اکسپو 2021

نمایشگاه اکسپو 2021 دبی

سال گذشته یعنی سال 2020 در حالی که افراد زیادی از سراسر دنیا شور و اشتیاق شرکت در اکسپو دبی را داشتند ، همه برنامه ها به خاطر شیوع ویروس کرونا به هم ریخت و این نمایشگاه جذاب جهانی در دبی به تعویق افتاد. حالا بعد از گذشت یک سال دوباره امیدها زنده شده و افراد متعددی منتظر هستند که بالاخره اکسپور دبی 2021 برگزار شود و آن ها بتوانند در یکی از جذاب ترین نمایشگاه های دنیا یعنی اکسپو جهانی دبی شرکت کنند. ارائه دستاوردهای ملل در تمامی زمینه‌ها و به ویژه فناوری، محتوای اصلی نمایشگاه اکسپو را تشکیل می‌دهد. به عنوان مثال پیش از این سازه‌ها و فناوری‌هایی مانند تلویزیون، اولین ماشین تایپ، برج ایفل و سس کچاپ در این نمایشگاه به دنیا معرفی شده‌اند. به بیان دیگر نمایشگاه اکسپو را می‌توان محلی خارق‌العاده برای معرفی ایده‌های نو و مدرنیته کردن دنیا دانست.

اکسپو 2021

تاریخچه اکسپو

این نمایشگاه هر ۵ سال یک بار در یک کشور برگزار می شود و ایده برگزاری آن را برای اولین کشور فرانسه پیشنهاد کرد. این نمایشگاه در سال ۱۸۴۴ به صورت غیر رسمی و در شهر پاریس ترتیب داده شد. زمانی که انقلاب صنعتی در پارک لندن فعالیت می کرد این نمایشگاه نیز همزمان با این انقلاب انجام شد و به صورت رسمی کار  خود را شروع کرد. در لندن نیز این مراسم حدود ۶ ماه به طول انجامید.

از آنجایی که این مراسم تاثیر زیادی بر روی افزایش رونق اقتصادی انگلیس در جنبه های گردشگری، طراحی محیط، تجاری، آموزشی و فرهنگی داشت، بسیاری از کشورها تصمیم گرفتند تا این نمایشگاه را در کشور خود خود نیز ترتیب دهند و از فرصت هایی که در عرصه های گوناگون می توان بدین وسیله در اختیار داشت نهایت استفاده را ببرند. در سال ۱۹۲۸ نمایندگانی از ۳۱ کشور دنیا پیمانی که مربوط به برگزاری این جشنواره بود را امضاء کردند. نمایشگاه اکسپو در کنار بازی‌های المپیک و فوتبال جام جهانی سومین جایگاه را از نظر اهمیت و البته وسعت در برگزاری دارد.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  راهنمای گردشگری تور تایلند

چرا دبی ؟

برای اجرای این مراسم بین چند شهر دبی، ازمیر و سائوپائولو و یکاترینبورگ قرعه کشی انجام شد، اما با خوش شانسی زیادی که دبی داشت در این رقابت دبی برنده شد و نمایشگاه اکسپو در سال ۲۰۲۱ در این شهر انجام خواهد شد. این در حالی است که برای اولین بار این نمایشگاه در خاورمیانه برگزار میشود. به همین خاطر مسئولین دبی بی اندازه برای این موضوع به خود میبالند. دبی در سال های گذشته با تغییرات و تحولات زیادی رو به رو بوده است و برگزاری این جشنوراه نیز در افزایش میزان این تغییرات بی تاثیر نخواهد بود. امیر دبی اعلام کرده است که قصد دارند نمایشگاه را آن چنان باشکوه و زیبا برگزار کند که چشم همه از دیدن آن تعجب کرده و شرکت کنندگان در این جشنواره حیرت زده شوند. اکسپو آخرین بار نیز در سال ۲۰۱۷ و به میزبانی قزاقستان برگزار شد.

اکسپو 2021

سرمایه گذاری دبی برای این نمایشگاه چقدر بوده ؟

دبی برای آنکه بتواند این مراسم را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. سرمایه گذاری های هنگفتی را در نظر گرفته و تبلیغات زیادی در این راستا انجام داده است. اهمیتی که این مراسم برای کشور امارات دارد را از روی میزان بودجه ای که برای ساخت مکان نمایشگاه اختصاص داده است نیز می توان متوجه شد. کشور امارات حدود ۴۲ میلیارد دلار هزینه کرده است تا مکانی مناسب و بسیار زیبا برگزاری این نمایشگاه را بسازد. مهم ترین اهدافی که می توان برای اکسپو ۲۰۲۱ دبی عنوان کرد آشنایی با دستاوردها و نوآوری هایی است. که در عرصه های متفاوت اعم از تجارت، فناوری، گردشگری و غیره به دست ایده سازان خلاق، آفریده شده است. تا کنون کشورهای فرانسه، هلند، یونان، آلمان، ایرلند، لوکزامبورگ و … برای شرکت در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دبی آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

بلیط پروازهای مستقیم دبی 

expo 2021

نمایشگاه اکسپو در بخش گردشگری چه تاثیری دارد ؟

در نمایشگاه اکسپو، که درسال های گذشته در شهرهای متفاوت برگزار شده است. حدود ۲۵ میلیون نفر بازدید کرده اند و ۷۰ درصداز آنها نیز از کشورهای دیگر بوده اند. این نشان می دهد که عموما، علاقه و اهمیت زیادی به برگزاری این جشنواره وجود دارد. این علاقه و اهمیت را می توان از تعداد بازدید کنندگانی که از کشورهای خارجی وارد کشور برگزارکننده اکسپو می شوند، متوجه شد.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  5 جاذبه گردشگری لوزان سوئیس

expo 2021

اکسپو دبی 2021 در چه زمانی برگزار می شود ؟

تاریخ جدید برگزاری اکسپو دبی 2021 به این صورت اعلام شده است . قرار است که اکسپو دبی 2021 از 1 اکتبر 2021 (9 مهر 1400) تا 31 مارس 2022 (11 فروردین 1401) برگزار شود . جالب است بدانید که یک محوطه بزرگ به طور 4.38 کیلومتر در نزدیکی فرودگاه بین المللی آل مکتوم به برگزاری اکسپو دبی 2021 اختصاص داده شده است .

شعار برگزاری اکسپو دبی 2021 چیست ؟

هر 5 سال یکبار که قرار است اکسپو جهانی برگزار شود ، یک شعار خاص برای آن در نظر گرفته می شود . اصولا برای انتخاب یک شعار، فکرهای زیادی روی هم گذاشته می شود و به موارد متعددی توجه می شود . امسال قرار است که شعار برگزاری اکسپو دبی 2021 ” ارتباط ذهن ها ، ساخت آینده ” باشد . چراکه به اعتقاد مسئولین برگزاری اکسپو جهانی ، آینده در دستان ماست و ما در صورتی می توانیم این آینده را به بهترین شکل بسازیم که ذهن هایمان را به هم اتصال و ارتباط دهیم .

expo 2021

تمهیدات کرونایی در اکسپو 2021

مسئولان برگزاری اکسپو دبی برای تضمین سلامت میلیون‌ها بازدید کننده تمهیدات خاصی اندیشیده‌اند. از جمله این تمهیدات انجام تست‌های فوری آزمایش کرونا، الزام انجام تست «پی‌ سی آر» (PCR) ، پوشیدن ماسک،  رعایت فاصله‌ اجتماعی و تشویق بازدیدکنندگان به تزریق واکسن است با این حال برگزارکنندگان این رویداد تاکید کرده اند تاکنون هیچ تصمیمی در رابطه با الزام انجام واکسیناسیون برای بازدیدکنندگان شرکت‌ در «اکسپو ۲۰۲۰» اتخاذ نشده است.

رزرو هتل در دبی 

چرا باید در اکسپو دبی 2021 شرکت کنیم ؟

اگر شما هم دوست دارید که در قوی ترین ، تاثیرگذارترین ، بزرگترین و ارزشمندترین رویداد برگزار شده در دبی شرکت کنید ، باید امسال حتما به دبی سفر کنید . تنها در این صورت است که می توانید به روزترین و جالب ترین اطلاعات درباره پیشرفت های تکنولوژی در جهان را دریافت کنید . ضمن اینکه در اکسپو جهانی 2021 این فرصت را پیدا می کنید که با میلیون ها نفر ارتباط بگیرید و آینده خودتان را دستخوش تغییرات بزرگ کنید . حالا اگر شما هم تصمیم گرفته اید که برای متحول کردن آینده تان راهی دبی شوید ، به شما پیشنهاد می کنیم به سایت قوی سیاه پارسیان سر بزنید ویا با همکاران ما در آژانس مسافرتی قوی سیاه پارسیان تماس بگیرید .

02165255534 – 09038634341

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید