بهترین روش برای بستن چمدان ها

بستن چمدان ها برای سفر در ظاهر راحت به نظر  می رسد. در حالی که اگر اشتباه انجام شود به گم شدن اشیاء قیمتی، پرداخت هزینه های اضافی و یا ایجاد به هم ریختگی های اعصاب خردکن در سفر منجر خواهد شد. در نتیجه یاد گرفتن نحوه صحیح بستن چمدان ها بسیار مهم است.

در این مقاله تلاش کردیم تا مرحله به مرحله بهترین روش بستن چمدان ها را توضیح دهیم. از انتخاب کیف و چمدان مناسب گرفته تا روش های تا کردن لباس ها.

پس به خواندن ادامه دهید تا در سفر بعدی خیالتان از چمدان ها راحت باشد.

انتخاب یک چمدان مناسب (مهمترین قدم)

جمع کردن چمدان

اولین قدم برای بستن چمدان انتخاب یک چمدان یا ساک مناسب است.

یک “چمدان مناسب” می تواند برای هر کسی متفاوت باشد. اگر به چمدان بزرگی نیاز دارید که قرار است مدام از داخلش چیزی بردارید، بهتر است یک کیف محکم و بادوام انتخاب کنید. اینطوری مقاومت بیشتری در برابر برخی رفتارهای خشن تر خواهد داشت.

ولی اگر نیازی به چک کردن وسایل خود ندارید می توانید چمدان یا ساکی را انتخاب کنید که جیب های خارجی داشته باشد. اینطوری می توانید وسایلی مانند عینک یا وسایل بهداشتی و دم دستی خود را در آنها بگذارید.

مهم نیست کدام نوع کیف را انتخاب می کنید. نکته مهم اینجاست که پیش از خرید حتما آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید که قد چمدان با قد شما تناسب داشته باشد. همچنین باید بتوانید به راحتی آن را جا به جا کنید یا روی زمین بکشید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  تور کوش آداسی

حتما هنگام انتخاب، میزان بار و ابعاد قابل قبول ایرلاین ها برای چمدان را در ذهن داشته باشید. چرا که ایرلاین ها چرخ های چمدان ها را هم هنگام اندازه گیری ارتفاع بار محاسبه می کنند و به همین دلیل بسیاری از کیف های موجود در بازار ممکن است از نظر فنی بلند بوده و در کیسه های برخی از خطوط هوایی جا نگیرند.

هزینه ی پرداختی برای وزن چمدان ها را هم در نظر بگیرید. هر چه چمدان سنگین تر باشد شما هم باید هزینه بیشتری برای حمل آن پرداخت کنید.

نحوه بستن چمدان ها

حتما پیش از شروع بسته بندی لیستی از وسایل مورد نیاز خود تهیه کنید. همیشه با سنگین ترین وسایل بسته بندی را شروع کنید.

هیچ فضای خالی را بی استفاده نگذارید. اگر مشغول قرار دادن کفش ها هستید درون آنها را با جوراب، لباس زیر یا هر وسیله کوچک دیگری پر کنید. اگر هم کفش ها کثیف هستند، آنها را درون یک کیسه پلاستیکی بگذارید تا بقیه وسایل را کثیف نکنند.

بعضا افراد ترجیح می دهند لباس های خود را لوله مانند جمع کنند و برخی تا کردن را ترجیح می دهند. اما نکته اینجاست که باید از هر دو روش کمک بگیرید. لباس هایی که راحت چروک می شوند را تا کنید تا کمتر امکان چروک شدنشان وجود داشته باشد. سپس لباس های دیگر را رول کنید تا جای کمتری در چمدان بگیرند.

اگر چمدانتان جیب بیرونی دارد وسایل دم دستی تر را در آنها قرار دهید. وسایلی که به محض رسیدن به آنها احتیاج خواهید داشت. مثل لباس خواب.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  مجوز ویژه خروج مشمولین تمدید شد

هیچ وقت چمدانتان را بیش از حد پر نکنید. اگر بیش از حد به زیپ ها فشار بیاورید ممکن است در طول راه بشکنند.

بستن چمدان ها

قوانین فرودگاه ها درمورد با بار و چمدان

طبق قوانین فرودگاه ها شما نمی توانید شامپو، ضد آفتاب، ژل دست یا سایر مواد مایع را در دست داشته باشید. این موارد باید در بطری های 100 میلی لیتری یا کوچکتر باشند. همچنین باید در یک کیسه پلاستیکی شفاف قرار گرفته باشند. در نتیجه از آنجایی که ممکن است مجبور شوید آنها را از چمدان خود خارج کنید، سعی کنید محل دم دستی برای آنها انتخاب کنید. جایی مثل جیب بیرونی چمدان یا نزدیک به دسته ی بالایی آن.

کیف های دستی که با خود وارد هواپیما می کنید نیز محدودیت هایی برای وزن دارند. در نتیجه آنها را بیش از حد پر نکنید.

حتما روی چمدان برچسب بچسبانید و اسم، ایمیل و شماره تلفن خود را ذکر کنید. اینطوری از گم شدن چمدان جلوگیری می کنید. اگر هم گم شود، پیدا کردن آن با این کار راحت تر می شود.

اگر وسیله ی شکستنی در چمدان قرار داده اید، با یک برچسب این را روی چمدان مشخص کنید.

امیدواریم برایتان مفید بوده باشد. چمدان های خود را ببندید، همسفرتان را انتخاب کنید و باقی کار را به قوی سیاه پارسیان بسپارید.

با ما در ارتباط باشید : 02165255534 – 09036834341 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید