الزامات کرونایی ورود به ترکیه

محدودیت های سفر به ترکیه

دولت ترکیه محدودیت هایی را در سفر ایجاد کرده است و از آنها برای کنترل مرزهای خود استفاده می کند. این محدودیت ها نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است و شامل برخی اقدامات ویژه برای حفظ امنیت و سلامت در این کشور می شود.

آیا در حال حاضر می توان به ترکیه سفر کرد؟

ترکیه

بله. این کشور برای گردشگری باز است. مسافران از هر ملیتی می توانند ضمن رعایت قوانین ذکر شده ی ذیل وارد آن شوند:

مثل همیشه، خارجیها برای سفر به این کشور به گذرنامه و ویزای معتبر یا یک کپی معتبر از eVisa نیاز دارند.

بازدیدکنندگان باید آخرین به روزرسانی ها در مورد قرنطینه و توصیه های سفر به این کشور را بررسی کنند چرا که همزمان با تحولات بین المللی، محدودیت های سفر به این کشور برای گردشگران نیز تحت بازبینی قرار می گیرد.

چه کسی ممکن است به دلیل بیماری همه گیرکرونا از سفر منع شود؟

دولت ترکیه ورود هیچکس به این کشور را براساس تابعیت و ملّیت منع نمی کند. با این حال از ۲۰ ژوئن ۲۰۲۱، پروازهای بنگلادش، برزیل، هند، نپال، آفریقای جنوبی و سریلانکا به ترکیه ممنوع شده است.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  هواپیمایی امارات

الزامات ویژه کرونایی

برخی دستورالعمل های دیگر نیز برای حفاظت از سلامت ساکنان و گردشگران ترکیه در نظر گرفته شده است. برای دریافت مجوز ورود به این کشور، بازدیدکنندگان خارجی ملزم به رعایت قوانین ویژه ی مربوط به کرونا هستند که این قوانین عبارتند از:

  • قبل از ورود “فرم ورود مسافر” راتکمیل کنید.

همه مسافران بالای ۶ سال باید حداقل چهار روز قبل از ورود به ترکیه “فرم ورود مسافران” را تکمیل کنند. کودکان زیر ۶ سال از پر کردن این فرم معاف هستند.

  • بازدیدکنندگان باید اطلاعات تماس و آدرس محل اقامت خود در ترکیه را ارائه دهند.

“فرم ورود به ترکیه” باید به صورت آنلاین تکمیل شود و پر کردن آن فقط چند دقیقه طول می کشد. برای تکمیل فرم ورود به ترکیه از این لینک استفاده کنید.

الزام به منفی بودن تست کووید۱۹ برای ورود به ترکیه

مسافران برای ورود به ترکیه باید مدرکی داشته باشندکه نشان بدهد نتیجه ی آزمایش کرونای آنها منفی بوده است. بیماران واکسینه شده و بهبود یافته از این مورد معاف هستند.

مسافران، به استثنای اتباع انگلستان، مصر، سنگاپور و ایران، در بدو ورود تحت آزمایش PCR قرار می گیرند. این مسافران پس از گرفتن نمونه های آزمایشی قادر به ادامه سفر خواهند بود. با این حال، اگر نتایج آزمایش مثبت باشد، مطابق دستورالعمل های مقابله با ویروس کرونا از طرف وزارت بهداشت، تحت درمان قرار می گیرند.

ترکیه

قوانین ورود به ترکیه از کشورهای دارای ریسک بالا

مسافرانی که از انگلستان، ایران، مصر و سنگاپور وارد ترکیه می شوند باید نتیجه آزمایش منفی PCR خود را که ۷۲ ساعت قبل از ورودشان به ترکیه گرفته شده باشد، ارائه دهند.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  آزمون PTE

آخرین وضعیت قرنطینه در ترکیه

در ۱ ژوئیه ۲۰۲۱، منع رفت و آمد ملی لغو شد. در حال حاضر مشاغل قادرند در ساعات عادی کار کنند. سایر محدودیتها نیز در آخرین به روزرسانی قرنطینه رفع شدند:

  • حمام ها و آبگرم های ترکی می توانند مثل همیشه به کار خود مشغول باشند.
  • رستورانها و کافه ها می توانند با تمام ظرفیت کارکنند (به شرطی که اقدامات ایمنی اعمال شود).
  • برگزاری کنسرت و جشنواره با ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مجاز است.

اگرچه همچنان محدودیتهای کمی برای گردشگران وجود دارد، اما این تغییرات به این معنی است که بازدیدکنندگان حالا می توانند از اقامت خود در استانبول، آنتالیا یا هر مقصد محبوب دیگری در این کشور، بیشتر لذت ببرند.

در صورت بروز علائم، باید فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. لطفا ًبا شماره ۱۱۲ تماس بگیرید و آمبولانس بخواهید. علائم رایج شامل سرفه مداوم، تب بالا و مشکل در تنفس است.

قصد سفر به ترکیه را دارید؟ کافی است برای خرید بلیط، رزرو بلیط و یا خرید تور ترکیه سری به صفحه اصلی سایت قوی سیاه پارسیان بزنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید