فرودگاه های تایلند

فرودگاه های تایلند

کشور تایلند به دلیل جزایر و سواحل گرمسیری بسیار جذابی که در دل خود جای داده است به یک مقصد اصلی و ایده ‌آل برای تفریح و گشت و گذار گردشگران ایرانی و سراسر جهان تبدیل شده است. از این رو با افزایش تعداد افرادی که هر ساله به تایلند سفر می‌کنند، دارای فرودگاه‌ های بسیاری است که هم برای مسافرت‌ های داخلی و هم مسافرت ‌های بین‌المللی به بهترین شکل ممکن نیاز مسافران را برآورده می کنند. فرودگاه های تایلند نسبت به فرودگاه های سایر کشور های جهان از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند و بهترین خدمات را به مسافران ارائه می‌دهند. در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با این فرودگاه ها آشنا کنیم.

فرودگاه بین‌ المللی سووارنابومی بانکوک ( Suvarnabhumi Airport )

از معروف ترین فرودگاه های تایلند است که در بانکوک قرار دارد. نام آن از یکی قبایل باستانی آسیایی الگوبرداری شده که در تاریخ با نام «سرزمین زرین» یاد شده است. همچنین با نام های “فرودگاه بین المللی بانکوک” و یا “فرودگاه جدید” هم شناخته می شود. در واقع فرودگاه سووارنابومی دروازه ای به روی آسیای شرقی می باشد ، زیرا بیشتر مسافران خارجی که به کشورهای آسیای شرقی مسافرت می کنند در این فرودگاه ترانزیت می شوند. از این رو در بیشتر زمان ها شلوغ و پر رفت و آمد می باشد.

بلیط هواپیما تایلند قوی سیاه پارسیان

فرودگاه بین‌ المللی دن موئنگ ( Don Mueang International Airport )

این فرودگاه به عنوان یکی از قدیمی ترین فرودگاه های تایلند و جهان از سال 1914 در حال فعالیت است. بعد از افتتاح فرودگاه بین ‌المللی سووارنابومی، به طور کامل مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و شروع به کار دوباره ای کرد و در سال 2015 میلادی تبدیل به یکی از ارزان قیمت ترین و پر رفت و آمدترین فرودگاه های دنیا شد. در این فرودگاه دو ترمینال وجود دارد که یکی از آنها پروازهای بین‌ المللی و دیگری پرواز های داخلی را ساپورت می‌کنند. البته امروز تنها پرواز های داخلی در آن انجام می ‌شود که می‌تواند در روز ۳۰ میلیون پرواز را انجام دهد.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  بلیط هواپیما چه زمانی ارزانتر می شود؟

بلیط هواپیما تایلند قوی سیاه پارسیان

فرودگاه بین المللی پاتایا ( U-Tapao International Airport )

یکی دیگر از شهرهای تایلند که در دنیای امروز نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده پاتایا است. فرودگاه یو – تاپائو بین پاتایا و استان رایونگ قرار دارد و کاربرد مسافربری و نظامی دارد و 45 دقیقه فاصله با پاتایا دارد. در فرودگاه پاتایا در طول روز چند پرواز داخلی و خارجی به مقاصد مختلف انجام می گیرد که پروازهایی به فرودگاه های تایلند مانند پوکت ، چیانگ مای ( Chiang Mai ) ، اوندون تانی ( Udon Thani ) و هات یای ( Hat Yai ) در کشور تایلند ، شانگهای ، ماکائو ، نانچنگ و نانینگ در چین ، کوالالامپور در مالزی و سنگاپور از آن جمله اند.

با این که فرودگاه خیلی بزرگی نیست اما از امکانات رفاهی آن می‌توان به صرافی، دکه اطلاعات، مرکز درمانی و دارویی، رستوران و کافه، پارکینگ مجهز و ارزان، دکه فروش صنایع دستی، مرکز وسایل گمشده و… اشاره کرد. همچنین میتوانید با استفاده از تاکسی و اتوبوس بعد از پرواز به مقصد موردنظر خود بروید.

بلیط هواپیما تایلند قوی سیاه پارسیان

فرودگاه بین المللی پوکت ( Phuket International Airport )

پوکت که از مقاصد بسیار خوب و محبوب گردشگری جهان محسوب می شود به همان اندازه بانکوک مشهور است ، فرودگاه پوکت سومین فرودگاه پر رفت و آمد در میان فرودگاه های تایلند به لحاظ تعداد مسافر می باشد. فرودگاه پوکت دارای دو ترمینال است که ترمینال شماره 1 برای پروازهای خارجی و شماره 2 مختص پروازهای داخلی است . لازم به ذکر است فرودگاه دیگری هم در این فرودگاه تأسیس شده که می‌تواند ۵ میلیون مسافر را به مقصد دلخواه منتقل کند. این ترمینال که با نام ترمینال ایکس شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۴ به لیست پروازهای چارتر این فرودگاه افزوده شده است.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  ویژگی های یک هتل خوب برای اقامت چیست؟

از امکانات این فرودگاه می توان به وای ‌فای رایگان دو ساعته، دکه اطلاعات، صرافی، دستگاه عابر بانک، انواع رستوران و کافی‌شاپ، انواع مرکز خرید، استراحتگاه و… اشاره کرد. همچنین مراکز درمانی هم از ۶ صبح تا ۱۲ شب برای هرگونه مساله پزشکی باز هستند.

اتوبوس‌ها برای حمل و نقل اقتصادی مانند دیگر فرودگاه های تایلند در ساعاتی خاص آماده سرویس‌دهی به مسافران هستند. علاوه بر اتوبوس از تاکسی های فرودگاه که در جایگاه ویژه تاکسی در بیرون ساختمان ترمینال هستند هم می توان استفاده کرد. اما اگر قصد دارید به طریقه ای جدید و لاکچری از حمل و نقل استفاده کنید می توانید سوار لیموزین شوید که مسلما کرایه لیموزین بیشتر از سایر وسایل نقلیه است.

فرودگاه های تایلند

تایلند علاوه بر این مواردی که ذکر شد فرودگاه های شلوغ و پر امکانات دیگری مانند چیانگ مای (Chiang Mai International Airport) و یا هت یای (Hat Yai International Airport) نیز دارد. اما این فرودگاه ها معروف ترین و پرتقاضا ترین فرودگاه های تایلند برای ما ایرانیان است. برای خرید بلیط پرواز تایلند می توانید از سایت قوی سیاه پارسیان استفاده نمایید و جهت مشاوره با تلفن 65255534 – 021 تماس حاصل فرمائید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید