جمعه سیاه 2023
بلک فرایدی 2023

بلک فرایدی 2023 در ترکیه در روز جمعه ۲۴ نوامبر امسال برگزار می شود. اگرچه بلک فرایدی که بزرگترین دوره تخفیف سال است، از ساعت ۰۰:۰۰ روز جمعه ۲۴ نوامبر آغاز می شود اما در سالهای اخیر بسیاری از برندها و سایتهای تجارت الکترونیک از ابتدای آبان ماه تخفیفهای داغ اولیه را به مصرف کنندگان ارائه میدهند اگر قصد دارید در این حراج حضور داشته باشید از تورها جا نمانید. بلک فرایدی (جمعه سیاه در) ترکیه با سایر کشورهای جهان متفاوت می باشد. زیرا این حراج به مدت ۱ هفته در شهرهای بزرگ ترکیه از جمله استانبول ،ازمیر آنکارا برقرار است. در این مقاله شما را با بلک فرایدی 2023 در ترکیه آشنا کنیم.

برای خرید اقتصادی ترین تورهای بلک فرایدی 2023 با ما در ارتباط باشید . 

02165255534    0216527029

تاریخچه بلک فرایدی

جمعه سیاه ( Black Friday یا حراج جمعه در آمریکا روز بعد از روز شکرگزاری است که عملاً آخرین جمعه ماه نوامبر به شمار رفته و آغاز آیین خرید برای کریسمس حساب میشود. در واقع جمعه سیاه یک روز تعطیل نیست اما اکثر شرکتها این اجازه را به کارکنان خود میدهند که این روز را مرخصی گرفته و به خرید سال نو بپردازند. سالها است که این روز شلوغترین روز برای فروشنده ها است. هر چند آمریکای شمالی محل اصلی رخداد این سنت است اما همچون بسیاری از سنتهای دیگر این منطقه این سنت نیز به کشورهای دیگر سرایت کرده است.

این روز به قدری اهمیت دارد که فروشگاهها قبل از ساعت ۴ صبح کار خود را آغاز کرده و مردم از همان زمان برای خرید به فروشگاه هجوم می آورند و باید تا قبل از آغاز شب خرید کرده باشند قرنها است که صفت سیاه در فرهنگهای مختلف برای توصیف رویدادی بدشگون استفاده میشد. در تاریخ آمریکا عبارت «جمعه سیاه» به رسوایی بازار طلا در روز ۲۴ سپتامبر سال ۱۸۶۹ اشاره دارد.

پس از پایان جنگ داخلی آمریکا بین ایالات متحده آمریکا و ایالات مؤتلفه آمریکا نوبت به دوران دوازده ساله بازسازی آمریکا رسید. بدین ترتیب ایالتهای شکست خورده جنوبی مورد بازسازی ایالتهای شمالی پیروز قرار گرفتند.

دو تن از زمین خواران آن دوره به نام چی گولد Jay Dick) و جیمز فیسک James Fisk به واسطه خریدهای عمده در مدتی کوتاه انحصار موقت طلا را به دست گرفتند. آنها از این طریق سود کلانی به دست آوردند. دولت وقت که به موقع متوجه این سوءاستفاده نشد حجم طلای بالایی را روانه بازار کرد تا قیمت از دست رفته ثابت شود. اما در نهایت زندگی بسیاری ویران شد و از آن روز به نام جمعه سیاه یا بلک فرایدی یاد میشود.

بلک فرایدی ، سنتی آمریکایی است اما در کشورهای دیگری چون کانادا، سنگاپور، بریتانیا، برزیل مکزیک، هند، ترکیه،فرانسه و بسیاری از کشورهای سراسر جهان نیز رواج دارد و میزان فروش اجناس در این روز حداقل دو برابر روزهای معمولی میشود.

بلک فرایدی 2023

برخی از کشورها هم بلک فرایدی مخصوص به خود را دارند.

مثلا فروشگاه اینترنتی سوق در امارات نیز حراجهای فوق العاده ای با عنوان جمعه سفید دارد. در بریتانیا نیز آخرین جمعه ی قبل از کریسمس بلک فرایدی نام گذاری شده است. اکنون خیلی ها جمعه سیاه را با فروشگاههای اینترنتی بزرگ مانند آمازون میشناسند. این فروشگاههای اینترنتی از چند روز قبل تا چند روز بعد از بلک فرایدی کالاهای خود را با تخفیفهای ویژه به فروش میرسانند.

طبق آخرین آمار تقریبا نیمی از مردم آمریکا در حراجی Black Friday خرید میکنند و به همین دلیل این رویداد اهمیت بسیار زیادی برای فروشگاههای اینترنتی و فیزیکی دارد.

بلک فرایدی 2023 در ترکیه

بلک فرایدی که به ترکی به جمعه سیاه» ترجمه میشود نامی است که به جشنواره خرید در سراسر جهان داده می.شود در این جشنواره خرید که در ترکیه به نام جمعه افسانه ای یا جمعه باشکوه نیز شناخته می شود، ده ها برند تا ۸۰ درصد تخفیف ارائه می دهند.

همانظور که در بالا نیز اشاره کردیم این حراج در سرتا سر شهرهای بزرگ ترکیه برقرار است و به مدت ۱ هفته ادامه دارد. به همین دلیل ازدحام جمعیت در فروشگاه های این شهر کمتر از مغازه های سایر کشورهاست.

در طی این یک هفته اغلب میتوانید کالاهای مورد نظرتان را از مراکز خرید این شهرها با ۵۰ تا ۷۰ درصد تخفیف خریداری کنید ولی بعد از ۱ تخفیف کالاها از ۷۰ درصد به ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا می.کنند در حراج بلک فرایدی یا جمعه سیاه ترکیه اجناسی ماننده وسایل خانگی کفش و پوشاک لوازم آرایشی لوازم الکترونیکی مثل کنسول بازی محصولات اپل و دوربینهای دیجیتال عرضه می شوند.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  معروف ترین خیابان های ترکیه

با نزدیک شدن به بلک فرایدی 2023 در ترکیه خریداران می توانند انتظار خریدی با تخفیفهای عالی را داشته باشند.

چه به دنبال لوازم الکترونیکی ،پوشاک ، کالاهای خانگی یا هرچیز دیگری باشید در جمعه سیاه با تخفیف های باورنکردنی روبرو خواهید شد.

بلک فرایدی 2023

تاریخ بلک فرایدی ۲۰۲۳ ترکیه

تاریخ بلک فرایدی 2023 در سال ۱۴۰۲ در در روز جمعه ۲۴ نوامبر (۳) آذر است.

کدام فروشگاهها و مراکز خرید در بلک فرایدی تخفیف دارند؟

تاریخ شروع تخفیفها در فروشگاههای مختلف متفاوت است به طوری که برخی از فروشگاهها از ۲۲ نوامبر تخفیف های خود را آغاز میکنند در حالی که برخی دیگر فقط در جمعه سیاه تخفیف دارند.

در این تخفیفها برخی از محصولات فناورانه نیز با قیمت های پایین با مصرف کنندگان دیدار خواهند کرد. شما میتوانید افت قیمت را در بسیاری از طیفهای محصولات به ویژه تخفیفهای تلفن جمعه سیاه مشاهده کنید. به طور کلی تمامی مراکز خرید و برندها در این روز تخفیفات فوق العاده ای دارند و شما میتوانید تمامی اجناس را با قیمت مناسب تری خریداری کنید.

فروشگاههای آنلاین هم تخفیفات قابل توجهی را دارند به عنوان مثال ترندیول Trendyol از تاریخ ۷ نوامبر تخفیفات خود را شروع میکند و تا ۱۲ نوامبر ادامه دارد و مجدد از ۲۲ نوامبر شروع و تا ۲۴ نوامبر ۳ آذر ادامه دارد.

همچنین تخفیفات برندهای کمپانی ایندیتکس در بلک فرایدی 2023  فقط ۱ روز در تاریخ ۲۴ نوامبر است.

همچنین هپسی بورادا HEPSİ BURADA تخفیفات بلک فرایدی 2023 خود را از تاریخ ۲۱ نوامبر شروع میکند و تا تاریخ ۲۵ نوامبر ادامه دارد.

توصیه ها و نکاتی که به شما در خرید بلک فرایدی کمک خواهند کرد:

یکی از بهترین چیزهایی که در جمعه سیاه در ترکیه یا استانبول میتوانید بخرید لباس و پوشاک است. اغلب مغازه های پوشاک تخفیف ۷۰ درصدی دارند و حتی برندهای معتبر از این قاعده مستثنا نیستند.

یک لیست خرید تهیه .کنید قبل از روز بزرگ کمی وقت بگذارید تا اقلامی را که می خواهید بخرید شناسایی کنید این به شما کمک می کند متمرکز شوید و از خریدهای ناگهانی خودداری کنید.

بودجه تعیین کنید با تخفیف های بسیار وسوسه انگیز، بودجه تعیین کنید و به آن پایبند باشید این به شما کمک میکند از خریدهای غیرضروری جلوگیری کنید.

برای خرید پوشاک و لباس در اولین فرصت ممکنه به مغازه مراجعه کنید تا حق انتخابتان را به هیچ عنوان از دست ندهید شاید بد نباشد که قبل ازشروع این رویداد به مغازه های منتخبتان سری بزنید و لباسهایی که میخواهید را انتخاب کنید و از جنس و اندازه و تن خورشان مطمئن شوید.

در بلک فرایدی 2023 در ترکیه پوشاک خارج از فصل را با قیمتهای بسیار بهترین میتوانید خریداری کنید به عنوان مثال لباسهای تابستانی قیمت بسیار کمتری به نسبت لباسهای زمستانی خواهند داشت و تخفیف بیشتری را شامل میشوند.

برای خرید برندها میتوانید به زرلو سنتر و ایستینیته پارک .بروید آنها اجتماع بزرگی از برندها را تشکیل میدهند مخصوصا در مرکز خرید زورلو اجناس غیر برند را با قیمت بسیار خوبی میتوانید خریداری کنید استراتژی خرید خود را برنامه ریزی کنید تصمیم بگیرید که آیا میخواهید در فروشگاه خرید کنید

یا آنلاین حراجی این روز به فروشگاههای آنلاین نیز سرایت کرده است بنابراین اگر حوصله در صف ماندن را ندارید میتوانید به فروشگاه های آنلاین مانند ترندویل سری بزنید آنها همان قدر که مغازه های بیرون تخفیف دارند دارای تخفیف هستند. برای خرید برندها ترک با کیفیت میتوانید به بازار و میدان تقسیم مراجعه کنید. زیاد بر روی لوازم خانگی متمرکز نشوید. قیمت آنها به صورت عمده چندان تغییر نخواهد کرد. از دست فروشها خرید نکنید اغلب آنها اجناس تقلبی را در این روز به فروش میرسانند. برای فروش لباسهای زمستانی اغلب قیمت قبل از تخفیف را گرانتر مینویسند و با تخفیف به قیمت اصلی میرسانند حتما حواستان را جمع کنید و به صرفه خرید کنید.

بلک فرایدی 2023 در استانبول فرصتی استثنایی

بلک فرایدی 2023 در استانبول بهترین فرصت برای خرید انواع ،پوشاک لوازم الکترونیکی و است و برندهای مطرح دنیا … در این روزها حراجی مناسبی دارند بسیاری از افراد این فرصت را غنیمت میشمارند تا هم به ترکیه به عنوان گردش و تفریح سفر کنند و هم از تخفیفات عالی این روزها بهرمند شوند جمعه سیاه یا بلک فرایدی در ترکیه با سایر کشورهای جهان متفاوت است جمعه سیاه در شهرهای بزرگی چون استانبول ازمیر آنکارا از ۲۹ نوامبر (۸) آبان) آغاز میشود و به مدت یک هفته ادامه دارد. به همین خاطر ازدحام جمعیت در فروشگاههای این کشور کمتر از فروشگاه های سایر کشورهاست. در طی این یک هفته اغلب می توانید کالاهای مدنظرتان را از مراکز خرید با ۳۰ تا ۷۰ درصد با تخفیف خریداری کنید در ادامه شما را با بهترین مراکز خرید استانبول برای خرید در جمعه سیاه به همراه آدرس آشنا خواهیم کرد.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  ویژگی های یک هتل خوب برای اقامت چیست؟

برای خرید اقتصادی ترین تورهای بلک فرایدی 2023 با ما در ارتباط باشید . 

02165255534    0216527029

بهترین مراکز خرید استانبول برای بلک فرایدی 2023

استانبول پر از مراکز خرید است، شما میتوانید در این مراکز خرید از حراجی بهرمند شوید ما قصد داریم به شما بهترین مراکز خرید استانبول را برای بلک فرایدی معرفی کنیم تا بتوانید زمان خود را مدیریت کنید.

• مرکز خرید مارینا ویاپورت استانبول – Viaportmarina Istanbul

برای رفتن به ویاپورت مارینا از تکسیم سوار متروبوس شوید و در ایستگاه لونت پیاده شوید و بعد سوار اتوبوس بیکوز ۱۲۱ آ شده و بعد از ۱ ساعت در ایستگاه بیکوز بلدیه پیاده شوید.

. مرکز خرید استانبول مال – Mall of Istanbu

در این مرکز خرید میتوانید برندهای معروفی مانند ال سی واکیکی میس سلفريح، ويكتوريا سیکرت، دکالتون و … را در آن مشاهده کنید میدان تکسیم میدان اصلی استانبول است و میتوان گفت ۹۰ درصد از گردشگران با این میدان آشنا هستند و همیشه سوال آنها این است که از میدان تکسیم چطور به مکان مد نظر برسیم برای رفتن به مرکز خرید استانبول مال از میدان تکسیم باید سوار مترو به سمت ینی کاپی شد و در ینی کاپی پیاده شوید و باقی مسیر را با اتوبوس خطی ۱۴۶ تی .بروید این اتوبوس شما را
دقیقا روبه روی مرکز خرید استانبول مال پیاده می کنند.

• مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول İstinye-Park

در مرکز خرید ایستینیه مطرح ترین برندهای دنیا را خواهید ،دید برندهایی نظیر ،پرادا آرمانی، شنل، دیور و : مارکهای شیک ترک دیگر مانند Max Mara و زارا . ترکیه استانبول ،سرییر خیابان ،کادسی محله پینار یکی از بهترین روشها برای رفتن به ایستینیه استفاده از اتوبوس های استانبول ،است کافی است در ایستگاه ایستینیه پارک از اتوبوس پیاده شوید و یا میتوانید سوار خط مترو استانبول شده و در ایستگاه ایازآقا ITU-Ayazaga پیاده شوید ۵۰۰ متر آن طرف تر با کمی پیاده روی ایستینیه را خواهید دید.

مرکز خرید فروم استانبول – forum Istanbul

در این مرکز خرید میتوانید از برندهای معتبری نظیر Tepe domestic. Saturn.Teknosa .Bimex YKM.C&A, M&S . Zara و… خرید کنید برای رفتن به مرکز خرید بزرگ فروم می توانید از وسایل نقلیه عمومی ترکیه استفاده کنید تنها کافیست سوار مترو استانبول شوید به طرف ایستگاه Mecidiyekoy حرکت کنید در این ایستگاه پیاده شده سپس سوار خط اتوبوس 32M شوید و در ایستگاه discussion board Istanbul / Kocatepe پیاده شوید.

مرکز خرید فروم استانبول را در ایستگاه خواهید دید و اما اگر قصد بازدید از مرکز خرید فروم را با اتوبوس دارید به سمت ایستگاه
32A Cevatpaşa – Eminönü
Cevatpaşa – Beyazıt
32T Cevatpaşa – Mecidiyekoy
به ترتیب حرکت کنید و در آخر در ایستگاه Kartaltepe پیاده شوید.

مرکز خرید زورلو استانبول Zorlu middle

زورلو در قلب و مرکز شهر استانبول ، درست در مرکز شهر استانبول قرار گرفته از این ،رو دسترسی به این مرکز خرید بسیار سهل و آسان است به خصوص با استفاده از وسایل نقلیه عمومی ماننده مترو و یا اتوبوس حتی می توایند زود تر از تاکسی به این مرکز خرید میرسید. در ایستگاه گایرتپه ۷ Garettepe از مترو پیاده شوید و با توجه به تابلوهای راهنما به سمت زورلو پیاده دوی کنید.

• مرکز خرید پالادیوم استانبول -Palladium
پالادیوم استانبول در منطقه آسیایی استانبول قرار گرفته است و بهترین راه برای رسیدن به این مرکز خرید محبوب ترکیهای استفاده قطار زیر زمینی .است. تنها کافیست به ایستگاه کاباتاش رفته و از آنجا با کشتیهای مسافربری به کادیکوی بروید تا در آنجا با اتوبوس و یا تاکسی به راحتی به پالادیوم برسید.

• مرکز خرید کانیون استانبول
Kanyon-Istanbul برای رسیدن به این مرکز خرید در استانبول می توانید از مترو استفاده کنید سوار نزدیکترین ایستگاه مترو اطراف خود شوید به سمت ایستگاه Levent حرکت کنید و در این ایستگاه از مترو پیاده شوید تا کانیون را ببینید.

برای خرید اقتصادی ترین تورهای بلک فرایدی 2023 با ما در ارتباط باشید . 

02165255534    02165270292

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید