بلیط هواپیما یا قطار

اگر قصد سفر داشته باشید احتمالا یکی از سوالاتی که برایتان پیش می آید این است که از کدام وسیله نقلیه برای رسیدن به مقصد استفاده کنید؟ و بلیط هواپیما برایتان بهتر است یا قطار؟ انتخاب بین این قطار و هواپیما گاهی انتخاب سختی می شود. اما در این مقاله می خواهیم به بررسی مزایا و معایب هر یک بپردازیم. به این شکل می توانید تصمیم گیری کنید که برای سفر بعدی خود از کدام یک از آنها برای رسیدن به مقصد استفاده نمایید.

مزایای سفر با هواپیما

هواپیما یا قطار

اگر مسافت پیش رویتان طولانی است هواپیما می تواند انتخاب بهتری باشد. حداکثر زمان برای رسیدن به دورترین نقاط کشور با هواپیما، حدود یک ساعت و نیم تخمین زده شده. پس اگر می خواهید زود برسید و بیشترین استفاده را از زمان خود ببرید هواپیما انتخاب بهتری است.

می توان گفت سرویس دهی در هواپیما بهتر از قطار است. به همین دلیل معمولا برای سفرهای تجاری از هواپیما استفاده می شود.

بلیط هواپیما همواره در دسترس است. در هر روز و iv ساعتی که برای خرید بلیط اقدام کنید قطعا پروازی را به شهر مقصد خود پیدا می کنید. اما بلیط قطار اینطور نیست.

مهم ترین مسئله در مورد خرید بلیط هواپیما احتمالا قیمت آن باشد. اما این مسئله ی قابل حلی است. با خرید بلیط های چارتر می توانید هزینه ی خود را برای خرید بلیط هواپیما به شدت کاهش دهید. بلیط های چارتر نسبت به بلیط های سیستمی قیمت پایین تری دارند. در نتیجه می توانید با یک هزینه به صرفه، گزینه ی سفر با هواپیما را انتخاب کنید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  هتل های کیش

مزایای سفر با قطار

معمولا هزینه ی رفتن به ایستگاه های قطار کمتر از هواپیماها است. چرا که قطارها معمولا ایستگاه هایی در فضای شهری دارند در حالی که فرودگاه اینطور نیست.

وسایل نقلیه

در جا به جایی با قطار محدودیتی برای وزن چمدان ها و وسایل وجود ندارد. اما در هواپیما محدودیت وزن بار اجازه نمی دهد چمدانی سنگین تر از مقدار مجاز و استاندارد با خود حمل کنید. در نتیجه برای کسانی که چمدان های بزرگ و سنگینی دارند قطعا سفر با قطار انتخاب بهتری خواهد بود.

معمولا قطار راحت تر از هواپیما در نظر گرفته می شود. کوپه های قطار را می توان نسخه ی شبیه سازی شده ای از اتاق های معمولی دانست که میز و تخت دارند و راحت تر می توان در آنها استراحت کرد. به همین دلیل سفر با قطار برای خانواده ها معمولا انتخاب جذاب تری است.

در نهایت این نکته نیز حائز اهمیت است که امکان کنسلی سفرهای ریلی به دلیل شرایط بد جوّی بسیار کم است. در حالی که این مورد از جمله دلایل شایع برای کنسلی پروازهای هوایی است.

با توجه به موارد گفته شده و سنجش شرایط خود می توانید بررسی کنید که کدام یک از این دو مورد با توجه به شرایط شما برایتان مناسب تر هستند.

برای خرید بلیط قطار، هواپیما و اتوبوس به هر یک از نقاط کشور می توانید روی قوی سیاه پارسیان حساب کنید. کافی است سری به صفحه اصلی سایت بزنید و برای خرید بلیط مورد نظر خود اقدام کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید