جاذبه های گردشگری ترکیه

دانستنی های ترکیه

جاذبه های گردشگری ترکیه

ترکیه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری بین ایرانیان به خصوص در ماه های تابستان است. زیرا سواحل زیبا و آب و هوای آفتابی بی نظیرش گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. با این حال چیزهای زیادی در مورد این کشور دیدنی وجود دارد که ما نمی دانیم. بنابراین اجازه دهید ترکیه واقعی را به شما معرفی کنیم.

  1. ترکیه محل قرارگیری 15 میراث جهانی ثبت شده در یونسکو است.

به جرات می توان گفت که برخی از این موارد جزو زیباترین مکان های گردشگری در جهان هستند. تصویر زیر فقط یکی از این 15 مورد را نشان می دهد. یعنی پارک ملی گورمه و صخره های کاپادوکیا که نمایی نفس گیر دارند.

جاذبه های گردشگری ترکیه

بهترین زمان برای تماشای مناظر این اطراف در هنگام طلوع خورشید است. آن هم سوار بر بالن های هوای گرم.

  1. خط ساحلی دریای سیاه ترکیه در فاصله یکسانی بین پاریس و برلین قرار دارد.

سواحل ترکیه

خط ساحلی به طول 1650 کیلومتر از استانبول تا مرز ترکیه با گرجستان امتداد دارد. سواحل دریای سیاه در تضاد کامل با سواحل جنوبی هستند که در بروشورهای تعطیلاتی مشاهده می کنید. چرا که در آنها با بادهای مرطوب شمالی روبرو می شوید.

  1. ترکیه خانه ی یکی از قدیمی ترین مراکز خرید جهان است.

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده جهان است. این بازار بدون شک یک شگفتی فرهنگی به شمار می رود. اینجا دارای 61 خیابان سرپوشیده و بیش از 3000 مغازه است که روزانه بین 250 تا 400 هزار بازدیدکننده را به خود جذب می کند!

  1. طولانی ترین کلمه ی ترکی

“Muvaffakiyetsizleştiricileştiriveremeyebileceklerimizdenmişsinizcesine” این کلمه طولانی ترین کلمه در زبان ترکی و با 70 حرف است. معنی این کلمه این است که “گویی شما از جمله کسانی هستید که ممکن است ما نتوانیم به راحتی آنها را به سازنده افراد ناموفق تبدیل کنیم.”

  1. استانبول تنها شهر جهان است که دو قاره را در بر می گیرد.

استانبول

آیا می دانستید که تنها 3 درصد از این کشور در اروپا است؟ 97 درصد دیگر این کشور در آسیا قرار گرفته است.

  1. لاله ها از ترکیه می آیند.

جاذبه های گردشگری طبیعی در ترکیه

مشخص نیست اولین لاله ها در کجا رشد کرده اند اما بسیاری از ما اکنون تصور می کنیم که خاستگاه این گل زیبا هلند بوده است. چرا که آنها برای این کشور به یک نماد قابل تشخیص تبدیل شده اند.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  روشهای مهاجرت به ترکیه در سال 2022

با این حال مشخص شده که عثمانی ها این گل را محبوب کردند و در واقع مسئول معرفی آن به اروپا بوده اند.

  1. این کشور صادرکننده ی 80 درصد فندق در جهان است.

صادرات ترکیه

ترکیه یکی از معدود کشورهای جهان است که شرایط آب و هوایی مطلوبی برای رشد و تولید فندق دارد. بنابراین در 6 قرن گذشته مواد اولیه نوتلا را به سایر کشورها صادر کرده است و در حال حاضر 75 درصد از تولید جهانی را به خود اختصاص داده.

  1. اکثر مردم ترکیه تا سال 1934 نام خانوادگی نداشتند.

قانون نام خانوادگی جمهوری ترکیه تا 21 ژوئن 1934 به طور کامل اجرا نشد. اگرچه بسیاری از شهروندان مسیحی و یهودی در ترکیه از قبل نام خانوادگی داشتند اما سرانجام این قانون بود که همه شهروندان ترکیه را ملزم به استفاده از نام خانوادگی موروثی کرد.

  1. راحت الحلقوم معروف ترین خوراکی سنتی ترکیه است.

معروف ترین غذاها و شیرینی های ترکیه

راحت الحلقوم از جمله شیرین هایی است که یا عاشق آن هستید و یا از آن متنفرید. این شیرینی در واقع یکی از قدیمی ترین غذاهای شیرین در جهان است که قدمت آن به 230 سال پیش می رسد!

  1. اولین کلیسای مسیحی در ترکیه ساخته شد.

کلیسا

اگرچه ترکیه در درجه اول یک کشور مسلمان است اما بسیاری از ریشه های مسیحیت را نیز می توان در اینجا یافت. به عنوان مثال اعتقاد بر این است که اولین کلیسای ساخته شده توسط انسان در انطاکیه ترکیه بوده است.

جالب بود اینطور نیست؟ اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید می توانید از طریق سایت قوی سیاه پارسیان برای رزرو بلیط، هتل و یا تور ترکیه با قیمت مناسب اقدام کنید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  بهترین زمان سفر به تایلند

با ما در ارتباط باشید : 02165255534 – 09036834341

3 دیدگاه‌ها

  1. جهان انسان ها نسبت به یکدیگر، تفاوت های عظیم دارد. و چگونه نگریستن به دنیا، ابعاد جهان هر شخص را تشکیل می دهد. و برای بهتر نگریستن ابتدا نیاز به آگاهی، سپس نیاز به مشاهده است. انسان هر چه بیشتر بداند و ببیند جهانی وسیع تر خواهد داشت. اکنون وقتی در اینجا درباره پارک ژوراسیک مطالبی خواندم بی آنکه متوجه باشم تهران برایم بزرگتر و همزمان مهمتر از ساعتی قبل شد. و لحظه ای تصور کن وقتی آن را مشاهده کنم چه اتفاقی رخ می دهد؟ قطعا شگفت انگیز و لذت بخش است! و به تکرار؛ چگونه نگریستن به دنیا، ابعادِ جهان ما را تشکیل می دهد. و… و همین!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید