فردوسی مشهد

تور مشهد

مشهد دومین شهر بزرگ ایران بوده و پایتخت مذهبی ایران به شمار می رود که در شمال شرقی استان خراسان واقع شده است.

مشهد یک شهر مهم تاریخی هم هست که در امتداد جاده ابریشم قرار گرفته است. بسیاری از افراد این شهر را فقط یک شهر زیارتی می دانند در حالی که از امکانات تفریحی خوبی هم برخوردار است.

علاوه بر این، مناطق تاریخی قابل توجهی هم در این شهر قرار دارد که اگر قصد سفر به مشهد را دارید می توانید آنها را در لیست خود قرار دهید. در ادامه به بررسی تعدادی از این جاذبه های گردشگری جالب توجه در مشهد می پردازیم که در صورت سفر به مشهد، می توانید علاوه بر بازدید از حرم امام رضا (ع)، از آنها نیز بازدید نمایید.

اگر قصد تهیه تور مشهد را دارید میتوانید از طریق ارتباط با قوی سیاه بهترین تور های موجود برای تور مشهد را مشاهده و خرید نمایید.

موزه های وابسته به حرم امام رضا (ع)

موزه های موجود در آستان قدس رضوی از جمله بزرگترین مجموعه موزه های ایران یه شمار می روند. موزه های متعدد موجود در حرم ترکیبی از نمایشگاه های مختلف را شامل می شوند. موزه ی مرکزی شامل مجموعه ای از تمبرها و اسکناس ها، سلاح های سرد و گرم، ظروف، هنرهای تجسمی، صدف و حلزون های دریایی، سکه و همچنین مدال می شود.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  پارک ژوراسیک تهران

موزه امام رضا

قسمت مربوط به فرش ها نیز مجموعه ای از فرش های خیره کننده و شگفت انگیز را در بردارد. بازدید از آنها قطعا خارج از لطف نخواهد بود.

پارک کوهسنگی

کوهسنگی بهترین پارک مشهد است. این پارک مکانی عالی برای پیک نیک بعد از ظهر یا اوایل شب به شمار می رود. کوهسنگی قله هایی از رشته کوه بینالود را شامل می شود و نهر کوچکی از مرکز آن عبور می کند که می توانید با بالا رفتن از صخره ها یا پرش از روی پله ها از آن عبور کنید.

بستنی و سایر خوراکی ها به راحتی در این پارک در دسترس هستند و بیشتر شب ها پارک کوهسنگی میزبان بسیاری از خانواده های مشهدی است.

کوهسنگی مشهد

بلندترین نقطه ی این پارک چشم اندازهای فوق العاده ای را از شهر مشهد برایتان به نمایش خواهد گذاشت.

بازار مشهد

بازار بزرگ مشهد قطعا یکی از بهترین جاذبه های گردشگری این شهر برای بازدیدکننده ها است. مشهد مرکز زعفران جهان است. این ادویه سوغاتی یا هدیه ای عالی به شمار می رود. بسیاری از مسافران این شهر قطعا سراغ خرید آن خواهند رفت.

بازار مشهد

فرش های مشهدی نیز بسیار جالب توجه هستند. همچنین یادگاری های زیارتی در خیابان ها هم پیدا می شوند که محبوب ترین آنها، عکس گرفتن با زمینه ی حرم است.

آرامگاه خواجه ربیع

آرامگاه خواجه ربیع، مقبره ای برای یکی از شاگردان حضرت محمد (ص) است که در شمال شرقی مشهد واقع شده. این آرامگاه که در سال 1612 ساخت آن شروع شده و در نهایت در دوران قاجار به پایان رسید، دارای کاشی های آبی زیبای ایرانی با نقوش ظریف گلدار و یک گنبد مرکزی متقارن است. اطراف آن را قبرستان بزرگی احاطه کرده است.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  بازار خان یزد؛ قدیمی و باشکوه!

خواجه ربیع

مقبره فردوسی، توس

در حدود 40 کیلومتری خارج از مشهد شهر کوچک توس قرار دارد که محل دفن حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر حماسه سرای ایرانی است. فردوسی در سال 1020 هجری قمری درگذشت و در توس آرام گرفت.

شکل فعلی مقبره یک سازه سنگی عظیم است. بنای مقبره از معماری هخامنشی تقلید می کند و توسعه یافته و اطراف آن پارک زیبایی ساخته شده است.

فردوسی

آرامگاه خیام، نیشابور

رباعیات خیام، ستاره شناس و شاعر قرن دوازدهم، شاید مشهورترین صادرات خراسان به سراسر جهان باشد. معماری آرامگاه این بنا بسیار جالب توجه است. بنا در یک باغ کهن جای گرفته که علاوه بر مقبره ی خیام، شامل کتابخانه، موزه و مهمانخانه نیز می شود.آرامگاه خیام

آتشکده بازه هور

در روستای کوچک رباط سفید، در 70 کیلومتری جنوب غربی مشهد، ویرانه های آتشکده قدیمی بازه هور قرار گرفته است. این مکان مذهبی زرتشتی احتمالاً در دوران ساسانیان ساخته شده است ولی به خوبی حفظ شده. هرچند نسبتاً ناشناخته به شمار می رود. یک شرق شناس آمریکایی به نام آرتور اپهام پوپ معتقد است که احتمالا سقف این آتشکده قدیمی ترین گنبد جهان محسوب می شود.

بازه هور

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید