اسرارآمیزترین جاذبه های گردشگری دنیا

سیاره زمین مکانی خارق العاده است که با شگفتی های طبیعی باشکوه خود و دست سازه های بی نظیر بشری، هرگز در متحیر ساختن ما ناتوان نبوده. اما در میان این مکان های حیرت انگیز، برخی از آنها به شکل عجیبی مرموز و اسرارآمیز باقی مانده اند. مکان هایی که با گذشت سالیان سال، همچنان در ذهن انسان ها سوال های بسیاری را بی پاسخ گذاشته اند. اگر مجذوب مکان هایی با داستان های اسرارآمیز یا پدیده های غیرقابل توضیح هستید، و یا قصد دارید مقصد سفر بعدی خود را اندکی ماجراجویانه تر انتخاب کنید، به خواندن این مقاله ادامه دهید تا با مرموزترین و اسرارآمیزترین جاذبه های گردشگری دنیا آنها آشنا شوید.

جزیره ی ایستر (Easter)، شیلی

اسرارآمیزترین جاذبه های گردشگری دنیا

این جزیره ی منزوی در اقیانوس آرام زمانی مملو از جمعیت تمدن Rapa Nui بود. تقریبا 900 سال پیش، آنها حدود 1000 مجسمه سنگی غول پیکر معروف به “موآی” را در این جزیره برپا کرده اند.

این پیکره های عظیم که به طور متوسط 4 متر ارتفاع و 14 تن وزن دارند، بسیاری از کاوشگران اروپایی را به این منطقه کشاندند که برای اولین بار در سال 1722 در این جزیره وارد شده بودند. هیچ کس نمی داند که چرا پولینزیایی های باستان این مجسمه ها را تراشیده و در سر تا سر این جزیره قرار داده اند.

هرم بزرگ جیزه، مصر

سفر به مصر

هرم بزرگ جیزه هزاران سال است که ذهن بشر را اسیر خود کرده است. این هرم ها تنها مورد از عجایب هفتگانه جهان باستان هستند که هنوز دست نخورده باقی مانده اند. یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری روی زمین نیز به شمار می روند.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  10 دلیل برای استفاده از آژانس های مسافرتی

بازدیدکنندگان و دانشمندان هنوز از نحوه ایجاد هرمی به ارتفاع 138 متر آن هم بدون ابزارهای مدرن امروزی در عجب هستند. هرچند اصلی ترین نظریه این است که مصریان آنها را با استفاده از نوعی سیستم رمپ بنا کرده اند.

لاخ نس، اسکاتلند

اسکاتلند

لاخ نس یک دریاچه ی آب شیرین بزرگ و عمیق در ارتفاعات اسکاتلند است. این دریاچه به دلیل مشاهده هیولای لاخ نس معروف شد، یک موجود افسانه ای دایناسور مانند با نام مستعار “نسی”. وجود نسی هرگز اثبات نشد، اما موفق شد این دریاچه را به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل کند.

حتی اگر شواهدی از وجود یک هیولا هم نبینید، می توانید از زیبایی چشم نواز منطقه لذت ببرید. به هر حال، اسکاتلند از نظر برخی مسافران زیباترین کشور جهان است.

دشت کوزه ها، لائوس

دشت کوزه ها

بیش از 2000 کوزه سنگی بزرگ باستانی در سراسر فلاتی در استان شینگخوانگ در مرکز لائوس پخش شده است. برخی از آنها تا 3 متر ارتفاع و چندین تن وزن دارند.

باستان شناسان تخمین می زنند که این کوزه ها دو هزار سال قدمت دارند. اما هدف استفاده از آنها مشخص نیست. هرچند یکی از نظریات این است که از آنها در نوعی مراسم تدفین استفاده می شده است.

دریای ستارگان، مالدیو

اسرارآمیزترین جاذبه های گردشگری دنیا

آب های اطراف جزیره Vaadhoo، بخشی از مالدیو در اقیانوس هند است که به دریای ستارگان معروف است. آب های این منطقه در شب نمایی جادویی پیدا می کنند.

میلیاردها میکروارگانیسم درخشنده به نام dinoflagellates در آب های این منطقه درخششی مایل به آبی را منتشر می کنند. درست انگار که نوعی کرم های شب تاب آبزی باشند. وقتی شرایط مناسب باشد، این چراغ های شناور می توانند با شکوهِ خیره کننده ترین آسمانِ شب یا غروب دیدنی خورشید رقابت کنند.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  جذاب ترین بازارهای دنیا

برای اطلاع از بهترین نرخ های پروازهای مالدیو و همچنین رزرو هتل در تمام نقاط جهان به سایت قوی سیاه پارسیان مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید