سوشی

محبوب ترین غذاهای دنیا

امتحان کردن غذاهای یک کشور یکی از بهترین راه ها برای شناخت فرهنگ آن کشور است. به همین دلیل است که همیشه پیشنهاد می شود با سفر به یک منطقه ی جدید، حتما غذاهای آنها را امتحان کنید. طعم و عطر غذاهای جدید می تواند خاطرات خوبی برایمان از سفر به یک کشور جدید و یا حتی استان جدید در کشور خودمان بسازد. اما برخی غذاها هستند که صرفا مربوط به یک منطقه ی خاص نمی شوند. بلکه در سراسر جهان طرفداران پر و پا قرصی دارند. در این لیست می خواهیم به بررسی 5 نوع غذای مختلف بپردازیم که محبوب ترین غذاهای دنیا شناخته می شوند. پس تا انتهای این لیست خوشمزه همراه ما باشید.

1. پیتزا – ایتالیا

محبوب ترین غذاهای دنیا

نگویید که انتظارش را نداشتید!

پیتزا می تواند خاستگاه متفاوتی داشته باشد. اگر نان گرد آن را در نظر بگیریم، منشا این غذا به خاورمیانه برمی گردد. اگر هم بخواهید مخلفات روی آن را در نظر بگیریم، خاستگاه آن به یونان و روم باستان می رسد. اما پیتزایی که همه ما امروزه می شناسیم، با سس گوجه فرنگی، پنیر و مخلفات دیگر، از ایتالیا سر چشمه می گیرد.

پخت این غذا در قرن 18 در ناپل به عنوان یک غذای ارزان و مغذی که عمدتاً توسط دهقانان مصرف می شد، رواج یافت. پیتزایی که امروزه می شناسیم نیز از نان های مسطح اولیه ناپولی الهام گرفته شده است. روی آنها گوشت خوک، نمک و سیر قرار می دادند.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  از گردشگری غذا و جذابیت های آن بگوییم

2. سوشی – ژاپن

سوشی

در لست محبوب ترین غذاهای دنیا سوشی معروف ترین نماینده غذاهای ژاپنی است که معمولاً از برنج و دیگر مواد پرکننده که در یک ورقه جلبک دریایی خشک پیچیده شده اند، تهیه می شود.

با این حال سوشی در واقع انواع زیادی دارد و طیف وسیعی از غذاها را پوشش می دهد چرا که می توان آن را با بیشمار مواد مختلف تهیه کرد.

اگر چه این غذا به اشتباه با ماهی خام مترادف شده است، اما ماده اصلی هر نوع سوشی فقط برنج و سرکه است. دراصل، سوشی فقط یک روش برای حفظ ماهی بود.

برگر – آمریکا

همبرگر

به گفته میمی شرایتون، منتقد غذایی نیویورک تایمز، برگر یک غذای اصیل آمریکایی است که از گوشت گاو آلمانی تهیه می شد. نام دیگر آن (همبرگر) نتیجه این واقعیت است که بسیاری از مهاجران آلمانی در اصل از بندر هامبورگ آمده بودند.

رامن – ژاپن

رامن

رامن یک سوپ رشته فرنگی است. رامن برای اولین بار در ژاپن و در سال 1910 هنگامی پیدایش شد که آشپزهای چینی رشته فرنگی را با آبِ گوشت شور ترکیب کردند. این نوع رشته، فرفری، زرد روشن و کشدارتر از رشته فرنگی ژاپنی بود که در آن زمان تهیه می شد.

تاکو – مکزیک

محبوب ترین غذاهای دنیا

تاکو غذای ملی مکزیک است و در لیست محبوب ترین غذاهای دنیا قدمت آن به معادن نقره مکزیک در قرن 18 باز می گردد. در آن زمان کلمه تاکو به باروت اشاره می کرد. باروت در یک تکه کاغذ پیچیده شده و داخل سنگها قرار داده می شد.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  رزرو هتل در استانبول

امروزه این واژه به عنوان یک غذای خیابانی و فست فود معروف در مکزیک شناخته می شود. تاکو نیز مثل سوشی انواع مختلفی دارد. نان آن را نیز می توان با مواد مختلفی پر کرد.

قصد سفر به خاستگاه کدام یک از این غذاهای خوشمزه را دارید؟ ما در قوی سیاه پارسیان می توانیم کمک کنیم سفر خوشی را تجربه کنید.

با ما در ارتباط باشید : 02165255534 – 09036834341

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید