرامش بخش شناخته می شود در شمال شرق قبرس شمالی واقع شده و یکی از زیباترین کلیساهای تاریخی  قبرس را در خود جای داده است. حیات وحش این منطقه نیز شهرت بسیار زیادی دارد، تجربه جالب و هیجان انگیزی را در  کنار اعضای خانواده خود رغم بزنید.

قلعه کانتارا

این قلعه در ارتفاع 610 متری ساخته شده است و دسترسی به آن خیلی راحت است، یک روز آفتابی کاملا شرایط مناسبی فراهم میکند تا به این قلعه بروید و از یک جهت دیگر زیبایی های شهر کارپارس را مشاهده کنید.

شهر باستانی سالامیس

شهرباستانی سالامیس در شرق قبرس شمالی واقع شده است و از  لحاظ باستان شناسی و گسترش صنعت توریسم در این کشور نقش قابل توجهی داشته است. این شهر که 12 قرن پیش از میلاد مسیح ساخته شد و در طول تاریخ پرفراز و نشیب خود تحت تاثیر زلزله، حمله اعراب و جزر و مدهای قرن هفتم واقع شد و بخش عمده ای از شکوه خود را از دست داد.

بهترین مراکز خرید قبرس شمالی

اگر قصد سفر به قبرس شمالی را دارید لازم است که مراکز خرید این کشور را بدانید. برخلاف تفریحات آبی و هتل های جذاب بسیار زیاد این کشور، شما شاهد مراکز خرید بروز و زیاد نخواهید بود، با این حال بهترین مراکز خرید در قبرس شمالی را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

تور قبرس قوی سیاه

1-سیتی مال:

سیتی مال مرکز خرید چهار طبقه ای  است که، در شهر فاماگوستا قراردارد. دو طبقه از این مرکز خرید مختص فروشگاه هایی مثل: لباس فروشی، لوازم منزل، دکوراسیون، مبلمان و غیره بوده و دو طبقه آن مربوط به سینما و فود کورت می شود.

2-منطقه دره بویو:

منطقه دره بویو در حقیقت مجموعه‌ای از فروشگاه‌های مختلفی ست که در شهر لفکوشا در کنار هم قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید لباس‌فروشی، لوازم‌خانگی، رستوران و غیره را در این منطقه پیدا کنید.

3-مراکز خرید گیرنه:

در شهر گیرنه چهار مرکز خرید وجود دارد. البته این مراکز خرید مانند مراکز خرید معروف ترکیه و امارات نبوده و درواقع مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها در کنار یکدیگر است. خوب است بدانید در حال حاضر مرکز خرید جدیدی در این شهر در حال ساخت است.

4-اولد سیتی:

اولد سیتی منطقه ای بازارچه مانند در شهر لفکوشا است که مجموعه ای از مغازه های مختلف مانند رستوران و صنایع دستی، در این بازار موجود است.

 تحصیل در قبرس شمالی:

قبرس شمالی یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه تحصیل و برگزاری کالج های بین المللی است و امروزه افراد بسیار زیادی از سراسر جهان سعی می کنند بورسیه تحصیلی در این کشور را بدست آورند.

برای تحصیل در قبرس شمالی، نیازمند مدرک زبان انگلیسی آیلتس آکادمیک یا تافل هستید. خوب است بدانید در حین تحصیل در قبرس شمالی میتوانید به صورت پاره وقت فعالیت شغلی داشته باشید.

از بهترین دانشگاه های قبرس شمالی می توان به : دانشگاه آمریکایی گیرنه، دانشگاه بین المللی قبرس، دانشگاه خاور نزدیک و دانشگاه مدیترانه شرقی اشاره کرد. این دانشگاه ها پر طرفدارترین دانشگاه ها برای تحصیلات عالی هستند.

تور قبرس قوی سیاه

سخن پایانی

اگرچه جمهوری ترک قبرس شمالی کشور بسیار کوچکی است، اما از نظر جاذبه های توریستی گزینه های زیادی را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می دهد. این کشور میزبان بسیاری از جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی، به‌ویژه در تابستان است. برای سفر به قبرس شمالی با هزینه نسبتا کم از آب و هوای مطبوع و مدیترانه ای در کنار مردم گرم و صمیمی این کشور لذت ببرید.

شما میتوانید برای خرید بلیط هواپیما قبرس و رزرو هتل در قبرس از سایت قوی سیاه استفاده کنید و همچنین برای مشاوره در مورد تور قبرس با شماره تماس 65255534-021 تماس حاصل فرمائید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید