دربهای برج العرب باز شد

دربهای برج العرب این هتل افسانه ای برای اولین بار بر روی غیر مهمانان باز شد. دوش های تزئین شده با کاشی های طلای 24 عیار. لحاف های پر اردک که  از لانه های اردک متروک در ایسلند برداشته شده. سقفی که از 21000 کریستال سواروسکی تشکیل شده و نشان دهنده راه شیری است. اینها تنها بخشی از تجملاتی است که در برج العرب دبی، یکی از منحصر به فردترین هتل های جهان، دیده میشود. تا به حال، اگر مهمان این هتل نبودید یا در یکی از رستوران های آن غذا نخورده اید، تجربه شما از برج العرب به احتمال زیاد محدود به گرفتن عکس از این سازه از ساحل عمومی مجاور بود. اما از 15 اکتبر سال جاری، دربهای مخفی برج العرب بالاخره باز می شود، با یک تجربه جدید از داخل برج العرب که نوید آن را می دهد که نگاهی اجمالی به داخل برج العرب داشته باشید و حجاب برخی از داستان های جذاب هتل امارات را برای شما بر می دارد.

برج العرب

تقریباً 22 سال است که برج العرب در جزیره خصوصی خود در کنار ساحل جمیرا با افتخار ایستاده است و با طراحی  زیبای خود که به شکل بادبانی در حال حرکت است، فوراً قابل تشخیص است. سکوی هلی کوپتر آن که در ارتفاع 210 متری از سطح آب قرار دارد. در طول سال ها میزبان بسیاری از رویدادهای خبرساز بوده است. آندره آغاسی و راجر فدرر در سال 2005 بازی  تنیس خود را در این سکو انجام دادند. دیوید کولتارد در سال 2013 با اتومبیل فرمول یک خود دریفت دونات  شکل خود را زد. در فوریه 2021، با قرنطینه جهان، دی‌جی دیوید گوتا از آن به عنوان صحنه رویداد پخش زنده «United at Home» استفاده کرد. و در آگوست 2021، به عنوان بخشی از کمپین پر زرق و برق جدید گردشگری دبی، دو زوج هالیوود زک افرون و جسیکا آلبا به برج العرب وارد شدند.

Dubai-Burj-Al-Arab

چرا این دربها الان بر روی غیر مهمانان باز شده است؟

پس چرا اکنون اجازه دسترسی عمومی را می دهیم؟ اندی نیکلسون، مدیر کل و مدیر داخلی برج العرب، به سال 2021 اشاره می کند که پنجاهمین سالگرد تاسیس امارات متحده عربی و افتتاحیه اخیر اکسپو 2020 دبی، اولین نمایشگاه جهانی در خاورمیانه است. او می‌گوید امسال «توجه‌ها واقعاً روی دبی است و به نظر می‌رسد زمان مناسبی برای باز کردن یکی از نمادهای شهر به روی بازدیدکنندگان است». برج العرب  ” نمایی اجمالی از خانه اصلی لوکس در دبی است.”

داخل برج العرب

بازدیدکنندگان با ورود به این فضاهای کمیاب دقیقاً چه چیزی را تجربه خواهند کرد؟

این تور 90 دقیقه‌ای از یک مرکز خوش‌آمدگویی شروع می‌شود و با یک کالسکه سواری بر روی پل 340 متری که به جزیره خصوصی که هتل روی آن قرار دارد متصل می‌شود. اما ابتدا یک پیت استاپ وجود دارد. نیکلسون می‌گوید: «ما متوجه شدیم که بیشتر مهمان‌ها می‌آیند و روی پل می‌ایستند تا از هتل عکس بگیرند. یک پلت فرم جدید ایجاد شده است تا بازدیدکنندگان از یک لوکیشن عالی برخوردار باشند. پس از ورود به برج العرب و پس از استقبال سنتی با پاشیدن گلاب توسط میزبانان اماراتی، وارد دهلیز غار شکل با ارتفاع 180 متر، که بلندترین در جهان است ، می‌شوید و تور درست از همینجا شروع می‌شود.
بدون وجود آسمان‌خراش‌های دیگر در کنار برج العرب، درک ارتفاع آن دشوار است،  ارتفاع 321 متری این برج که سه متر از برج ایفل (شامل نوک آن) و 60 متر از ساختمان امپایر استیت کوتاه‌تر است. با لایه به لایه منحنی‌ها و سایه‌های رنگی که هر چه به آسمان نزدیک‌تر می‌شوند روشن‌تر می‌شوند. در بالای پله‌های برقی، که از کنار آکواریوم‌های دوقلو به سمت بالا می‌چرخند، یک فواره با ریتم رقص سنتی اماراتی وجود دارد درست قبل از پرتاب آخرین ستون آبفشان به ارتفاع 42 متری که به زیبایی در هوا می‌رقصد.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  پگاسوس

برج العرب
یک آسانسور شیشه ای بازدیدکنندگان را تا طبقه 25 بالا میبرد. برای رویداد اصلی، تور سوئیت مجلل رویال، پس از آن، زمان برای کاوش در این سوئیت آغاز میشود. سوئیت اکسپرینس تعاملی، نوشیدن قهوه عربی و یادگیری چیزهای با اهمیت در مورد معماری و فضای داخلی برج العرب، و همچنین نقش محوری این هتل در توسعه دبی. طرح‌های اصلی توسط طراح داخلی Khuan Chew، و همچنین دستمال سفره‌ای که معمار بریتانیایی تام رایت اولین پیش‌نویس ساختار پیشنهادی خود را در اکتبر 1993 روی آن ترسیم کرد، به نمایش گذاشته شده است.

 

ساخت یک نماد فورا قابل تشخیص

برج العرب حاصل دیدگاه شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی است. برای ایجاد مجلل ترین هتل در جهان، ساختمانی که تبدیل به نمادی برای شهر شود. تام رایت قبل از ارائه شکلی که اکنون فوراً قابل تشخیص است، نمادهای مختلفی از فرهنگ و تاریخ دبی را برای الهام گرفتن در نظر گرفت. اما او به یک نتیجه روشن رسید – اگر بنا بود که این ساختمان به نماد شهری تبدیل شود که جسورانه به آینده می نگرد، نباید ریشه در گذشته داشته باشد. بلکه باید رو به جلو حرکت کند و به این ترتیب ساختمان بادبانی شکل متولد شد.
ساخت برج العرب پنج سال طول کشید. دو سال ساخت جزیره مصنوعی که بر روی آن قرار دارد و سه سال برای ساخت خود هتل. هنگامی که در ابتدا اعلام شد، بسیاری از افراد این مکان را انتخابی غیرعادی می دانستند زیرا در آن زمان حدود 15 کیلومتر از مرکز دبی فاصله داشت. اما پس‌زمینه ساحلی آن در دوست‌داشتنی‌ترین ساحل دبی، یکی از دلایلی است که به چنین نمادی تبدیل شده است.

burj al arab

نمای داخلی جذاب تر از نمای خارجی 

فضای داخلی برج العرب شاید حتی بیشتر از نمای بیرونی آن جذاب باشد. شیخ محمد زیبایی شناسی را با الهام از سبک های عربی در سراسر خاورمیانه و تفسیری معاصر متصور شد و به طراح Khuan Chew دستور داد تا مرزهای رنگ و دکوراسیون را جابجا کند. و طراحان را تحت فشار قرار داد تا فضای داخلی ایجاد کنند  با حس سالن تئاتر در فضایی که خیلی جدی نباشد ولی بسیار خیره کننده. نیکلسون توضیح می‌دهد: «شادابی ​​چیزی است که می‌خواهیم آن را در تجربه درون برج العرب قرار دهیم». کل ساختمان با طراحی و رنگ‌های جسورانه‌اش مملو از شادی است، و تور جدید آن را نشان می‌دهد.»
رومن سدف، پیشخدمت سوئیت رویال، با دمپایی طلایی و دستکش‌های سفید، کاملاً مظهر این حس سرگرمی است که درهای سوئیت را با شکوفایی و لبخند باز می‌کند و بازدیدکننده را در فضایی که توسط یک راه پله مرکزی پوشیده از فرش با طرح پوست پلنگ پوشیده شذه است، خوشامد می‌گوید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  باتومی و 15 جاذبه گردشگری آن

فضای عالی سوئیت رویال 

چه سبک شخصی شما باشد و چه نباشد، سوئیت رویال با شکوه بی‌نظیر خود چیزی جز یک سوئیت شگفت‌انگیز نیست. کف زرد بسیار صیقلی، سقف طلای 24 عیار را منعکس می کند که تنها بخشی از 1790 متر مربع متریال مورد استفاده در هتل است. یک آسانسور خصوصی وجود دارد که شما را به طبقه دوم می برد. و در طبقه دوم است که همه چیز کامل میشود حتی بیشتر از کامل.
صدف، می‌گوید: «میتوان اتاق غذاخوری را «اتاق آفتاب سوخته» نامید. نور خورشید.

سوئیت رویال برج العرب

نقش پلنگی دوباره بر روی صندلی های ناهارخوری مخملی پشت بلند، در کوسن های اتاق مجاور و در برخی از فرش ها ظاهر می شود.و این فرش ها هستند که واقعا شما را در مسیرتان متوقف می کنند. توجه به جزئیات و مهارتی که در آنها وجود دارد فوق العاده است، ساخت هر یک از آنها با دست سه ماه زمان می برد.

royal-suite

نیکلسون توضیح می‌دهد: «ما همیشه یک دستگاه اضافی در انبار داریم تا در صورت بروز هر اتفاقی بتوانیم فوراً آن را تغییر دهیم.
هنگامی که چشمان شما با تجملات تطبیق پیدا می کند، جزئیات شروع به پرش می کنند. چنگال های شاهین طلایی، دستگیره های در را می گیرند. دیوارها با ابریشم پوشانده شده اند که به نظر می رسد بسته به جایی که می ایستید، رنگ آن تغییر می کند، با کفشدوزک های دست دوزی که با طلای 24 عیار گلدوزی شده اند. یک تیم اختصاصی از صنعتگران وجود دارد که می آیند و هر زمان که نیاز باشد تعمیرات را انجام می دهند.

نگاهی اجمالی به دنیای انحصاری

اکنون که درها به روی بازدیدکنندگان باز است، آیا این احتمال وجود دارد که مهمانان هتل از اشتراک گذاری فضای خود کمی ناراحت شوند؟
نیکلسون می‌گوید: «آتریوم ما بزرگ‌ترین آتریوم در جهان است و قطعاً فضایی برای همه داریم. هر گروه حداکثر 12 نفر است و بیشتر تجربه در طبقه 25 اتفاق می افتد که منحصراً برای بازدیدکنندگان داخل برج العرب رزرو شده است. مهمانان داخلی نیز می توانند از این تور استفاده کنند. نیکلسون ادامه می دهد: «این یک هتل کارآمد است که 365 روز در سال باز است، و تور جدید نگاهی اجمالی به پشت صحنه دارد و 21 سال داستان شگفت انگیز درباره هتل و مردم آن را زنده می کند.»
همچنین از بازدیدکنندگان خواسته نمی شود که بلافاصله پس از تجربه محل را تخلیه کنند. یک سالن استراحت در فضای باز جدید به نام Uma به طور انحصاری برای داخل برج العرب افتتاح شده است و هر یک از رستوران های هتل می توانند توسط غیر مهمانان رزرو شوند.


شما همچنین می‌توانید همه کارها و برنامه ریزیها را انجام دهید و سوئیت خودتان را برای شب رزرو کنید، اگرچه با قیمت‌هایی که از حدود 1500 دلار در شب شروع می‌شود، که حدود 14 برابر هزینه یک تور کامل است.

تورهای دبی قوی سیاه پارسیان را میتوانید در سایت این شرکت رزرو کنید. و یا هتل و پرواز خود را بر اساس موقعیت و زمانبندی خود کاملا شخصی رزرو نمایید. و در صورت نیاز با کارشناسان ما با شماره های 021-65255534 تماس بگیرید.

آژانس مسافرتی همیشه همراه شما

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید