خرید بلیط هواپیمایی قطر

هواپیمایی قطر

هواپیمایی قطر که در سال 1993 در دوحه پایتخت کشور قطر تاسیس شد، یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین ایرلاین های در حال فعالیت میباشد. این ایرلاین از ماه اکتبر 2013 به عنوان یکی از اعضای اصلی اتحادیه OneWorldبه حساب می آید.

هواپیمایی قطر با سابقه چندین ساله خود، امرروزه بیش از 150 مقصد در: آفریقا، آسیای میانه، اروپا، خاور دور، آسیای جنوبی، خاورمیانه، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه پرواز های مستقیم دارد.

خرید بلیط هواپیمایی قطر

شرکت هواپیمایی قطر (Qatar Airways Company Q.C.S.C) که به عنوان Qatar Airways فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در برجی با نام همین شرکت یعنی (Qatar Airways Tower) در دوحه می باشد. امروزه بلیط هواپیمایی قطر شناخته شده و بسیار مورد تقاضا قرار میگیرد. حتی در ایران نیز تا حدود زیادی این شرکت شناخته شده و بسیاری از افراد بلیط پرواز خارجی خود را از این ایرلاین تهیه می کنند.

خرید بلیط هواپیمایی قطر

تاریخچه هواپیمایی قطر

هواپیمایی قطر که در سال 1993 تاسیس شد، در سال 1994 فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد.

اولین پرواز این ایرلاین به مقصد عمان، پایتخت و بزرگترین شهر در اردن، درماه مهر همان سال انجام گرفت. در آوریل سال 1995  هواپیمایی قطر تنها با دو ایرباس 310، با مدیریت حمدبن علی بن جابرالطانی فعالیت میکرد.

مدیرعامل هواپیمایی قطر در آن سال 75 نفر را به استخدام شرکت درآورده بود.

در سال ۱۹۹۵ دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ خریداری و به مجموعه‌ی ناوگان شرکت هواپیمایی قطر اضافه گشت. رفته رفته ایرلاین هواپیماهای بیشتری از جمله ایرباس ای ۳۰۰ خریداری نمود.

خرید بلیط هواپیمایی قطر

هواپیمایی قطر در سال 1998 طی معامله ای با شرکت لیزینگی سنگاپور ( SalE) ۴ فروند ایرباس از خانواده‌ی ای ۳۲۰ خریداری کرد. در سال ۲۰۰۱ شرکت هواپیمایی قطر تبدیل به نهمین سفارش دهنده‌ی بزرگ ایرباس ای ۳۸۰ که یکی از غول آساترین هواپیماهای جهان  شد. پروازهای جاکارتا به لیست مقاصد ایرلاین در همان سال افزوده شد.

سال ۲۰۰۳ زمانی بود که قطر ایرویز لیست مقاصد خود را گسترده تر کرد و مقاصدی در کشورهای انگلستان، فیلیپین و سنگاپور را پوشش داد.

رفته رفته ناوگان شرکت هواپیمایی قطر مجهزترشد و تعدادی بوئینگ بسیار پیشرفته نیز به آن اضافه شدند. آمستردام، ملبورن، آنکارا، بارسلونا، بخارست، بوداپست، بوینس آیرس، کپنهاگ، هانوی، نیس، پوکت، سائوپالو، شیراز، کلکته، اسلو، ونیز و اشتوتگارت مقاصد بعدی شرکت  هواپیمایی قطر بودند که در سال ۲۰۱۰ پوشش داده شدند.

شرکت هواپیمایی قطر تماماً متعلق به دولت کشور قطر است و تحت نظر آن کنترل و مدیریت می‌شود. هلدینگ قطر ایرویز تا سال ۲۰۱۸ میلادی ۴۵ هزار نفر را استخدام کرد که ۳۲ هزار نفر آن‌ها مستقیماً برای ایرلاین کار می‌کنند.

شاید برایتان جالب باشد؛  قطر ایرویز دارای یکی از طولانی ترین پروازهای جهان می باشد . این پرواز بین دوحه در قطر و شهر آکلند در نیوزیلند انجام شد که بیش از ۱۶ ساعت به طول انجامید و مسافتی حدود ۱۴۵۳۴ کیلومتری را پیمود. همچنین هواپیمایی قطر ایرویز در سال ۲۰۰۹ اعلام کرد که برای اولین بار از سوخت ترکیب گاز مایع و بنزین برای پروازهای خود استفاده می کند که با توجه به اینکه کشور قطر در منابع غنی از نفت و گاز قرار دارد برای این شرکت مقرون به صرفه تر است با آلایندگی کمتر به حفظ محیط زیست نیز کمک می کند.

 

معرفی کلاس های پروازی هواپیمایی قطر

هواپیمایی قطر با لوکس ترین پروازها طرفداران زیادی دارد. پروازهای این شرکت به سه قسمت تقسیم می شوند: فرست کلاس، بیزنس کلاس، اکونومی یا اقتصادی. کابین های هواپیمایی قطر در زمره ی معروف ترین و با کیفیت ترین ها قرار دارند.

فرست کلاس هواپیمایی قطر

 تجربه یک سفر بی نظیر و به یاد ماندنی با فرست کلاس های قطر در این شرکت هواپیمایی در اختیار شما می باشد.  در این قسمت شما به راحتی میتوانید در فضای خصوصی خود بر روی صندلی های راحت، آسوده ریلکس کنید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  جدول هزینه زندگی در ترکیه

کابین‌های فرست کلاس به صورتی طراحی شده اند که شما نهایت راحتی و آرامش را در سفر داشته باشید.

 طعم غذاهای خوشمزه و لذیذ بهترین و مشهورترین سرآشپزهای دنیا را بچشید. علاوه بر آن فضای مناسبی جهت کار یا نماز در اختیارتان قرار می‌گیرد، شما به راحتی می‌توانید لپ‌تاپ خود را شارژ کنید و هر زمانی که بخواهید به وای فای متصل شوید. در این کلاس پروازی تمامی نیازهای شما به بهترین شکل برآورده خواهد شد.

خرید بلیط هواپیمایی قطر

بیزنس کلاس هواپیمایی قطر

لوکس بودن ابن هواپیما فقط به فرست کلاس آن محدود نمی شود.  بیزنس کلاس هواپیمایی قطر در سال 2016 جایزه بهترین خط هوایی سال skytrax در کلاس تجاری به خود اختصاص داده. برای کسانی که بیشتر سفر می کنند، و یا مسافرت های طولانی می روند بیزنس کلاس هواپیمایی قط پیشنهاد ما است. در این قسمت شما با بیش از 4000هزار سرگرمی متنوع به همراه غذای های خوشمزه منحصر به فرد این ایرلاین سفر می کنید. صندلی های این ایرلاین کاملا راحت هستند و اکثرا تبدیل به تختخواب می شوند، که در سفرهای بسیار طولانی مناسب می باشند. این قسمت امکاناتی نظیر اتصال شارژ گوشی همراه و اینترنت رایگان را نیز، شامل می شود.

در کنار این موارد افرادی که از کلاس بیزینس هواپیمایی قطر ایرویز استفاده می کنند، می توانند از خدمات Qmiles که مختص به افرادی است که به دفعات از خدمات هواپیمایی قطر استفاده می کنند می باشد، بهره بگیرند. همچنین با هر بار استفاده از بیزینس کلاس امتیاز شما بالاتر رفته و خدمات بهتری نیز دریافت خواهید کرد. همچنین افرادی که از بیزینس استفاده می کنند اولویت در دریافت کارت پرواز و یا سوار شدن به هواپیما را دارند.

خرید بلیط هواپیمایی قطر

اکونومی کلاس هواپیمایی قطر

کابین کلاس اقتصادی پروازهای شرکت هواپمایی قطر، در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ از طرف Skytrax که وب‌سایت رتبه بندی فرودگاه‌ها و ایرلاین‌هاست، به عنوان برترین کابین این کلاس پروازی در بین تمامی ایرلاین‌های جهان شناخته شد. به فاصله میان صندلی ها به اصطلاح pich می گویند، در صندلی‌های این کابین ۸۶ سانتی متر است. کابین کلاس اقتصادی در اکثر هواپیماهای این ایرلاین مجهز به مانیتور شخصی است و برای مسافران این کلاس پروازی در هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ و ۷۸۷ مانیتور لمسی در نظر گرفته شده است.

خرید بلیط هواپیمایی قطر

بار دستی مجاز در هواپیمایی قطر

بار مجاز در این هواپیما بستگی به تایپ کلاس شما دارد. و با توجه به کلاس پروازی متغییر می باشد. قبل از پرواز به تمامی مسافران توصیه می شود تا شرایط مربوط به رزرو را بررسی کنند.

برای کلیه پروازها بجز موارد استثنا برای فرست کلاس 50 کیلو گرم با حداکثر ابعاد 300 سانتی‌متر، برای بیزنس کلاس 40 کیلوگرم با حداکثر ابعاد 300 سانتی‌متر و برای کلاس اکونومی 30 کیلوگرم با حداکثر ابعاد 300 سانتی‌متر مجاز می‌باشد. در سفرهای بیزنس کلاس و فرست کلاس این هواپیما مسافرین می توانند با دو بار دستی مجاز به 15 کیلوگرم و مسافرین اکونومی کلاس اجازه دارند یک بار حداکثر 7 کیلو گرمی را با خود به داخل کابین ببرند.

همچنین یک وسیله شخصی دیگر مانند کیف دستی، چتر، کیف سامسونت و… مجاز است. لپ‌تاپ‌ها و کیف آن‌ها در صورت متناسب بودن با یکدیگر مجاز می‌باشد و باید در محدوده وزن و حجم مجاز بار دستی جای داده شوند.

خرید بلیط هواپیمایی قطر

خدمات تفریحی هواپیمایی قطر

یکی دیگر از جذابیت های سفر با قطرایروییز، سرگرمی های متنوع آن است. سامانه سرگرمی داخل پرواز هواپیمای قطرOryx One  نام دارد. تمامی هواپیماهای این شرکت به غیر از مدل 319a و320a به صفحه های نمایشی و مجموعه فیلم، موسیقی، برنامه های تلوزیونی، بازی، نقشه های جهانی، اطلاعاتی درباره ی کشور و شهر مقصد و یک تلفن شخصی مجهز شده اند. همچنین هواپیمایی های قطر دارای: کافی شاپ، نایت کلاب و سالن سمینار هستند.

خرید بلیط هواپیمایی قطر

خدمه پروازی و مهمانداران

یکی از سخت ترین ایرلاین ها برای استخدام خدمه ( مهمانداران و خلبانان) هواپیمایی قطر است.  این شرکت به مدت هفت سال متوالی در خاورمیانه و از سال ۲۰۰۹ تا هم‌اکنون نیز در دنیا توسط مؤسسه Skytrax برنده بهترین خدمه شد مهمانداران هواپیمایی قطر مسلط به زبان انگلیسی و زبان عربی میباشند . کادر پروازی با آموزش های متعدد و کارآمد میزبان شما در پروازهای هواپیمایی قطر خواهند بود.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  مجوز ویژه خروج مشمولین تمدید شد

خرید بلیط هواپیمایی قطر

حوادث هواپیمایی قطر

قطر ایروییز با وجود دست آوردهای روز شمار خود و افزایش تعداد مسافرین در پرواز، موجب برخی حوادث شده است. اما خوشبختانه این حوادث خسارت جانی نداشته، و هیچ یک از مسافران آسیبی ندیده اند.

در 19 آوریل 2007 یک فروند هواپیما ایرباس a300 که در یک آشیانه فرودگاه بین المللی ابوظبی آتش گرفت و بال سمت راست هواپیما کاملا در آتش سوخت و اما هیچکس آسیب ندید.

در 1 ژوئن2006 یک پرواز هواپیمایی قطر در راه دوحه به شانگهای، دچار حادثه و مجبور به فرود اضطراری شد. در فردوگاه بین المللی ایندیرا گاندی دهلی نو شد. خوشبختانه در این حادثه هیچ یک از مسافرین و حتی خدمه آسیب ندیدند.

در دسامبر سال 2017 یک فروند ایرباس 320 با کد ثبتی A7-AIB در فرودگاه دوحه از ناحیه آنتن سیستم سرگرمی روی سقف هواپیما دچار آتش سوزی شد که به کابین هواپیما خسارت جدی وارد کرد.

پرواز های خارجی هواپیمایی قطر

هواپیمایی قطر در برنامه پروازی خارجی خود، پرواز های منظمی را به بیشترشهر های اروپا، کانادا، آمریکا را دارد. که شما میتوانید از طریق سایت www.blackswan365.com رزرو خود را هم به صورت آنلاین و هم از طریق پشتیبانی 24 ساعته شرکت قوی سیاه انجام دهید.

خرید بلیط هواپیمایی قطر

 مسیر های پرتردد هواپیمایی قطر 

هواپیمایی قطر در یک سری از مسیرها پرواز های پرتعدادی دارد، از جمله :

  بلیط هواپیمایی قطر تهران دوحه

  بلیط هواپیمایی قطر شیراز دوحه

  بلیط هواپیمایی قطر تهران آتن

  بلیط هواپیمایی قطر بارسلونا

  بلیط هواپیمایی قطر لس آنجلس

  بلیط هواپیمایی قطر مانیل

  بلیط هواپیمایی قطر رم

  بلیط هواپیمایی قطر دوحه بوداپست

  بلیط هواپیمایی قطر تهران پاریس

  بلیط هواپیمایی قطر تهران آنتالیا

  بلیط هواپیمایی قطر تهران توکیو

  بلیط هواپیمایی قطر تهران فرانکفورت

  بلیط هواپیمایی قطر تهران مونترال

  بلیط هواپیمایی قطر تهران لارناکا

  بلیط هواپیمایی قطر تهران برلین

  بلیط هواپیمایی قطر تهران هیوستون

  بلیط هواپیمایی قطر تهران مادرید

  بلیط هواپیمایی قطر تهران پراگ

  بلیط هواپیمایی قطر شیراز کویت

  بلیط هواپیمایی قطر تهران انتبه

  بلیط هواپیمایی قطر تهران نایروبی

  بلیط هواپیمایی قطر تهران کیف

  بلیط هواپیمایی قطر تهران کویت

  بلیط هواپیمایی قطر تهران وین

  بلیط هواپیمایی قطر تهران زوریخ

  بلیط هواپیمایی قطر مشهد دوحه

  بلیط هواپیمایی قطر مشهد آنتالیا

  بلیط هواپیمایی قطر تهران ازمیر

ناوگان های هوایی هواپیمایی قطر

هواپیمایی قطر یکی از جوان ترین ناوگان های هوایی با میانگین سن 5 سال است و انواع بویینگ و ایرباس را برای سفرهای کوتاه و طولانی بین المللی در اختیار دارد.

خرید بلیط هواپیمایی قطر

موارد زیر برخی از آنان می باشد:

1-  ایرباس A319LR

2-  ایرباس A320-200

 3- ایرباس A321-200

4-  ایرباس A330-300

5-ایرباس A340-600

6-  ایرباس A350-900

7-  ایرباس A350-1000

8-  ایرباس A380-800

9-  بوئینگ 777

  10- بوئینگ 787

خرید بلیط هواپیمایی قطر

برای خرید پرواز آنلاین قطر، کافیست نام شهر مبدأ و ابتدای نام شهر مقصد را در بخش جستجوی پرواز، وارد نموده و تاریخ رفت و برگشت خود را تعیین نمایید. با مشخص کردن تعداد مسافران و کلاس پروازی و پس از فشردن دکمه جستجوی پرواز، لیست کاملی از پروازهای قطر برای مسیر مورد نظر شما به نمایش در می آید. می توانید اطمینان داشته باشید که در لیست پروازهای قطر ، ارزان ترین نرخ برای شما نمایش داده می شود . شما این امکان را دارید که به کمک فیلتر های موجود ، لیست پرواز ها را بنا به شرایط و نیاز خود مرتب نموده و به راحتی رزرو بلیط قطر را در کوتاه ترین زمان و بصورت آنلاین انجام دهید.

دفتر و نمایندگی فروش بلیط هواپیمایی قطر

آدرس: تهران، شهریار، خیابان شهید بهشتی شرقی، کوچه ستایش، نبش کوچه سرشار، ساختمان پرمیس، واحد19

تلفن تماس: 65255534 (021) 98+ 

فکس: 65270292 (021) 98+

ساعات کاری:  شنبه تا چهارشنبه ، 9 صبح تا 5 بعد از ظهر و پنجشنبه 9 صبح تا 1 ظهر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید