پگاسوس

یکی از ایرلاین های محبوب و البته ارزان ترین شرکت هواپیمایی در ترکیه، شرکت پگاسوس ایرلاینز  (Pegasus Airlines)نام دارد.در سال ۱۹۸۹، دو شرکت سیلک ایر و نت ایر که دو شریک تجاری هم بودند،  تصمیم گرفتند که با ادغام دو شرکت خود، شرکت پگاسوس ایرلاینز را تاسیس کنند. از این رو با همکاری شرکت ایرلینگاس پگاسوس شکل گرفت. پگاسوس امرزوه برای سفر به بسیاری از نقاط مختلف در ترکیه و اروپا قیمت ارزان و به صرفه ای دارد.بیس اصلی پگاسوس در فرودگاه صابیحا گوکچن استانبول (Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı) قرار دارد.

خرید بلیط پگاسوس

در ماه ژانویه سال ۲۰۰۵ خانواده سابانجی (دومین خانواده ثروتمند ترک) از طریق شرکت سابانجی هولدینگ اقدام به خریداری خطوط هواپیمایی پگاسوس نمود.

نام هواپیمایی پگاسوس ریشه در یونانی دارد. پگاسوس در اسطوره‌های یونان، اسب بالدار جاودانی؛ یار باوفای بلروفون است.

پگاسوس در حال حاضر از هواپیما های بوئینگ 737 و خانواده 320 ایرباس استفاده می کند که ناوگان خوبی برای یک ایرلاین محسوب می شود.

خرید بلیط پگاسوس

خرید بلیط هواپیما پگاسوس

برای خرید آنلاین بلیط پرواز پگاسوس، کافیست نام شهر مبدأ و ابتدای نام شهر مقصد را در بخش جستجوی پرواز، وارد نموده و تاریخ رفت و برگشت خود را تعیین نمایید. با مشخص کردن تعداد مسافران و کلاس پروازی و پس از فشردن دکمه جستجوی پرواز، لیست کاملی از پروازهای پگاسوس برای مسیر مورد نظر شما به نمایش در می آید. می توانید اطمینان داشته باشید که در لیست پروازهای پگاسوس ، انواع بلیط ارزان پگاسوس و بلیط لحظه آخری پگاسوس نیز برای شما نمایش داده می شود . شما این امکان را دارید که به کمک فیلتر های موجود ، لیست پرواز ها را بنا به شرایط و نیاز خود مرتب نموده و به راحتی رزرو بلیط پگاسوس را در کوتاهترین زمان و بصورت آنلاین انجام دهید.

دریافت آنلاین کارت پرواز پگاسوس

هواپیمایی پگاسوس جهت سهولت مسافران خود، امکان دریافت کارت پرواز بصورت آنلاین را در سایت خود فراهم نموده از این رو مسافران می‌توانند 72 ساعت قبل از پرواز از سیستم دریافت آنلاین کارت پرواز استفاده کنند. برای دریافت آنلاین کارت پرواز، مسافرین باید شماره رزرو، نام و نام خانوادگی خود را وارد کنند و پس از پرینت کارت پرواز تنها آن دسته از مسافرانی که بار دستی مجاز همراه دارند می‌توانند مستقیما به قسمت بازرسی و سالن انتظار پرواز بروند. اگر مسافری چمدان و یا باری همراه دارد که باید بازرسی شود، کانترهای بازرسی تا یک ساعت قبل از پرواز برای پروازهای داخلی و تا دو ساعت قبل از پرواز برای پروازهای بین‌المللی باز هستند. سیستم دریافت آنلاین کارت پرواز نیز تا 45 دقیقه قبل از پرواز قابل استفاده است. علاوه بر سیستم آنلاین، می‌توان از کیوسک‌ های مخصوص و یا کانترهای بازرسی در فرودگاه استفاده کرد.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  ارز مسافرتی 1401

کلاس‌های پروازی شرکت هواپیمایی پگاسوس

با وجود قیمت ارزان، پروازهای این شرکت امن است و صندلی های استانداردی دارد. اما قبل از خرید مطمئن شوید چون بلیط پرواز شما غیر قابل تغییر و استرداد است. در ضمن مقدار بار مجازی که شما می توانید حمل کنید، نسبت به بلیطی که خریداری می کنید متفاوت است. در ادامه به معرفی کلاس های پروازی این هواپیمایی می پردازیم.

خرید بلیط هواپیما پگاسوس

کلاس اکسترا  (Extras)

لوکس‌ترین کلاس پروازی پگاسوس با امکان انتخاب صندلی خاص و سفارش غذای گرم. در این کلاس شما مجاز به حمل 30 کیلوگرم بار مجاز+ 8 کیلوگرم داخل کابین می باشید. منوی غذایی کامل طبق برنامه پروازی . کنسلی تا 72 ساعت قبل پرواز میسر می باشد .

کلاس ادونتیج (Advantage)

کلاس میان رده پگاسوس محسوب می شود که دارای امکانات متوسطی با حق انتخاب صندلی می باشد. حق بار در این کلاس 25 کیلوگرم بار مجاز+8کیلوگرم داخل کابین است. منوی ساندویچ و نوشیدنی برای مسافرین فراهم است . امکان کنسلی با کمترین جریمه و تغییرتاریخ بلا مانع است.

کلاس اسنشیال (Essentials)

ارزان‌ترین کلاس پرواز پگاسوس که همان کلاس اکونومی می‌باشد +20 کیلو گرم بار مجاز +8 کیلوگرم داخل کابین که در صورت کنسلی و یا تغییر تاریخ شامل جریمه میباشد.

کلاس بیسیک (Basic)

در این نوع کلاس پگاسوس برای پرواز های بین المللی است و شما درواقع همان کلاس اسنشیال را خریداری می کنید با این تفاوت که و بلیط پروازی آن فقط مجاز به حمل 8 کیلوگرم بار دستی در داخل هواپیما هستید.

مقاصد پروازی پگاسوس

در حال حاضر شامل بیش از 103 مسیر در 40 کشور خارجی از جمله ایران به مقاصد تهران و تبریز، انجام می شود. علاوه بر آن به بیش از 33 مقصد در داخل ترکیه پرواز مستقیم دارد. پر فروش ترین مسیرهای پروازی داخلی ترکیه در این ایرلاین، ازمیر، آنتالیا، آلانیا، بدروم، آنکارا و وان می باشند. یکی از مهم ترین مسیرهای پروازی که پگاسوس در چند سال اخیر توجه ویژه ای به آن داشته است، مسیر پروازی تهران – استانبول می باشد. اما نکته بسیار مهمی که در خرید بلیط این ایرلاین می بایست بدان توجه کنید، این است که اکثر پروازهای آن در استانبول توقف دارند.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  تایلند و بازگشایی مجدد مرزها

تکنولوژی FLY & WATCH پگاسوس

با جدیدترین سیستم سرگرمی داخل هواپیمایی پگاسوس به نام Fly & Watch، زمان خواهد گذشت! شما می توانید از طریق تلفن همراه، تبلت یا لپ تاپ خود به این پلتفرم دسترسی داشته باشید و از مجموعه گسترده ای از فیلم ها، نمایش های تلویزیونی، بازی ها، محتویات کودک و موارد دیگر لذت ببرید!

  • به علت اقتصادی بودن این ایرلاین در هنگام پرواز در حالت عادی هیچ گونه پذیرایی انجام نمی پذیرد، اما شما می توانید در صورت تمایل خوراکی دلخواه خود که در هواپیما در طول مسیر ارائه می شود را خریداری کنید.
  • جالب است بدانید مهماندارانی که در شرکت هواپیمایی پگاسوس مشغول به کار هستند، از آموزش دیده ترین مهمان داران شرکت های هواپیمایی می باشند و به این علت که از ملیت های مختلف می باشند، می توانند به زبان های مختلف صحبت کنند.
  • شرکت هواپیمایی پگاسوس برای اعلام آفرها و تخفیفات فصلی اش، به سایت ترکیه ای خود بسنده می کند. پس، برای مطلع شدن از آخرین تخفیفات این شرکت به سایت ترکیه ای این شرکت مراجه فرمایید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شرکت هواپیمایی پگاسوس، حامی رسمی استادیوم ترک تلکام آرنا (Turk Telekom Arena) به عنوان استادیوم رسمی تیم فوتبال گالاتاسرای است.

  • اگر تمایل دارید تا در حین پرواز نوشیدنی داغ بنوشید یا غذای خاصی میل کنید می توانید با پرداخت هزینه ای بیشتر، سفارش خود را از سایت پگاسوس ثبت کرده و از این مزیت در طول پرواز با پگاسوس برخوردار شوید.
  • چون شرکت هواپیمایی پگاسوس هیچ مسؤلیتی در برابر گم کردن و شکستگی وسایل شما ندارد. پس یادتان باشد پکیج خود را خوب بسته بندی کرده و از وسایل خود خوب مراقبت کنید. در صورت گم کردن وسایل خود، هر چه سریع تر به انتظامات فرودگاه خبر دهید

تفاوت هواپیمایی پگاسوس با هواپیمایی ترکیش

هر دو ایرلاینی ترک هستند، اما پگاسوس، یک شرکت هواپیمایی مقرون به صرفه است که در آن برای همه چیز به جز صندلی در هواپیما هزینه می گیرند. اما هواپیمایی ترکیش یک شرکت هواپیمایی با خدمات کامل، با غذا و سرگرمی خوب است و یکی از بزرگترین خطوط هوایی در جهان است که بیشترین تعداد مقصد را ارائه می دهد.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید