سفر به کشور تایلند

راهنمای سفر به کشور تایلند

سفر به کشور تایلند می‌تواند یکی از لذت ‌بخش‌ ترین و جذاب‌ ترین تجربیات سفر هر گردشگری باشد. همچنین مقصد پرطرفداری برای ایرانیان است. در این مقاله صفر تا صد سفر به تایلند را برای شما توضیح داده ایم. یشنهاد می‌کنیم که این مقاله را تا انتها بخوانید تا اطلاعات مورد نیاز برای سفر به این کشور را به دست آورید.

کشور تایلند، یکی از توریستی ‌ترین کشورهای جهان است و امکانات و خدمات تفریحی و رفاهی زیادی برای گردشگران تعبیه کرده ‌است که در زمان سفر به تایلند می توان از آن ها دیدن کرد. جاذبه‌های طبیعی مثل ساحل هواهین، پارک ملی خوا یای، پارک ملی مو کوانگ تونگ و جاذبه‌های فرهنگی مثل پارک تاریخی سوخوتای و جاذبه های گردشگری دیگری نظیر بازارهای شناور بانکوک، راه آهن مرگ قطار تایلند_برمه، بازار آخر هفته چاتوچاک و … آدم را وسوسه به بازدید این کشور می کند.

تور تایلند قوی سیاه پارسیان

موقعیت جغرافیایی تایلند

این کشور در جنوب شرقی قاره آسیا قرار دارد. همسایگان آن از شرق و شمال شرق کشور لائوس، از غرب و شمال غرب با کشور میانمار یا برمه، از جنوب شرق با کشور کامبوج و از جنوب با کشور مالزی همسایه است. همچنین از جنوب به خلیج تایلند وجنوب غربی دریای آندامان قرار دارد.

پایتخت کشور تایلند، شهر بانکوک است. جمعیت این کشور در سال ۲۰۲۰، حدود ۶۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده‌ است. زبان رسمی مردم کشور، «تایلندی» یا«تای» است که کار ایرانیان را در زمان سفر به تایلند کمی سخت می کند اما جای نگرانی نیست به دلیل توریستی بودن این کشور می توان منظور خود را به راحتی با زبان انگلیسی به دیگران برای گذراندن امورات روزمره به مردم رساند.

سفر به کشور تایلند

آب و هوای کشور تایلند

با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور تایلند و نزدیکی آن به دریا بیشتر مواقع دارای آب و هوای معتدل و مناسبی است. در بخش‌های مختلف و شهرهای مختلف این کشور آب‌ و هوای متنوعی را می‌توانید تجربه کنید. بهترین زمان برای سفر به این کشور نیمه دوم سال شمسی است. از اوسط بهمن تا  اواسط بهمن تا اواسط خرداد میانگین دما در این کشور ۳۴ درجه سانتی گراد است و به عبارتی فصل گرم و خشک این کشور به شمار می رود.

بهترین زمان برای سفر به کشور تایلند

بهترین فصل تایلند از نظر کم بودن گرما و باران در تایلند، بین ماه های نوامبر تا فوریه و در فصل سرماست. زیرا در بهترین حالت خود قرار دارد. دمای هوا تایلند در این فصل روزها ۲۸ درجه سانتیگراد و شب ها ۱۲ درجه سانتیگراد است و هوا کم ترین رطوبت را دارد.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  قوانین سفر با هواپیما

سفر به کشور تایلند

ویزا و روادید کشور تایلند

برای سفر به کشور تایلند لازم است که ویزای توریستی این کشور را تهیه کنید. صدور ویزا ملزم به داشتن بلیط پرواز رفت و برگشت و پذیرش هتل می باشد، با انتخاب قوی سیاه پارسیان با خیالی آسوده همه امور مربوط به سفر به تایلند شما انجام می شود.

 ویزای توریستی کشور تایلند برای ۵۸ روز اعتبار دارد. گرفتن ویزای این کشور مشکل نیست و به‌ راحتی می‌توانید این ویزا را دریافت کرد. برای گرفتن ویزای تایلند به مدارک زیر نیاز دارید:

  • کارت واکسن دیجیتال که حداقل ۱۴ روز از تزریق دوز دوم آن گذشته باشد.
  • بلیط پرواز رفت ‌و برگشت به کشور تایلند
  • بیمه‌ نامه مسافرتی دو ماهه که مورد تأیید کشور تایلند باشد. (مبلغ بیمه باید ۱۰۰ هزار یورو باشد)
  • برگه پذیرش (واچر) تأیید شده هتلی که در مدت‌زمان سفر خود به کشور تایلند قصد اقامت در آن را دارید.
  • برگه گزارش گردش مالی یک ‌ماهه حسابتان (حداقل موجودی حسابتان باید ۴۰ میلیون تومان باشد.)
  • اصل پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار
  • ۲ قطعه عکس سه ‌در چهار با پس ‌زمینه سفید
  • کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا برای کشور تایلند
  • ویزای کشور تایلند معمولاً به ۲ نوع سینگل و ۶ ماه صادر می‌شود. ویزای سینگل به ‌طور معمول به همراه تور داده می‌شود و هزینه آن حدود ۳۷ یورو است. هزینه ویزای ۶ ماهه نیز حدوداً ۱۵۰ یورو است.

نکته: حدود ۲۰ روز کاری طول می‌کشد تا ویزای کشور تایلند برای شما صادر شود.

نکته: برای دریافت ویزای کشور تایلند حتما باید از طریق کارگزاری و یا آژانس مسافرتی اقدام کنید.

 

سفر به کشور تایلند

زمان محلی کشور تایلند

زمان محلی کشور تایلند +۰۷:۰۰ است. به این معنی که این کشور ۷ ساعت از ساعت هماهنگ جهانی جلوتر است. برای بهتر متوجه شدن زمان محلی کشور تایلند، باید بدانید که زمان محلی کشور ایران +۰۳:۳۰ است. به این معنی که زمان کشور تایلند، حدود ۳ ساعت و نیم جلوتر از زمان محلی ایران است.

چند نکته مهم در زمان خرید سیم‌کارت در سفر به کشور تایلند

  • قیمت سیم‌کارت در کشور تایلند بسیار ارزان است.
  • برای خرید شارژ سیم‌کارت‌ های این کشور می‌توانید به سوپرمارکت های این کشور مراجعه کنید.
  • درصورتی‌ که نیاز داشته باشید تا سیم‌کارتتان پانچ شود، می‌توانید از فروشنده بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.
  • در کشور تایلند، ۴ اپراتور فعال به نام‌های tot, AIS, dtac و true move وجود دارد.

وسایل حمل و نقل عمومی در زمان سفر به کشور تایلند

با توجه به جمعیت بالای گردشگران و نیاز آن ها به این وسایل سیستم حمل و نقل بسیار خوبی فراهم شده که در زمان سفر به کشور تایلند می توان از آنها استفاده کرد.

سفر به کشور تایلند

تاکسی:

هم می توانید از تاکسی های خصوصی محل اقامتتان استفاده کنید و هم از تاکسی های عمومی که در سطح شهر وجود دارند.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  10 بستنی فروش فوق العاده در ترکیه

اتوبوس:

اتوبوس های شهر بانکوک و پوکت بسیار در دسترس و ارزان هستند. این اتوبوس ها کشور توسط شرکت ‌های دولتی و خصوصی مدیریت می‌شوند. معمولاً شلوغ هستند و در میان مردم تایلند، وسیله نقلیه محبوبی به حساب می‌آیند.

مترو:

بهترین وسیله نقلیه برای رفت و آمد در داخل شهر های کشور تایلند به خصوص بانکوک، مترو است که اکثر نقاط مهم گردشگری شهر و مراکز تجاری شهر را به هم متصل کرده است. این وسیله نقلیه ارزان‌قیمت است و خیلی سریع شما را در داخل شهر جابه‌جا می‌کند.

قطار هوایی SKYTRAIN:

دو خط عملیاتی قطار هوایی در بانکوک فعال است. خط سوخومیت و خط سیلون، قطار هوایی از ساعات ۶ صبح تا نیمه شب در بازه های زمانی مشخص به ارائه خدمات می پردازد. به خصوص در زمان های شلوغ گزینه بسیار مناسبی است.

سفر به کشور تایلند

تاکسی رودخانه ای:

تعداد متنوعی از قایق ها در رودخانه چائوفرایا در بانکوک وظیفه حمل و نقل را بر عهده دارند. قایق های دم دراز سیگارتی” خصوصی هستند و انتخاب سریع و مناسبی برای سفر رودخانه ای است.

سفر به کشور تایلند

توک توک ها:

 سه چرخه هایی که این روزها نماد تایلند هستند. آنها برای مسافت های کوتاه محبوبیت دارند. قیمت این وسیله نقلیه، گاهاً از تاکسی بیشتر می‌شود اما متفاوت بودن آن باعث شده که گردشگران زیادی بخواهند از آن استفاده کنند. هزینه پیمایش با آنها از ۳۰ بات شروع می شود. نکته مهم در سفر با توک توک ها آن است که قیمت سفر ابتدا باید با راننده آن طی شود.

سفر به کشور تایلند

از دیگر وسایل حمل و نقل می توان به هواپیما، قطارو کشتی اشاره کرد که برای سفر های طولانی تر از آن ها استفاده می گردد.

اگر دوست دارید به جزایر کشور تایلند بروید، باید از کشتی و قایق ‌های تفریحی و مسافربری این کشور استفاده کنید. برای این منظور باید به آژانس های مسافربری و شرکت های قایقرانی‌ که در اسکله قرار دارند، مراجعه کنید.

بایدها و نبایدها در شهرهای تایلند

  • آب لوله کشی در تایلند قابل آشامیدن نیست اما آبی که در رستوران ها در پارچ ارائه می شود، تصفیه شده و قابل آشامیدن است.
  • هنگام رفتن به مراکز عبادتی لباس مناسب و پوشیده به تن کنید.
  • هتل های ۳ ستاره هتل از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و تفاوت قیمت هتل های ۴ ستاره با ۵ ستاره زیاد نیست، پس در طول سفر به تایلند در هتل های ۵ ستاره اقامت کنید.
  • در صورت میل کردن از غذاهای خیابانی هزینه های خورد و خوراکتان کاهش چشم گیری خواهد داشت.
  • هنگام خرید از بازارهای این شهر سعی کنید ت جایی که امکان دارد چانه بزنید و از قیمت آن کالا بکاهید.

شما می توانید جهت بلیط پرواز تایلند و رزرو هتل تایلند از سایت قوی سیاه پارسیان استفاده نموده و جهت مشاوره در مورد سفر به کشور تایلند با شماره ۶۵۲۵۵۵۳۴-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

2 دیدگاه‌ها

  1. سلام
    اطلاعات جامع و کاملی بود فقط میخواستم بدونم تورهای تایلند چند روزه برگزار میشه ؟

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید