معروفترین بازارهای دنیا

درباره جذاب ترین بازارهای دنیا چی می دانید؟

خرید، بدون شک یکی از بهترین قسمت های سفر است. به خصوص برای خانم ها و به خصوص برای ما ایرانی‌ها که عاشق سوغاتی هستیم. برای همین همیشه یکی از مهمترین و به یاد ماندنی ترین بخش های سفر به هر منطقه ای سر زدن به بازار آنجا و غرق شدن در کالاها و خوراکی های رنگارنگ است.

اگر شما هم به خرید علاقه دارید و قصد سفر کردن هم دارید به خواندن این مقاله ادامه دهید تا با چند مورد از جذاب ترین بازارهای دنیا آشنا شوید.

1. بازار مراکش، مراکش

اصلا بنای شهر مراکش بر خرید و فروش گذاشته شد. این شهر در گذشته یک بازار صحرایی بود که کاروان های مختلفی در مسیرشان به سمت تیمبوکتو (یک شهر تجاری دیگر) از این محل عبور می کردند.

طی سال های اخیر بازار مراکش ظاهر مدرن تری به خود گرفته است. مثلا به دلیل اضافه شدن دستگاه های عابر بانک به بازار و غیره. اما هنوز قدم زدن در این بازار همان حس جادویی قدم زدن در تاریخ رو به شما می‌ دهد. انگار که شما هم یکی از همان تاجرهایی باشید که سال های سال قبل از شما برای خرید و فروش در اولین بازار در لیست جذاب ترین بازارهای دنیا، قدم می زدند.

بازارهای جذاب دنیا

اگر بخواهید کل بازار را بگردید باید حداقل دو روز کامل را به گشتن در کوچه پس کوچه های اینجا اختصاص دهید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  شرایط ورود به تایلند 1401

اگه به این مورد از جذاب ترین بازارهای دنیا سر زدید و قصد خرید داشتید رواندازهای مراکشی را فراموش نکنید. طبق باور مردم محلی این رو اندازها می توانند ارواح شیطانی را دور کنند. دیزاینرهای درجه یکی مثل جاناتان آدلر هم هستند که عاشق طرح و نقش های این رواندازهای رنگارنگ شده اند. این بازار هر روز باز است.

2. بازار بزرگ، استانبول

به نظر می رسد کلمه ی “بزرگ” برای توصیف این بازار کافی نباشد. بازار بزرگ استانبول شامل 4000 فروشگاه و 65 خیابان می شود.  بیش از 6 قرن است که این هیولای عظیم در استانبول نفس می کشد.

جذاب ترین بازارهای دنیا

سالانه حدود 15 میلیون نفر از این بازار دیدن می‌کنند. همین باعث شده تا بعضی از فروشنده ها کمی دندان گرد برخورد کنند اما هنوز هم گشتن در این بازار حال و هوای خوبی دارد.

اگر سری به بازار بزرگ ترکیه زدید پیشنهاد می کنیم که حتما به بازار جواهرات آنجا سر بزنید.

این بازار هم هر روز باز است. (اگر دوست داشتید در مورد خدمات تور استانبول قوی سیاه پارسیان بیشتر بدانید سری به این لینک بزنید.)

جذاب ترین بازارهای دنیا

3. بازار جوهری، جایپور، هند

بهترین طراحان اکسسوری در دنیا هم وقتی به چیزی الهام بخش نیاز داشته باشند سری به بازار جوهری در شهر جایپورِ هند می‌زنند. تقریبا تمام سنگ کاران، فلزکاران و صاحبان مغازه ها در این بازار نسل اندر نسل اینجا مشغول به کار بوده اند و همگی از خانواده های صنعتگری می آیند که اسرار کاریشان را سینه به سینه به نسل جدید منتقل کرده اند.

سومین مورد از جذاب ترین بازارهای دنیا پر از جواهرات و ساری های رنگارنگ هندی هست که تماشا کردنشان برایتان خیلی لذت بخش خواهد بود.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  محبوبترین نوشیدنی های دنیا

زیباترین بازارهای دنیا

4. بازار چاتوچاک، بانکوک

آخرین مورد از جذاب ترین بازارهای دنیا، بازار چاتوچاک است. خرید کردن در این بازار مثل شرکت در دوی ماراتن است. این بازار بیش از 35 هکتار مساحت دارد و 15000 غرفه را در خود جای داده و گشتن در آن نیاز به آمادگی، صبر و استقامت و البته تعداد زیادی بطری آب دارد.

بازار راسته های مختلفی دارد که از این طریق بخش های مختلف آن هر کدام به نوع مشخصی از کالا اختصاص داده شده اند و واقعا می شود گفت که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در این بازار پیدا می کنید.

در قسمت های مربوط به گیاهان، ارکیده های کمیابی را می توانید در غرفه های بازار ببنید. همچنین مار و مارمولک های عجیب و غریبی که بومی منطقه هستند و به عنوان حیوان خونگی به فروش می‌روند.

البته فکر نکنم اینجا قصد خرید مار داشته باشید! پس به شما پیشنهاد می‌کنم سری به قسمت مربوط به لباس ها و اکسسوری این بازار بزنید. این بازار فقط آخر هفته ها باز است.

جذاب ترین بازارهای دنیا

اگر قصد دارید تو کوچه پس کوچه های هر کدام از این بازارهای خوش رنگ و لعاب قدم بزنید ما در قوی سیاه پارسیان می توانیم به شما کمک کنیم تا یک سفر به یاد ماندنی را تجربه کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید