تور چیانگ مای قوی سیاه

همه چیز در مورد چیانگ مای

چیانگ مای یکی از شهر های بسیار زیبا و تاریخی در کشور تایلند است با واحد پولی به نام بات که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جلب میکند. شهر زیبای چیانگ مای در شمال کشور تایلند قرار دارد به دلیل حفظ بافت تاریخی خود بسیار مشهور است. با این حال شما میتوانید بهترین غذاهای تایلندی را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت میل خریداری و میل بفرمایید. در این مقاله همراه قوی سیاه پارسیان باشید تا شما را به بهترین جاذبه های چیانگ مای و همه چیز را در مورد این شهر بسیار زیبا برای شما شرح دهیم.

موقعیت جغرافیایی چیانگ مای

شهر زیبای چیانگ مای شهری میباشد که در 600 کیلومتری بانکوک قرار دارد برای رسیدن به چیانگ مای شما میتوانید از طریق پرواز 1 ساعته به این شهر برسید یا اینکه راه دوم را انتخاب کنید و با اتوبوس از بانکوک به چیانگ مای بروید که حدود 12 ساعت طول میکشد! این شهر دارای مساحتی40 هزار کیلومتری میباشد و جمعیتی حدود 131 هزار نفری دارد.

آب و هوای شهر چیانگ مای

شهر چیانگ مای همانند شهر های دیگر در کشور تایلند دارای آب و هوای گرم و مرطوب است. در شهر همواره باران میبارد و نمیشود هوای این شهر را پیش بینی کرد پس همیشه همراه خود لباس گرم داشته باشید. بهترین زمان سفر برای سفر به شهر چیانگ مای از ماه اکتبر تا آوریل است که هوا بسیار دلنشین و ملایم است.

هتل های پیشنهادی شهر چیانگ مای

هتل Akyra Manor Chiang Mai

هتلی که در راهنمای سفر به چیانگ مای می خواهیم به آن اشاره کنیم، هتل ۵ ستاره ی لوکس با طراحی مدرن و عالی با امکانات رفاهی فوق العادهاست. از جمله امکاناتی که این هتل دارا هست نیز شامل جکوزی، سالن بدن سازی، اینترنت رایگان و رستوران بین المللی است. این هتل در مرکز شهر چیانگ مای قرار دارد و البته لازم به ذکر است که سطح قیمت این رستوران بالاس اما درخوره امکاناتی است که به شما ارائه می دهند.

تور چیانگ مای قوی سیاه

هتل U Chiang Mai

هتلی 4 ستاره با فاصله فقط 20 دقیقه ای تا فرودگاه ! از جمله امکانات این هتل شامل سالن بدنسازی، اتاق کسب و کار، اینترنت و رستوران بی نظیر می باشد.

تور چیانگ مای قوی سیاه

هتل Rimping Village

اگر بخواهید در طول سفرتان اقتصادی عمل کنید، می توانید هتل ۳ ستاره ی ریمپینگ ویلج را انتخاب کنید. این هتل دارای شرایط ایده آلی برای اقامت است و سرویس های مناسبی را به شما ارائه خواهد داد.

تور چیانگ مای قوی سیاه

هزینه ی خورد و خوراک در شهر چیانگ مای

همانطور که به شما گفتیم بهترین غذاهای تایلند را میتوانید در شهر چیانگ مای با بهترین کیفیت میل بفرمایید. شما علاوه بر غذاهای تایلندی میتوانید غذاهای فست فودی بسیار خوش مزه ای را در این شهر پیدا کنید. پیشنهاد می کنیم که حتما برای وعدهی شامتان خاتونک بخورید، دیگر غذای محبوب تایلندی ها سوشی است که با تنوع بسیاری اقدام به طبخ آن می نمیاند. غذاهای تایلندی معمولا دریایی هستند و هر گونه گوشتی را کباب می‌کنند.

هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

  • برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۴۰ بات را بپردازید.
  • برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۵۲۵ بات پرداخت کنید.
  • قیمت منوهای مک دونالد در شهر چیانگ مای به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۱۶۵ بات می باشد.
  • برای تهیه آب معدنی ۹.۱۲ بات و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۵۱ بات بپردازید.
پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  سفر با کودکان و 5 نکته ی ضروری

تور چیانگ مای قوی سیاه

معرفی رستوران ها در شهر چیانگ مای

رستوران پاک دانگ (Paak Dang)

اگر دوست دارید طعم اصلی غذاهای تایلندی را بچشید با به شما این رستوران را با فضای بسیار ساده و گرمش معرفی میکنیم. در منوی این رستوران میتوانید غذاهای کبابی ، دریایی و تایلندی را با قیمتی مناسب میل بکنید.

تور چیانگ مای قوی سیاه

کافه دادا (Dada Kafe)

این رستوران یکی از بهترین سرو کننده ی صبحانه و غذا است. جالبی این کافه این است که در بشقاب شما سرو آووکادو وجود دارد. این رستوران غذاهای با کیفیت را با قیمتی مناسب به شما تضمین میکند.

تور چیانگ مای قوی سیاه

رستوران ایت ایز لایف (Eat Is Life)

رستورانی کوچک با منوی غذایی متنوع از غذاهای ژاپنی، مدیترانه ای، تایلندی، اروپایی، آسیایی و غذاهای دریایی در شهر چیانگ مای وجود دارد به نام ایت ایز لایف به معنای خوردن تمام زندگی است. پس قطعا از نام این رستوران پیداست غذاهای فوق العاده ای را می توانید در آن میل کنید.

هزینه حمل و نقل در شهر چیانگ مای تایلند

  • هزینه بلیط تک سفره ۳۰ بات
  • هزینه بلیط ماهانه ۱,۰۰۰ بات
  • هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۳۰ بات
  • هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 50 بات و به ازای هر یک کیلومتر ۱۲ بات به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۲۵۰ بات باید پرداخت نمایید.

جاذبه های دیدنی شهر چیانگ مای

غار چیانگ دائو (Chiang Dao)

این غار حدودا ۷۲ کیلومتر از چیانگ مای دورتر است. برای رفتن به درون غار باید پله‌های زیادی را طی کنید. کنار غارنوردی، یک خبر خوب برای افرادی داریم که ماهیگیری دوست دارند. در مجاورت این غار یک رودخانه وجود دارد که جان می‌دهد برای ماهی گرفتن؛ چون ماهی‌های مختلف با رنگ و اندازه‌های گوناگون در آن زندگی می‌کنند.

تور چیانگ مای قوی سیاه

پارک ملی دوی اینتانون (Doi Inthanon)

یکی از مراکز تفریحی چیانگ مای پارک ملی است. پارک ملی این شهر مرتفع‌ترین کوه تایلند قرار دارد. چیزی که بیش از هر چیزی این پارک را محبوب کرده، طبیعت بکری است که پارک را محاصره کرده است. شما می‌توانید از کوه بالا رفته و به نوعی ورزش و کوهنوردی کنید. از مرکز شهر تا این پارک خوش آب‌وهوا با ماشین تنها دو ساعت راه است.

بنابراین می‌توانید برای بازیابی آرامش از دست رفته خود، صبح زود از هتل بیرون بزنید و به سمت پارک بروید. جالب است بدانید در این پارک یک روستا و چند آبشار وجود دارد. از جاذبه‌های روستا نیز می‌توان به دو معبد زیبا که بنا بر یادبود پادشاه Bhumibol Adulyade و ملکه سیرکیت ساخته شده، اشاره کرد.

تور چیانگ مای قوی سیاه

موزه ی آرت این پارادایس (Art in Paradise)

در موزه آرت این پارادایس نقاشی های 3 بعدی بسیار زیبایی مشاهده خواهید کرد . نقاشی هایی که ترکیبی از هنر و خیال هستند که با تماشای این نقاشی ها حس میکنید که شما هم جزئی از این نقاشی های بسیار زیبا هستید.

تور چیانگ مای قوی سیاه

آبشار‌های چسبناک بواتانگ

کمی از شهر خارج شوید و به سمت آبشارهای چسبناک یوتانگ بروید. علت نام گذاری این سنگ ها جنس خاص سنگ های آهکی است که در آن وجود دارد و امکان بالا رفتن از آبشار را فراهم کرده است. سنگ‌ها نیز جالب هستند و مانند ابر‌های پف کرده به نظر می‌رسند. این تفریح نه‌ تنها گردشی تمیز است، بلکه بسیار هم خوش‌ می‌گذرد. نقطه‌ای را انتخاب کرده، به آن ‌جا بچسبید و ناهار بخورید.

تور چیانگ مای قوی سیاه

بازار واروروت (Warorot market)

در طول روز حتما به این بازار سر بزنید؛ این بازار از صبح تا ساعت 6 عصر باز است. در این‌جا می‌توانید لباس و غذا با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید.

تور چیانگ مای قوی سیاه

بنای تاریخی چدی لانگ (Wat chedi Luang)

چیانگ مای جاذبه‌های تاریخی کمی ندارد، به همین خاطر بناهای تاریخی زیادی در این شهر به چشم می‌خورد. چه بسا بعضی فرسوده شده باشند؛ اما به شما اطمینان می‌دهیم که ارزش یک بار دیدن را دارند. زمان ساخت بنای تاریخی wat chedi luang به سال ۱۴۰۱ میلادی باز می‌گردد. این بنا پس از زلزله سال ۱۵۴۵ تقریبا به یک ویرانه تبدیل شد. البته هنوز آثاری از طراحی‌های برجسته روی دیوارش باقی مانده و این بنا را به محل جذابی برای تجمع گردشگران تبدیل کرده است.

در محوطه این بنا و در ضلع جنوبی آن یک معبد زیبا وجود دارد که بنابر اسناد تاریخی در سال ۱۹۴۰ ساخته شده است. به عقیده مردم بومی این منطقه، معبد Lak Miang خانه روحی است که از شهر چیانگ مای محافظت می‌کند. این معبد در سایه سار یک درخت کهن و بسیار بزرگ قرار دارد که مردم از بین رفتن آن را نشانه رنج و بدبختی برای چیانگ مای می‌دانند.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  ویزای انگلستان

تور چیانگ مای قوی سیاه

پادشاهی ببر (Tiger Kingdom)

ببرها، این حیوانات زیبا در چیانگ مای بسیار پرطرفدار هستند. یکی از جاهای دیدنی چیانگ مای که مملو از این موجودات وحشی اما زیباست، پادشاهی ببرها نام دارد. این ببرها از زمان تولد تا بلوغ میان انسان‌ها زندگی کرده‌اند بنابراین به هیچ گردشگری آسیب نمی‌زنند و این چیزی است که افراد زیادی را متعجب کرده است.

شما به انتخاب خودتان می‌توانید به تماشای ببرها با رده‌های سنی مختلف بروید. اما روش بازدید در این باغ‌وحش کمی متفاوت است. هر فردی که بخواهد ببری را ببیند، می‌تواند به مدت ۱۵ دقیقه به داخل قفس ببر بروید. نترسید، چون که این حیوانات آسیبی به شما نمی‌زنند و این می‌تواند تجربه متفاوت و لذت‌بخشی برای شما به ارمغان بیاورد

تور چیانگ مای قوی سیاه

معبد وات پراتات دووا سوتپ (Wat phra that Doi Suthep)

معبد وات پراتات دووا سوتپ قطب مذهبی و یکی از مشهورترین جاهای دیدنی چیانگ مای است. این معبد در سال ۱۳۸۳ میلادی ساخته شد. معبد اعجاب‌انگیز چیانگ مای را می‌توانید در ارتفاعات تپه دوای سوتپ واقع در ضلع شمال غربی چیانگ مای پیدا کنید. از آنجایی که برای دیدن این معبد باید از یک تپه بلند، بالا بروید، پس می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. یعنی هم کوهنوردی کنید و هم یکی از زیباترین اماکن دیدنی چیانگ مای را ببینید. البته برای راحتی کار وسایل نقلیه‌ای همچون موتور، songthaew یا تاکسی‌های سرخ‌رنگ در این مکان وجود دارند که شما را بدون زحمت به معبد خواهند رساند.

راه دیگری که بسیاری آن را برای رسیدن به معبد انتخاب می‌کنند، بالا رفتن از ۳۰۹ پله است. این پله‌ها در سال ۱۹۳۴ میلادی به ساختمان اولیه معبد افزوده شده است. مذهب بودا در تایلند بسیار مورد احترام است و از این رو تمام معابد این کشور از جمله معبد پراتات نشان و پیکره‌هایی از بودا را در خود دارند. شما می‌توانید حین بازدید از معبد، از دست‌فروشانی که در این محدوده هستند، سوغاتی‌های زیبایی بخرید.

اولین چیزی که در وهله اول نظر شما را به خود جلب می‌کند، دو پیکره بزرگ از یک اژدهای هفت سر است که گویی از معبد محافظت می‌کنند. درون معبد نیز پیکره‌های بودایی قرار دارد که به سبک چیانگ مای و سوخوتای ساخته شده‌اند. پیکره دیگری که بسیار موردتوجه گردشگران قرار می‌گیرد، فیلی است که اسکلت بودا را در پشت خود گذاشته و مسیر حرکت به سوی معبد را پیش گرفته است. اگر در محوطه بایستید، به خوبی می‌توانید نمای زرین معبد را ببینید.

اگر به این مکان زیبا رفتید، یادتان نرود که حتما سری هم به موزه آن بزنید. از آنجایی که معبد پراتات در ارتفاعات قرار دارد، می‌توانید منظره‌ای بی‌نظیر از شهر را هم مشاهده کنید و لذت ببرید. راستی یادتان نرود که هنگام ورود به این معبد باید پوشش مناسبی داشته باشید. در ضمن باید مبلغی هم به عنوان ورودی پرداخت کنید.

تور چیانگ مای قوی سیاه

پارک طبیعی فیل‌ها (Elephant Nature Park)

به بهشت فیل‌ها و یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی چیانگ مای خوش آمدید. در تایلند و خصوصا در این شهر اماکن بسیاری وجود دارد که در آن فیل‌ها را نگهداری می‌کنند. افراد بسیاری معتقدند که در این اماکن مراقبت‌های لازم برای این موجودات مهربان صورت نمی‌گیرد یا به بدترین وجه با آنها برخورد می‌شود. اما به شما اطمینان می‌دهیم که بهشت فیل‌ها می‌تواند این طرز فکر شما را تغییر دهد.

در این باغ فیل‌ها آزادانه پرسه می‌زنند و هر گردشگری که دوست داشته باشد، می‌تواند به آنها غذا بدهد یا آنها را به حمام فیلی ببرد. لازم به ذکر است که اکثر فیل‌های این باغ بزرگ در گذشته تحت آزار و شنکجه قرار گرفته بودند. در حقیقت این حیوانات را برای اجرا در سیرک تربیت کرده بودند، اما خوشبختانه اینجا بهشت آن‌هاست و ابدا کسی با آنها بدرفتاری نمی‌کند.

تور چیانگ مای قوی سیاه

جشنواره های شهر چیانگ مای

جشنواره میمون ها (monkey festival in thailand)

  • این جشنواره هر سال آخرین یکشنبه ماه نوامبر در چیانگ مای برگزار می گردد.

جشنواره ارواح فی تا خون (phi ta khon festival)

  • این جشنواره هر سال از ماه ژوئن تا جولای برگزار می گردد.

قوی سیاه پارسیان، صفر تا صد امورات مربوط به تور تایلند  اعم از بلیط هواپیما، هتل و ویزا را بر عهده می گیرد. شما می توانید جهت رزرو تور تایلند با شماره 65255534 – 021 تماس حاصل فرمائید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید