قطار تهران کربلا

قطار تهران کربلا تهران به صورت ترکیبی ، از مسیر تهران تا شلمچه در حرکت است و بعد از آن قطار عراقی سرویس دهی را انجام میدهد که در ادامه مقاله میخوانیم .

کربلا یکی از مهم ترین شهرهای زیارتی جهان است که در عراق واقع شده و مرقد امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) در این شهر قرار دارند که باعث شده اند گردشگران مذهبی زیادی به این شهر سفر کنند. در طول سال شیعیان برای زیارت به این شهر می روند اما در ماه های محرم و صفر مخصوصا روزهای تاسوعا و عاشورا تعداد زائران این شهر به نهایت اوج خود می رسد.
طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قطار تهران کربلا روزهای شنبه از ایستگاه تهران حرکت می‌کند و مسافران پس از عبور از مرز شلمچه، با اتوبوس از شلمچه تا بصره را طی کرده و از آنجا مجددا با قطار تا کربلا سفر خواهند کرد.

دفتر فروش بلیط تهران کربلا تهران
02165255534

بنا بر اعلام راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، قطار برگشت نیز از شهر کربلا صبح روزهای شنبه هر هفته به سمت بصره و از آنجا با اتوبوس به مرز شلمچه و از شلمچه تا ایستگاه نهایی تهران به‌وسیله قطار حرکت می‌کند.

مدیرعامل راه‌آهن در خصوص نوع  قطار تهران کربلا مورد استفاده نیز گفت: قطار داخل ایران برای کلیه مسافرین چهار تخته چهار ستاره است و در داخل عراق انواع اتوبوسی درجه ۱، اتوبوسی وی‌آی‌پی و کوپه‌ای است.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  اوتیسم و 8 نکته برای سفر هوایی با کودکان مبتلا به آن

نرخ بلیط قطار تهران کربلا تهران

قطار 4 تخته 4 ستاره ایران + قطار اتوبوسی عراقی               هر نفر  10279500 ریال

قطار 4 تخته 4 ستاره ایران + قطار اتوبوسی  ویژه عراقی        هر نفر 11767000 ریال

قطار 4 تخته 4 ستاره ایران + قطار 4 تخته عراقی                   هر نفر   14954500 ریال

قطار 4 تخته 4 ستاره ایران + قطار وی ای پی 2  تخته عراقی   هر نفر  14954500 ریال

 

زمان حرکت قطار تهران کربلا

از تهران  شنبه ها ساعت 11:40 رسیدن به مقصد  17:40

ایستگاه راه آهن کربلا

هر شهری معمولا برای رفت و آمد گردشگران خود دارای ایستگاه های ریلی می باشد که برای رسیدن به شهر زیارتی کربلا هم ایستگاه های وجود دارد که از طریق آن می توانید خود را به کربلا برسانید و زائرانی که قصد دارند برای زیارت شهرهای مذهبی وارد ایران شوند می توانند از طریق خطوط ریلی شلمچه سفر خود را انجام دهید. زمانی که قصد دارید به کربلا سفر کنید می توانید از طریق قطارهای همدان، کرمانشاه و شلمچه خود را به مرز عراق برسانید و از آن جا با اتوبوس راهی کربلا شوید این فاصله ای که باید با اتوبوس طی کنید حدود 30 کیلومتر می شود. از جمله امکانات این ایستگاه ها شامل: دفاتر فروش بلیط، بوفه، سرویس های بهداشتی، نماز خانه، پارکینگ، سالن انتظار برای مسافران، تابلو اعلانات و… می شود.

برای تهیه بلیط قطار تهران کربلا با ما در ارتباط باشید .

02165255534  –   02165270292

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید