خرید بلیط هواپیما ایران ایر

ایران ایر

ایران ایر شرکت هواپیمایی حامل پرچم ایران با نام رسمی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است. این ایرلاین که در ابتدای تأسیس با نام هُما (هواپیمایی ملی ایران) شناخته می‌شود. ایران‌ایر که یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی فعال در خاورمیانه است هم‌اکنون به بیش از ۴۰ مقصد داخلی و بین‌المللی پرواز انجام می‌دهد. دفتر مرکزی ایران‌ایر در فرودگاه مهرآباد تهران قرار دارد و پایگاه اصلی پروازی این شرکت که بیشتر پروازهای ایران‌ایر از مبدأ یا به مقصد آن انجام می‌شود برای پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد و برای پروازهای خارجی فرودگاه امام خمینی تهران است.

تاریخچه ایران ایر

دو سرمایه‌دار ایرانی به‌نام‌های رضا افشار (وزیر پیشین راه) و غلامحسین ابتهاج (رئیس بانک ملی ایران) در سال ۱۳۲۱ نخستین شرکت هواپیمایی حامل پرچم ایران را با نام ایرانیان ایرویز تأسیس نمودند. این شرکت در ابتدا فقط در مسیر تهران-مشهد به جابجایی مسافر و بار می‌پرداخت ولی سپس در مسیرهای داخلی تهران-اصفهان-شیراز-بوشهر-آبادان-اهواز نیز پروازهایش را ادامه داد و علاوه بر این‌ها، در مسیرهای بین‌المللی، به تل‌آویو،قاهره، بغداد و پاریس نیز فعالیت می‌کرد.

خرید بلیط هواپیما ایران ایر

در روز ۵ اسفند سال ۱۳۴۰، دو شرکت ایرانیان ایرویز و پرشین ایرسرویس(یک شرکت هواپیمایی خصوصی دیگر) در یکدیگر ادغام شدند و شرکت هواپیمایی ملی ایران (هما)، با نام بین‌المللی ایران ایر (IRAN AIR) تأسیس گردید. این شرکت، ملی اعلام شد و تمام امکانات و پرسنل دو شرکت مذکور را در اختیار گرفت و از فروردین ماه سال ۱۳۴۱ فعالیت‌های خود را آغاز کرد. نام رسمی شرکت در سال ۱۹۸۱ به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تغییریافت.

ایران ایر گزینه اول بسیاری از افراد برای سفرهای داخلی و خارجی است. خدمات مناسب و سوانح کمتر این ایرلاین، از جمله دلایلی است که این شرکت هواپیمایی را در اولویت این افراد قرار داده است.

لوگو ایران ایر

در سال ۱۳۴۰ ادوارد زهرابیان، لوگوی زیبایی برای هواپیمایی ملی ایران طراحی کرد که الهام گرفته از سرستون‌های پرنده‌نمای تخت جمشید بود. این لوگو، ترکیبی از سرعقاب، گوش‌های گاو و یال‌های اسب بود و جزو یکی از اصیل‌ترین نشانه‌های تجاری در ایران به شمار می‌رفت.

خرید بلیط هواپیما ایران ایر

طراحی زیبای این لوگو، که در نهایت سادگی و جذابیت بود در سال ۲۰۱۳ به عنوان لوگوی برتر در میان شرکت‌های هواپیمایی جهان انتخاب شد. این پرنده آبی رنگ، روی بدنه سفید ایران ایر به زیبایی هر چه تمام‌تر کشیده شد و به عنوان لوگویی ماندگار انتخاب شد. لوگویی که در میان ۳۰ لوگوی برتر شرکت‌های هواپیمایی برگزیده‌ی جهان قرار داشت.

با توجه به تحریم‌های متعددی که صنایع مختلف ایران را در طی چهل سال گذشته مورد هدف قرار دادند، شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از جمله شرکت‌های هواپیمایی محسوب می‌شوند که دارای فرسوده‌ترین و مسن‌ترین ناوگان هستند که ایران ایر نیز از این قاعده مستثنی نیست. میانگین سنی ناوگان این شرکت در حال حاضر به بیش از ۲۲ سال می‌رسد که از استانداردهای بین‌المللی بسیار بالاتر است.

ناوگان هواپیمایی ایران ایر پس از برجام توانست نفسی تازه کند. پس از این قرارداد بین‌المللی شرکت هواپیمایی ایران ایر توانست تعداد قابل‌توجهی هواپیمای نو از شرکت‌های بوئینگ و ایرباس بخرد. به این ترتیب ناوگان ایران ایر تا حد زیادی نوسازی شد و توانست رضایت خاطر مسافران را به دست بیاورد.

خرید بلیط هواپیما ایران ایر

خرید بلیط ایران ایر

برای خرید آنلاین بلیط پرواز ایران ایر، کافیست نام شهر مبدأ و ابتدای نام شهر مقصد را در بخش جستجوی پرواز، وارد نموده و تاریخ رفت و برگشت خود را تعیین نمایید. با مشخص کردن تعداد مسافران و کلاس پروازی و پس از فشردن دکمه جستجوی پرواز، لیست کاملی از پروازهای ایران ایر برای مسیر مورد نظر شما به نمایش در می آید. شما این امکان را دارید که به کمک فیلتر های موجود، لیست پرواز ها را بنا به شرایط و نیاز خود مرتب نموده و به راحتی رزرو بلیطایران ایر را در کوتاه ترین زمان و بصورت آنلاین انجام دهید.

دریافت آنلاین کارت پرواز ایران ایر

دریافت آنلاین کارت پرواز هنوز برای مسافران ایران ایر فراهم نشده است اما مسافران پروازهای ایران ایر در فرودگاه های مهرآباد، اهواز، اصفهان و مشهد می توانند از طریق دستگاه های خودکار (کیوسک)، شماره صندلی خود را انتخاب و کارت پرواز خود را دریافت کنند و در صورت داشتن بار،  برای تحویل بار، بدون ایستادن در صف به کانتر مراجعه کنند و بار خود را تحویل دهند.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  همه چیز در مورد قبرس شمالی

ناوگان ایران ایر

در حال حاضر ناوگان هواپیمایی ایران ایر به شرح زیر می باشد:

خرید بلیط هواپیما ایران ایر

ایرباس ای۲۰۰-۶۰۰

ایرباس ای۳۰۰-۶۰۰

ایرباس۲۰۰-۳۰۰

ایرباس۳۰۰-۳۱۰

ایرباس ای۳۱۹

ایرباس۳۲۰

ایرباس۳۲۱

ایرباس ای۳۳۰-۲۰۰

فوکر ۱۰۰

MD-82

ای‌تی‌آر ۶۰۰–۷۲

بویینگ ۷۴۷-۲۰۰اف (از این هواپیما جهت جابجایی بار استفاده می شود و فاقد صندلی برای مسافر می باشد.)

خرید بلیط هواپیما ایران ایر

یکی دیگر از ویژگی‌ها شرکت هواپیمایی ایران ایر، تعداد قابل توجه دفاتر آن در داخل و خارج از کشور است؛ موضوعی که هم تاییدی دیگر بر معتبر بودن این شرکت است و هم دسترسی مردم را بهتر و بیشتر کرده است. به غیر از دفاتر متعدد داخلی، دفتر هواپیمایی ایران ایر در پاریس، تنها نماینده ایران در خیابان معروف شانزه‌لیزه است.

خرید بلیط هواپیما ایران ایر

دفتر ایران ایر در خیابان شانزه‌لیزه پاریس

جخت اطلاع از شرایط، برنامه پروازی و اطلاعات بیشتر می توانید از وب سایت رسمی ایران ایر دز آلمان استفاده نمائید.

ترمینال ایران ایر

اگر از تهران عازم سفر خارجی هستید، باید به فرودگاه امام خمینی (ره) مراجعه کنید. در حال حاضر، در این فرودگاه تنها یک ترمینال فعال است بنابراین نیازی نیست به دنبال ترمینال هواپیمایی ایران ایر بگردید.

اما در صورتی که سفرتان داخلی است و از تهران عازم هستید، باید به فرودگاه مهرآباد بروید. همان‌طور که می‌دانید، فرودگاه مهرآباد چند ترمینال دارد. در این میان، ترمینال هواپیمایی ایران ایر، ترمینال شماره ۲ است.

كترينگ هواپیمایی ایران ایر

كترينگ هواپیمایی ایران ایر به عنوان يكی از بزرگترين كترينگ های خاورميانه در سال ۱۳۴۶ تأسیس شد و با بهره‌مندی از به‌روزترین تجهیزات و ارائه منو غذایی منطبق با اصول تغذیههمراه با به كارگيری و بهره مندی از تكنولوژی، تجهيزات لازم، ضمن رعايت استانداردهای بهداشتی، وظيفه توليد و ارائه سرويس های غذايی به مسافران محترم “هما” و برخي شركت های هوايی داخلی و بين المللی را بر عهده دارد.

در همین راستا کترینگ ایران ایر در طی سال‌ها فعالیت خود موفق به کسب گواهینامهHACCP،ایزو۲۰۰۸-۹۰۰۱ و ایزو۲۰۰۵ –۲۲۰۰۰ برای انطباق با استانداردهای جهانی صنعت غذا و مدیریت ایمنی و کیفیت غذا شده است. همچنین دریافت کسب استاندارد NACI از مرکز ملی تائید صلاحیت ایران از دیگر افتخارات کترینگ هما می‌باشد.

استفاده از مواد اولیه تازه، پرسنل مجرب، حرفه‌ای و آموزش‌دیده، انطباق ایمنی غذا با اصول GMP / GHP و تائید صحت بهداشتی بودن غذا توسط آزمایشگاه‌های پیشرفته و نیروهای متخصص ویژگی‌هایی هستند که کترینگ هما را در مقایسه با سایر کترینگ‌های خاورمیانه منحصربه‌فرد کرده‌اند.

کلاس های پروازی ایران ایر

صندلی های هواپیما با توجه به قوانین سازمان حمل و نقل بین المللی هوایی، دارای رده بندی پروازی مختلفی است که در قیمت و ارائه خدمات با یکدیگر متفاوتند و مسافران می توانند بلیت هواپیمای خود را با مشخص کردن کلاس پروازی دلخواه تهیه کنند.

خرید بلیط هواپیما ایران ایر

هما کلاس

هما کلاس نام بیزنس کلاس ایران ایر است که امکانات و راحتی بیشتری در پرواز برای مسافران فراهم می‌کند و وعده های غذایی بیشتری در اختیار آنها قرار می‌دهد. صندلی ها در این کلاس پروازی عریض‌ترند و مسافران فضای بیشتری نسبت به کلاس عادی در اختیار دارند. وزن بار مجاز در پروازهای خارجی هما در هما کلاس با پروازهای داخلی متفاوت است و برای دارندگان کارت نقره‌ای و کارت طلایی نیز اضافه‌بار رایگان درنظر گرفته شده است. امکانات رفاهی دیگری مثل مانیتور و هدفون برای تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی باعث تمایز این کلاس پروازی از اکونومی می شود.

هواپیمایی ایران ایر در برخی از پروازهای خود دارای صندلی مخصوص هما کلاس می‌باشد. مسافران این بخش، از ابتدا تا انتهای پرواز با خدمات و منو ویژه غذایی پذیرایی می‌شوند. از جمله این امکانات می‌توان به سرویس‌های خدماتی زیر اشاره کرد

خرید بلیط هواپیما ایران ایر

اکونومی کلاس

صندلی های راحتی عادی و یک وعده غذای رایگان در پرواز از ویژگی های کلاس پروازی عادی ایران ایریا همان کلاس اکونومی است. میزان بار مجاز کلاس اکونومی ایران ایر در پروازهای مختلف متفاوت است و حتما موقع خرید بلیط ایران ایر باید مورد توجه قرار گیرد.

این هواپیمایی جهت رفاه حال مسافرین در پروازهای زیر یک ساعت میان وعده و در پروازهای بالای یک ساعت، سرویس غذای گرم و اسنک گرم را در منو پذیرایی خود قرار داده است.

خرید بلیط هواپیما ایران ایر

کلاس های نرخی ایران ایر

کلاس های پروازی ایران ایر از لحاظ ارائه خدمات و شرایط متفاوت می باشند. کلاس های نرخیN,M,Q,V,Y در کابین اکونومی و کلاس های نرخیC,J در کابین هما کلاس برای مسافران عادی و کلاس نرخیO در کابین اکونومی برای جانبازان، خانواده شهدا و معلولان سازمان بهزیستی لحاظ گردیده است. هیچگونه تخفیفی در کلاسهای نرخیC,J به جز مسافر کودک و نوزاد مجاز نمی باشد.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  پگاسوس

حمل بار

بار رایگان مجاز با کلاس نرخ معمولی برای هر مسافر ۲۰ کیلوگرم در پرواز داخلی و در پرواز های خارجی کلاس اکونومی برای هر مسافر ۳۰ کیلوگرم و برای مسافران هما کلاس (بیزنس) ۴۰ کیلوگرم، بصورت رایگان می باشد. برای اطفال زیر دو سال هم در مسیرهای داخلی و خارجی ۱۰ کیلوگرم است مسافرین ناتوان میتوانند یک عدد صندلی چرخدار معمولی، حداکثر تا وزن ۲۰ کیلوگرم اضافه بر بار مجاز همراه داشته باشند.

در صورت همراه داشتن چمدان‌ها و بارهای با وزن بیشتر از وزن مجاز، مسافر ملزم به پرداخت اضافه بار خواهد بود.

مسافران ایران ایر در کلاس پروازی اکونومی مجاز به حمل یک بار دستی مجاز با حداکثر وزن ۵ کیلوگرم هستند. در کلاس پروازی بیزنس یا هما کلاس، مسافران مجاز به حمل یک بار دستی مجاز با حداکثر وزن ۷ کیلوگرم هستند. ابعاد بار دستی باید حداکثر ۵۶ در ۴۵ در ۲۵ سانتی متر باشد و نباید بیشتر از ۱۱۵ سانتی متر (طول + عرض + ارتفاع) شود.

بار دستی مجاز مسافر در پروازهای خارجی و داخلی تفاوتی ندارد.

زیر مجموعه های شرکت ایران ایر

کارگو ایران ایر

کارگو ایران ایرنخستین شرکت هواپیمایی است که برای جابجایی مسافر، حمل و نقل بار صادراتی و وارداتی و پست در داخل و خارج از کشور فعالیت می کند.

کارگو ایران ایر فرودگاه امام قادر به حمل بار به مقاصد بین المللی مختلف از جمله: بحرین، بیروت، دوحه، بغداد، آنکارا، کویت، آمستردام، گوتنبرگ، پاریس، میلان، کوالالامپور، مسکو، رم، دبی، هامبورگ، کلن، پکن، دمام، وین، کراچی، جده، دمشق، تاشکند، فرانکفورت، استانبول، لندن، نجف، بمبئی، باکو، استکهلم و ۲۴ شهر در داخل ایران می باشد.

خرید بلیط هواپیما ایران ایر

هواپیمایی ایران ایرتور

هواپیمایی ایران ایرتوریک شرکت خطوط هوایی است که قطب آن در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد قرار دارد. این شرکت با هدف افزایش مسیرهای پروازی ایران ایر در داخل کشور تأسیس شده ‌بود ولی در سال ۱۳۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد.

خرید بلیط هواپیما ایران ایرتور

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما ایران ایرتور از سایت قوی سیاه پارسیان استفاده کنید.

گروه هتل‌های هما

گروه هتل‌های هما یکی از شرکت‌های تابعه ایران ایر بود که مالک چندین هتل در شهرهای بزرگ ایران بود. این هتل‌ها در تهران، شیراز، بندرعباس و مشهد (۲ هتل) قرار دارند. این۵ هتل جمعاً دارای۸۰۰ اتاق مجهز هستند که ساخت همگی آن‌ها، به‌جز هتل هما ۲ مشهد، در پیش از سال ۱۳۵۷ صورت گرفته‌است؛ هتل دوم مشهد در دهه ۷۰ خورشیدی ساخته‌شد. در سال ۱۳۹۱، گروه هتل‌های هما به سازمان تأمین اجتماعی فروخته‌شد و اکنون از شرکت‌های تابعه این سازمان است.

رزرو هتل هما

برای رزرو این هتل می توانید از سیستم رزرواسیون هتل سایت قوی سیاه پارسیان استفاده نمائید.

ایران ایر و پرواز های حج

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سالیانه هما، انتقال حجاج ایرانی به عربستان و بازگرداندن آن‌ها بوده‌است. این شرکت سالیانه و در کنار انجام پروازهای عادی و برنامه‌ای خود، به صورت چارتر ده‌ها هزار زائر را در زمان حج از شهرهای مختلف ایران به عربستان منتقل می‌کرد. با این وجود به علت تعداد زیاد زائران و کمبود هواپیما در ناوگان ایران ایر همه ساله مشکلاتی را برای ایران ایر به وجود می‌آورد تا اینکه عربستان بعدها اعلام کرد شرکت هواپیمایی ملی عربستان سعودی باید سهمی از پروازهای حج هر کشور داشته باشد که این باعث شد مشکلات هما تا حدودی مرتفع گردد.

تا سال ۱۳۹۴ نیمی از پروازهای حج توسط عربستان سعودی و نیم دیگر توسط ایران ایر انجام شد. در سال های ۹۵ تا ۹۷ ، به دلیل افزایش تنش های ایران و عربستان سعودی، اختلالاتی در این امر به وجود آمد تا اینکه در سال ۱۳۹۸، شرکت هواپیمایی ایران ایر، تمامی پروازهای حج را از شهرهای متفاوت، به تنهایی و بدون مشارکت پروازهای عربستان، با موفقیت به انجام رساند.

خرید بلیط هواپیما ایران ایر

دفتر و نمایندگی فروش بلیط ایران ایر

آدرس: تهران، شهریار، خیابان شهید بهشتی شرقی، کوچه ستایش، نبش کوچه سرشار، ساختمان پرمیس، واحد۱۹

تلفن تماس: ۶۵۲۵۵۵۳۴ (۰۲۱) ۹۸+

فکس: ۶۵۲۷۰۲۹۲ (۰۲۱) ۹۸+

ساعات کاری:  شنبه تا چهارشنبه ، ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر و پنجشنبه ۹ صبح تا ۱ ظهر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید