دیدنی های کوش آداسی

کوش آداسی مقصدی بی نظیر

کوش آداسی شهری ساحلی در غرب سواحل دریای اژه که یکی از 10 مقصد برتر در کشور ترکیه است.این شهر زیبا به سبب اقامتگاه های ساحلی و کشتی های کروز و امکانات و تفریحاتی جذابی چون قایق سواری،غواصی، سافاری با جیپ، تفریح در پارک آبی به شهرت قابل توجهی دست پیدا کرده است.

جاذبه های گردشگری کوش آداسی

غار کاراجا

غار کاراجا یکی از غار های شگفت انگیز در جهان است که در دوران باستان محلی برای سکونت انسان های نخستینی بوده که در آن منطقه زندگی می کرده اند. غار کاراجا به دلیل غیر فعال بودن و نداشتن رودخانه ای درخود؛ قطرات آبی که از شکافهای سقف غار می چکد، تبدیل به قطره های سنگی آویزان شده از سقف شده اند که زیبایی منحصر بفردی را به وجود آورده اند.

دیدایما

این معبد دومین معبد بزرگ جهان باستان می باشد که یکی از مهمترین معابد یونانی در ترکیه است.

ساحل بانوان

این ساحل یکی از مفرحترین ساحل های کوش آداسی است که در بیشتر طول سال از گردشگران و توریستها پر است دارای امکانات ساحلی و کافه های دنجی میباشد.

شهر افسوس و خانه مریم

شهر باستانی اِفِسوس ، شهر کوچکی است که در 30 کیلومتری کوش آداسی قرار دارد . این شهر به ترکی افِس نامیده می شود. قبل از رسیدن به افسوس، خانه‌ای قدیمی وجود دارد که حضرت مریم ده سال آخر عمرشان را این‌جا گذرانده‌اند و امروز تبدیل به زیارتگاه شده است.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  روشهای مهاجرت به ترکیه در سال 2022

جزیزه کبوتر

جزیره‌ کبوتر یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی کنار ساحل است و در آن کافه‌های دوست‌داشتنی زیادی هم وجود دارد. این جزیره ی زیبا و دیدنی، باقی مانده های یک قلعه ی بیزانسی متعلق به قرن ۱۳۲ میلادی است.که دیدن آن حتما توصیه میشود.

میلتوس

میلتوس شهری یونانی باستانی در ساحل غربی آناتولی ، نزدیک دهانه رود مئاندر در کاریای باستان بود. ویرانه های آن در نزدیکی روستای مدرن بالات در استان آیدین ترکیه واقع شده است.که البته در دوران رومی ها بازسازی شده است. در بازدید از این منطقه، تئاتر بزرگ با ظرفیت ۱۵ هزار نفر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبا ار مناطق مرتفع را از دست ندهید.

روستای کیرازلی

روستای زیبای کیرازلی یا کرازلی که در 10 کیلومتری کوش آداسی و در میان کوه ها و دشت های سبز قرار دارد. کوچه پس کوچه‌ها و خیابان‌هایی که خانه‌های سنتی و روستایی به رنگ سفید دارد و می‌توانید یک روز را بی دغدغه و به دور از هیاهوی شهر بگذرانید.

پاموک کاله کوش آداسی (قصر پنبه ای)

در زبان ترکی پاموک کاله یعنی قصر پنبه ای که در جنوب دریای اژه ترکیه قرار گرفته است.پله های شیب داری که به واسطه سفید بودنش برف و زمستان را تداعی میکند.دلیل این پدیده خیره کننده که گردشگران بازدید از آن را در لیست خود قرار میدهند کلسیم و مواد معدنی است که در طی سالیان از کوه به دامنه های آن ریخته شده است.

بهترین فصل سفر به کوش آداسی

کوش آداسی در سال 300 روز آفتابی میباشد که بهترین فصل آن برای لذت بردن از تمام زیبایی های آن تابستان است با آب و هوایی گرم و مرطوب که میانگین دمای آن در روزهای گرم سال ۳۶ درجه و دمای ۱۳ درجه  میانگین دما در روزهای سرد سال میباشد.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  استانبول کارت و مزایای استفاده از آن

یک دیدگاه

  1. کوش آداسی واقعا یه سفر مدیترانه ای فراموش نشدنی با کلی منظره زیباست ، یه سفری که حتما به دوستانم پیشنهاد میکنم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید