جاذبه های گردشگری چین

چین پرجمعیت ترین کشور دنیا و یکی از بزرگترین کشورهای جهان است. این کشور به قدری جالب است که می توان فهرست بلندی از جذابیت های آن تهیه کرد. از تمدن باستانی قدیمی گرفته تا جاذبه های گردشگری نفس گیرش.

دیوار چین

در این مقاله می خواهیم به ذکر 15 نکته ی جالب در مورد این کشور بپردازیم. نکاتی در مورد آن گفته خواهد شد که احتمالا از آنها خبر ندارید. پس به خواندن ادامه دهید تا با کشور اژدهای قرمز آشنا شوید.

دانستنی هایی از فرهنگ چین

  1. ماندارین تنها زبان این کشور نیست. انواع دیگری از گویش ها مانند Yue ، Wu ، Minbei ، Minnan ، Xiang ، Gan و Hakka نیز در اینجا وجود دارند. برخی از مناطق نیز به گویش محلی خود صحبت می کنند.
  2. چین دارای “فرهنگ نارگیلی” است. منظور از فرهنگ نارگیلی این است که مردم این کشور در ظاهر رسمی و جدی هستند اما در واقعیت، درست مانند مردم دیگر فرهنگ ها، گرم و دوست داشتنی برخورد می کنند. مثل نارگیل که ظاهر سفت و خشنی دارد ولی درونش شیرین و دلنشین است.
  3. در چین هر سال نام یکی از 12 حیوان زودیاک چینی را به خود می گیرد: موش، گاو، ببر، خرگوش، اژدها، مار، اسب، بز، میمون، خروس، سگ و خوک. 2021 سال گاو است.
  4. این کشور چند-مذهبی است. این کشور به دلیل جمعیت زیادی که دارد، بسیاری از پیروان ادیان و مذاهب مختلف را در خود جای داده. با این حال اکثر چینی ها معمولاً تائوئیسم، کنفوسیوسیسم و بودیسم را تمرین می کنند.
  5. مردم اینجا از استفاده یا ذکر عدد 4 به دلیل ارتباط آن با مرگ اجتناب می کنند.
  6. با وجود پهناوری بسیار، به طور شگفت انگیزی فقط یک منطقه زمانی دارد. همه ی مناطق این کشور از ساعت رسمی پکن استفاده می کنند.
  7. برخلاف عروس های سراسر جهان، عروس های اینجا به جای سفید، از رنگ قرمز استفاده می کنند. قرمز در این کشور به عنوان رنگ خوش شانسی شناخته می شود.

    دانستنی هایی از جاذبه های گردشگری چین

  8. اگر تمام خطوط راه آهن آن را در امتداد هم بچینیم، طول آنها به اندازه ی دو دور گردش دور کره ی زمین خواهد شد!
  9. آسانسور بیلانگ در منطقه Wulingyuan در Zhangjiajie می تواند بازدیدکنندگان را تا ارتفاع 300 متر و تا لبه صخره ها بالا ببرد. این آسانسور سنگین ترین و مرتفع ترین آسانسور فضای باز در جهان است.آسانسور بیلانگ - چین
  10. این کشور به همراه ایتالیا دارای بیشترین تعداد میراث ثبت شده جهانی در یونسکو هستند. برخی از مکان های پربازدید ثبت شده چین در یونسکو عبارتند از: شهر ممنوعه در پکن، دیوار بزرگ چین، کاخ تابستانی در پکن، معبد بهشت در پکن و ارتش سفالی مشهور.شهر ممنوعه
  11. حالا که صحبت از سایت های یونسکو شد، این را هم بگوییم که شهر ممنوعه در پکن به طور کلی دارای 9000 اتاق است. این کاخ یکی از بزرگترین و قدیمی ترین کاخ های شاهنشاهی در جهان به شمار می رود.
  12. هر پاندایی که در کل جهان زندگی می کند، متعلق به چین است. این بدان معناست که اگر در باغ وحش های ایران هم پاندا پیدا کنید، باید بدانید که قطعا از این کشور وارد ایران شده. در چین همه ی پانداها را می توانید در چنگدو، پایتخت سیچوان، پیدا کنید.پاندا
  13. در چین هر پنج روز یک آسمان خراش جدید ساخته می شود. هیچ کشوری در جهان به اندازه اینجا در این زمینه در حال رشد نیست. به طوری که در یک سال حداقل 73 آسمان خراش جدید می سازند.
  14. چوب غذاخوری چینی (چاپستیک) در اصل برای آشپزی اختراع شده بود، نه برای خوردن غذا.
  15. ساخت ارتش سفالی در شیان 37 سال به طول انجامید. این ارتش شامل 8000 سرباز سفالی می شود که برای محافظت از آرامگاه امپراتور ساخته شده اند.
پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  مجوز ویژه خروج مشمولین تمدید شد

ارتش سفالی - چین - جاذبه های گردشگری چین

اگر قصد سفر به این کشور را دارید ما در قوی سیاه پارسیان می توانیم در برنامه ریزی مراحل سفر کمکتان کنیم. همسفر خود را پیدا کنید و چمدان ها را ببندید.

با ما در ارتباط باشید : 02165255534 – 09036834341

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید