جاذبه های گردشگری استانبول

در این مقاله لیست بهترین جاذبه های گردشگری استانبول را برایتان آورده ایم تا با مطالعه و بررسی نهایت استفاده را ببرید.

برج دختر استانبول یا قلعه دختر

یکی از جاذبه های گردشگری استانبول برج دختربه ترکی استانبولی(okayız Kulesi)،که در سالاجاک تنگه استانبول در دریای مرمره برروی جزیره‌ای کوچک قرار گرفته است .از دور وقتی این جزیره کوچک را نگاه می کنید یک زیبای خاص را خواهید دید. ساحل اسکودار یک دید عالی را به برج دختر داده است. اگر یک زمانی نام های دیگری نظیر آرکلا یا لیندروس و دامالیس را به جای برج دخترشنیدید تعجب نکیند؛ به تمام این نام ها معروف هست.

برج دختر استانبول

افسانه و داستان های عجیب در مورد برج دختر استانبول

افسانه‌های عاشقی بسیاری برای این برج تعریف شده است اما هرکدام از اینها می تواند جالب باشد. یکی از این افسانه ها در مورد دختر پادشاه آن زمان است که پیش بینی کرده بودند که دخترش در اثر نیش مار کشته خواهد شد و برای همین پادشاه برای امنیت جان دخترش آنرا به برج می فرستد. بعد از سالها پادشاه برای جشن تولد ۱۸ سالگی دختر تصمیم می گیرد که به برج برود و در آنجا جشن بگیرد. خب برای جشن شیرینی و میوه هم همراه خودش می برد غافل از اینکه این در جعبه میوه یک مار بزرگ وجود دارد و همان مار جان دختر پادشاه را می گیرد که از آن زمان به بعد برج دختر معروف شد.

خیابان استقلال(یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استانبول)

به ترکی استانبولی: İstiklâl Caddesi خیابانی معروف در قسمت اروپایی شهر استانبول در بخش بی‌اوغلو است. این خیابان به طول تقریبی ۳ کیلومتر مملو از کافه، رستوران، بوتیک و مرکز خرید است و تقریباً در تمام ساعات شبانه روز مملو از جمعیت است. در روزهای آخر هفته حدود سه میلیون نفر در روز از این خیابان بازدید می‌کنند.از بناهای تاریخی موجود در خیابان استقلال:

دومین ایستگاه متروی قدیمی جهان، که به آن تونل (Tünel) می‌گویند، در محله قدیمی کاراکوی (گالاتا) واقع در انتهای جنوبی خیابان استقلال قرار گرفته‌است که این ایستگاه از سال ۱۸۷۵ آغاز به کار کرده‌است.

قدیمی‌ترین دبیرستان ترکیه (Galatasaray Lisesi یا Galata Sarayı Enderun-u Hümayunu به معنی مدرسه سلطنتی کاخ گالاتا)، در میدان گالاتا سرای، واقع در وسط خیابان استقلال، قرار دارد.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  همه چیز در مورد چیانگ مای

خیابان استقلال استانبول

برج گالاتا

یک برج قرون وسطایی است که در منطقه گالاتا استانبول دقیقاً در قسمت شمالی شاخ طلایی قرار گرفته‌است. این برج به هدف اهداف نظامی ساخته شد و دیوارهایی به پهنای ۳٫۷۵ متر دارد. برج گالاتا در سال ۱۳۴۸ میلادی و با معماری معمول همان زمان به سبک رومانِسک ساخته شد که در ابتدا با نام برج مسیح یا (Christea Turris) خوانده می‌شد.

برج گالاتای

آب انبارباسیلیکا

باسیلیکا آب انبار عجیبی است که در قرن ششم بناشده است و در نزدیکی جنوب غربی مسجد ایاصوفیه قرار گرفته است.مجلل ترین آب انبار امپراطوری روم متعلق به دوره بیزانس است،این بنای حیرت انگیز دارای ۳۳۶ ستون مرمری قوس دار به ارتفاع nine متر میباشد،که در ۱۲ ردیف به طور منظم قرار گرفته است. یکی از نکات جذاب در این آب انبار ماهی های ریز و درشتی است که در آن شنا می کنند که البته تمامی این ماهی ها برای تمیز نگه داشتن آب مورد استفاده قرار گرفته اند .

آب انبار تاریخی باسیلیکا

بازار بزرگ استانبول یا کاپالی چارشی

بازار بزرگ استانبول  یا کاپالی چارشی در قلب شهر استانبول از کشور ترکیه در خیابان کاپالی چارشی در منطقه ی فاتیح

قرار دارد. این بازار همچنین نزدیک جاذبه های معروف استانبول همچون مسجد ایا صوفیه و مسجد آبی بنا شده است.

کاپالی چارشی یا بازار بزرگ  استانبول از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین بازارهای ترکیه و حتی دنیا نیز می باشد، درست بعد از قسطنطنیه (استانبول امروزی) توسط عثمانی‌ها به دستور سلطان محمد دوم در سال ۱۴۵۳ میلادی ساخته شد.

این مرکز خرید بیش از ۶۱ راهرو سرپوشیده و بیش از ۳۰۰۰ مغازه و فروشگاه را در خود جای داده ‏است.

کلیسای چورا

کلیسای چورا استانبول “Chora Church ” در محله سلطان احمد در  دوره  روم مکانی برای ساخت صومعه بیزانسی و در مرور زمان تبدیل به مسجد و سپس به موزه ی کاریه تغییر کاربری داده است.

موزه کاریه در استانبول “کلیسای چورا” یکی از بهترین نمونه های هنر موزاییک بیزانس است. این موزه امروزه در محله Kariye در نزدیکی دیوارهای شهر ادیرنکاپی Edirnekapi در اطراف تنگه بسفر واقع شده است. در اصل یک کلیسای مسیحی بوده و پس از فروپاشی قسطنطنیه توسط عثمانی ها، به مسجدی و پس از آن به یک موزه تبدیل شد.

کلیسای چورا استانبول

کاخ دلما باهچه(از باشکوه ترین جاذبه های گردشگری استانبول)

در استانبول و در سمت اروپایی تنگه بسفر واقع شده‌است. و از سال ۱۸۸۹ تا ۱۹۰۹ میلادی از این مکان به عنوان مرکز اداری اصلی امپراتوری عثمانی استفاده می‌شده‌است.

کاخ دولما باغچه دارای ۲۸۵ اتاق، ۶ حمام، ۴۶ هال و ۶۸ توالت است. کاخ دلمه باغچه ی ۶۰۰ متری با سالن بزرگ و با شکوه اش که با ۵۶ ستون داخل آن و چلچراغ عظیم بلورین بوهمی.این چلچراغ که هدیه ای است از طرف ملکه ویکتوریا اول، ۷۵۰ حباب و وزنی معادل ۴٫۵ تن دارد.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  بلک فرایدی 2023

کاخ دلما باهچه

بازار ادویه استانبول

بازار ادویه استانبول در واقع بازار مصری ها است. که در میدان امینیو استانبول محله فاتیح واقع شده است. و به عنوان یکی از بزرگ ترین بازارهای سنتی شهر استانبول شناخته می شود.

یکی از هیجان انگیزترین قسمت سفر به استانبول بازدید از بازار ادویه است. در این بازار می توانید انواع اقسام مواد غذایی، میوه خشک، آجیل، گیاه و مهم تر از همه ادویه جات را تهیه کنید. بهترین زمان رفتن به این بازار قبل از ساعت ۱۱ صبح یا بعد از ساعت ۴ بعدازظهر است.
قوی سیاه پارسیان شما را به بازار ادویه که از بهترین جاذبه های گردشگری استانبول است،دعوت میکند.

چند نمونه از بهترین و مدرنترین کافه رستورانهای استانبول

کافه رستوران اسپاگو

واقع در منطقه نیشانتاشی و چشم اندازی زیبا به بسفر دارای تراس و منظره عالی

رستوران سوییس هتل :رستورانی گران در منطقه بشیکتاش

کافه رستوران بالکن : یکی از بهترین رستورانهای روسقفی با غذاهای بین المللی و کوکتلهای خوشمزه و همچنین پیتزاهای ایتالیایی.

کافه قلیان ارنلر

برای دوستداران تنباکو یکی از بهترین مکانها همراه با سرو قهوه ترک و چای و ….

پارک اسفانبول

اسفانبول (ویالند سابق) که در هنگاه افتتاح با نام ویالند مشغول به کار شد. بزرگترین مجموعه اتانبول که اخیرا نام این پارک آبی به اسفانبول (isfanbul) تغییر پیدا کرده است. این شهربازی را با عنوان دیزنی لند ترکیه می شناسند. وقتی شهربازی اسفانبول را برای تفریح انتخاب می کنید. فرصت آن را دارید تا در میان بیش از ۲۰ بازی گردش کنید. و برای چند ساعت، رنگی از شور و هیجان به استانبول‌گردی خود بزنید.

امکانات دیگری چون ۱۲ کافه و رستوران، فروشگاه های سوغاتی و سالن برگزاری مراسم نیز در اسفانبول تعبیه شده اند.

اسفانبول یک مرکز تفریحی اقامتی به‌شمار می‌آید که شامل یک پارک آبی، آکواریوم، مرکز خرید، یک هتل، تم پارک، اوت لت، باشگاه ورزشی، کافه و رستوران است.

موی پارک (بخشی از استانبول مال)

مجموعه سرپوشیده موی پارک استانبول یکی از شهربازی ها با بازی های مهیج که در مرکز خرید مدرن استانبول مال در منطقه باشاکشهیر واقع شده است. با دو طبقه تفریحی و ۱۲ هزار متر مربع از مساحت استانبول مال.در طبقه پایین خود بازی های مهیج مربوط به بالای ۱۰ سال و در طبقه بالا تفریحات مخصوص کودکان ۱۰ – ۴را گنجانده است.

دهکده ببک

محله ی ببک در استانبول یکی از محله های تاریخی و قدیمی ترکیه است. که چشم انداز بی نظیری را  به تنگه بسفر دارد. این محله یکی از بهترین جاها برای گشت ‌وگذار و خوردن یک غذای خوب است. ببک در منطقه بشیکتاش استانبول و در بخش اروپایی واقع شده است.

مسجد ایاصوفیه 

مسجد سلطان احمد 

پل بغاز و مسجد اورتاکوی

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here