باتومی

باتومی

یکی از مقاصد امنی است که می‌توانید برای سفر انتخاب کنید. پیاده روی به تنهایی در شب‌های این شهر زیبا نیز امن محسوب می‌شود. باتومی شهر بندری بر کرانه دریای سیاه و دومین شهر بزرگ کشور گرجستان می باشد که به عنوان بخش بزرگی از اقتصاد بر حول توریسم و قمار گردش می کند، اما شهر به نوبه خود بندری مهم می باشد و صنایعی مانند کشتی سازی، مواد غذایی فرآوری شده و صنایع سبک را دارا می باشد.

بارش باران در باتومی امری عادی است زیرا به شدت تحت تاثیر دریای سیاه است، به همین دلیل باتومی به مرطوب ترین شهر گرجستان تبدیل شده است.

به دلیل قرار گرفتن این کشور در همسایگی ایران میتوان به دو صورت زمینی و هوایی به این کشور سفر کرد، سفر به باتومی نیازی به ویزا ندارد و هروقت اراده کنید میتوانید به این کشور سفر کنید اگر تصمیم به سفر با هواپیما کردید، پس از خرید بلیط پرواز و رزرو هتل در شهر باتومی، فرودگاه بین المللی شهر باتومی مقصد شماست، این فرودگاه در ۲ کیلومتری جنوب شهر قرار دارد. متاسفانه پرواز های داخلی فقط چند روز در هفته به باتومی پرواز دارند و برنامه پرواز روزانه برای این فرودگاه وجود ندارد و برای خرید بلیط هواپیما باتومی میتوانید از سایت قوی سیاه استفاده کنید.

اگر از زندگی روزمره خسته شده‌اید و می‌خواهید چند روزی را در آرامش ساحل و دریا بگذرانید، ویا میخواهید در آن خوش‌گذرانی و زندگی شبانه را تجربه کنید، باتومی گزینه مناسبی است. درکنار همه این ها هم می‌توان از بخشی از تاریخ منطقه دیدن کرد و با فرهنگ بومی کشور آشنا شد. در لیست زیر جاذبه های گردشگری این شهر را برای شما جمع کرده ایم.

جاذبه های گردشگری:

  • بلوار باتومی

به دلیل مجاورت این بلوار با دریا می‌توان مهم‌ترین جاذبه توریستی باتومی دانست و بهترین محل برای پیاده روی، دوچرخه سواری، بازی برای کودکان و برگسالان، رفتن به کافه‌ها و رستوران‌های دنج با منوی مخصوص گرجی است.بلوار باتومی وسعتی در حدود ۷ کیلومتر دارد و به دو بخش قدیمی و جدید تقسیم می شود، در بخش جدید مجسمه ها و آبنما های جدید به بلوار اضافه شده اند.همچنین در بخش شمالی میتوانید یک چرخ و فلک بزرگ را مشاهده کنید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  بهترین روش برای بستن چمدان

باتومی گرجستان

  • مجسمه عشق (علی و نینو)

نماد یکی از عاشقانه‌ترین و زیباترین داستان‌های جهان مجسمه علی و نینو می باشد که داستان عشق نافرجامی است که رمان آن به قلم قربان سعید نوشته شده، مجسمه این دو عاشق در پارک ساحلی میراکل در باتومی قرار دارد.

باتومی گرجستان

 

  • باغ گیاهشناسی باتومی

در این باغ زیبا با طبیعتی جذاب و سرزنده مواجه می‌شوید که انواعی از گل ها و گیاهان را در معرض نمایش گذاشته و به دریا اشراف دارد. اگر اهل کمپینگ هستید، بد نیست بدانید که امکان کمپ در باغ گیاه شناسی باتومی وجود دارد.

تور باتومی قوی سیاه

 

  • تله‌کابین آرگو

آرگو تله کابین معروف شهر است که برای چند دقیقه شما را به آسمان باتومی می‌برد و در نهایت در ایستگاه دوم پیاده می‌کند. در این ایستگاه می‌توانید از منظره شهر و دریای سیاه لذت ببرید.

تور گرجستان قوی سیاه

  • کلیسای جامع مادر مقدس

کلیسای جامع مادر مقدس یا کلیسای کاتولیک جزو ارزشمندترین جاذبه های گردشگری باتومی محسوب می شود. ظاهری ارتودوکسی این کلیسا که دارای دو برج دوقلوی بلند و پنجره های شیشه ای رنگی می باشد که توجه همگان را به سوی خود جذب می کند. در داخل کلیسا نقاشی های بسیار زیبایی کشیده شده است. تاریخچه ساخت این کلیسا به زمان سلطه روسیه برمی گردد که مذهب خیلی از افراد کاتولیک بوده است.

تور گرجستان قوی سیاه

 

  • کافه فانتزی

کافه های فانتزی برای آن دسته از افرادی مناسب است که علاقه زیادی به تفریحات شبانه دارند. در کاقه های باتومی شما میتوانید در فضایی فانتزی نوشیدنی بنوشید و از موسیقی های زنده لذت ببرید.

تور گرجستان قوی سیاه

  • آب‌نماهای رقصان

اجرای آبنمای رقصان باتومی، معمولا هر روز پس از غروب آفتاب رقص آب همراه با پخش موسیقی پاپ، کلاسیک و راک و رقص چراغ‌های رنگی آغاز شده و مسافران و گردشگرانی که به شهر باتومی سفر کرده‌اند در این ساعت باید به دیدن این آبنمای زیبا بروند.

تور گرجستان قوی سیاه

  • پارک دلفین

بازدید از پارک دلفین ها در باتومی می تواند یکی جزو یکی از برنامه های مهیج و مفرح برای هر رده سنی باشد در این پارک نمایش های مختلفی توسط دلفین ها اجرا می گردد را می بینید که غرق هیجان می شوید که از جمله آن ها می توان به : رقص ، بازی با توپ ، پرش از حلقه ، ایستادن روی دم و نمایش های جذاب و خیره کننده دیگر اشاره نمود که با هنرمندی انجام می دهند .

تور گرجستان قوی سیاه

جهت اطلاع از باز بودن این مجموعه می توانید از سایت گوگل آن استفاده کنید

  • ساعت نجومی

ساعت نجومی یکی از سازه های تقریبا جدید در باتومی است  این ساعت علاوه بر نشان دادن زمان، موقعیت خورشید و ماه را در آسمان و همچنین موقعیت نصف و النهار و افق را نشان می دهد.

  • پارک ۶ می

این پارک قدیمی ترین پارک باتومی به شمار می آید و جاذبه های گردشگری زیادی در خود جا داده است.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  نحوه پیدا کردن ارزانترین بلیط هواپیما

تور گرجستان قوی سیاه

  • میدان اروپا

میدان اصلی شهر بلاتومی نیز محسوب می شود که میدانی عریض و بزرگ که علاوه بر معماری خاص خود، هم به‌عنوان تفرجگاه و هم‌ محلی برای برگزاری مراسم های مختلف و گردهمایی ها از آن استفاده می کنند.علت نام‌گذاری این میدان به این دلیل است که در هنگام ساخت آن بسیار تلاش شد به معماری شهرهای اروپایی نزدیک باشد.

باتومی گردی با قوی سیاه

  • برج الفبا

یکی از سازه های مدرن باتومی محسوب می شود. ارتفاع کل برج نیز ۱۳۰ متر است نمادی از منحصر به فرد بودن الفبای گرجی است و برای ساخت آن از طرح مارپیچ وار سلول های DNA بدن انسان الگو گرفته شده است و روی آن ۳۳ حرف الفبای گرجی نقش بسته است.

باتومی گردی با قوی سیاه

  • برج ساعت چاچا

برج چاچا، برجی سفید رنگ می باشد که زیبایی خاصی را به شهر باتومی بخشیده است و در خیابان گوجباشویل باتومی قرار دارد و گردشگران هنگام گذر از این خیابان با ازدحام جمعیت در اطراف آن مواجه می شوند. جالب است بدانید در زمستان و هنگامی که سطح شهر باتومی پوشیده از برف می شود، به زیبایی برج نیز افزوده می شود.

تور گرجستان قوی سیاه

  • آبنمای نپتون

این آبنما که از روی آبنمایی به همین نام در ایتالیا ساخته شده است در سال ۲۰۱۰ ساخته شد و در سال ۲۰۱۱ به رنگ طلایی درآمد که در میان آن مجسمه نپتون خدای آب و دریا از اساطیر رم باستان قرار گرفته و در اطراف آن مجسمه چهار پری دریایی زیبا قرار گرفته است.

تور گرجستان قوی سیاه

  • موزه باستان‌شناسی باتومی

موزه باستان‌شناسی باتومی یکی از قدیمی‌ترین و بهترین موزه‌های باستان‌شناسی گرجستان به‌شمار می‌رود. با تاریخی ۱۰۰ ساله، این موزه در اواخر سال ۱۹۹۴ برای اولین بار درب‌های خود را به روی بازدیدکنندگان گشود. موزه با ساختمانی تقریبا کوچک و دو طبقه، در خیابان چاوچاوادزه قرار دارد و با ارائه آرشیوی گسترده از عکس‌ها و کتابخانه علمی آماده پذیرایی از علاقه‌مندان به هنر، تاریخ و فرهنگ است.

تور گرجستان قوی سیاه

برای اطلاع از تور های انفرادی قوی سیاه پارسیان می توانید از سایت قوی سیاه پارسیان استفاده کنید یا با شماره ۰۲۱۶۵۲۵۵۵۳۴ تماس حاصل فرمائید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید