شرایط استرداد بلیط هواپیما

شرایط استرداد بلیط هواپیما

ممکن است برای هر کسی پیش بیاید که بعد از برنامه ریزی های بسیار و تهیه بلیط، ناگهان به دلیل برخی مشکلات مجبور به کنسل کردن بلیط خود شود. اما نکته مهم اینجاست که باید از شرایط استرداد بلیط هواپیما مطلع باشید.

در ادامه می خواهیم به بررسی قوانین مربوط به استرداد بلیط هواپیما بپردازیم. بسیاری از ایرلاین ها و آژانس های هوایی قوانین مشخصی در رابطه با استرداد بلیط دارند که در صورتی که از آنها آگاهی نداشته باشید گرفتار مشکلات مختلفی برای لغو بلیط خود خواهید شد. پس با ما همراه باشید.

قوانین استرداد بلیط هواپیما

استرداد بلیط هواپیما

قوانین و مراحلی که در ادامه ذکر می کنیم مربوط به کسانی است که بلیط خود را به صورت آنلاین خریداری کرده باشند.

در صورتی که در سایت حساب کاربری داشته باشید، با وارد شدن به پنل کاربری خود و مراجعه به قسمت مدیریت صورت حساب ها، می توانید برای کنسل کردن رزرو بلیط اقدام نمایید.

با کنسل کردن بلیط می توانید شرایط مربوط به استرداد بلیط برای ایرلاین را مشاهده نمایید. همچنین می توانید مشخص کنید که شیوه استرداد به صورت اعتباری یا واریزی باشد. اگر حساب کاربری نداشته باشید می توانید از صفحه مربوط به پیگیری صورتحساب پرداخت خود برای کنسل کردن بلیط اقدام کنید.

اگر پرواز چارتری بوده باشد برای لغو آن مشمول جریمه خواهید شد. در صورتی که بخواهید برای کنسلی بلیط چارتری خود اقدام کنید باید حتما به چارترکننده مراجعه نمایید. برای اینکار باید از سایتی که بلیط را از آن خریداری کرده اید برای کنسلی اقدام کنید. با ثبت کنسلی، میزان جریمه ای که باید پرداخت کنید تعیین می شود. این مبلغ درصدی از مبلغ بلیط را شامل می شود. درصد با توجه به قوانین تعیین شده توسط چارترکننده متفاوت است.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  جزئیات و خرید بلیط قطار نورالرضا

برای کنسل کردن پروازهای چارتری هر چه دیرتر برای کنسل کردن بلیط خود اقدام کنید، احتمال اینکه با درخواست شما مخالفت شود بیشتر است.

مراحل استرداد بلیط هواپیما

همانطور که گفته شد برای استرداد بلیط هواپیما باید وارد پنل کاربری خود شوید. پس از ورود می توانید با استفاده از دکمه درخواست کنسلی برای لغو بلیط خود اقدام نمایید. با این کار جریمه ای که باید بابت کنسلی پرداخت کنید تعیین می شود. در ادامه بلیط لغو شده و وجه باقی مانده به شما عودت داده می شود.

این روال برای اکثر سایت های رزرو و خرید آنلاین بلیط هواپیما صدق می کند.

استرداد بلیط

لغو پرواز از طرف سایت فروش بلیط یا شرکت هواپیمایی

ممکن است به دلیل شرایط نامساعد جوی و یا وجود نقص فنی در هواپیما، خود شرکت هواپیمایی و یا سایت فروش بلیط برای لغو و کنسلی بلیط ها اقدام نمایند. در این صورت می توانید با مراجعه به سایت فروشنده ی بلیط، درخواستی برای استرداد وجه ثبت نمایید. معمولا این امکان در خود سایت ها وجود دارد. هرچند ممکن است محبور باشید عکس بلیط مهر شده را برای شرکت ایمیل نمایید.

قوانین کنسلی بلیط هواپیمای پرواز خارجی

قوانین مربوط به استرداد بلیط هواپیمای پروازهای خارجی و بین المللی با پروازهای داخلی تفاوت دارد. یک بلیط هواپیمای رفت و برگشت نسبت به دو بلیط هواپیمای یک طرفه ارزانتر است. در نتیحه در هنگام لغو بلیط پروازهای خارجی و بین المللی مبلغی به اندازه ی یک بلیط یک طرفه (با بالاترین نرخ موجود در آن کابین) از وجه پرداختی شما کسر می شود که به آن هزینه استردادی می گویند.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  ایران ایر

نکات قابل توجه در مورد کنسلی بلیط هواپیما

مبلغ استردادی از کنسلی بلیط هواپیما تا 72 ساعت بعد از ثبت آن به حساب شما واریز خواهد شد. البته معمولا این امکان در سایت ها وجود دارد که به جای واریز مبلغ به حسابتان، به اعتبار حساب کاربری شما در سایت اضافه شود. در این صورت در هنگام خریدهای بعدی می توانید از مبلغ اعتبارتان استفاده کنید.

وجه فقط به کارت فرد پرداخت کننده ی وجه بلیط واریز خواهد شد.

دقت کنید که نام و نام خانوادگی ثبت شده در سیستم باید کاملا با نام موجود در بلیط مطابقت داشته باشد. برای افرادی که دارای دو گذرنامه ایرانی وخارجی هستند که اسامی آنها در این دو با هم متفاوت است حتما هنگام ثبت در سیستم ابتدا نام ایرانی و سپس نام موجود در گذرنامه خارجی ذکر شود. به این شکل از هر مشکلی در این زمینه جلوگیری خواهد شد.

اگر بلیط خود را از سایت قوی سیاه پارسیان تهیه می کنید می توانید با مراجعه به قسمت اطلاعات بیشتر که در زیر هر بلیط قید شده، در هنگام خرید بلیط هواپیما از قوانین استرداد بلیط هواپیما مربوط به ایرلاین مورد نظر آگاه شوید. حتما پیش از خرید بلیط قوانین و شرایط استرداد بلیط هواپیما برای ایرلاین را مطالعه نمایید تا با کمترین مشکل در این زمینه مواجه شوید.

با ما در ارتباط باشید: 02165255534 – 09036834341

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید