تور استانبول قوی سیاه

محله های استانبول

استانبول یکی از پر جمعیت‌ترین شهرها به‌شمار می‌آید. امروزه جمعیت این شهر، چیزی بالغ بر ۱۵ میلیون نفر می‌باشد. آداب ‌و رسوم و فرهنگ نزدیک به هم ایران با ترکیه باعث شده استانبول یکی از مقاصد محبوب برای ایرانیان هم برای تفریح و هم برای زندگی باشد. بدون شک شناخت مناطق و محله های استانبول میتواند کمک زیادی به شما در زمان اقامت در این شهر به شما کند. با قوی سیاه همراه باشید تا بیشتر با استانبول آشنا شوید.

شما می‌توانید به راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی و به وسیله یک استانبول کارت در سرتاسر محله های استانبول جابجا شوید.

تور استانبول قوی سیاه

بشیکتاش | Besiktas

در طول سفرتان نام این محله را را بارها خواهید شنید زیرا یکی از معروف ترین محله های استانبول است. دلیل معروفیت این محله را می توان تیم فوتبال محلی که نزد مردم، محبوبیت بالایی دارد دانست. محله بشیکتاش بسیار پر جنب و جوش و رنگارنگ است و می توانید در آن بازار قدیمی، بازار ماهی فروشان و انواع مراکز خرید را مشاهده نمایید. بناهای تاریخی باشگاه فوتبال، انواع تفریحات آبی و ساحلی، رستوران‌های لوکس، بارهای نوشیدنی مجهز و زیبا و اسکله‌های زیبا و پرشور کشتی‌ها از جمله دیدنی‌های این محله به‌شمار می‌آیند.

از مهم‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌ های گردشگری بشیکتاش می‌توانیم موزه نیرو دریایی، مسجد اورتا کوی، پارک یلدیز، کاخ دولما باغچه و بازار محلی نام ببریم.

اوسکودار | Uskudar

محله اوسکودار دقیقاً مقابل محله بشیکتاش استانبول قرار گرفته است و از منطقه ‌های پرجمعیت بخش آسیایی استانبول به‌حساب می‌آید. یکی از معروف‌ترین نقاطی که در منطقه اسکودار وجود دارد، برج دختر استانبول است.

بی اوغلو | Beyoğlu

بی اوغلو یکی از بزرگ‌ترین محله‌ های استانبول به‌ شمار می‌رود که در آن می توانید از معماری ۱۰۰ ساله اروپایی آن لذت ببرید. علاوه بر این اگر علاقه‌مند به خرید هستید، باید بدانید که این محله مناسب شماست. از میدان تکسیم تا میدان استقلال مغازه ‌های متنوع بسیاری برای خرید انواع و اقسام لوازم و خوراکی‌ها وجود دارند

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  ویزای شنگن

فاتح | Fatih

بسیاری از مراکز تاریخی نسبت به محله های استانبول در این محل قرار گرفته اند که شامل مراکز تاریخی دوره روم، بیزانس و عثمانی است. جاذبه‌های فراوانی در محله فاتح یا فاتیح وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. از نمونه‌های این جاذبه‌ها می‌توانیم به مسجد سلطان احمد، مسجد ایاصوفیه، بازار آراستا، کاخ موزه توپکاپی، آب‌انبار باسیلیکا، میدان اسب‌ دوانی و موارد دیگر اشاره کنیم.

پیشنهاد می شود که بازدید از این محله را در اولویت محله های استانبول قرار دهید.

محله های استانبول قوی سیاه

محله امینونو | Eminönu

محله امینونو در محدوده منطقه فاتح قرار گرفته و محله بسیار مناسبی برای خرید با قیمت ‌هایی مطلوب است. امینونو، بیشتر بورس ادویه، شیرینی، قهوه و خشکبار است و می‌توانید انواع آن‌ها را در اینجا پیدا و خریداری کنید.

باکرکوی | bakirköy

باکرکوی یکی از محله های استانبول می‌باشد که سبک اروپایی دارد و در ساحل مرمره قرار گرفته است. افراد قشر متوسط جامعه می‌باشند. هزینه سفر و اقامت به این شهر بسیار اقتصادی بوده و می‌توانید انواع و اقسام رستوران‌ها، کافه‌ها، باغ گیاه شناسی و مراکز خرید و تفریحی بسیاری را در آن پیدا کنید. فرودگاه آتاتورک استانبول نیز در این منطقه قرار دارد.

بالات | Balat

تمایز این محل نسبت به محله های دیگر استانبول خانه‌های رنگارنگش است که جذابیت بسیار چشم‌گیری را ایجاد کرده‌ است. وقتی وارد این محله می شوید انگار به دل تاریخ و چند دهه پیش سفر کرده اید. این محله یکی از محبوب ترین محله ها برای عکاسی است و عکاسان حرفه ای و کسانی که عاشق عکس سلفی هستند برای عکس گرفتن هم که شده به محله بالات می آیند. بنابراین اگر به این محله رفتید دوربینتان را فراموش نکنید!

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  کلیسای سنت پیتر در واتیکان

اما غیر از این خانه‌های جذاب، جاذبه‌های دیگری هم در این محله وجود دارد. مانند کلیسای سنت جورج و کلیسا های دیگر که برای بازدید می توانید به این محله بروید.

کادیکوی | Kadıköy 

کادیکوی یکی از محله های استانبول طبق شواهد و نشانه‌ها حدود 5 قرن قدمت دارد. این محله با دارا بودن ماهی فروشی‌ها، کافی شاپ‌ها، عتیقه فروشی‌ها و کتاب‌فروشی‌ها یکی از محله‌های مورد علاقه برای مسافران به‌شمار می‌آید.

محله کاراکوی | Karaköy

از دیگر محله‌ های استانبول، محله کاراکوی است که بافتش تا سال 2012 تغییر چندانی نداشت. اما پس از همان سال بازسازی‌هایی در این محله انجام شد تا جلوه بیشتری پیدا کند. در این محله می‌توانید کافه‌گردی و رستوران‌گردی خوبی کنید که بیشتر افراد هم به‌همین منظور به این قسمت از ترکیه می‌روند.

شیشلی | Sisli

شیشلی یک محله اعیان نشین و گران قیمت می‌باشد. دارای دیدنی‌های بسیاری از جمله موزه ‌ها، کلیساها، مساجد، خیابان ‌های خرید پر جنب و جوش و مراکز خرید مشهور می‌باشد. از جاذبه های می توان به موزه آتاتورک، مسجد تشویکیه، کاخ ایهلامور، موزه ارتش، کلیسا، مرکز خرید های مختلف اشاره کرد.

استانبول شهری بزرگ است که دارای محل و مناطق مختلفی است اما بازدید از این محله های استانبول که در بالا ذکر شد، برای سفر چند روزه شما در استانبول کافی است و  به خوبی می توانید از جاذبه های گردشگری بازدید کرده و با فرهنگ و آداب و رسوم آن آشنا شوید.

شما میتوانید برای تهیه بلیط پرواز استانبول و رزرو هتل در استانبول از سایت قوی سیاه استفاده نمایید و در صورت درخواست مشاوره با شماره 65255534-021 تماس حاصل فرمایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید