غذاهای خیابونی استانبول

بدون شک، آشنایی با غذاهای مورد علاقه ی مردم محلی و درک نحوه زندگی آنها در هر لقمه، یک تجربه ی مسحور کننده است. علاقه به فرهنگ غذاهای خیابانی نیز در هر گوشه و کناری از جهان در حال افزایش است. کباب شاید اولین چیزی باشد که با فکر کردن در مورد غذاهای خیابانی ترکی به ذهنتان می رسد. اما صرف نظر از اینکه کباب های ترکیه چقدر خوشمزه هستند. دنیایی از غذاهایی فراتر از کباب هم در این کشور وجود دارد که تا وقتی در استانبول هستید حتما باید آنها را کشف کنید.

  1. آنچه در این محتوا میخوانید:

    دونر

بیایید با دونر شروع کنیم. بسیاری از افراد این غذا را صرفا به نام “کباب” می شناسند. در ایران هم آن را با نام “کباب ترکی” می شناسیم، در حالی که نام واقعی آن “دونر” است. این غذا از برش های نازک گوشت مرغ یا گاو تهیه می شود که به همراه سالاد، در نان لواش پیچیده می شوند.

قاعده کلی در ترکیه این است که وقتی چیزی را در نان لواش می پیچید، از آن لحظه به بعد به آن دوروم گفته می شود.  به این غذا هم دوروم دونر می گویند. دانستن این نکته ی کوچک احتمالا دوستان ترک شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

دونر معمولاً بین مردم ترکیه به عنوان یک وعده غذایی سریع و ارزان شناخته می شود. ممکن است در سفر خود با انواع مختلفی از غذاها روبرو شوید، ولی محبوب ترین آنها قطعا دوروم تُست شده پنیری خواهد بود. حقیقتا چه چیزی می تواند با پنیر آب شده ی کاشار (پنیر موزارلا مانندِ ترکی) در نان لواش برشته رقابت کند؟ اگر گوشت نمی خورید هم نگران نباشید، برای سلیقه ی شما هم دوروم های خوشمزه ای پیدا می شود.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  10 غذای ایتالیایی معروف که حتما باید آنها را امتحان کرد

دونر کباب

  1. بالیک اکمک

بالیک اکمک (Balık Ekmek) را می توان به عنوان یک ساندویچ ماهی توصیف کرد. معمولاً فروشندگانِ این غذای خوشمزه را در مناطق ساحلی و یا مناطقی مانند Eminönü یا Karaköy پیدا می کنید. نام این غذا از ترکیب دو کلمه ی balık به معنای ماهی و ekmek به معنای نان تشکیل شده است. در واقع همان چیزی است که اسمش می گوید! یک تکه نان ترکی سوخاری که درونش با ماهی سفید کبابی پر شده باشد، که معمولاً ماهی خال مخالی است، به علاوه ی مقداری سالاد و پیاز خام که روی آن هم کمی لیمو می ریزند.

اگر هم نشد که این غذا را از فروشندگان محلی تهیه کنید، می توانید برای چشیدن آن راهی رستوران های زیر پل گالاتا شوید.

بالیک اکمک

  1. برگر خیس

islak hamburger در زبان ترکی به معنای همبرگر خیس است. آنها تکه هایی از گوشت هستند که با سس گوجه فرنگی غلیظ بخارپز شده اند. برگر خیس قطعا محبوب ترین غذای خیابانی در ترکیه است. به ویژه در میان دانشجویان چرا که به طور قابل توجهی ارزان تر از هر غذای گرم و سیر کننده ی دیگری است. ممکن است ظاهر وسوسه انگیزی نداشته باشد، اما از امتحانش پشیمان نخواهید شد.

برگر خیس

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید به هیچ وجه امتحان کردن این غذاهای خیابانی خوشمزه را فراموش نکنید. در پکیج تورهای استانبول قوی سیاه پارسیان یک گشت شهری فوق العاده به همراه نهار وجود دارد که می‌توانید یک روز شاد را به صورت گروهی در کنار همراهانتان بگذرانید و این غذاهای خوشمزه را بچشید. با ما همراه باشید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  10 غذای معروف ترکی که در سفر ترکیه نباید از دست بدی

۰۲۱۶۵۲۵۵۵۳۴ – ۰۹۰۳۸۶۳۴۳۴۱

بهترین نرخ پرواز، بهترین نرخ هتل و تورهای استانبول در صفحه اصلی سایت قوی سیاه پارسیان قابل مشاهده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید