پارک های آبی مشهد

شاید برایتان جالب باشد در شهر زیارتی مشهد، تفریحات فوق العاده جذابی برای گردشگران و مسافران فراهم شده است . یکی از پر طرفدارترین آنها پارک های آبی می باشند. در این شهر به علت وجود حرم مطهر امام رضا (ع) و همچنین جاذبه های گردشگری متفاوتی که دارد، سالانه شاهد صدها هزار مسافر از اقصی نقاط جهان می باشد .

یکی از راهکارهای که میتواند لحظات مفرحی را برای گردشگران و مسافرین شهر مشهد به وجود آورد، ایجاد فضاهای تفریحی آبی در سطح شهر میباشد که امروزه این نوع تفریح در سطح کشور طرفدار زیادی را دارا میباشد.

پارک های آبی مشهد جزئی از هیجان انگیز ترین پارک های آبی ایران می باشد که با سفر به شهر زیبای مشهد میتوانید خاطره دلنشینی برای خود و همسفرانتان رقم بزنید.

یک پارک آبی می بایست شامل رختکن، استخر موج و انواع سرسره های گوناگون آبی باشد تا به عنوان پارک آبی شناخته شود.شهر مشهد با دارا بودن چهار پارک آبی ،رتبه اول در تعداد پارک آبی در منطقه خاورمیانه دارد و بعد از شهر مشهد ،شهرهای دبی امارات متحده عربی ،تهران ،کرج ، شارجه امارات و غزه فلسطین در رده های بعدی می باشند.

در ادامه به معرفی چهار پارک آبی مشهد میپردازیم که بی شک پدید آورنده ی تجربه ی بی نظیری برای شما عزیزان است.

سرزمین موج های آبی مشهد

سرزمین موج های آبی شهر مشهد یکی از بهترین و مجهزترین ‏پارک آبی کشور و از جذاب ترین مکان های گردشگری مشهد می باشد.این پارک آبی در سال ۸۶ در قاسم آباد افتتاح شده است، که هرساله میلیون هانفر به قصد تفریح و هیجان بلیط تهیه کردند. سرزمین موج های آبی مشهد با امکانات عالی و تفریحات متنوع جزء  بهترین تفریحات آبی مشهد  محسوب میشود و برای افرادی که عاشق هیجان هستند فرصت فوق العاده ای رقم می زند.

تور مشهد قوی سیاه پارسیان

چرا باید سرزمین موج های آبی را انتخاب کنیم ؟؟

۱.تفریح همزمان آقایان/بانوان (سرزمین موج های آبی مشهد دارای دو پارک آبی مجزا از هم میباشد)

۲.استاندارد و ایمنی (سرزمین موج های آبی اولین پارک آبی استاندارد در ایران می باشد)

۳.تفریحات آبی برای تمام سنین (سرزمین موج های آبی دارای امکانات تفریحی متنوعی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان است)

۴.انتخاب سرزمین موجهای آبی مشهد به عنوان واحد نمونه بهداشتی به دلیل استفاده از بهترین روش های نوین تصویه آب و رعایت اصول بهداشتی در تمامی بخش های مجموعه می باشد.

۵.در سرزمین موج های آبی مشهد شاهد سرسره های چهارنفره، دو نفره، یک نفره جدید با تکنولوژی روز دنیا از کشور های آلمان و کانادا، حمام ترکی، سوناهای خشک و بخار متعدد، رودخانه خروشان، استخر موج، رستوران ، کافی شاپ و فست فود

۶.دارای سیستم گرمایشی از کف در تمامی قسمت های این مجموعه

۷.استفاده از پرسنل مجرب، متعهد، آموزش دیده، ناجیان غریق با سابقه

انواع سرسره سرزمین موج های آبی

سرسره ی تورنادو

سرسره تورنادو بزرگترین سرسره پرهیجان در میان سرسره ها که از ترکیب با سرسره های سرعتی و یک مخروط بزرگ می باشد. این سرسره قابلیت استفاده حداقل ۲نفر و حداکثر ۴نفر را همزمان در تیوپ دارد.آنچه به عنوان حلقه گمشده همواره در پارک های آبی وجود داشته , تجربه سواری بر یک سرسره به صورت گروهی بوده، لذا تولید و ساخت سرسره تورنادو به عنوان شاهکار صنعت سرسره سازی در دنیا که جایزه بهترین سرسره سال را نیز به خود اختصاص داده.

سرسره چرخشی

سرسره چرخشی تایپسی برنده بهترین سرسره سال ۲۰۲۱ از طرف انجمن پارک های آبی، سرسره ای منحصر به فرد بوده که تجربه استفاده از آن هیچ زمان از ذهن و خاطرشما نخواهد رفت و لحظات هیجان انگیزی را برای شما فراهم میکند. این سرسره متشکل از دو بخش تونل و قیف بوده که هماهنگی بین این اجزا لذت استفاده از آن را دوچندان میکند. قیف ها ی این سرسره به گونه ای طراحی شد ه اند که پیش از ورود تیوپ به دهانه تونل و ادامه مسیر با تکانهایی ناگهانی و غیر قابل پیش بینی هیجان و لذتی خاص را برای استفاده کنندگان به همراه می آورند.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  وعده های ضرغامی در مورد ویزای توریستی ایران

سرسره جت موج

تجربه ی این سرسره در سرزمین موج های آبی، یکی از پرهیجان ترین تفریحات شما خواهد بود .طول این سرسره ۳۰۰ متر بوده که توسط چهار جت پر قدرت فرآیند حرکت در میسر انجام میشود. این جت ها وظیفه انتقال تیوپ شما را در سربالایی های طول مسیر بر عهده دارند که حس متفاوتی را برای شما در سرزمین موجهای آبی رقم میزند.تیوپهای استفاده شده در این سرسره به صورت دونفره طراحی شده که باعث میشود در این مسیر پرهیجان و لذتبخش با همراهی دوستانتان  لذت کافی را از حضور در سرزمین موجهای آبی ببرید.

لازم به ذکر است که نام سرزمین موج های آبی انحصارا نام این شرکت بوده که متاسفانه برخی از پارک های آبی دیگر در ایران نام سرزمین موج های آبی را برای خود برگزیدند، ولی تنها یک پارک آبی رسمی به نام سرزمین موج های آبی در ایران وجود دارد. امیدواریم با برگزاری تور های تابستونی مشهد مقدس میزبان شما همراهان قوی سیاه در این مجموعه ی هیجان انگیز باشیم.

لازم به ذکر است ساعات کاری در مجموعه سرزمین موج های آبی مشهد از ساعت ۹ صبح الی ۲۴ میباشد. و در دیگر فصول سال از ساعت۹ صبح الی۲۱ میباشد.

پارک ساحلی آفتاب مشهد

یکی دیگر از پارک های آبی مشهد ( پارک ساحلی آفتاب ) می باشد. پارک ساحلی آفتاب یکی از بزرگترین پارک آبی طبقاتی دنیا  محسوب می شود.  پارک آفتاب دارای بخش های مختلف و امکانات بی نظیری است که لحظات شاد و مفرحی را برای گردشگران فراهم می آورد. همراه قوی سیاه باشید تا در ادامه بیشتر با این مجموعه تفریحی آشنا بشویم.

از سال ۱۳۹۰ مجموعه ای آبی در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۵۰۰۰ مترمربع در مشهد احداث گردید، که به پارک ساحلی آفتاب شهرت دارد. این پارک آبی که با ۷ طبقه به عنوان بزرگترین پارک آبی طبقاتی جهان شناخته می شود، دارای متنوع ترین و منحصربفردترین امکانات و خدمات تفریحی و رفاهی است.

تور مشهد قوی سیاه پارسیان

پارک ساحلی آفتاب مشهد امکان استفاده از تفریحات و خدمات برای آقایان و بانوان به صورت همزمان و کاملا مجزا را فراهم نموده است.

این مجموعه دارای سه بخش بانوان آقایان و VIP می باشد. که هر کدام از آنها امکانات و خدمات ویژه خود را دارد. شما می توانید در این بخش ها از انواع سرسره ها، استخر، سونا و … بهره ببرید و لحظات هیجان انگیزی داشته باشید.

مجموعه تفریحی آقایان

این بخش از معماری منحصر بفردی برخوردار است. با ورود به این بخش چشم اندازی از یک غار بزرگ سنگی را پیش روی خود خواهید دید که با سرسره های رنگی تزئین شده است و نمایی بسیار جذاب دارد.

سرسره های بخش آقایان شامل موارد زیر می شود:

  • سرسره آهسته با ارتفاع ۱۵ متر
  • سرسره پیچشی با ارتفاع ۱۸ متر
  • سرسره دو قلو با ارتفاع ۱۸ متر
  • سرسره سرعت با ارتفاع ۱۸ متر
  • چاله فضایی با ارتفاع ۱۷ متر
  • سقوط آزاد با ارتفاع ۲۰ متر
  • سرسره های کودکان

 مجموعه تفریحی بانوان

در این بخش امکانات مدرن در ۲ طبقه طراحی شده است.  این قسمت به پیشرفته ترین سیستم تصفیه و گندزدایی مجهز بوده و تمام استانداردهای بهداشتی در آن رعایت شده است. بانوان نیز مانند بخش آقایان از امکانات ویژه ای برخوردارند و می توانند در این قسمت با استفاده از سرسره های متنوعی همچون پیچشی، سرعتی، آهسته و … لحظات هیجان انگیزی را تجربه کنند.

استخر بزرگ بخش بانوان نیز بهترین مکان برای شنا و یادگیری آن به کمک بهترین مربیان و نجات غریق های مجرب است. همچنین برای فراهم آوردن اوقات آرامش بخش، استراحت و ریلکسیشن بانوان در این بخش از پارک ساحلی آفتاب امکانات و خدمات زیر در نظر گرفته شده است:

  • سونای خشک و بخار
  • جکوزی
  • ماساژ
  • اتاق نگهداری کودک

تور مشهد قوی سیاه پارسیان

گردشگران برالی حضور به پارک ساحلی آفتاب مشهد می توانند از راه های دسترسی مختلفی به این مجموعه برسند.یکی از این مسیر ها از طریق مترو مشهد میباشد که پس از ورود به مترو و سوار شدن در ایستگاه سه راه خیام پیاده میشوید و به ابتدای بلوار خیام مراجعه می کنید.در آخر با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی خود را به منطقه گردشگری سپاد می رسانید و وارد پارک ساحلی آفتاب میشوید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:    کویر مرنجاب

ساعات کاری این مجموعه هیجانی و خاطرانگیز، برای آقایان از ساعت ۸ صبح الی ۲۳ شب میباشد، ولی برای بانوان از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۳ می باشد.

پارک آبی ایرانیان مشهد

اگر میخواهید یک روز هیجان آور و مهیج را تجربه کنید، حتما پس از سفر به مشهد پارک آبی ایرانیان مشهد را تجربه کنید. متاسفانه امروزه فعالیت این پارک آبی رونق چندانی ندارد، و در حالت نیمه تعطیل می باشد.اما با آشنایی بیشتر با امکانات این مجموعه بی شک شماهم طرفدار این پارک آبی خواهید شد.

تور مشهد قوی سیاه پارسیان

بخش های مختلف:

چاله فضایی

یکی از امتیازات پارک آبی ایرانیان چاله فضایی آن می باشد که همواره طرفداران خاص خود را دارد.

چاله فضایی یک سرسره چند بخشی است. اولین قسمت یک تونل طولانی است که در تمام مسیر آن آب جریان دارد و شما در حالی که سوار بر قایق مخصوص (تیوپ) هستید با سرعت از آن عبور می‌کنید تا به یک استخر قارچ مانند برسید. با حرکات دورانی از این استخر عبور کرده و به یک حوضچه پر از آب پرتاب می‌شوید. این روند به‌قدری سریع و غیرمنتظره اتفاق می‌افتد که با دل و جان اوج هیجان را تجربه می‌کنید.

رودخانه خروشان

در این رودخانه با ایجاد فضایی شبیه سازی شده  از امواج رودخانه شاهد موج هایی با ارتفاع پنج متر خواهید بود.برای علاقه مندان عزیز فرصتی مناسب طراحی شده تا با استفاده از تخته در این استخر موج سواری کنید.

حمام ترکی و ماساژ

در حمام ترکی و ماساژ ویژه این مجموعه به راحتی از از دغدغه های روزمره زندگی رها شوید و در فضایی مملو از بخار آب و گرمایی لذتبخش ریلکس کنید .

استخر و محل بازی کودکان، سرسره‌های پیچشی، آهسته و سرعتی، سونا خشک و بخار، جکوزی، سالن بدنسازی، سینما ۵ بعدی و … از دیگر امکانات تفریحی پارک ایرانیان مشهد هستند.

چند قوانین جالب در مورد پارک آبی ایرانیان

  • ورود کودکان زیر ۳ سال ممنوع می باشد
  • بانوان باردار مجاز به استفاده از خدمات این مجموعه نیستند
  • همراه داشتن غذا و انواع نوشیدنی به این مجموعه ممنوع می باشد
  • تا حد امکان از بردن ( زیور آلات، اشیای گران قیمت و موبایل ) پرهیزکنید

در این مجموعه سالن مجزایی وجود ندارد به همین دلیل سانس آقایان در روزهای فردو جمعه ها  از ساعات ۱۴ تا ۲۱ و ۱۸ الی ۲۱ می باشد، و سانس بانوان از ساعات ۱۴ الی ۲۱ می باشد.

سرزمین موج های خروشان مشهد

سرزمین موج های آبی خروشان مشهد با مساحتی بیش ۰۰۰/۶۰ متر مربع بزرگترین پارک آبی سر پوشیده جهان می باشد که با ارتفاع سقف ۴۰ متری دارای ۴ سرسره سقوط آزاد ۲۴ متری میباشد.سرزمین موج های خروشان مشهد دارای نشان ملی استاندارد ایران می باشد.

تور مشهد قوی سیاه پارسیان

۶۳ سرسره سرعتی و مهیج ،طولانی ترین رودخانه موج در بین پارک های آبی مشهد و ایران ،بزرگ ترین دریاچه متلاطم در خاورمیانه، غار نمک ،ترامپولین، جویس شاپ، سالن ماساژ پیشرفته، سالن فوق لوکس و بسیار مجهز ایروبیک ،پارک مخصوص کودکان و مهدکودک ،بزرگترین سونای خشک و بخار در بین پارک های آبی مشهد و جهان، جکوزی و حمام ترکی ، بازی مهیج زیپ لاین و لذت پرواز بر فراز موجهای خروشان ،پینت بال لیزری و تجربه واقعی میدان جنگ با لیزرتگ و فیش اسپا ،پارکینگ ،مرکز خرید ، کارواش ،رستوران ، کافی شاپ و … است که با دارا بودن این امکانات تفریحی ،لحظاتی ناب و به یاد موندنی برایتان رقم میزند.

این پارک آبی مجهز وفول امکانات در ابتدای جاده شاندیز می باشد.

لازم به ذکر است این پارک آبی دارای دو فضای مجزا  و مدرن برای آقایان و بانوان می باشد.

ساعات کاری سرزمین موج های خروشان مشهد ۱۰ صبح الی ۲۲ میباشد.

در سفر به شهر توریستی و فوق العاده دیدنی مشهد حتما رفتن به پارک های آبی را مد نظر داشته باشید تا سفری جذاب تر و به یاد موندنی تر برای خود و همراهان عزیزتان فراهم کنید .

می توانید با رزرو آنلاین تور مشهد در سایت قوی سیاه پارسیان، در کنار زیارت بارگاه مقدس از این تفریحات آبی، تابستانی و خنک لذت ببرید.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید