بهترین زمان سفر تایلند قوی سیاه

بهترین زمان سفر به تایلند

تایلند کشوری بسیار مناسب برای افرادی ماجراجو و علاقه مند به فرهنگ های مختلف است. دوست داران سفر میتوانند با خریداری تور های تایلند از شرکت قوی سیاه پارسیان از این کشور بسیار زیبا دیدن بکنند. اما یک سوالی که همیشه برای دوست داران سفر به وجود می آید … بهترین زمان برای سفر به تایلند چه فصل هایی از سال است؟ تابستان؟ پاییز؟ با قوی سیاه همراه باشید تا شما را با بهترین زمان سفر به تایلند اشنا کنیم.

آب و هوای تایلند چطور است؟

آب و هوای تایلند گرمسیری و متغیر است ، در این کشور فصل های مختلف وجود دارد که البته تفاوت بسیاری با هم ندارند ، اگر بخواهیم به طور کلی درباره آب و هوای تایلند صحبت کنیم باید بگوییم که تایلند آب و هوای گرمسیری دارد که از رطوبت بالایی برخوردار می باشد و در بیشتر ماه های سال گرم است ولی تفاوت هایی را بین قسمت های شمالی و جنوبی تایلند خواهید دید ، مثلا در مناطق شمالی بانکوک ۳ فصل وجود دارد و در مناطق جنوبی تایلند ، شاهد ۲ فصل خشک در زمستانی و شرجی در تابستان هستید ، برای سفر به تایلند بهتر است که در فصل خشک سفر کنید که گرما ، باران و رطوبت موجب آزار شما نشود.

 چه فصلی بهترین زمان سفر به تایلند است؟

به صورت کلی بهترین فصل از نظر گردشگری و مسافرت به تایلند فصل زمستان است و در این فصل بیشترین گردشگر را به خودش جذب میکند. میانگین دما در فصل زمستان از ۱۸ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد است. رطوبت هوا کم و گرمای خورشید ملایم است و شب‌ها نسیم ملایمی از دریا می‌وزد. همه این شرایط جوی سبب می‌شود که این دوره زمانی بهترین فصل سفر به تایلند باشد.

 فصل بارش پراکنده (سپتامبر-اکتبربرابر با اواسط شهریور تا اواسط آبان): در این فصل هنوز هوا به اندازه فصل اوج گردشگری ملایم نیست، سواحل شلوغ نیستند. بارندگی پراکنده اتفاق می‌افتد. دما و رطوبت کاهش پیدا می‌کنند. اگر از بارش‌های ناگهانی فراری نیستید، این فصل بهترین زمان سفر به تایلند قبل از فصل اوج گردشگری است.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  قطار تهران کربلا

ماه های کم گردشگر تایلند

ماه های آوریل، می، جولای ،سپتامبرماه های کم گردشگر کشور تایلند میباشد. دو ماه آوریل و می گرم‌ترین ماه‌های سال در تایلند هستند. روزها داغ هستند و شب‌ها خنک. پس اگر تحمل گرما ندارید این فصل را برای سفر به تایلند انتخاب نکنید. ماه جولای (تیر) به بعد هم مرطوب‌ ترین و پر بارش‌ترین زمان سال در تایلند هستند. ممکن است چهار ماه بی‌وقفه باران ببارد. خیابان‌ها به خاطر بارش‌ها اکثر پر از آب است و میزان رطوبت هوا بسیار بالاست. اگر در این زمان به تایلند سفر کنید، کاری جز نشستن در هتل نمی‌توانید انجام دهید.

بهترین زمان سفر به تایلند بر اساس آب و هوا مناطق مختلف کشور تایلند

  1. بهترین زمان سفر به تایلند برای بازدید از بانکوک

پایتخت تایلند یک شهر مدرن و سنتی است که پر از جاذبه‌های تاریخی و مراکز خرید بزرگ و کافه‌های گوناگون است. بانکوک به طور کلی در طول سال گرم و مرطوب است و می‌تواند در تمام طول سال مقصد شما و سفر به تایلند باشد. با این حال تصور می‌شود که فصل خنک از نوامبر تا فوریه (آذر تا اسفند) بهترین زمان سفر به تایلند و بازدید از بانکوک است. زیرا در این دوره باران موسمی کاهش پیدا می‌کند ولی گرمای تابستانی هنوز نیامده است. هر چه دما خنک‌تر باشد امکان پیاده‌روی در این شهر و کشف دیدنی‌های آن بیشتر ممکن است.

بهترین زمان سفر تایلند قوی سیاه

۲. بهترین زمان سفر به تایلند برای بازدید از آندامان

دسامبر و ژانویه (دی و بهمن) بهترین زمان سفر به تایلند برای بازدید از ساحل آندامان است. این ماه‌ها خشک‌ ترین و آفتابی‌ترین بخش سال در این مناطق هستند. دریا بسیار آرام است و مناسب برای غواصی و شناست. ژوئیه تا اکتبر (تیر تا آبان) این جزایر همراه با وزش باد و امواج شدید است. ولی ارزان‌ترین زمان برای بازدید است.

بهترین زمان سفر تایلند قوی سیاه

۳. بهترین زمان سفر به تایلند برای بازدید از پوکت

بهترین زمان سفر به پوکت، در ماه‌های نوامبر تا آوریل (۱۰ آبان تا ۱۰ اردیبهشت) است، زمانی که شرایط آب و هوایی برای فعالیت‌های ساحلی، مانند شنا و قایقرانی، ایده‌آل هستند. شش ماهه بین ماه‌های می تا اکتبر (۱۱ اردیبهشت تا ۹ آبان)، فصل باد و بارش‌های موسمی هستند و اگرچه هزینه مکان‌های اقامتی در این زمان از سال بسیار پایین است، اما شرایط آب و هوایی می‌تواند به موقعیتی خطرناک مبدل شود. سواحل شرقی در طی سال نسبتا آرام‌تر است. سپتامبر تا دسامبر (مهر تا دی) بهترین زمان برای دیدن نهنگ‌ها در خلیج تایلند، در ساحل شرقی پوکت است.

بهترین زمان سفر تایلند قوی سیاه

۴. بهترین زمان سفر به تایلند برای بازدید از کرابی

کرابی هم مانند خیلی از مناطق دیگر تایلند آب و هوای گرمسیری دارد و میانگین دمای هوا، ۲۷ درجه یا بالاتر است. کرابی دو فصل گرم و خشک و خنک و مرطوب را دارد اما حتی در فصل گرم و خشک آن هم باید انتظار بارش باران را داشته باشیم. هوای گرم و خشک در ماه های مارس و آپریل و هوای خنک و مرطوب در ماه های سپتامبر و اکتبر است.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  شهرهای توریستی هلند

بهترین زمان سفر به کرابی با توجه به آب و هوای آن، از ماه ژانویه تا ماه مارس است و بنابراین در این ماه ها، با گردشگرهای زیادی هم روبرو می شوید و طبیعتا قیمت هتل ها و خدمات هم بیشتر می شود. ماه های می تا اکتبر به دلیل بارش زیاد باران، زمان مناسبی برای سفر نیست.

بهترین زمان سفر تایلند قوی سیاه

۵. بهترین زمان سفر به تایلند برای بازدید از کو-سامویی

سواحل جنوب شرقی، که در خلیج تایلند قرار دارد، از الگوی فصلی کمی متفاوت با منطقه آندمان پیروی می‌کند. Ko Tao،  Ko Phangan و Ko Samui حتی در فصل مرطوب از اکتبر تا دسامبر (مهر تا دی) باران کمتری نسبت به سایر بخش‌های کشور دارد. فوریه و مارس (بهمن تا فروردین) بهترین وقت سفر به تایلند برای بازدید از این مناطق است، زیرا هوا در آفتابی‌ترین و خشک‌ترین شرایط قرار دارد. آوریل (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت) گرم‌ترین ماه سال است.

بهترین زمان سفر تایلند قوی سیاه

۶. بهترین زمان برای بازدید از چیانگ‌مای، چیانگ‌رای و شمال تایلند

چیانگ‌مای شهری باستانی پر از معابد بودایی است که در میان جنگل و کوه‌های شمال تایلند واقع شده است. این شهر به دلیل جاذبه‌های تاریخی و پارک‌های طبیعی مشهور است.

اوج فصل گردشگری در چیانگ‌مای از ماه دسامبر تا ژانویه (آذر تا اواسط بهمن) است، بنابراین ماه‌های قبل و بعد از آن یعنی نوامبر ( اواسط آبان تا اواسط آذر) و فوریه (اواسط بهمن تا اواسط اسفند) بهترین ماه‌ها برای بازدید و لذت بردن از آب و هوا تایلند و فرار از شلوغی‌ها است. دما در طی زمستان بین ۱۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد است.

چیانگ‌مای سه فصل اصلی تابستان (مارس تا مه)، موسمی (ژوئن تا اکتبر) و زمستان (نوامبر تا فوریه). دما در تابستان تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد و بسیار گرم و مرطوب است. ماه‌های موسمی کمی خنک ‌تر هستند.

بهترین زمان سفر تایلند قوی سیاه

بهترین زمان سفر به تایلند برای علاقه‌مندان به جشنواره‌های هنر و موسیقی

  • جشنواره موسیقی در پاتایا :در این فستیوال موسیقی رایگان گروه های موسیقی پاپ و راک را از سراسر آسیا به نمایش هنر خود را به نمایش می گذراند.
  • جشنواره جاز هوآ هین (Hua Hin): از سال ۲۰۰۱ توسط هیلتون و معمولا در ماه ژوئن (خرداد و تیر) برگزار می‌شود؛ بهترین استعداد جاز تایلند را نشان می‌دهد.
  • جشنواره بین‌المللی رقص و موسیقی بانکوک: با اجرای موسیقی از ژانرهای متنوع، نمایش‌های رقص، اپرا، باله و موارد دیگر در سپتامبر (شهریور) جمعیت زیادی را به خود جلب می‌کند.

بهترین زمان سفر تایلند قوی سیاه

برای خرید بلیط هواپیما تایلند و رزرو هتل در تایلند می توانید از سایت قوی سیاه پارسیان استفاده نمایید و جهت مشاوره جهت تور تایلند با شماره ۶۵۲۵۵۵۳۴ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید