مادرید اسپانیا

مادرید اسپانیا

شهر مادرید اسپانیا
شهر مادرید اسپانیا

مادرید را میتوان به عنوان قلب تپنده اسپانیا دانست، شهر موسیقی، فوتبال،هنر و موزه ها که بزرگترین شهر اسپانیا از لحاظ جمعیت است. موقعیت جغرافیایی آن در وسط فلات اسپانیا قرار گرفته است.

پس از لندن و برلین، مادرید را میتوان به عنوان سومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا دانست با بیش از 3 میلیون جمعیت و میزبانی تیم های بزرگی همچون اتلتیکو .

تاریخچه

طبق اسناد تاریخی مادرید حدودا در صده نهم میلادی ایجاد شده است که نسبت به بقیه شهر های اسپانیا خیلی هم زود نیست! به علت دور بودن این شهر از بنادر و شاه راه های اصلی از دسترس قوم های رومی و ویزیگوت دور مانده است.

تصویر قدیمی مادرید
تصویر قدیمی مادرید

همچنین این شهر شاهد جنگ میان پادشاهی های کاستیل و آراگون بوده است.

جاذبه های مادرید

کاخ سلطنتی

تصویر کاخ سلطنتی مادرید
کاخ سلطنتی مادرید

این کاخ به دستور فیلیپ پنجم در سال 1736 شروع به ساخت شد تا سال 1764 طول کشید، این مکان کنونی قبلا کاخی بوده که در یک حریق بزرگ در سال 1734 از بین رفته است و کاخ سلطنتی روی کاخ قبلی بنا شده است و همواره محل مراسم های تشریفاتی پادشاه است.

ارگ مادرید

تصویر ارگ مادرید
تصویر قدیمی ارگ مادرید

این ارگ در سال 1083 توسط آلفونسو ششم کاستیا فتح شد و پس از یک آتشسوزی بزرگ که شهر را در برگرفت توسط هنری سوم کاستیا بازسازی شد.

حمل و نقل

حمل و نقل عمومی از طریق قطار ها و مترو ها در 13 خط و 301 ایستگاه صورت میگیرد. تاریخ تاسیس راه آهن مادرید به سال 1919 برمیگردد.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  گلدن ویزای یونان

مترو

شهر مادرید دارای سومین شبکه متروی بزرگ در اروپا است و جز قدیمی ترین مترو های شناخته شده دنیا نیز میباشد. که علاوه بر خطوط داخلی در سال 1990 راه آهن خارجی نیز با 9 خط و 90 ایستگاه برای دسترسی بیشتر راه اندازی شد. که اصلی ترین ایستگاه های وصل کننده آنها ایستگاه راه آهن چامارتین مادرید و آتوچا مادرید است.

البته در کنار مترو بخشی از حمل و نقل نیز به دست اتوبوس _ مونوریل و تراموا انجام می شود.

یکی دیگر از راه های ارتباطی این شهر فرودگاه مادرید باراخاس است که اصلی ترین فرودگاه این شهر حساب میشود و سالانه 50 میلیون مسافر را جا به جا میکند.

مکان های گردشگری

موزه باستان شناسی مادرید که در واقع بناهای ساخته شده به دستور پادشاه جلویس (قرن پنجم) است که تبدیل به موزه شده است.

تصویر موزه باستان شناسی مادرید
تصویر موزه باستان شناسی مادرید

میدان سیبلس که جز محل های قدیمی شهر و مکان جشنگرفتن تیم رئال مادرید بعد از هر قهرمانی است که سال ساخت آن به سال 1782 برمیگردد.

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو که ورزشگاه خانگی تیم پر افتخار رئال مادرید است.

تصویر ورزشگاه سانتیاگو برنابئو
ورزشگاه سانتیاگو برنابئو

موزه ملی هنر رینا سوفیا که مربوط به تاریخ سده بیستم میلادی اسپانیا است و تاریخ ساخت آن مربوط به سال 1992 و به دستور ملکه سوفیا میشود. لازم به ذکر است که تمرکز این موزه بیشتر بر روی هنر اسپانیا و خصوصا پابلو پیکاسو و سالوادور داری میباشد همچنین معروف ترین اثر این موزه نقاشی گرنیکا مطعلق به 1937 و پابلو پیکاسو است.

تصویر موزه ملی هنر رینا سوفیا
موزه ملی هنر رینا سوفیا

موزه موم، این موزه به مجسمه های مومی بسیاری از شخصیت های معروف تاریخ معاصر دنیا و همچنین ماکت وضعیت زندگی مردم اروپا در قرون وسطی اختصاص یافته است.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  کاپادوکیا و دانستنی های سفر به آن
تصویر موزه موم مادرید
موزه موم مادرید

پارک ریترو با فواره ها و مجسمه های زیادی که دارد در بقایای جنگل های قدیمی که روزگاری اطراف مادرید را دربرگرفته ساخته شده است و با دریاچه ای نزدیک به ورودی آن میتوان اوقات خوشی را با قایقسواری در آن بگذرانید.

تصویر پارک ریترو مادرید
پارک ریترو مادرید

یکی از دروازه های مهم شهر طاق پیروزی است که در سال 1778 توسط یک آرشیتکت ساباتین بنا شد و تا مدت ها جز مهم ترین دروازه های شهر بوده است.

تصویر طاق پیروزی مادرید
طاق پیروزی مادرید

معبد دبود که پرستشگاه متعلق به ایزیس الهه مصر باستان است. مکان این پارک در دل پارک دل اوئسه در نزدیکی کاخ سلطنتی مادرید است.

تصویر معبد دبود
معبد دبود

در آخر این شهر پس از یک زلزله عظیم مربوط به قرن هفدهم بازسازی شده و پذیرای شما است، البته ما به شما پیشنهاد میکنیم که از این شهردر فصل های بهار و پاییز به علت مطلوب بودن شرایط آب و هوایی بازدید کنید.

پست های دیگر از اسپانیا در همین سایت:

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید