پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران بدون شک یکی از جذاب ترین دیدنی های شهر تهران به شمار می رود. این پارک هر روزه میزبان افراد زیادی است که برای دیدن دایناسورهای عظیم الجثه و حیوانات مختلف قدم به این پارک می گذارند.

ایده نام پارک از کتاب و فیلم مشهور پارک ژوراسیک گرفته شده است. در این فیلم یک دانشمند ثروتمند با استفاده از تکنولوژی و فناوری های مختلف دایناسورها را به عصر حاضر برگردانده و پارکی مانند یک باغ وحش برای آنها ایجاد کرده بود.

البته که قرار نیست در پارک ژوراسیک تهران تیرکس های واقعی با دندان های تیز و خون آلود ببینید. اما مجسمه های جذابی از این حیوانات در این پارک قرار داده شده که تجربه ی هیجان انگیزی را هم برای شما و هم برای کودکانتان خواهند ساخت.

پارک ژوراسیک تهران در سال ۱۳۹۲ و در منطقه سعادت آباد افتتاح شد. سریع ترین روش برای رسیدن به این پارک از طریق مترو و ایستگاه میدان صنعت است. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا با جذابیت های این پارک آشنا شوید.

ویژگی های پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران

بدون شک اصلی ترین ویژگی موجود در این پارک، حضور مجسمه هایی از حشرات و دایناسورها است. تعداد این مجسمه ها در سال ۱۳۹۸ افزایش قابل توجهی داشت.

علاوه بر حشرات و دایناسورها، مجسمه هایی از حیواناتی مانند گوزن، مار پیتون، تمساح، گورخر، لاک پشت و غیره نیز در این پارک وجود دارد. به همین دلیل بسیاری از کودکان عاشق این پارک می شوند. پارک بین مدارس نیز به مکان محبوبی برای اردو تبدیل شده است.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  پارک های آبی مشهد

قسمت های مختلف پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران به طور کلی شامل دو بخش می شود: اسپایدر پارک و دنیای دایناسورها.

در قسمت دنیای دایناسورها صداهایی از غرش این حیوانات عظیم الجثه نیز پخش می شود که جذابیت تماشای آنها را دو چندان می کند.

قدم زدن در فضای پارک مستقیما شما را به میلیون ها سال پیش می برد. زمانی که دایناسورهای بزرگ روی این کره ی خاکی حکومت می کردند.

پارک ژوراسیک تهران

بخش اسپایدر پارک نیز قسمتی است که مجسمه ی حشرات در آن قرار گرفته است. مجسمه ی این حشرات در ابعاد بزرگ طراحی شده تا تمامی اجزای بدن آنها به خوبی قابل مشاهده باشد.

کل پارک در مجموع شامل ۶۰ مجسمه می شود که ۳۰ مورد از آنها حیوانات متحرک بوده و بقیه مجسمه ی دایناسورها هستند.

این پارک به جز مجسمه های دایناسورها و حیوانات، شامل سینمای چهار بعدی، کافه، رستوران، بوفه، کارگاه های تاکسیدرمی و آموزشی، اسباب بازی فروشی، کارگاه های سفال، پارکینگ، پرورش زنبور عسل و غیره نیز می شود.

یکی دیگر از جذاب ترین امکانات این پارک بدون شک همین سینما ژوراسیک است. در این سینما فیلم ها و تصاویری از دایناسورها پخش می شود که کاملا شما را در دنیای خود غرق می کنند.

امکان دایناسور سواری نیز برای بچه ها وجود دارد که حتما برایشان جذاب و هیجان انگیز خواهد بود.

کی به پارک ژوراسیک برویم؟

ساعت کاری این پارک همه روزه از شنبه تا پنجشنبه بین ساعت ۹ صبح الی ۷ عصر است. در ایام تعطیلی نیز از ۱۰ صبح تا ساعت ۹ شب می توانید از این پارک دیدن نمایید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  مهمترین نکاتی که باید در هنگام خرید بلیط هواپیما رعایت کنید

اگر قصد دارید در ساعات خلوت تر به این پارک سر بزنید بهتر است صبح این کار را بکنید. حالا که وارد پاییز شدیم فضای بسیار زیبایی را برای عکاسی و لذت بردن از آب و هوای خوب پارک نیز در اختیارتان خواهد بود.

برای رزرو بلیط می توانید به صورت آنلاین اقدام کرده و یا حضوری آن را تهیه نمایید.

آدرس پارک ژوراسیک تهران: تهران، سعادت آباد، انتهای بلوار پاک نژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایین تر از پارک پرواز.

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید