ارز مسافرتی

ارز مسافرتی 1401

ارز مسافرتی، درسالهای گذشته خرید فقط باحضور در صرافی ها امکان پذیربود ،اما درحال حاضر برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد سودجو و دلالان،دولت اقدام به راه اندازی سایت ارز مسافرتی نموده تا هرشخص بعد از احراز هویت و تکمیل مدارک موردنیاز بتواند ارز مسافرتی خود را دریافت کند.

ارز مسافرتی چیست؟

ارز مسافرتی ارزی است که در حال حاضر با قیمتی پائین تر از ارز آزاد به مسافران داده میشود که معادل 2000 یورو برای مسافرتهای خارجی و هوایی برای کشورهایی که نیاز به ویزا دارند و معادل 300 یورو برای کشورهای بدون ویزا میباشد.

نکات مهم برای دریافت ارز

  1. همچنین مسافران میتوانند علاوه بر این مقدار ارز( 2000 یورو برای کشورهایی که نیاز به ویزا دارند و 300 یورو برای کشورهای بدون ویزا ) با ارائه مدارک به بانک ملی قبل از سفر و اخذ تائیدیه از بانک مبلغ 1000 یورو برای کشورهای نیازمند ویزا و 500 یورو برای کشورهای بدون ویزا، بعد از خروج از گیت پاسپورت نیز دریافت کنند.
  2. توجه داشته باشید این ارز فقط یک بار درسال قابل دریافت است.پس اگر درسال دوبار میخواهید سفرکنید بهتر است که ارز 2000 یورویی را دریافت کنید (اگر به کشوری میروید که ویزا میخواهد)
  3. فقط افراد بالای 12 سال میتوانند این ارز را دریافت کنند.
  4. برای دریافت ارز باید به صرافی های مجاز مراجعه کنید. ارز مربوطه فقط به خود شخص داده خواهد شد.به طور مثال اگر شما یک خانواده 5 نفره هستید باید هر 5 نفرتان با در دست داشتن مدارک به صرافی رفته و ارز را دریافت کنید.
  1. نرخ ارز بستگی به دوعامل نوع ارز و تاریخ خرید ارز دارد،که با توجه به تغییر قیمت هرروزه ارز درکشور ممکن است قیمت آن برای افراد متفاوت باشد.
  2. اشخاصی که خواهان دریافت ارز مسافرتی، برای سفر زیارتی هستند، لازم است تا نام آنها در پورتال سازمان حج و زیارت، ثبت شده باشد.
پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  پگاسوس

مدارک مورد نیاز برای ارز مسافرتی

اصل ویزا 

بلیط با مهر آژانس

اصل و کپی پاسپورت

اصل و کپی کارت‌ ملی

برگه تائید پرداخت عوارض خروج از کشور

کارت بانکی و سیم کارت به نام شخص دریافت کننده ارز

توجه داشته باشد هر شخص باید پول واریزی به حساب صرافی را فقط از کارت بانکی که به نام خود شخص است پرداخت نماید و حتما باید سیم کارت به نام خود شخص باشد.

پ.ن: براساس آخرین اخبار به دست آمده ارز مسافرتی برای مسافرت های با ویزا  500یورو و برای مسافرت های بدون ویزا 300یورو می باشد.(در صورت درخواست ارز دیگر مانند لیر میتوانید معادل یورو آن، ارز درخواستی خود را دریافت کنید)

با تیم قوی سیاه پارسیان راحت و امن سفر کنید.

برای مشاوره و دریافت ویزا در کوتاهترین زمان ممکن با ما تماس بگیرید.

021-65255534 – 021-65270292 – 09038634341

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید