تور قطر قوی سیاه پارسیان

قطر

قطر، کشوری در غرب آسیا است که در شمال شرقی شبه‌جزیره عربستان قرار دارد و تنها با عربستان سعودی مرز زمینی مشترک دارد و توسط خلیج فارس احاطه شده‌است. پایتخت این کشور دوحه است که بیش از ۸۰ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده‌است. نام «قطر» اولین بار توسط نویسنده رومی پلینی بزرگ به کار برده شد و به ساکنان منطقه ای به نام کاتارا اشاره داشت.

قطر یکی از کشورهایی است که سریع‌ترین رشد را در زمینه گردشگری دارد. بر اساس رتبه‌بندی گردشگری جهان، بیش از ۲٫۳ میلیون گردشگر بین‌المللی در سال ۲۰۱۷ از قطر بازدید کردند. قطر کوشش‌هایی در زمینه تسهیل روادید انجام داده‌است، از جمله اینکه اتباع ۸۸ کشور برای ورود به قطر به ویزا نیاز ندارند.

نکاتی در مورد قطر

  • خاندان آل ثانی از سال 1825 بر قطر حکمرانی می کند و اعلیحضرت امیر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی رئیس کنونی کشور است.
  • پرچم قطر سفید و مایل به قهوه ای با شکاف عمودی دندانه دار است. لبه دندانه دار نه پر نشان دهنده قطر به عنوان نهمین عضو «امارات آشتی شده» پس از معاهده قطر و بریتانیا در سال 1916 است.

تور قطر قوی سیاه پارسیان

  •  حدود 2.8 میلیون نفر در قطر زندگی می کنند (2020تا سال) که 15 درصد از این تعداد را ساکنان محلی قطر تشکیل می دهند.
  • قطر خانه بیش از 100 ملیت است
  • نرخ باسوادی کشور حدود 97 درصد است.
  • قطر کمترین جمعیت زنان جهان را به نسبت درصد کل جمعیت دارد. فقط 24.7 درصد از جمعیت آن زن هستند، یعنی به ازای هر زن سه مرد وجود دارد. این تا حد زیادی به دلیل تعداد زیاد کارگران مرد مهاجر است.
  • قطر بیشترین شهرنشینی جهان را دارد و 99.2 درصد از مردم قطر در یک شهر زندگی می کنند.
  • شهروندان بیش از 80 کشور می توانند بدون ویزا وارد قطر شوند و این کشور قطر را به بازترین کشور در ME و هشتمین کشور جهان از نظر تسهیل ویزا تبدیل می کند.
  • رتبه 1 در مهمان نوازی در ME را داراست.
  • ایمن ترین کشور جهان با NUMBEO (کمترین شاخص جرم و جنایت)، قطر در رتبه 31 از 153 کشور در شاخص جهانی صلح قرار دارد. این یکی از امن ترین کشورهای جهان برای زندگی است.
  • این کشور به غیر از شرکت‌ها از هیچ شخص یا نهادی مالیات نمی‌گیرد.
  • قطر بر اساس تولید ناخالص داخلی سرانه، ثروتمندترین کشور جهان است.
  • قطر ایرویز هواپیمایی ملی این کشور است و بارها به عنوان بهترین ایرلاین جهان رتبه بندی شده است و برای پنجمین بار در جوایز ایرلاین جهانی Skytrax که در نمایشگاه معتبر هوایی پاریس در سال 2019 برگزار شد، این جایزه را به دست آورد.
  • فرودگاه بین‌المللی حمد (HIA) که محل اقامت قطر ایرویز است، به‌عنوان مهم‌ترین مجتمع پایانه‌ای از نظر معماری و همچنین مجلل‌ترین مجموعه در جهان توصیف شده است.
  • برای ششمین سال متوالی در جوایز فرودگاه جهانی SKYTRAX 2020 به عنوان “بهترین فرودگاه خاورمیانه” معرفی شد.
  • قطر مقادیر زیادی نفت و گاز طبیعی صادر می کند که بیش از 97 درصد از صادرات قطر را به خود اختصاص می دهد – به ارزش کل بیش از 58 میلیارد دلار.
  • قطر پس از روسیه و ایران سومین ذخایر بزرگ گاز طبیعی در جهان است. شرکای اصلی تجارت گاز آن هند، چین، ژاپن، کره جنوبی، ایالات متحده آمریکا و امارات هستند.
  • قبل از کشف گاز طبیعی، اقتصاد قطر عمدتاً بر پایه ماهیگیری، غواصی مروارید و تجارت بود.
  • یک شبه جزیره، قطر دارای 563 کیلومتر خط ساحلی است و در 103 متری، قرآن ابوالبول در جنوب مرتفع ترین نقطه است.

حیات وحش قطر

21 گونه پستاندار در قطر یافت می شود. که شامل: اورکس عرب، خرگوش صحرا، شغال طلایی، شتر، خفاش گوش دراز، گورکن عسل، روباه شنی و غزال میباشد.

تور قطر قوی سیاه پارسیان

ورزشهای رایج در قطر

شاهین یک ورزش سنتی در قطر است و بخشی از میراث ناملموس این کشور است. خرید شاهین در بازار اختصاصی شاهین که شامل بیمارستان شاهین نیز می باشد امکان پذیر است.

حامل ملی قطر ایرویز به مسافران اجازه می دهد که شاهین را در کابین کلاس اقتصادی هواپیماهای خود حمل کنند. اجازه حمل حداکثر شش شاهین در هر هواپیما وجود دارد.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  7 دلیل که چرا سفر می تواند حلال مشکلات شما باشد

این کشور سابقه طولانی در مسابقات شترسواری دارد و اکنون دارای ربات‌های سوارکار است – ربات‌های انسان‌نما مینیاتوری که توسط واکی تاکی‌های کنترل از راه دور به مربیان خود متصل می‌شوند.

ورزش های سوارکاری نیز بخش مهمی از چشم انداز ورزشی قطر است، به طوری که مرکز سوارکاری الشقاب در شهر آموزش و پرورش خانه برخی از بهترین اسب های عربی است.

تور قطر قوی سیاه پارسیان

میزبانی جهانی قطر

قطر اولین کشور خاورمیانه است که میزبان تعدادی رویداد ورزشی در مقیاس بزرگ است. این شامل موارد زیر میباشد:

  • بازی های آسیایی 2006
  • بیست و سومین بازی های شرکتی جهانی در سال 2019
  • هفدهمین دوره مسابقات جهانی دو و میدانی در سال 2019
  • جام جهانی فوتبال در سال 2022
  • مسابقات جهانی شنا فینا در سال 2023
  • بازی های آسیایی 2030

تور قطر قوی سیاه پارسیان

دانشگاه های مشهور بین المللی در دوحه

  • کالج پزشکی ویل کورنل
  • دانشگاه کارنگی ملون
  • دانشگاه A&M تگزاس
  • دانشگاه نورث وسترن
  • دانشکده هنر دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا
  • دانشکده خدمات خارجی دانشگاه جورج تاون در قطر
  • HEC پاریس

بهترین زمان سفر به قطر

در طول تابستان، این منطقه گرمای سوزان با دمای متوسط ​​تا 41.5 درجه سانتیگراد و حداقل دمای حدود 30 درجه سانتیگراد را تحمل می‌کند.. زمستان‌های این کشور بیشتر خوشایند است و آب‌وهوای مناسبی برای گشت‌و‌گذار فراهم می‌کند. از این رو، سفر به قطر در ماه‌های ژوئن و جولای چیزی جز انتخابی نامناسب نیست و گشت‌و‌گذار واقعا غیرممکن می‌شود. در واقع زمان بین نوامبر و اوایل آوریل برای سفر و بازدید از جاهای دیدنی قطر ایده‌آل است. جالب اینجاست که گردشگری قطر در فصل زمستان با هجوم گردشگران از سرتاسر جهان به اوج خود می‌رسد، چون آب‌وهوا برای گردش در سراسر کشور مساعد است.

بنابراین، اگر برای تعطیلات خود در قطر برنامه‌ریزی می‌کنید، عاقلانه‌ترین کار این است که الگوهای آب‌و‌هوای این کشور را در نظر داشته باشید.

تور قطر قوی سیاه پارسیان

حمل و نقل عمومی

به طور کلی کشور قطر از وضعیت حمل و نقل عمومی خوبی برخوردار است. اتوبوس‌ها در این کشور توسط شرکت مواصلت اداره می‌شوند و دارای سیستم گرما و سرمای مناسب هستند.

بلیط‌ها اتوبوس در این کشور بلیت های اتوبوس سه نوع هستند: کارت محدود1۰ ریال، کارت نامحدود۲۰ ریال و کارت کلاسیک ۳۰ ریال می باشد.

در کنار آن مترو نیز در بسیار از شهر‌های این کشور وجود دارد که با قیمت‌های مختلفی به افراد خدمات ارائه می‌کنند.

تور قطر قوی سیاه پارسیان

جاذبه های گردشگری قطر

در کشور قطر به واسطه توجه زیادی که به صنعت توریست و گردشگری می‌شود، فروشگاه‌ها و مراکز خريد زیادی با امکانات بالا احداث شده‌است. از جمله این مراکز می‌توان به مراکز مال  قطر، ویلاجیو، سیتی سنتر دوحه، فستیوال سنتر، لاگونا مال و بازار واقف نام برد. در کنار این موارد مرکز خرید لند مارک که در سال۲۰۰۰ افتتاح شد و ظاهری نوستالژی شبیه به قلعه قطر دارد و مرکز خرید رویال پالازا که یک مرکز خرید شیک و مدرن است هم وجود دارند. در رویال پالازا چندین رستوران و غذا خوری همچنین کافه و یک سینما به سبک کلاسیک وجود دارد که امکانات رفاهی آن‌را کامل می‌نماید.

تور قطر قوی سیاه پارسیان

مرکز شهر دوحه (سیتی سنتر)

در صورت رزرو هتل دوحه و تمایل به خرید مقرون‌به‌صرفه، یکی از مقصد های خوب برای شما مرکز خرید سیتی سنتر در دوحه است که در مجموع 370 فروشگاه برتر دارد و به 3 هتل مجلل دوحه، هتل شانگری لا، هتل روتانا و هتل مروب متصل است.

بازدیدکنندگانی که به این مرکز خرید از جاهای دیدنی قطر می‌آیند می‌توانند بهترین گزینه‌ها را برای خرید و صرف غذا پیدا کنند. این مرکز خرید فروشگاه‌های پوشاک متعددی دارد که در آنها بیشترین تاکید بر بودجه است تا گزینه‌های خرید اقتصادی برای بازدیدکنندگان فراهم شود.

شما می توانید موقعیت مکانی این مرکز خرید را در گوگل مپ مشاهد کنید.

تور قطر قوی سیاه پارسیان

موزه هنر اسلامی قطر

یکی از بهترین مکان های دیدنی قطر، موزه هنر اسلامی است. این موزهدر قلب دوحه واقع شده و جزیره خصوصی خود را دارد. در این موزه دست‌نوشته‌ها و متون از سراسر جهان جمع‌آوری شده‌اند و از مهم‌ترین آیتم‌ها برای بازدیدکنندگان است. در واقع می‌توان بهترین منسوجات، سفال، شیشه‌کاری و غیره را که از کشورهایی مانند هند، چین، اسپانیا، عراق، ترکیه و غیره جمع‌آوری شده، در این موزه پیدا کرد.

علاوه بر این ها طراحی موزه به گونه ای است که از زوایای خاصی به نظر می‌رسد موزه روی آب شناور است. موزه هنر اسلامی که توسط معمار مشهور جهان I.M.Pei طراحی شده، با سنگ آهک پوشیده شده است و بیش از 15000 نسخه خطی و متن را در خود جای می‌دهد.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  ارز مسافرتی 1401

تور قطر قوی سیاه پارسیان

شهر فیلم قطر

یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی قطر هنوز برای بسیاری از مسافران معماست، شهر فیلم است که به دلیل زیبایی بی‌نظیر و محیط آرام و شگفت‌انگیز بیابان، شهرت زیادی دارد. این شهر روستاهای بادیه‌نشین قدیمی را یادآور می‌شود و نمونه‌ای عالی از شیوه زندگی روستاییان در منطقه خلیج فارس را به نمایش می‌گذارد.

منشا پیدایش شهر فیلم هنوز مشخص نیست. اما بسیاری بر این باورند که به‌عنوان مجموعه‌ای برای یک فیلم یا سریال تلویزیونی ساخته شده، اما نحوه پیدایش آن ناشناخته است. با این وجود، برای بازدیدکنندگان علاقمند به کشف این شهر، عنصری شگفت‌انگیز محسوب می‌شود. در واقع شهر فیلم یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری قطر است.

تور قطر قوی سیاه پارسیان

برج های برزان

برج های برزان نیز به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری قطر از معماری بی نظیری برخوردار می باشد. همان‌طور که تاریخ می‌گوید، این برج‌ها در اواخر دهه 1800 ساخته و سپس در زمان سلطنت شیخ محمد بن جاسم آل ثانی دوباره بازسازی شدند. طراحی این برج ها به گونه ای می باشد که بازدیدکنندگان می‌توانند وارد برج شده و از پلکان بالا بروند تا به بالای آن برسند.

دیوارهای ضخیم برج‌ها باعث می‌شود که دمای داخل برج‌ها به اندازه کافی برای بازدیدکنندگان خنک باشد. با رفتن به نوک برج از زیبایی فوق العاده ای بهره مند می شوید. جالب اینجاست که برج‌های بارزان از دو برج، یک مسجد کوچک و یک اتاق پذیرایی برای بازدید علاقمندان تشکیل شده است.

تور قطر قوی سیاه پارسیان

کورنیش دوحه

کورنیش دوحه از جاذبه‌های پرطرفدار دوحه است که شامل مسیری هفت کیلومتری در کنار خلیج دوحه می‌شود و انتخابی عالی برای تماشای خط افق مدرن شهر به حساب می‌آید. این منطقه که کانون مناسبت‌ های مختلف مانند جشن‌ های روز ملی و روز ملی ورزش است، در طول شب به پاتوق مردم برای پیاده‌روی تبدیل می‌شود. افراد زیادی نیز با اجاره قایق یا جت اسکی، افق پرزرق‌وبرق شهر را از روی آب به نظاره می‌نشینند.

رستوران‌های متعددی از جمله رستوران‌های عربی، ایتالیایی و… در امتداد کورنیش فعالیت می‌کنند که تجربه غذایی متفاوت و خوشمزه‌ای را در محیطی آرام با مناظر شگفت‌انگیز دریای نیلگون برایتان رقم خواهند زد.

تور قطر قوی سیاه پارسیان

شهر لوسیل

شهر لوسیل یکی از مبتکرانه‌ترین رویکردهایی است که به توسعه قطر کمک قابل توجهی کرده و در حال تبدیل شدن به یک مقصد اقامتی در قطر می باشد. استیکی از مکان‌های برگزاری جام جهانی 2022 قطر، ورزشگاه نمادین Lusail است. این همچنین محل پیست مسابقه فرمول یک است و اولین جایزه بزرگ دوحه در سال 2021 در اینجا برگزار شد.

این شهر همچنان در حال گسترش اسکله های تفریحی، مناطق مسکونی، استراحتگاه های جزیره، مناطق تجاری، مراکز خرید لوکس و تفریحی، و یک جامعه زمین گلف، جزایر ساخته شده توسط انسان و چندین منطقه تفریحی می باشد.

تور قطر قوی سیاه پارسیان

باغ وحش جذاب دوحه

باغ وحش دوحه یکی از جالب ترین و جذاب ترین مکان های دیدنی درقطر محسوب می شود. باغ وحش دوحه در حدود 30 دقیقه از مرکز شهرفاصله دارد و در آن میتوان حیوانات کوچک و برخی از حیوانات باغ وحشهای سنتی و موجودات بیابانی منطقه را برای دیدن پیدا کرد.

تور قطر قوی سیاه پارسیان

کویرگردی در جاهای دیدنی قطر

اگر در تعطیلات در خاورمیانه هستید و به ماجراجویی در صحرا علاقه دارید، قطر جایی است که باید در آن باشید. کشوری که به زمین‌های بیابانی باشکوه خود می‌بالد. ماجراجویی‌های بیابانی در اینجا مانند هیچ جای دیگری نیست. از هیجان‌های تپه‌بازی گرفته تا تجربه تور سافاری‌ها در قلب بیابان را می‌توان در قطر پیدا کرد.

تور قطر قوی سیاه پارسیان

تفریحات آبی در قطر

تفریحات آبی یکی از ویژگی‌های این کشور است که در طول سال‌ها محبوبیت فوق العاده‌ای پیدا کرده است. همان‌طور که بومیان معتقدند، ورزش‌های آبی در حال تبدیل شدن به بخشی از سبک زندگی مردم هستند و همچنان به شهرت خود ادامه می‌دهند.

تور قطر قوی سیاه پارسیان

کایت سواری، قایقرانی، پاراسلینگ، کایاک سواری، جت اسکی وتماشای غروب آفتاب در سواحل زیبای قطر از جله تفریحاتی است که شما می توانید در قطر از آن لذت ببرید.

مواردی که در بالا خواندید، تنها گوشه ای از جاذبه های گردشگری قطر بود، شما میتوانید برای سفر به این شهر زیبا و بازدید از مکان های گردشگری بالا و بسیاری دیگر، از سایت قوی سیاه پارسیان بلیط پرواز قطر و رزرو هتل قطر خود را بصورت آنلاین انجام دهید و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با شماره 65255534-021 تماس حاصل فرمائید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید