زیباترین شهرهای اروپا

اطراف پاریس، رم، لندن و… صدها شهر کوچک اروپایی وجود دارد که روح ملت خاص خود را به تصویر می کشند. برخی از این شهرهای کوچک مانند بهشت گمشده ای میان هیاهوی آرام نشدنی این کلانشهرها هستند. در این مقاله با پنج مورد از این شهرهای کوچک زیبا در اروپا آشنا می شویم.

۱. Zell am See، اتریش

Zell am See را به راحتی می توان دوست داشتنی ترین شهر کوچک در اروپا دانست. این شهر اتریشی که بین دریاچه فیروزه ای زل و کوه بزرگ اشمیتنهه قرار گرفته است، به دلیل فعالیت های تفریحی خود مشهور است: اسکی و اسنوبورد در زمستان؛ شنا، دوچرخه سواری و پیاده روی در تابستان، و سوار شدن بر قطار قدیمی Pinzgauer Lokalbahn و تماشای مناظر باشکوه آلپ در هر فصلی.

اتریش

۲. گانگی، سیسیل

Gangi نگین بی همتای شهرهای کوچک سیسیلی است. با یک قلعه ی شگفت انگیز در بالای تپه هایش، کلیساهای قرون وسطایی و باروک و خانه هایی با تم قهوه ای و طلایی به رنگ خورشید.

کوه عتنای عظیم نیز بر فراز این زیبایی ها دیده می شود. برای تجربه ی یک سفر منحصر به فرد و لذت بردن از تمام جذابیت های مرموز این منطقه، می توانید به مقبره زیرزمینی Chiesa Madre Gangi بروید. جایی که کشیشان مومیایی شده دیوارهای این سرداب را احاطه کرده اند.

گانگی بهشت کوچک اروپایی

۳. بلد، اسلوونی

بلد سومین مورد از شهرهای کوچک زیبا در اروپا است. Bled آنقدر زیبا است که انگار مستقیم از دل افسانه ها و داستان های برادران گریم بیرون آمده است. برجسته ترین ویژگی این شهر کوچک اروپایی، کلیسای اثیری قرن هفدهمی است که در جزیره ای اشک مانند در دریاچه بلد قرار گرفته است و می توانید با قایق به آن برسید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  بهترین روش برای بستن چمدان

بلد اسلوونی بهشت کوچک اروپایی

شهر بلد و مناطق اطراف آن در تمام طول سال فعالیت هایی را در فضای باز به توریست ها ارائه می دهند. از کوهنوردی گرفته تا قایق سواری روی دریاچه و بالا رفتن از تپه Straza با چشم اندازهای شگفت انگیزی که از دریاچه برایتان به نمایش می گذارد.

۴. Rothenburg ob der Tauber، آلمان

این شهر کوچک در اروپا، مملو از جذابیت های قرون وسطایی است با برجک ها، طاق های سنگی، برج های ساعت، میخانه ها و ساختمان هایی که همه از چوب ساخته شده اند. این شهر کوچک در انیمیشن “پینوکیو” نیز به تصویر کشیده شد. همچنین محل فیلمبرداری فیلم هری پاتر بود.

روتنبورگ آلمان بهشت کوچک اروپایی

۵. سیدیسفوردور، ایسلند

آخرین مورد از لیست شهرهای کوچک و زیبای اروپا، روستای کوچک سیدیسفوردور واقع در ناحیه ای دورافتاده در شرق ایسلند عملاً در انتهای یک فلاتِ زیبا پنهان شده است. اگرچه جمعیت این شهر زیر ۷۰۰ نفر است، اما یک سن هنری زیبا دارد. پر از مهمانسرا، کارخانه های آبجوسازی و رستوران است. بهترین سوشی در تمام ایسلند را در رستوران های این شهر پیدا می کنید.

ایسلند

اگر قصد سفر به هر بهشت زمینی ای در اروپا یا غیره را دارید، قوی سیاه پارسیان می تواند راهنمای سفرتان باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید