دره ستارگان

جایی که ستاره ها و زمین به هم می پیوندند

تا به حال فیلم Madmax را دیده اید؟ وقتی به دره ستارگان نگاه می کنید، به نظر می رسد که این فیلم در اینجا فیلمبرداری شده است. دره ستارگان فضایی بسیار خاص و رویایی دارد که ما را به یاد مکان های عجیب و ماورایی می اندازد.

روزی روزگاری در جزیره قشم، ستاره ای از آسمان فرود آمد و درست در قلب این منطقه به زمین برخورد کرد. ستاره درهای غول پیکر، مرموز و عجیبی را شکل داد که اکنون به آن دره ستارگان می گوییم که یکی از عجایب هفتگانه ی قشم به شمار می رود. این مکان جغرافیایی یکی از بی نظیرترین جاذبه های طبیعی قشم و ایران است. بیایید نگاهی دقیق تر به این پدیده طبیعی جذاب که همچنین میراث طبیعی یونسکو و تنها ژئوپارک خاورمیانه است، بیندازیم.

درباره دره ستارگان

دره ستارگان

دره ستارگان در جزیره قشم واقع شده است و قطعاً برای همه در لیست مکان هایی که باید دید، قراردارد. همانطور که گفته شد، بر اساس حکایات و داستان های محلی، یک ستاره به زمین برخورد کرد و این دره را شکل داد. البته مردم محلی کاملاً هم اشتباه نمی کنند. تحقیقات علمی در این مکان نشان داد که این پدیده ممکن است در وهله اول توسط برخورد یک شهاب سنگ با زمین شکل گرفته باشد. اشکال مرموز داخل این دره نیز توسط فرسایش با آب و باد ایجاد شده اند.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  کویرگردی

این مکان منحصر به فرد است زیرا این نوع پدیده های جغرافیایی را فقط می توانید در ایران و آریزونای ایالات متحده پیدا کنید.

اگر چه ما در حال حاضر ستاره ای را که در شکل گیری دره ستارگان تاثیر داشته نمی شناسیم، اما در آسمان شب این مکان، شما می توانید صدها ستاره را با چشم غیر مسلح ببینید و این به تنهایی نام “دره ستارگان” را توجیه می کند.

در نگاه اول ممکن است فکر کنید پا روی سیاره مریخ گذاشته اید! مخروط های قرمز رنگ و پستی و بلندی هایی طبیعی را مشاهده می کنید که میلیونها سال پیش تشکیل شده اند.

داستان هایی درباره دره ستارگان

دره ستارگان

شب آنجا نروید! هر فرد محلی این را به شما خواهد گفت. چرا؟ چون خالی از سکنه است! مثل هر داستان ترسناک مشهور دیگری. مردم محلی معتقدند که این دره محل زندگی ارواح و اجنه است و اگر شب ها به این مکان قدم بگذارید، راهی برای بازگشت وجود ندارد. کسانی که زنده مانده اند می گویند صداهای وحشتناک و مرموزی را شنیده اند!

بسیار ترسناک به نظر می رسد، درست است؟ باید بگوییم که برای همه اینها توضیحی منطقی وجود دارد. گردش باد بین سازه های هزارتوی این دره این صداهای هولناک را در شب ایجاد می کند. بنابراین به جرات می توان گفت هیچ کس یا هیچ چیز شما را در حالی که آنجا هستید، آزار نخواهد داد. با این حال، بهتر است از ماندن در این مکان در شب خودداری کنید. مگر اینکه تجهیزات کمپینگ داشته باشید. همچنین توجه داشته باشید که بدون مجوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نمی توانید داخل ژئو پارک قشم بمانید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  بهترین روش برای بستن چمدان

چاه کوه

چاه کوه

یکی از قسمت های دره با چشم اندازهای دیدنی، تنگه چاه کوه است. عمق آن حدود 100 متر است و دلیل نامگذاری آن به نام چاه کوه احتمالاً وجود چاه های آب در داخل آن است.
این تنگه مکانی برای ذخیره باران طبیعی و آب شیرین بود که ارزش بالایی در این منطقه کویری دارد. گفته می شود که این دره احتمالاً به دلیل شکستن قوس دیسک بزرگ دره است که گنبد بزرگی از نمک را ایجاد کرده است.

موقعیت دره ستارگان

دره ستارگان

بازدید از دره ستارگان ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد. اما جاذبه های دیگری نیز در نزدیکی آن هستند که می توانید از آنها نیز دیدن کنید. غارهای خربس تنها 13 دقیقه با این مکان فاصله دارند. همچنین مکانهای دیگر بسیاری نیز برای بازدید وجود دارد. مانند قلعه پرتغالی ها، جزیره هنگام و جنگل های حرا که برخی از این مکان ها هستند.

جالب است بدانید اینجا لوکیشین فیلمبرداری فیلم “اژدها وارد می شود” نیز بوده است.

اگر قصد بازدید از این پدیده های شگفت انگیز را دارید می توانید سری به صفحه اصلی سایت قوی سیاه پارسیان بیندازید. به راحتی می توانید برای خرید تور قشم اقدام کرده و در سفر بعدی خود، ستاره های آسمان شگفت انگیز دره ستارگان را بشمارید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید